معرفی شهر کلگری، کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    اگر به زندگی در کلگری فکر می‌کنید یا تازه وارد این شهر شده‌اید، راهنمای زیر به شما کمک می‌کند تا زندگی در محیطی جدید را تجربه کنید. زندگی در کلگری چگونه است؟ کالگری در کجای کانادا است؟ هزینه زندگی در کلگری چقدر است؟ ما در وبلاگ ادب ویزا به برخی از پرسش‌های مهم شما دربارۀ مهاجرت به کانادا و کلگری پاسخ می‌دهیم.

    کلگری در کجای کانادا قرار دارد؟

    کلگری

    کلگری (Calgary) به عنوان «قلب غرب جدید» شناخته می‌شود. کلگری بزرگترین شهر در استان آلبرتا کانادا است. آلبرتا همسایه ایالات متحده است؛ از غرب با استان بریتیش کلمبیا، از شرق با ساسکاچوان و از شمال با سرزمین‌های شمال غربی هم مرز است. کلگری درست در شرق کوه‌های راکی​، جایی که رودخانه‌های بو (Bow) و البو (Elbow) به هم می‌پیوندند، قرار دارد.

    در منطقه آلبرتا گراس لند، چمنزارهای سرسبز از طریق کانادا تا شرق چشم‌های هر بیننده‌ای را افسون می‌کنند. از کلگری اغلب به عنوان دروازه ورود به کوه‌های راکی ​​یاد می‌شود. این کوه‌ها پَس‌زمینه چشمگیری را برای شهر فراهم کرده‌اند. پیست اسکی معروف جهان به همراه شهر بنف (Banff) تنها 90 دقیقه با کلگری فاصله دارند.

    جمعیت و زبان مردم کلگری

    حدود 1.3 میلیون نفر در کلگری زندگی می‌کنند که باعث شده‌اند این شهر به سومین شهرداری بزرگ و چهارمین کلانشهر بزرگ کانادا تبدیل شود. طبق سرشماری سال 2016، کلگری از سال 2011 بیشترین رشد جمعیت را در کل کلانشهرهای کانادا تجربه کرده است و ساکنان آن نیز جوان‌ترین میانگین سنی را در بین شهرهای مهم کانادا دارند. جمعیت ایرانی کلگری تقریباً 12000 تا 15000 نفر است (بر طبق آمار سال 2020).

    مردم در کلگری به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و فرانسوی زبانان تنها یک درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند. همچنین، ساکنان این شهر زیبا به 25 زبان مختلف صحبت می‌کنند. کلگری بزرگ‌تر از ادمونتون است که با ماشین تقریباً دو ساعت و نیم با این شهر از شمال فاصله دارد. کلگری مرکز اصلی شهر برای نیمه جنوبی استان آلبرتا است. این شهر توسط یک منطقه زیبا، با محیطی بکر و غنی از منابع طبیعی احاطه شده است.

    اقتصاد در کلگری

    اقتصاد در کلگری

    فعالیت اقتصادی در کلگری متمرکز بر صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری است. آلبرتا سهم صنعت نفت کانادا را به خود اختصاص داده است. ذخایر این استان به صورت «ماسه‌های نفتی» هستند که پس از عربستان سعودی، در مقام دوم جهان قرار دارند. بیشتر شرکت‌های نفتی در کانادا، دفتر مرکزی خود را در کلگری مستقر کرده‌اند.

    وجود نفت این شهر را به یکی از ثروتمندترین شهرهای کانادا تبدیل کرده است. وابستگی اقتصادی به این صنعت معمولاً منجر به چرخه‌های رونق می‌شود و پایین بودن قیمت فعلی نفت به این معنیاست که کلگری در اوج بهبود اقتصادی قرار دارد.

    در نتیجه نرخ بیکاری این شهر از بسیاری از شهرهای دیگر کانادا بالاتر است. کلگری فرصت هایی را برای کسانی که به دنبال کار در ساخت و سا ، مهندسی، کشاورزی، فنآوری یا انرژی هستند را ارائه می‌دهد.

    آب و هوای کلگری

    کلگری شهری 1048 متر بالاتر از سطح دریا است. آب و هوای این شهر خشک است و رطوبت کمی دارد. کلگری بیشترین آفتاب را نسبت به شهرهای مهم کانادا به خود اختصاص داده است. تابستان‌ها می‌توانند گرم و خشک باشند و دمای هوا در این فصل ممکن است به 30 درجه سانتی گراد برسد. حتی وقتی هوا سرد است، آسمان اغلب آفتابی است.

    آب و هوا می‌تواند زندگی در کلگری را در چشم اندازی زیبا رقم بزند. کلگری شهری چهار فصل است. تقریباً همیشه در شب، زمانی که یخبندان شروع می‌شود، هوا خیلی سریع به خنکی می‌رود.

    زمستان با توجه به معیارهای کانادا کاملاً مطبوع است و فقط چند هفته دمای هوا زیر منفی 10 درجه سانتی گراد است. فصل زمستان در این شهر با نزدیکی به کوه‌های راکی، ​​بسیار خوشآیندتر از دیگر نواحی کانادا است. بسیاری از استراحتگاه‌های اسکی در نهایت امکانات برادر این منطقه وجود دارند.

    بارزترین مشخصه زمستان کلگری «باد شینوک» است. شیونک بادی گرم از اقیانوس آرام است که می‌تواند طی چند ساعت دما را تا 15 درجه افزایش دهد. وقتی باد شینوک در آسمان غربی ظاهر می‌شود، باد گرمی ‌شروع به وزیدن می‌کند. ممکن است روزی نیاز به پوشیدن لباس زمستانی باشد و روزی دیگر، پیراهن آستین کوتاه و شلوارک به پا کرد!

    ماه می (اردیبهشت) به طور معمول ماه وزش باد نامیده شده است، در حالی که ماه ژوئن (خرداد) بارندگی زیادی دارد. جولای و آگوست (تیر و مرداد) گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. سپتامبر و اکتبر اغلب از شرایط تابستانی بهره مند می‌شوند.

    کلگری سالانه مقدار کمی بارندگی را تجربه می‌کند، بیشتر بارش سالانه آن به صورت برف در ماه‌های زمستان است. بسته به سال و دفعات وزش باد گرم شینوک، بارش برف در زمستان ممکن است فقط برای چند روز قابل مشاهده باشند.

    اگر می‌خواهید از کلگری دیدن کنید، ماه اوت (مرداد تا شهریور) از نظر آب و هوا خوشآیندترین ماه سال شناخته می‌شود. اگر هم قصد زندگی در این شهر را در تمام طول سال دارید، مطمئن شوید که برای تمام فصول سال لباس مناسب در کمد خود دارید.

    هزینه زندگی در کلگری

    هزینه زندگی در کلگری

    کلگری شهری ثروتمند و پُررونق محسوب می‌شود اما هزینه‌های زندگی نسبت به همسایه ساحلی آن ونکوور کمتر است. این امر تا حدی به دلیل نداشتن مالیات بر فروش آلبرتا و پایین آمدن قیمت بنزین و گاز است.

    هزینه زندگی در کلگری نسبت به شهرهای کوچک‌تر در اطراف آلبرتا بسیار زیاد بوده اما در مقایسه با اکثر شهرهای کانادا مقرون به صرفه است. ریکاوری کلگری (Calgary’s Recovery) از آخرین رکود اقتصادی، قیمت خانه و اجاره آن را در سطح رقابتی نگه داشته است که این موضوع خبر خوبی برای تازه واردان به کلگری است.

    در کلگری خانه‌های خوبی برای اجاره وجود دارند که بیشتر آن‌ها فقط بدون مبلمان هستند. اجاره یک آپارتمان یک تخته استاندارد حدود 1000 دلار در ماه هزینه دارد. یک ملک اجاره‌ای سه تخته در شهر به طور متوسط​​حدود 1200 تا 1800 دلار قیمت دارد. قیمت متوسط ​​خرید خانه در کلگری بین 420000 تا 470000 دلار است.

    صورتحساب‌های ماهانه نیز کاملاً معقول و منطقی هستند. مواد غذایی، ماهیانه 400 دلار کانادا هزینه بردار است. شما باید انتظار داشته باشید که ماهیانه 200 تا 250 دلار در یک ملک سه یا چهار تخته برای گرمایش و هزینه برق بپردازید. هزینه‌های اینترنت نیز ماهانه بین 50 تا 70 دلار است.

    مراقبت‌های بهداشتی در کلگری

    حتی اگر فقط برای ویزای کاری دو ساله International Experience Canada (IEC) اقدام کرده‌اید، می‌توانید برای پوشش بیمه سلامتی آلبرتا درخواست دهید. این کار را می‌توان با مراجعه به یکی از آژانس‌های ثبت احوال کلگری انجام داد، جایی که فقط باید مدارک شناسایی، مدرک اقامت و اثبات اینکه نیروی کار واجد شرایط هستید را ارائه دهید.

    طرح بیمه مراقبت‌های بهداشتی آلبرتا (AHCIP) طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی را شامل می‌شود. اگر تحت این برنامه نباشید، قرار ملاقات کوتاه با پزشک ممکن است در حدود 100 دلار هزینه داشته باشد.

    حمل و نقل در کلگری

    حمل و نقل در کلگری

    کلگری با اتوبوس و حمل و نقل ریلی سبک (C-Train) خدمات دهی می‌شود. مترو در شهر وجود ندارد و به سرعت خواهید فهمید که حمل و نقل عمومی کلگری مانند بسیاری از شهرهای دیگر کانادا خیلی کامل نیست! هزینه بلیط ماهانه C-Train تقریباً 103 دلار است. اما توجه داشته باشید که زندگی در کلگری بدون دسترسی به وسیله نقلیه می‌تواند سخت باشد.

    هزینه‌های زندگی در کلگری در هنگام استفاده از اتومبیل شخصی نسبتاً ارزان است و یک لیتر بنزین حدود 1.25 دلارهزینه دارد. خدمات Uber و تاکسی نیز در کلگری به مردم خدمات می‌دهند. کرایه اتومبیل برای سفرهای کوتاه می‌تواند بسیار ارزان‌تر از تاکسی باشد.

    تحصیل در کلگری

    شرایط تحصیل در کلگری نسبت به شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال ارزان‌تر است. کیفیت تدریس و امکانات دانشگاه‌ها و کالج‌ها بسیار بالاست و فارغ التحصیلان می‌توانند از تحصیلات در بالاترین سطح بهره مند شوند.

    دانشگاه کلگری (University of Calgary) یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های استان آلبرتا است. بسیاری از دانشجویان بین المللی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. هزینه متوسط تحصیل در مقطع لیسانس داشنگاه کلگری برای 13 هزار دلار و در مقطع فوق لیسانس و دکترا 10 هزار دلار به صورت سالانه است. به طور کلی، هزینه تحصیل به نوع رشته و کالج انتخابی بستگی دارد.

    المپیک و رودئو در کلگری

    در سال 1988، کلگری اولین شهر کانادا بود که میزبان بازی‌های المپیک زمستانی شد. این بازی‌ها همچنان برای کشورهایی که قرار بود در آینده میزبان شوند، معیاری برای نحوه برگزاری یک المپیک موفق بود. المپیک کلگری پیشگام استفاده از داوطلبان جامعه بود، چیزی که کانادایی‌ها به آن افتخار می‌کنند.

    این شهر همچنان به خاطر رفتار و محیط دوستانه تجارتی‌اش، شناخته می‌شود. با تمرکز بر صنعت نفت و سنت‌های غرورآمیز گاوچرانی، اغلب می‌شنوید که از آلبرتا به عنوان تگزاس کانادا یاد می‌شود. کَلگری اِستمپید که هر روز در ژوئیه 10 روز به طول می‌انجامد، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد نمایشی روی زمین شناخته می‌شود.

    اِستمپید یک رودئو است که در آن گاوچران‌های از مکان‌های مختلف برای نمایش استعدادهای خود دور هم جمع می‌شوند. این رویداد فقط برای کسانی نیست که در کلگری زندگی می‌کنند بلکه برای همۀ دوستداران گاوچرانی است. همچنین این رویداد یک جاذبه مهم گردشگری نیز به حساب می‌آید. هتل‌ها و پروازها در این مدت بسیار شلوغ و گران هستند، بنابراین باید زود اقدام کنید. بیشتر خیابان‌های مرکز شهر کلگری در جریان اِستمپید بسته می‌شوند تا همه بتوانند در این جشن شرکت کنند.

    فرهنگ در کلگری

    شهر کلگری

    حدود یک از هر سه نفر ساکن کلگری در خارج از کانادا متولد شده‌اند، بنابراین این شهر از نظر قومیتی بسیار متنوع است. کلگری جمعیتی متشکل از مهاجران فیلیپینی، هندی و چینی است. کمی بیش از یک سوم جمعیت دارای اقلیت هستند.

    در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از کانادایی‌های استان‌های دیگر به دلیل اقتصاد قوی، به این شهر مهاجرت کرده‌اند. کلگری همچنین اولین انتخاب افراد برای مقصد دوم مهاجرتی (Second Movers) است. این‌ها افرادی هستند که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، در این کشور اقامت گزیدند و تصمیم به تغییر شهر خود گرفته‌اند.

    کلگری دارای مجموعه کلاس‌های تئاتر و مکان‌های موسیقی در حد استانداردهای جهانی است، این کلاس‌‌ها اغلب شامل موارد زیر هستند:

    • جک سینگر کنسرت هال

    • ارکستر فیلارمونیک کلگری

    • تئاتر کلگری

    • پروژه‌های تئاتر آلبرتا

    • موزه گلن بو که آثار تاریخی مربوط به گذشته کلگری و آلبرتا و همچنین آثار هنری و سایر محصولات هنری را به نمایش می‌گذارد.

    کلگری همچنین به سنت خود در موسیقی کانتری بسیار افتخار می‌کند و اگر تصمیم بگیرید این شهر را خانه خود بدانید، احتمالاً این سبک موسیقی را خواهید شنید.

    صحنه ورزش حرفه‌ای این شهر به اندازه بسیاری از شهرهای دیگر پُر جنب و جوش نیست! کلگری فلیمس، تیم معروف هاکی شهر است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین کلگری استمپید را نیز خواهید دید که در طول تابستان و پاییز در زمین فوتبال (CFL) برگزار می‌شود اما هیچ حق امتیازی ازNBA (لیگ بسکتبال آمریکا)، MLB (لیگ بیسبال آمریکا) یا MLS (لیگ فوتبال آمریکا) در این شهر وجود ندارد.

    کلام آخر

    مهاجرت به کلگری آرزوی بسیاری از مهاجران بین المللی است. ترکیبی از چشم انداز غرب وحشی، گسترش شهرنشینی مدرن و تجارت پویا، کالگری را به بزرگترین شهر آلبرتا تبدیل کرده است. دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های نفتی در کلگری است. بسیاری از نیروهای کاری با تحصیلات عالی در صنعت انرژی مشغول به کار هستند.

    اطلاع از هزینه ها و شرایط مهاجرت کاری به کانادا

    اگر قصد مهاجرت به کلگری را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب در تماس باشید.

    سوالات متداول معرفی شهر کلگری، کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-08-21

    با سلام من 46 سالمه 22 سال سابقه کار مرتبط با رشته دارم و کارشناس ارشد مهندسی برق کنترل هستم.می توانم در شهر کلگری یا ساکانتو ویزای کاری بگیرم؟ ایا مدرک زبان لازم است

    2021-09-13

    در برنامه های مهاجرت کاری به کانادا معمولا زبان یک ملاک اصلی برای امتیازبندی یا انتخاب شخص برای پیشنهاد شغلی است و ضمن آنکه بدون زبان کار خودتان خیلی سخت خواهد بود و مخصوصا که از نظر سنی شانس کمتری دارید پس باید در زمینه مهارت شغلی و مدرک زبان بسیار در سطح بالایی باشید.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ