درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    ویزای تحصیلی کانادا

    این مطلب صرفا حاوی اطلاعات کامل پیرامون ویزای تحصیلی کانادا است و برای کسب اطلاعات کامل درباره تحصیل در کانادا به این لینک مراجعه نمایید: تحصیل در کانادا

    روند کلی اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    برای تحصیل در کانادا، باید مجوز تحصیل در این کشور را دریافت کنید، که به عنوان ویزای تحصیلی کانادا شناخته می‌شود. ویزای تحصیلی کانادا بنا به مدت زمان تحصیل‌ شما و بسته به مقطع و رشته‌ی تحصیلی شما معتبر خواهد بود. توجه فرمایید که ویزای تحصیلی کانادا فقط برای دوره‌های تحصیلی بیش از 6 ماه در این کشور صادر می‌گردد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شما باید قبل از آمدن به این کشور، پذیرش تحصیلی دانشگاه یا هر موسسه آموزشی معتبر را دریافت کنید. هنگامی که شما پذیرش تحصیلی معتبر کانادا و به واسطه‌ی آن ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نمودید، می‌توانید در صورت تمایل به ادامه تحصیل، اقدام به تمدید آن از همان داخل کانادا نمایید یا پس از تحصیل تغییر ویزا به ویزای کاری داده و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. برای دانشجویان تمام وقت که در یک دانشگاه و موسسه آموزش عالی معتبر ثبت نام شده هستند، ویزای تحصیلی این امکان را می‌دهد که به صورت نیمه وقت در دوران تحصیل خود کار کنید. توجه شود که از نوامبر سال 2022 تا آوریل سال 2024 کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا، اجازه اشتغال به کار تمام وقت دانشجویی را دارند.

    در مرحله اول یعنی اخذ پذیرش تحصیلی، طبیعتا شما به یک سری مدارک و صلاحیت‌های لازم و اساسی مانند مدرک تحصیلی با نمرات خوب، مدرک زبان با نمره بالا، تمکن مالی و... نیاز خواهید داشت. در این راستا حتما توجه داشته باشید که به دلیل زمانبر بودن پروسه اخذ پذیرش تحصیلی و پس از آن، زمان بردن صدور ویزای تحصیلی کانادا، پیشنهاد می‌گردد که از حداقل 8 ماه قبل‌تر از زمان و ترم مد نظر برای شروع تحصیل در کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمایید. شما پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی در کانادا و ارسال نامه پذیرش به همراه دیگر مدارک لازم به سفارت این کشور، وارد پروسه‌ی اخذ ویزای تحصیلی شده و در عرض چند هفته تا حدود نهایت 5 ماه ویزای تحصیلی شما صادر می‌گردد.

    • به غیر از اندک اشارات تا به حال و در ادامه مطلب درباره روند اخذ پذیرش تحصیلی، از آنجایی که ویزای دانشجویی و پروسه صدور آن مربوط به پس از اخذ پذیرش تحصیلی می‌باشد، از بیان مراحل، شرایط و توضیحات مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی به غیر از موارد لازم، در این مطلب خودداری نموده و صرفا شرایط، مدارک، مراحل و دیگر توضیحات پیرامون ویزای دانشجویی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

    روش‌ درخواست ویزای تحصیلی کانادا

    روش‌ درخواست ویزای تحصیلی کانادا

    شما می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به 2 روش اقدام نموده که یکی از این روش‌ها به صورت آنلاین بوده و روش دیگر از طریق پر کردن فرم‌های کاغذی موجود در وب سایت اداره مهاجرت کانادا می‌باشد؛ بدین صورت که آن‌ها را پرینت گرفته، پر کرده و به صورت فیزیکی برای اداره مهاجرت کانادا و سفارت پست کرده یا تحویل دهید که روش دوم مناسب اقدام از ایران نیست. در واقع همه‌ی درخواست‌ها به ویژه از ایران به روش آنلاین صورت می‌گیرد. همچنین بهتر است بدانید که پروسه زمانی برای رسیدگی به پرونده مربوط به روش سنتی یعنی فرم‌های کاغذی به طور معمول 2 برابر بیشتر از روش نوین و آنلاین است. پس روش آنلاین در هر حالت اولویت دارد. در کل در این راستا همیشه توصیه می‌شود که زمان پردازش را به خوبی محاسبه کرده و برای اقدامات خود در این مسیر قدم به قدم برنامه‌ریزی و زمانبندی نمایید.

    البته این را هم در نظر داشته باشید که برای اقدام به روش آنلاین، به کارت اعتباری و همچنین ایجاد نسخه الکترونیکی اسناد مورد نیاز برای پذیرش و ویزای تحصیلی خود توسط اسکنر یا دوربین عکاسی نیاز دارید. این را هم به یاد داشته باشید که سفارت و کنسولگری هر کشور، دستورالعمل‌های خاص و لازم را برای تهیه و جمع‌آوری و همچنین نحوه ارسال مدارکی که ضروری هستند ارائه می‌کند که شما در صورت نیاز به کمک در این زمینه، می‌توانید از نزدیکترین مرکز درخواست ویزا (VAC) یا سفارتخانه آن کشور  کمک بگیرید. البته به دلیل آنکه سفارت و کنسولگری کانادا در داخل ایران فعالیت ندارد، برای سوالات، کمک‌ها و راهنمایی‌ها می‌توانید به صورت آنلاین و با مکاتبات الکترونیکی با سفارت اقدام نموده یا با وکیل یا موسسه مهاجرتی که با آن قرارداد بسته‌اید، این موارد را جویا شوید.

    نکات صدور ویزای تحصیلی در سال 2023

    برای رسیدگی به تقاضاها و صدور هر نوع ویزای اقامت بلند مدت مانند ویزای کاری، دانشجویی، سرمایه‌گذاری و... باید گفت که در حال حاضر هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و همچنین با انجام واکسیناسیون سراسری در کانادا در طی سال 2021 و بهبود وضعیت سراسری کشور، کلیه محدودیت‌های سفر به این کشور برداشته شده شده و کلیه افراد به شرط تزریق 2 دوز از یکی از واکسن‌های مورد تایید کانادا، برای سفر به این کشور مجاز هستند. لیست واکسن‌هایی که تا به امروز مورد تایید کشور کانادا برای سفر به این کشور هستند عبارتند از:

    • فایزر
    • مدرنا
    • آسترازنکا
    • سینوفارم
    • سینوواک
    • جانسون اند جانسون
    • بیون تک
    • کوواکسین

    که خبر خوشحال کننده این است که در اواخر سال 2021 واکسن سینوفارم، واکسنی که اکثر ایرانیان آن را تزریق کرده نیز به این لیست اضافه شده است. بنابراین هر متقاضی دارای هر نوع ویزای معتبر از جمله ویزای تحصیلی در صورتی که 2 دوز کامل از یکی از واکسن‌های فوق را زده باشد و از تزریق دوز دوم واکسن حداقل 14 روز گذشته باشد، اجازه‌ی سفر و ورود به خاک کانادا را خواهد داشت.

    اگرچه که قانون قرنطینه 14 روزه برای افراد 2 دوز واکسن زده برداشته شده اما به دلایل رخ دادن موج جدیدی از مبتلایان به این ویروس در کانادا و به ویژه در استان انتاریو در روزهای آخر ماه دسامبر سال 2023 و پدید آمدن سویه امیکرون، قوانین پیرامون وجود یا عدم وجود قرنطینه 14 روزه بطور مداوم ممکن است در حال تغییر باشد و پس بنابراین درباره موضوع قرنطینه 14 روزه بهتر است در هنگام تاریخ سفرتان از آخرین بروزرسانی‌ها در این مورد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

    در حال حاضر رسیدگی به درخواست‌های ویزای تحصیلی و در کل هر نوع ویزای اقامت بلند مدت یا کوتاه مدت کانادا، بدون هیچ محدودیتی صورت می‌پذیرد. همچنین پس از فروکش کردن بحران همه‌گیری، روند رسیدگی به پرونده‌های اداره مهاجرت این کشور تسریع هم شده است. تا حدی که پروسه رسیدگی به درخواست‌ها در حال حاضر به روال سابق برگشته است. چه بسا با تغییرات اساسی در سیستم اداره مهاجرت مانند تغییر در رویه رسیدگی به پرونده‌ها، استخدام پرسنل جدید، متدهای نوین و... این رسیدگی‌ها بهتر و سریع‌تر نیز شده است. کانادا هم در 3 سال اخیر یعنی از سال 2020 به بعد، هر سال رکورد خود را در تعداد پذیرش دانشجوی بین‌المللی می‌زند. در طی این 3 سال، کانادا از رقم 400 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی به 900 هزار نفر رسیده است.

    شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

    شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا

    برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در کل به دو شرط نیاز دارید:

    1. داشتن تمکن مالی برای مقطع، دانشگاه و رشته مورد نظر تحصیلی
    2. داشتن نامه پذیرش معتبر از یک دانشگاه، کالج، موسسه آموزشی و... معتبر در کانادا

    یکی از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، اثبات بودجه کافی برای حمایت مالی از شما در دوران تحصیل توسط خود یا یک سرپرست مالی می‌باشد. در حال حاضر این مبلغ حداقل 20635 دلار کانادا برای هر سال اقامت + هزینه شهریه دانشگاه یا کالج مقصد در نظر گرفته شده است (برای مثال اگر شهریه دانشگاه 25 هزار دلار در سال باشد، تمکن مالی باید داشتن هزینه 35 هزار دلار در سال را نشان دهد). همچنین تمکن مالی مذکور به ازای هر فرد همراه (همسر، فرزند و...) به میزان 4000 دلار افزایش می‌یابد.

    در صورت داشتن تمکن مالی به میزان کافی، شما برای اخذ پذیرش در مقطع و رشته تحصیلی مورد نظرتون، به دانشگاه، کالج یا هر نوع موسسه آموزشی مقصدتان در کانادا درخواست پذیرش داده و الزامات برای اخذ پذیرش از سمت آن دانشگاه و در آن رشته و مقطع تحصیلی را (مانند شرط معدل، شرط زبان، نداشتن گپ تحصیلی غیر قابل توجیه و...) را می‌بایست فراهم نمایید. از آنجایی که موضوع مورد بحث در مطلب پیرامون اخذ ویزای تحصیلی کانادا بوده، پس ما در این مقاله از شرح مراحل و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه صرف نظر می‌کنیم.

    شما پس از اخذ پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی معتبر از کانادا وارد پروسه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی خواهید شد که در ادامه، مراحل آن را در 6 بخش کلی توضیح خواهیم داد. فقط توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی به بیومتریک  و حضور در سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه نیاز خواهید داشت. همچنین ممکن است برخی متقاضیان قبل از ارائه درخواست خود نیاز به معاینه پزشکی و بررسی قضایی داشته باشند. این را هم در نظر داشته باشید که اگر سابقه کیفری دارید، نمی‌توانید مجوز تحصیل دریافت کنید و حتما از شما خواسته شود که گواهی عدم سو پیشینه خود را برای اثبات این قضیه به سفارت هنگام مراجعه، ارائه نمایید.

    مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    • تکمیل فرم‌ها و پرداخت هزینه ویزا: فرم‌های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت تکمیل شده تحویل داده شود و هزینه آن که معادل 150 دلار کانادا بوده نیز پرداخت شود. همچنین هزینه بیومتریک و انگشت نگاری هنگام مراجعه به سفارت، 85 دلار کانادا می‌باشد که کلیه افراد 14 تا 80 سال موظف به انجام آن هستند.
    • مدارک هویتی و پزشکی: که عموما شامل ترجمه شناسنامه به همراه تصویر آن‌ها ، پاسپورت معتبر به همراه تصویر صفحه اول آن؛ به طوری که تاریخ صدور و انقضای آن و لیبل / مهر ویزا کاملا مشخص و واضح باشد، گواهی سوء پیشینه، مدارک معاینات پزشکی خواسته شده، دو قطعه عکس 3 در 4، ارائه مدارک ذکر شده برای همراهان در صورت تاهل و فرزند داشتن (ارائه عقدنامه و تصویر آن) و...
    • سوابق تحصیلی: کلیه سوابق و مدارک تحصیلی متقاضی به همراه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی و همچنین مقاطع تحصیلی قبل به صورت ترجمه و معادل‌سازی شده، همچنین ارائه مدارک فنی حرفه ای و  Certificateهای متقاضی می‌تواند در روند اخذ ویزای تحصیلی، تاثیر مثبت داشته باشد.
    • ارائه مدرک زبان
    • تمکن مالی: معرفی یک حامی مالی، نامه تمکن مالی و موجودی و گردش حساب بانکی چهار ماه اخیر، نامه بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)، ارائه مدارک تمکن مالی دال بر داشتن هزینه سالانه 20635 دلار مبنی بر حداقل هزینه زندگی دانشجویی + شهریه سالانه دانشگاه، کالج یا موسسه آموزشی مقصد (برای مثال اگر شهریه دانشگاه 25 هزار دلار در سال باشد، تمکن مالی باید داشتن هزینه سالانه 35 هزار دلار را نشان دهد) و افزایش هزینه تمکن مالی به میزان 4 هزار دلار به ازای هر همراه. حداقل تمکن مالی بهتر است حداقل 40 هزار دلار کانادا باشد.
    • نامه پذیرش دانشگاه: پذیرش‌نامه‌ایی که از دانشگاه مد نظرتون اخذ نموده را می‌بایست به اداره مهاجرت ارائه دهید (یا نامه‌ی CAQ برای متقاضیان تحصیل در استان کبک).
    • انگیزه نامه و برنامه تحصیلی: شما باید برنامه تحصیلی (Study Plan) و همچنین همان انگیزه‌نامه‌ای که هنگام اخذ پذیرش به دانشگاه مقصد فرستاده‌اید را مجدد به سفارت ارسال نمایید. به طوری که می‌بایست به طور کامل و قانع کننده دلایل انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل از طرف شما را بیان کند.
    • فیش واریزی دانشگاه: قبل از شروع تحصیل، مبلغ ثبت نام و همچنین مبلغی به عنوان ودیعه به میزان نهایت شهریه‌ 1 ترم از شما اخذ خواهد شد که باید فیش‌های واریزی آن‌ها را به سفارت ارائه دهید.
    • در صورت وجود یا الزام، ارائه مدارک سابقه کاری و بیمه
    • ارائه توصیه‌نامه، مقالات چاپی و... برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد
    • ارائه مقالات و دیگر دستاوردهای علمی اختیاری بوده و به قوت پرونده کمک می‌نماید.
    • ارائه سایر مدارک از دارایی‌های شما در قالب سند خانه، ماشین، مغازه، زمین و... که باعث قوت پرونده می‌شود.

    نکته: کلیه ترجمه‌های مدارک در پرونده فقط به زبان انگلیسی یا فرانسوی قابل قبول هستند.

    مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

    • مرحله اول: شما باید ابتدا یک نامه پذیرش رسمی و استاندارد از یک مرکز آموزش عالی شناخته شده در کانادا (دانشگاه، کالج و...) دریافت نمایید. دانشجویانی که در کبک تحصیل می‌کنند باید از دولت کبک گواهینامه پذیرش مرسوم به CAQ را دریافت نمایند. شما باید این گواهینامه را قبل از درخواست ویزای تحصیلی برای استان کبک اخذ نمایید.
    • مرحله دوم: مرحله بعدی دریافت بسته‌ی "درخواست ویزای تحصیلی کانادا" از طریق وب سایت اداره مهاجرت این کشور می‌باشد. 
    • مرحله سوم: برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، شما باید در وب سایت اداره مهاجرت کانادا به چند سوال درباره خودتان پاسخ دهید. این سوالات مشخص خواهد کرد که آیا شما مجاز به درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا هستید یا خیر. همچنین مشخص خواهد کرد که برای مرحله‌ی بعد باید چه مدارکی را ارائه دهید.
    • مرحله چهارم: اینجا، مرحله‌ی آماده سازی مدارک ذکر شده در بند فوق می‌باشد. در صورت واجد شرایط بودن، شما یک چک لیست شخصی که به مدت 60 روز معتبر خواهد بود، دریافت خواهید کرد. این چک لیست برای ارسال درخواست به صورت آنلاین مورد نیاز است. برای ارجاع بعدی حتما صفحه حاوی کد مخصوص به خود را پرینت بگیرید. این صفحه همچنین شامل یک راهنمای برنامه تحصیلی، میزان شهریه تخمین زده شده، لیستی از اسنادی که باید با درخواست خود ارسال کنید و همچنین دستورالعمل‌هایی برای مراحل بعدی می‌باشد. هنگامی که آماده ارائه درخواست بودید، در وبسایت مذکور یک حساب MyCIC ایجاد کنید و در آنجا کد چک لیست شخصی خود را وارد نمایید. سپس می‌توانید چک لیست اسناد شخصی خود را دریافت کنید که به شما امکان می دهد مدارکتان را در حساب کاربری در سایت CIC بارگذاری و ارسال نمایید. برای این کار به اسکنر نیاز و به کلیه اسناد و مدارک ذکر شده در بند مربوط به "مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا" نیاز خواهید داشت.
    • مرحله پنجم: در حالی که کلیه اسناد و مدارک مذکور را تهیه کرده‌اید و آماده ارائه هستند، شما باید فرم‌های مربوط به درخواست ویزای دانشجویی را پر نمایید. این فرم‌ها که همگی در وب سایت مذکور موجود بوده، شامل فرم درخواست ویزای تحصیلی، فرم اطلاعات خانوادگی، فرم اسکجول وان سفارت و فرم تعیین سرپرست (برای متقاضیان زیر 18 سال و مقطع پیش از دانشگاه) می‌باشد.
    • مرحله ششم: که در واقع مربوط می‌شود به مرحله پرداخت هزینه‌ها و حضور در سفارت در تاریخ تعیین شده. پرداخت هزینه‌های سفارت برای ویزای تحصیلی کانادا همگی به صورت اینترنتی باید در خود سایت پرداخت شوند. این هزینه‌ها شامل 150 دلار کانادا برای درخواست ویزای دانشجویی بوده و در صورت موافقت اولیه با ویزای تحصیلی شما، برای انجام امور بیومتریک شامل انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری شما می‌بایست به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و... در تاریخ مشخص شده رفته و هزینه بیومتریک در سفارت نیز 85 دلار کانادا خواهد بود. کلیات هزینه‌های لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در ادامه و بخش مربوطه توضیح داده شده است.

    پس از انجام مراحل فوق و رفتن به سفارت کانادا و انجام بیومتریک، می‌بایست منتظر جواب ویزای تحصیلی خود بمانید و کار دیگری لازم نیست انجام دهید. حتما توجه نمایید ایمیلی که با آن برای ویزا و پذیرش تحصیلی کانادا اپلای کردید را محفوظ نگه داشته و همواره در صورت دریافت ایمیلی مهم از طرف سفارت یا دانشگاه مقصد، آن را چک نمایید.

    هزینه‌ ویزای تحصیلی کانادا

    • هزینه تقاضای ویزای کانادا برای کلیه سنین و مقاطع تحصیلی 150 دلار کانادا می‌باشد.
    • هزینه بیومتریک در سفارت کانادا 85 دلار می‌باشد. بیومتریک  شامل کلیه افراد بین 14 تا 80 سال می‌گردد.
    • از آنجا که سفارت و کنسولگری کانادا در ایران فعالیت نداشته، می‌بایست به یکی از کشورهای همسایه (که امارات، ترکیه و ارمنستان بهترین گزینه‌ها هستند) سفر نموده که باید هزینه‌های سفر از قبیل بلیط رفت و برگشت و هزینه مدت اقامت در کشورهای واسط را هم در نظر بگیرید.
    • برای صدور ویزای تحصیلی کانادا شما ملزم به تهیه بیمه دانشجویی خواهید بود که متوسط هزینه‌ی آن 600 دلار کانادا می‌باشد.

    مدت اعتبار ویزای تحصیلی

    مدت اعتبار ویزای دانشجویی کانادا به مدت کل مدت زمان مقطع تحصیلی شخص متقاضی صادر خواهد شد؛ بنابراین ویزای تحصیلی کانادا برای کارشناسی بین 3 تا 4 سال، برای کارشناسی ارشد بین 1 تا 3 سال و برای مقطع دکتری بین 3 تا 7 سال از نظر مدت زمان اعتبار صادر خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که مدت زمان اعتبار ویزای کلیه مقاطع ذکر شده + 90 روز مازاد می‌باشد. به عبارتی اینطور بهتر است بگوییم که اعتبار ویزای دانشجویی کانادا برابر است با مدت زمان مقطع تحصیلی مورد نظر + 90 روز پس از اتمام تحصیل. یعنی شما در هر مقطعی پس از اتمام تحصیل به مدت 90 روز (3 ماه) فرصت دارید تا در کانادا همچنان اقامت داشته باشید.

    اقامت دائم کانادا از طریق ویزای تحصیلی

    اقامت دائم کانادا از طریق ویزای تحصیلی

    متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای تحصیل کانادا شده و در این کشور تحصیل کرده‌اند، می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این یک قضیه کلی است و اگرچه که اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل راحت بوده (و در واقع باید گفت راحت‌ترین روش مهاجرتی به این کشور) اما این، یک شرایط و مزیت بی قید و شرط نیست. به عبارتی متقاضی در راستای اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای تحصیلی کانادا باید شروطی را رعایت کند که این شروط عبارتند از:

    • متقاضی باید در یک موسسه در لیست موسسات DLI کانادا تحصیل کرده باشد.
    • تحصیل متقاضی باید به صورت تمام وقت و به صورت حضوری باشد.
    • متقاضی باید حداقل 8 ماه در خاک کانادا تحصیل کند و در کانادا فارغ التحصیل شود.
    • پس از فارغ التحصیل، متقاضی باید برای دریافت مجوز و ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام نماید.
    • شخص باید تحت آن مجوز و ویزای کار موقت، حداقل 18 ماه کار نماید.
    • شخص در طول این مدت باید کامل میالیات‌ها را پرداخت کرده و مرتکب جرم نشود.
    • سپس شخص می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

    کار و اشتغال با ویزای تحصیلی

    یکی از مزایای ویزای تحصیلی کانادا این است که کلیه دانشجویان از جمله دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در حین تحصیل در کانادا، مشغول به کار شوند که این خود یک امتیاز بزرگ هم در راستای تامین مخارج بوده و هم کسب بیشتر و بهتر تجربه کاری را به همراه خواهد داشت. برای آنکه دانشجوی دارنده ویزای تحصیلی کانادا بتواند به کار دانشجویی مشغول شود باید ویزای تحصیلی معتبر داشته باشد، مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر این کشور بوده، تحصیل دانشجو به صورت تمام وقت و حضوری بوده و نکته‌ی مهم دیگر اینکه دانشجو باید دارای کد بیمه برای استفاده از مزایا و خدمات بیمه‌های دولتی و از جمله در این زمینه یعنی اشتغال باشد. توجه شود که از نوامبر سال 2022 تا آوریل سال 2024 کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا، اجازه اشتغال به کار تمام وقت دانشجویی را دارند.

    دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

    از جمله اصلی‌ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند موارد زیر باشد:

    • ترجمه ضعیف مدارک و ارائه آن به اداره مهاجرت
    • وجود نقص در مدارک و یا ارائه مدارک غیر واقعی، جعلی و ساختگی
    • اقدام از سوی موسسه مهاجرتی یا حقوقی بدون مجوز و غیر مطمئن
    • ارائه برنامه تحصیلی و یا انگیزه‌نامه ضعیف؛ به طوری که آفیسر پرونده شما نسبت به هدف تحصیل شما در کانادا متقاعد نشود.
    • رزومه ضعیف تحصیلی؛ حتی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
    • وجود گپ تحصیلی غیر قابل توجیه؛ حتی در صورتی که از دانشگاه پذیرش گرفته باشید.
    • عدم ارائه مدرک زبان در صورت درخواست از سمت سفارت‌خانه
    • عدم تمکن مالی کافی به میزان ذکر شده برای هزینه زندگی و شهریه سالانه
    • عدم اطمینان از برگشت دانشجو پس از اتمام تحصیل به کشور مبدا به دلیل عدم وابستگی خانوادگی، مالی یا سایر شواهدی که باعث این تشخیص از سمت آفیسر شود.
    • نداشتن مدرک زبان یا عدم ارائه آن به اداره مهاجرت در صورت درخواست
    • عدم تطابق رشته تحصیلی انتخابی با رشته قبلی در مقطع قبلی؛ حتی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه
    • نداشتن دلایل کافی برای ادامه تحصیل
    • عدم داشتن سابقه شغلی در صورتی که برای رشته و مقطع مورد نظر این مورد الزام شده باشد
    • داشتن سوء سابقه
    • و... 

    سفارت کانادا برای ایرانیان

    سفارت کانادا برای ایرانیان

    سفارت کانادا قبلا در ایران فعال بوده و جدای از فعالیت سفارت، در کل روابط سیاسی بین ایران و کانادا بی تنش یا حداقل می‌توان گفت کم تنش بوده است. اما در تاریخ 17 شهریور 1391 کانادا در پاسخ به سیاست خارجی ایران و در واقع پیرامون نگرانی از تامین امنیت دیپلمات‌هایش در خاک ایران، سفارت خود را در تهران تعطیل کرده و از آن زمان روابط دیپلماتیکش را با ایران به حالت تعلیق درآورد. سفارت کانادا در تهران واقع در خیابان سرافراز بوده است که بنا به دلایل سیاسی از سال 2012 میلادی، دیگر هیچ فعالیتی در ایران دیگر ندارد. لذا مسافران و همچنین کسانی که قصد مهاجرت به کانادا از جمله تحصیل در کانادا دارند، باید به کشورهای همسایه مراجعه نموده و نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنند. گزینه‌های زیادی در کشورهای اطراف برای مراجعه به سفارت کانادا وجود دارد. اما ایرانیان بهتر است که به سفارت کانادا در کشورهای ترکیه (به خصوص سفارت واقع در استانبول)، امارات و ارمنستان مراجعه کنند. مشخصات دفاتر VFS کانادا در کشورهای نام برده از قرار زیر هستند:

     

    سفارت کانادا در ترکیه

    استانبول

    آنکارا

    روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

    روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ 

     cumhuriyet Caddesi Kök Apt. No:193 Harbiye، Sisli /, Istanbul

    : Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no 154 next to TEB Bank Çankaya / Ankara

    تلفن: 902123859700+

    تلفن: 903124092700+

    فکس: 902123571000+

    فکس: 903124092712+

    ایمیل: ISTBL-Consular@international.gc.ca

    ANKRA-Consular@international.gc.ca

    سفارت کانادا در امارات

    دبی

    ابوظبی

    روزهای کاری از یکشنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ 

    روزهای کاری از یکشنبه تا پنجشنبه ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ 

     Canada Visa Application CentreWafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2 Umm Hurair 2 – 

     Canada Visa Application Centre,VFS (GCC) LLC Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building,Mina Road

    تلفن: 9714044971+

    تلفن: 97142055881+

    فکس:  97144048556+

    فکس: 971026940399+

    ایمیل:  dubai@international.gc.ca

    ایمیل:  abdbi@international.gc.ca

    سفارت کانادا در ارمنستان

    ایروان

    ساعات کار: دوشنبه تا جمعه ساعت 8:30 صبح الی 17:00

    آدرس:  Vazgen Sargsyan – Yerevan Armenia 10

    تلفن: 37410583786+

    فکس: 37410567990+

    ایمیل:  concda@gmail.com

     
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول ویزای تحصیلی کانادا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-07-13

    آیا خدمات شما برای مردم افغانستان هم هست یا خیر

    2023-07-23

    سلام. متاسفانه برای اتباع اقدام نداریم

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت