درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت کاری به کانادا

    بهترین روش مهاجرت به کانادا در سال 2023

    جا دارد در همین ابتدا درباره موضوعی که خواه ناخواه کاملا حقیقت داشته، صحبتی کرده و رفع ابهام کنیم و این موضوعی بوده که ما از روی تجربه کاری چندین ساله خود و مهمتر از همه صلاحدید بهترین سرنوشت برای متقاضی، تمایل داشته تا کلیه متقاضیان مهاجرت به کانادا چه روش کاری و چه از روش حتما از آن آگاهی داشته باشند تا باشد که توانایی تصمیم گیری ارج‌تری را داشته باشند. موضوع مورد بحث این است که از نظر تجربه موفقیت آمیز بیش از 10 ساله موسسه ادب، آنچه که برداشت شده و همواره نتیجه داده، بهترین و آسان‌ترین روش دستیابی به یک شغل و کار و به پشتوانه‌ی آن اخذ اقامت دائم و شهروندی کشور کانادا، مهاجرت تحصیلی است؛ یعنی متقاضی اول از دانشگاهی از کشور کانادا پذیرش تحصیلی گرفته، دوره‌ای را تحصیل کرده (که دوره کارشناسی ارشد با توجه به کوتاهی و همچنین بسیار مناسب برای ورود به دنیای اشتغال محبوبیت بیشتری دارد) و پس از آن وارد بازار کار و به دنباله‌ی آن پروسه اخذ اقامت دائم خود گردد و برای این ارجحیت دلایل زیادی را می‌توان گفت که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

    • اعطای ویزای تحصیلی کانادا به ویژه برای ایرانیان آسان‌تر از کاری است؛ این قضیه احتمالا به سیاست‌های اقتصادی کانادا و ورود ارز قابل توجهی توسط دانشجویان بین‌المللی برمی‌گردد.
    • از طرف دیگر، سیاست اکثر مقاصد محبوب شغلی از جمله همین کشور مورد بحث یعنی کانادا در قبال صدور ویزای کاری برای ایرانیان بسیار سخت‌تر از دیگر روش‌های مهاجرتی شده است.
    • متقاضی از طریق تحصیل در کانادا به دلیل اخذ مدرک از دانشگاه‌های معتبر این کشور و همچنین بالاتر رفتن سطح تحصیلی، از اعتبار علمی و به دنباله‌ی آن از اعتبار کلی بیشتری برای موقعیت‌های شغلی و معیارهای بالاتر کیفیت شغلی از جمله میزان حقوق و درآمد، رضایت شغلی و... بهره‌مند خواهد شد.
    • متقاضی در حین تحصیل در کانادا از نظر تجربه‌ی حضور در جامعه و فرهنگ کانادایی، افزایش و آمادگی بیشتر برای کار از طریق تجربه کاری مانند شغل دانشجویی، افزایش مهارت زبان و قدرت برقراری ارتباط با کانادایی‌ها و ده‌ها مورد دیگر تقویت خواهد شد و پی به جای قرار گرفتن در موقعیتی مبهم با مهاجرت کاری مستقیم به کانادا، از این روش با قدرت و آمادگی بیشتری اشتغال و پروسه اخذ شهروندی خود را آغاز می‌نماید
    • با تحصیل در کشور مقصد، با مدت زمان کوتاه‌تری کار و پرداخت مالیات می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. در این راستا معمولا مدت زمان رایج 3 ساله از طریق مهاجرت کاری مستقیم، به 1 سال و نیم تقلیل می‌یابد.
    • "انتقال اعتبار" از طریق مهاجرت کاری به ویژه از کشورهای در حال توسعه مانند ایران چندان موفقیت آمیز نیست. منظور از انتقال اعتبار، فقدان اعتبار کافی مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران، مهارت و تخصص آموزش دیده شده در ایران، سابقه کار در نظام شغلی ایران و...
    • برای اشتغال و کار در بازار کار کانادا، مسلما افراد دیگری اولویت دارند که اولویت اول با شهروندان کانادا و افرادی است که از یکی از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند و بنابراین نیروی کار مهاجر یکی از آخرین اولویت‌ها برای استخدام هستند و کمتر کارفرمایی در کانادا پیدا شده که بجای نادیده گرفتن این اولویت‌ها، شخصی را از کشوری مانند ایران به صورت ندید قبول کرده و برای پروسه مجوز کار و LMIA آن شخص اقدام نماید.
    • و ده‌ها دلیل  دیگر

    گروه مهاجرتی ادب با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات به طور مستقیم برای پرونده‌های تحصیل در کانادا متقاضیان برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند اقدام می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان توسط کارشناسان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا تشکیل و استارت پرونده تحصیلی خود با ما در تماس باشید: 02171400111

    مهاجرت کاری به کانادا در سال 2023

    مهاجرت کاری به کانادا در سال 2023

    اداره مهاجرت کانادا در هر سال و بلکه هر نیم سال و فصل از برنامه‌های جدید مهاجرتی این کشور برای سال پیش رو و سال‌های آینده رونمایی می‌نماید. طبق سیاست‌های جدید مهاجرتی کانادا، برنامه‌های مهاجرت کاری در طول سال‌های آینده به خصوص برای اعطای مجوز کار به دانشجویان فارغ‌التحصیل در این کشور به عنوان اولویت اصلی انتخاب شدند. از آنجایی که کشور کانادا با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در برخی از حوزه‌های شغلی و هرم جمعیتی پیر روبه‌روست، می‌کوشد تا مشکلات اقتصادی خود را از طریق جذب مهاجران متخصص برطرف سازد.

    شیوع ویروس کرونا تاثیری منفی در اقتصاد بسیاری از کشورها داشت و کانادا نیز از این موضوع در امان نماند. با کاهش آمار مهاجرت، کشور کانادا با بحران‌های جدی و اساسی در بازار کار خود مواجه شد؛ کمبود نیروی کار ماهر در مشاغل تخصصی همچون شاخه‌های مهندسی، مدیریت و حسابداری موجب شد تا این کشور در برنامه‌ریزی‌های خود برای سال‌های آینده تمرکز خود را بر جذب حداکثری نیروی کار ماهر قرار دهد. بر اساس برنامه مهاجرتی جدید کانادا تقریبا در هر سال حداقل بیش از 400 هزار مهاجر جدید به جمعیت کانادا خواهد پیوست. بخش قابل توجهی از این جمعیت از میان روش‌های مهاجرت کاری به کانادا یعنی اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و پایلوت آتلانتیک انتخاب می‌شوند و بخش زیاد دیگری  نیز دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کانادا هستند که با سهولت بیشتری می‌توانند مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی دریافت کرده و در حوزه‌های تخحصصی خود مشغول به کار شوند.

    سالیان سال است که افراد در سنین نوجوانی و جوانی برای کار و انجام فعالیت های اقتصادی از کشوری به کشوری دیگر نقل مکان میکنند. امروزه به این نوع از نقل مکان برای کار در کشور دیگر را مهاجرت کاری می‌نامند. هر یک از شرایط اقتصادی نابسامان، جنگ، تورم اقتصادی بالا، اشباع بازار کار و ... می‌توانند عامل مهمی برای مهاجرت کاری نیروی کار باشند. برخی از کشور ها با وجود بازار پررونق، فرصت های شغلی بیشتر و به طور کلی شرایط اقتصادی رو به رشد علاوه بر نیروی کار داخلی، به دنبال جذب نیروی کار بین المللی نیز هستند. یکی از این کشورها، کانادا است.

    کانادا با داشتن شرایط اقتصادی مناسبی در سال 2023 و داشتن یکی از کمترین میزان نرخ بیکاری در جهان و با داشتن سیاست هایی منعطف و جامعه ای مهاجر پذیر به یکی از مهم ترین مراکز تجمع مهاجرین در سال های اخیر تبدیل شده است. یکی از پر طرفدار ترین روش‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری است. افراد با مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند ویزای کار و Work permit این کشور را دریافت کنند. مهاجرت کاری به کانادا به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: اول آنکه شما مجوز کار در این کشور را اخذ کرده و سپس وارد کانادا شوید و در نهایت یک شغل مناسب برای خود پیدا کنید. که به این روش، اخذ ویزای  Open Work Permitکانادا گفته می‌شود. و روش دوم آنکه شما شما قبل از ورود به کانادا، توسط یک کارفرمای کانادایی استخدام شوید. این روش نیز یکی از متداول ترین روش‌های کار در کانادا محسوب می‌شود. البته هر یک از این روش های مهاجرت کاری به کانادا به چند روش مختلف دیگر تقسیم بندی می‌شود و هر روش مزایای و معایب خود را به همراه دارد. در این مقاله به دنبال بررسی کامل انواع شرایط مهاجرت کاری به کانادا را بررسی خواهیم کرد.

    شرایط مهاجرت کاری به کانادا

    به طور کلی شرایط مهاجرت کاری به کانادا این گونه است که متقاضی کار در یکی از مشاغل کانادا حتما باید سابقه کار مرتبط با شغل مورد نظر را داشته باشد. در برخی از موارد حتی یک سال سابقه کار مرتبط نیز کفایت می‌کند. سابقه کار باید قابل استناد و پیگیری باشد. این سابقه کار را می‌توان با ارائه لیست سوابق بیمه، قرارداد رسمی همکاری و یا نامه کارفرما اثبات نمود.

    سوابق تحصیلی پس از سوابق شغلی مهم‌ترین فاکتور شرایط مهاجرت کاری به کانادا است. بسته به موقعیت شغلی مد نظر، مدارک تحصیلی مقاطع مختلف درخواست می‌شود. به طور مثال استخدام در برخی از مشاغل نیاز به کارمند با مدرک دیپلم دبیرستان دارند اما در برخی موقعیت‌های شغلی دیگر نیاز به کارمندی با مدرک کارشناسی ارشد دارند. بنابراین برای ورود به کانادا حداقل می‌بایست مدرک دیپلم دبیرستان داشته باشید.

    میزان تسلط به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نیز از مهمترین فاکتورهای بررسی شرایط مهاجرت کاری به کانادا است. افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند می‌بایست به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی تسلط نسبی داشته باشند که زبان فرانسوی صرفا برای استان کبک، مناطق فرانسوی زبان و یا صرفا مشاغل و موقعیت‌های فرانسوی زبان کاربرد دارد. از نظر قانونی برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز به تسلط زیادی بر زبان انگلیسی یا فرانسوی وجود ندارد. اما بهتر است متقاضی برای آسایش خود، قبل از مهاجرت به این کشور تسلط خوبی بر یکی از این دو زبان پیدا کند. برای مثال جهت استخدام در اکثر مشاغل مدرک آیلتس جنرال با نمره 4 در نظر گرفته می‌شود.

    مدارک لازم مهاجرت کاری در کانادا

    مدارک لازم مهاجرت کاری در کانادا

    • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان برنامه‌ریزی شده برای ورود به کانادا
    • 3 قطعه عکس پرسنلی از متقاضی و کلیه همراهان وی
    • گواهی تمکن مالی برای پرداخت حداقل مخارج زندگی در دوره اقامت در کانادا
    • ارائه کلیه سوابق شغلی
    • ارائه مدرک زبان معتبر مثل آیلتس جنرال یا هر مدرکی که برای دولت کانادا معتبر باشد
    • گواهی سلامت از پزشک معتمد و مورد قبول
    • رسید پرداخت هزینه های درخواست ویزای کار در کانادا
    • سوابق تحصیلی و مدارک فنی و حرفه‌ای مرتبط با شغل مد نظر
    • در صورت لزوم گواهی  D’Acceptation du Quebec
    • مدارک مربوط به روابط شغلی مثل گواهی ارتباط با شرکاء و...
    • تکمیل فرم IMM1295 جهت درخواست مجوز کار
    • تکمیل فرم IMM5645 جهت معرفی کامل اطلاعات خانوادگی
    • تکمیل فرم IMM5488 جهت بررسی اطلاعات درخواستی
    • تکمیل فرم IMM5476 جهت معرفی نماینده
    • مدارک آموزش های فنی و حرفه ای یا هر نوع مدرکی دال بر مهارت آموزی فرد متقاضی (اختیاری و برای امتیاز بیشتر)

    توجه داشته باشید که ممکن است آفیسر سفارت از متقاضیان مدارک بیشتری برای تصمیم گیری درخواست نماید.

    مجوز کار و ویزای کاری کانادا

    مجوز کار در کانادا یا همان Work permit مجوزی است که کارجو قبل از ورود به خاک کانادا باید این مجوز را دریافت کند تا بتواند در کانادا اقامت موقت و اجازه فعالیت اقتصادی داشته باشد. سالانه بیش از 300 هزار مجوز کار در کانادا برای مهاجرین صادر می‌شود که این میزان تعداد سال به سال در حال افزایش می‌باشد. این یعنی کانادا علاوه بر بازار کار بزرگ و پویا، شرایط مناسبی را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق کار را فراهم کرده است.

    امکاناتی که با اخذ مجوز کاری در کانادا برای متقاضی ایجاد می‌شود:

    • کسب درآمد دلاری
    • امکان تبدیل اقامت موقت کانادا به اقامت دائم کانادا
    • سفر به کلیه نقاط کانادا بدون هیچ محدودیتی
    • امکان استفاده از بیمه و سایر مزایای کارفرمایان کانادایی

    ویزای کاری کانادا

    همانطور که قبلا گفته شد، برای مهاجرت کاری به کانادا نیاز به اخذ مجوز کار یا همان Work Permit را دارید. همزمان با اقدام برای اخذ مجوز کار کانادا، پرونده ویزای کانادا نیز برای متقاضی ایجاد می‌‍گردد. برای اخذ ویزای کار کانادا نیازی به پرداخت هزینه جداگانه وجود ندارد. به طور کلی متقاضی با اخذ مجوز کار می‌تواند وارد خاک کانادا شود و به فعالیت اقتصادی در این کشور بپردازد.

    مهاجرت کاری به کانادا از طریق پایلوت آتلانتیک

    یکی از روش‌های اصلی مهاجرت کاری به کانادا از طریق پایلوت آتلانتیک است. این پایلوت مربوط به استان‌های شرقی کانادا یعنی نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد می‌شود. این استان‌ها به دلیل هرم جمعیتی پیر خود و کمبودهایی اساسی در نیروی کار متخصص و ماهر، شرایط بسیار مساعدی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهند. برای مهاجرت به کانادا از طریق پایلوت آتلانتیک، باید ابتدا از طریق کارفرمایی در این منطقه جاب آفر دریافت کرد. مهم‌ترین مزیت پایلوت این است که کارفرمایان منطقه آتلانتیک نیازی به داشتن LMIA ندارند و تمامی کارفرمایان معتبر از طریق وبسایت این طرح معرفی شده‌اند.

    در برنامه مهاجرتی آتلانتیک تمکن مالی مورد نیاز شما بر اساس تعداد اعضای خانواده‌تان (برای افراد متاهل) سنجیده می‌شود، حتی اگر این افراد شما را در مهاجرت به کانادا همراهی نکنند. از نقاط قوت این برنامه عدم نیاز آن به ارائه گردش حساب برای تمکن مالی و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتي است.

    جدول تمکن مالی مورد نیاز در پایلوت آتلانتیک

    تعداد اعضای خانواده

    تمکن مالی مورد نیاز

    یک نفر

    3240 دلار کانادا

    خانواده دو نفره

    4034 دلار کانادا

    خانواده سه نفره

    4959 دلار کانادا

    خانواده چهار نفره

    6021 دلار کانادا

    خانواده پنج نفره

    6829 دلار کانادا

    خانواده شش نفره

    7702 دلار کانادا

    خانواده‌ هفت نفره و بیشتر

    8575 دلار کانادا

    در برنامه مهاجرتی آتلانتیک پس از دریافت دعوتنامه شغلی (Job Offer) باید طرحی به نام برنامه اسکان (Settlement Plan) نیز به کارفرما ارائه داد. این مرحله به مهاجران کمک می‌کند تا مراحل استقرارشان با سادگی بیشتری انجام شده و تمام اطلاعات مورد نیاز را برای تطبیق یافتن با شرایط جدید زندگی به دست آورند. پیش از هر چیز بهتر است بدانید که این برنامه به صورت رایگان ارائه شده و کارفرمایان پس از پیشنهاد جاب آفر می‌توانند نیروی کار آینده خود را به یکی از سازمان‌های ارائه دهنده خدمات اسکان معرفی کنند. نحوه کار این سازمان‌ها به این شکل است که به صورت تلفنی، حضوری و یا آنلاین با متقاضیان صحبت کرده تا برنامه اسکان متناسب با آن شخص را طراحی کنند.

    پس از دریافت برنامه اسکان، افراد باید کپی آن را به کارفرمای مربوطه ارسال کرده تا او بتواند از طرف استان مربوطه تاییدیه دعوتنامه شغلی متقاضی را اخذ کند. بدین ترتیب تمامی متقاضیان باید پیش از درخواست برای اقامت دائم، مطمئن شوند که کارفرمای آن‌ها تاییدیه لازم را دریافت کرده است. پس از دریافت گواهی تایید (Certificate of Endorsement)، افراد می‌توانند برای درخواست اقامت دائم خود اقدام کنند.

    برای دریافت اقامت دائم از طریق پایلوت آتلانتیک ارائه مدارک زیر ضروری هستند:

    • مدارک احراز هویت همچون شناسنامه و پاسپورت

    • مدرک زبان معادل حداقل آیلتس 5

    • داشتن تحصیلات مرتبط با کار

    • گزارش ارزیابی اعتبار و معادل‌سازی مدارک آموزشی از طریق سازمان خدمات آموزشی جهانی (WES)

    • گواهی تمکن مالی

    • سابقه شغلی به مدت حداقل یک سال در طول سه سال گذشته در یکی از دسته‌بندی‌های شغلی کانادا (A,B,0)

    • کپی مدارک مربوط به سابقه کاری همچون حکم استخدام، فیش حقوقی و ...

    • دریافت دعوتنامه شغلی تمام وقت از طرف کارفرمایی در کانادا

    • کپی نامه تاییدیه استانی (Certificate of Endorsement) که توسط کارفرما برای متقاضی ارسال شده

    • گواهی عدم سوء پیشینه دریافت شده از نیروی انتظامی

    • پرداخت هزینه 1325 دلار کانادا برای بررسی درخواست (825 دلار هزینه فرآیند و 500 دلار هزینه اقامت دائم) و 85 دلار برای بیومتریک

    • گواهی مربوط به انجام معاینات پزشکی که برای هر فرد بزرگسال معادل 140 دلار کانادا و برای افراد زیر 15 سال 100 دلار کانادا است (هزینه آزمایشات دیگر در صورت لزوم به طور مجزا حساب می‌شود)

    مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP)

    مهاجرت کاری به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP)

    برنامه‌های مهاجرت استانی (Provincial Nominee Program) از ساده‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا هستند. این برنامه‌ها با توجه به نیازهای اقتصادی مناطق طراحی شده‌اند و هدفشان جذب نیروی کار ماهر و متخصص خارجی است که قصد دارد به طور دائم در آن استان زندگی کرده و در رشد و توسعه اقتصادی آن اثر گذار آن هم به شکل مثبت باشد. هر استان دارای مسیرهای مهاجرتی ویژه (Streams) است که گروه‌های هدف مجزایی داشته و فرآیند متفاوتی را برای اپلای در بر می‌گیرد. این مسیرها ممکن است در راستای جذب دانشجویان بین‌المللی، تجار، نیروی کار ماهر و نیروی کار نیمه ماهر طراحی شده باشند. بسته به استان و برنامه‌ای که قصد شرکت در آن را دارید ممکن است که بتوانید به صورت مستقیم و یا از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

    روند کلی کار به این صورت است که ابتدا از طریق سایت دولت استانی نسبت به پیش‌نیازها و نحوه ثبت‌نام در هر برنامه آگاه می‌شوید. در برخی از استان‌ها، داشتن جاب آفر برای شرکت در برنامه مهاجرتی آن الزامی بوده در حالی که در برخی از آن‌ها مانند ساسکاچوان و نیوفاندلند نیازی به داشتن جاب آفر نیست. پس از ثبت‌ نام در سامانه استان و اخذ تاییدیه استانی (Nomination) می‌توانید نسبت به اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید. معمولا هر استان ابزار خاصی را برای ارزیابی متقاضیان در اختیار داشته اما در اغلب آن‌ها افراد ابتدا باید یک EOI ثبت کنند و سوابق کاری، تحصیلی، دانش زبانی و دیگر مشخصات مورد نیاز را ارائه دهند تا توسط کارفرمایان بالقوه سنجیده و بهترین افراد انتخاب شوند. بسیاری افراد ترجیح می‌دهند تا پس از دریافت تاییدیه استانی از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کنند که فرآیند سریعتری دارد. داشتن تاییدیه استانی 600 امتیاز به امتیازهای متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری می‌افزاید.

    مهاجرت کاری به کبک

    کانادا کشوری با سیستم فدرال است، بدین معنا که علاوه بر قوانین فدرال که خط‌مشی‌های کلی حکومت را تعیین می‌کند، هر استان قوانین و رویه‌های ویژه خود را در زمینه سیاست‌های مهاجرتی دنبال می‌کند. برنامه‌های مهاجرتی استانی (PNP) یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا هستند که با توجه به نیازهای اقتصادی هر استان سازماندهی شده‌اند.

    استان کبک نه تنها برنامه مهاجرتی مختص خود را به متقاضیان ارائه می‌دهد، بلکه تقریبا در تمامی زمینه‌های دیگر، سیستمی مجزا را پیگیری می‌کند. اگرچه برنامه مهاجرتی کبک جزئی از PNP به شمار نمی‌آید، اما همچون آن‌ها متناسب با نیازهای اقتصادی و فرهنگی استان کبک تنظیم گشته‌اند. برنامه مهاجرتی استان کبک به نیروهای کار ماهر خارجی که قصد زندگی در استان کبک را دارند، کمک می‌کند تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

    برای مهاجرت کاری به استان کبک ابتدا باید از طریق دولت استانی کبک مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تایید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. تاییدیه استان کبک (Certificat de sélection du Québec) نام داشته و متقاضیان پس از دریافت آن می‌توانند از طریق بارگذاری مدارک مورد نیاز، درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ثبت کنند. برای انجام این فرآیند باید ابتدا مشخصات خود را ثبت کرده و با پرداخت هزینه بررسی پرونده و انجام معاینات پزشکی و بایومتریک، مدارک خود را تکمیل و درخواست خود را ثبت می‌کنید. هر پرونده بسته به شرایط مدت زمانی متفاوت به طول انجامیده و سپس در زمینه رد یا تایید درخواست خود آگاه می‌شوید.

    مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

    ورزشکاران، هنرمندان و نویسندگان می‌توانند از طریق روش خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کرده و اقامت دائم آن را به دست آورند. بدین منظور آن‌ها باید چندین سال سابقه فعالیت در زمینه مورد نظر خود را داشته و نسبت به فعالیت موثر در کانادا و رشد فرهنگی- اجتماعی جامعه آن نیز تمایل از خود نشان دهند.

    برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، متقاضیان باید:

    • سابقه کار مرتبط داشته باشند.

    • مایل به کار و زندگی در کانادا به عنوان یک فرد خوداشتغال باشند.

    • از شرایط عمومی این برنامه برخوردار باشند.

    • از نظر شرایط پزشکی، امنیتی و دیگر مسائل مناسب شرکت در این برنامه باشند.

    منظور از سابقه کار مرتبط داشتن سوابق درخشان ورزشی، هنری یا ادبی در سطحی بین‌المللی و یا داشتن سابقه خود اشتغالی و فعالیت‌های فرهنگی است. توجه داشته باشید که متقاضیان باید حداقل 2 سال سابقه فعالیت در طول پنج سال گذشته (قبل از درخواست) در عرصه مورد نظر خود را داشته باشند. داشتن سابقه کاری بیشتر منجر به اخذ امتیازی بالاتر خواهد شد.

    شرایط عمومی این برنامه که تمامی متقاضیان بر طبق آن ارزیابی می‌شوند عبارتند از:

    • تجربه و سوابق کاری

    • تحصیلات

    • سن

    • دانش و مهارت زبانی

    • تطبیق پذیری

    همچنین تمامی متقاضیان باید آزمایشات پزشکی را از سر گذرانده و گواهی عدم سوءپیشینه را در هنگام ثبت درخواست خود ارائه کنند. داشتن تمکن مالی کافی برای ساپورت زندگی خود و خانواده نیز از دیگر ضروریات شرکت در این طرح است. مدت زمان بررسی پرونده‌ها حدودا 23 ماه زمان می‌برد (بدون احتساب زمان بایومتریک) و پس از تایید، متقاضیان اقامت دائم کانادا را به دست می‌آورند.

    امتیاز بندی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

    امتیاز بندی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

    روش اکسپرس اینتری مشهورترین روش اخذ اقامت دائم کانادا می‌باشد که از سال 2015 آغاز به کار کرد. این سامانه سراسری آنلاین برای تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا از سراسر جهان امکان ثبت‌نام و ارزیابی شرایط را به سادگی فراهم می‌آورد. متقاضیان می‌توانند به صورت آنلاین مشخصات خود را ثبت کرده و از طریق یکی از روش‌های زیر می‌توانند برای شرکت در اکسپرس اینتری اقدام کنند:

    • برنامه ی نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program (FSWP)

    • برنامه نیروی کار ماهر اسکیلد تریدز The Federal Skilled Trades class (FSTP)

    • برنامه مهاجرت از طریق تجربه کار در کانادا The Canadian Experience Class (CEC)

    نحوه امتیاز بندی

    امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا در طی 2 مرحله اصلی صورت می‌گیرد. در مرحله اول، ابتدا صلاحیت شخص برآورد می شود و چنانچه متقاضی بتواند حداقل امتیاز 68 از 100 را دریافت نماید، مجاز به ورود برای مرحله دوم سیستم امتیازدهی یا استخر یا همان Pool می‌شود. امتیاز بندی کلی اکسپرس اینتری بر حسب 5 معیار اصلی به شرح زیر ارزیابی خواهد شد:

    • سطح زبان
    • سطح تحصیلات
    • سابقه کار
    • سن و سال
    • میزان سازگاری با کانادا

    نحوه امتیاز بندی مرحله اول

    معیار

    امتیاز

    میزان تحصیلات

    25

    مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه

    28

    تجربه کاری

    15

    سن

    12

    پیشنهاد شغلی در کانادا

    10

    انطباق پذیری

    10

    مجموع

    100

    امتیاز مورد قبول

    67

     

    امتیاز تحصیلات

    تحصیلات

    امتیاز

    دیپلم

    5

    مدرک فوق دیپلم یک ساله

    15

    مدرک فوق دیپلم 2 ساله

    19

    مدرک دانشگاهی 3 ساله یا بیشتر

    21

    2 مدرک تحصیلی که یکی مدرک دانشگاهی 3 ساله یا بیشتر باشد

    22

    مدرک فوق لیسانس

    23

    مدرک دکترا

    25

     

    امتیاز زبان

    سطح زبان

    Listening

    Reading

    Writing

    Speaking

    نمره کل

    CLB 7

    4

    4

    4

    4

    16

    8 CLB

    5

    5

    5

    5

    20

    9 CLB

    6

    6

    6

    6

    24

     

    امتیاز سابقه کاری

    سابقه کار

    امتیاز

    1 سال سابقه کار در 10 سال گذشته

    9

    2 سال سابقه کار در 10 سال گذشته

    11

    4 سال سابقه کار در 10 سال گذشته

    13

    6 سال و بیشتر سابقه کار در 10 سال گذشته

    15

     

    امتیاز سن

    سن

    امتیاز

    18 تا 35 سال

    12

    36

    11

    37

    10

    38

    9

    39

    8

    40

    7

    41

    6

    42

    5

    43

    4

    44

    3

    45

    2

    46

    1

    47 به بالا

    0

     

    امتیاز انطباق پذیری

    معیار انطباق

    امتیاز

    سطح زبان همسر با حداقل  CLB4

    5

    سابقه تحصیل در کانادا

    5

    سابقه تحصیل همسر در کانادا

    5

    سابقه کار در کانادا

    10

    سابقه کار همسر در کانادا

    5

    *داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا

    10

    داشتن فامیل و بستگان در کانادا (مقیم یا شهروند)

    5

     

    نحوه امتیاز بندی مرحله دوم

    نحوه امتیاز بندی مرحله دوم

    در مرحله دوم امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا، متقاضی تمایل خود برای مهاجرت به کانادا را ارائه داده و در حالتی که بتواند حداقل امتیاز لازم از 1200 امتیاز کل را کسب نماید، آنگاه می‌تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید. هر چه امتیاز کسب شده توسط متقاضی بیشتر گردد، شانس دریافت دعوتنامه برای متقاضی نیز به همان میزان افزایش پیدا خواهد نمود. در صورتی هم که امتیاز متقاضی به حداقل مجاز نرسد، پروفایل شخص به مدت 1 سال در سیستم باقی مانده و چنانچه که فرد بتواند آن کاسی امتیاز مطابق با جداول فوق را جبران نماید، آنگاه با امتیازبندی مجدد و داشتن حداقل امتیاز لازم، برای وی دعوتنامه ارسال می‌شود و متقاضی پس از دریافت دعوتنامه، 90 روز فرصت خواهد داشت تا برای ثبت درخواست اقامت اقدام نماید.

    امتیاز سن

    سن

    متقاضی متاهل

    متقاضی مجرد

    کمتر از 17 سال

    0

    0

    18

    90

    99

    19

    95

    105

    20-29

    100

    110

    30

    95

    105

    31

    90

    99

    32

    85

    94

    33

    80

    88

    34

    75

    83

    35

    70

    77

    36

    65

    72

    37

    60

    66

    38

    55

    61

    39

    50

    55

    40

    45

    50

    41

    35

    39

    42

    25

    28

    43

    15

    17

    44

    5

    6

    بیشتر از 45

    0

    0

     

    امتیاز تحصیلات

    سطح تحصیلات

    متقاضی متاهل

    همسر (متقاضی متاهل)

    متقاضی مجرد

    کمتر از دیپلم

    0

    0

    0

    دیپلم دبیرستان

    28

    2

    30

    دوره یک ساله پس از دیپلم

    84

    6

    90

    دوره دو ساله پس از دیپلم

    91

    7

    98

    دوره سه ساله و یا بیشتر پس از دیپلم

    112

    8

    120

    دو یا بیشتر از دو مدرک تحصیلی پس از دیپلم که حداقل یکی از آنها پس از اتمام دوره سه ساله باشد.

    119

    9

    128

    فوق لیسانس یا دوره تخصصی کارورزی

    126

    10

    135

    دکترا

    140

    10

    150

     

    امتیاز بندی سطح زبان اول خارجی (انگلیسی یا فرانسه)

    سطح CLB

    متقاضی متأهل

    همسر (متقاضی متأهل )

    متقاضی مجرد

    سطح ۳ و کمتر

    0

    0

    0

    سطح 4 یا 5

    6

    1

    6

    سطح 6

    8

    1

    9

    سطح 7

    16

    3

    17

    سطح 8

    22

    3

    23

    سطح 9

    29

    5

    31

    سطح 10 یا بالاتر

    32

    5

    34

     

    امتیاز بندی سطح زبان خارجی دوم

    سطح CLB

    متقاضی متأهل

    متقاضی مجرد

    سطح 4 یا کمتر

    0

    0

    سطح 5 یا 6

    1

    1

    سطح 7 یا 8

    3

    3

    سطح 9 و بیشتر

    6

    6

     

    امتیاز سابقه کار در کانادا

    میزان سابقه کار

    متقاضی متأهل

    همسر متقاضی متأهل

    متقاضی مجرد

    کمتر از 1 سال

    0

    0

    0

    1 سال

    35

    5

    40

    2 سال

    46

    7

    53

    3 سال

    56

    8

    64

    4 سال

    63

    9

    72

    5 سال

    70

    10

    80

     

    معیارهای ترکیبی (تحصیلات و سابقه کار در کانادا)

    تحصیلات

    1 سال تجربه کانادایی

    2 سال تجربه کانادایی

    کمتر از دیپلم

    0

    0

    دوره پس از دیپلم یک ساله یا بیشتر

    13

    25

    دوره پس از دیپلم دو ساله یا بیشتر

    25

    50

     

    معیارهای ترکیبی (ترکیب سطح زبان و تحصیلات)

    تحصیلات

    سطح 7 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    سطح 9 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    کمتر از دیپلم

    0

    0

    دوره پس از دیپلم یک ساله یا بیشتر

    13

    25

    دوره پس از دیپلم دوساله و یا بیشتر

    25

    50

     

    معیارهای ترکیبی (ترکیب سطح زبان و سابقه کار غیر کانادایی)

    سابقه کار

    سطح 7 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    سطح 9 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    فاقد تجربه کاری کانادایی

    0

    0

    ۱یا ۲ سال تجربه کاری غیر کانادایی

    13

    25

    بیش از ۳سال تجربه کاری غیر کانادایی

    25

    50

     

    معیارهای ترکیبی (ترکیب تجربه کانادایی و تجربه غیر کانادایی)

    تجربه کاری

    1 سال تجربه کانادایی

    2 سال تجربه کانادایی

    فاقد تجربه کاری کانادایی

    0

    0

    ۱یا ۲ سال تجربه کاری غیر کانادایی

    13

    25

    بیش از ۳ سال تجربه کاری غیر کانادایی

    25

    50

     

    معیارهای ترکیبی (ترکیب مدارک مشاغل حرفه‌ای و زبان)

    تجربه کاری

    سطح 5 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    سطح 9 و بالاتر در تمام مهارت‌های زبان

    مدرک توانایی در یک مهارت و دانش زبان

    25

    50

     

    امتیازات اضافه (کلی)

    عنوان امتیاز

    امتیاز

    داشتن برادر یا خواهری که که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد

    15

    دارای سطح NCLC 7 یا بالاتر در تمام مهارت‌های فرانسوی و CLB 4 یا پائین‌تر در انگلیسی

    25

    دارای سطح NCLC 7 یا بالاتر در تمام مهارت‌های فرانسوی و CLB 5 یا بالاتر در انگلیسی

    50

    دارای گواهی‌نامه 1 یا 2 ساله تحصیل در مقطع متوسطه در مدارس کانادا

    15

    دارای گواهی‌نامه 3 ساله یا بیشتر تحصیل در مقطع متوسطه در مدارس کانادا

    30

    دارای پیشنهاد شغلی در سطح NOC 00

    200

    دارای پیشنهاد شغلی در سایر سطوح

    50

    مدرک انتخاب شدن از یکی از استان ها به غیر از کبک

    600

    نحوه کاریابی در کانادا

    نحوه کاریابی در کانادا

    نحوه کاریابی در کانادا برای افرادی که در خارج از این کشور اقامت دارند کار سختی نیست. روش های زیادی برای پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش ها میپردازیم:

    1. موسسات مهاجرتی: اغلب متقاضیان کار در کانادا، به دلایل مختلفی علاقه مندند که پیدا کردن موقعیت شغلی در کانادا و انجام کلیه امور مربوط به مهاجرت خود به کانادا را به موسسات مهاجرتی واگذار نمایند. ریسک در اخذ پذیرش مجوز کار و استخدام در این روش بسیار پایین است. در این روش از اتلاف زمان و هزینه های گزاف جلوگیری می‌شود و کارجو بدون هیچ دغدغه ای اقدام به مهاجرت کاری به کانادا می نماید.
    2. Job bank: یکی دیگر از روش های کاریابی در کانادا جستجو در بانک کار های کانادا است. وب سایت های کاریابی زیادی در کانادا وجود دارند که متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند در این وبسایت ها مشاغل مرتبط با سوابق تحصیلی و شغلی خود را جستجو نمایند.  در این وبسایت ها شرایط عمومی مشاغل اعلام شده اما معمولا جزئیات آن در این وبسایت ها درج نمی‌شود . با ارتباط مستقیم با کارفرما می‌توان از جزئیات مشاغل با خبر شد. این روش پیدا کردن شغل می‌تواند ریسک زیادی برای کارجو به همراه داشته باشد.
    3. مشاغل دولتی کانادا: دولت کانادا هر ساله لیستی از مشاغل دولتی موجود را در سایت GC JOBS قرار میدهد. در این وبسایت ددلاین ثبت نام و جزئیات حقوقی، زبان و تخصص های مورد نیاز مشاغل ذکر می‌شود. متقاضیان می‌توانند با ارسال رزومه در این مشاغل ثبت نام نمایند.
    4. Open work permit: روشی از جستجوی کار است که کارجو مجوز کار در کانادا را دریافت میکند و بعد از وارد به کانادا به دنبال کار میگردد. در این روش ممکن است کارجو در مدتی که به دنبال کار در کانادا است، درآمدی نداشته باشد. همچنین ریسک بالایی در پیدا نکردن شغل در کانادا مناسب برای کارجو وجود دارد.
    5. Job offer: متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا با داشتن یک پیشنهاد کاری می‌توانند اقدام به اخذ مجوز کار در کانادا نمایند. یکی از مطمئن ترین روش های مهاجرت کاری به کانادا است که فردا از ابتدای ورود به کانادا می‌تواند درآمدزایی نماید.

    وبسایت‌های کاریابی در کانادا

    همانطور که در مطالب فوق خدمت شما عزیزان عرض کردیم، وب سایت های کاریابی زیادی در کانادا وجود دارد. اما برخی از این وبسایت ها، بیشتر قابل توجه کارفرمایان و متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا قرار گرفته اند و فرصت های شغلی به روز تر و بیشتری در این سایت ها وجود دارند. در ادامه مطلب می‌توانید لیست اسامی بهترین وبسایت های کاریابی در کانادا را مشاهده نمایند.

    • Glassdoor
    • Indeed
    • Eluta
    • Jobbank
    • Monster
    • CareerBuilder
    • Jobboom
    • EmploiQuebec
    • Workopolis
    • Working
    • SimplyHired
    • RobertHalf
    • Linkedin

    حقوق و دستمزد در کانادا

    حقوق و دستمزد در کانادا

    متوسط درآمد مردم در کانادا سالیانه 55 هزار دلار است. اما در هر جامعه‌ای طبق قانون وزارت کار آن کشور، حداقل درآمدی برای کلیه مشاغل در نظر گرفته می‌شود. حداقل درآمد در کانادا برای هر استان متفاوت است. برای مثال حداقل دستمزد در استان ساسکاچوان با حداقل درآمد در استانی مانند بریتیش کلمبیا مسلما متفاوت است.

    کمترین حداقل درآمد در کانادا به ترتیب در استان های ساسکاچون، منیتوبا، نیوفاندلند و نیوبرانزویک در نظر گرفته شده است و بیشترین حداقل درآمد در کانادا در استان های انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود. اگر بخواهیم متوسط حداقل درآمد در کانادا را درنظر بگیریم حداقل درآمد در این کشور ساعتی 14.65 دلار به طور میانگین می‌باشد. البته این پایه حقوق برای کارهای کژوال، کارآموزان، کارمندان بدون سابقه و پایین ترین رده‌های شغلی در نظر گرفته می‌شود. افراد با مدارک علمی بالاتر و سوابق شغلی درآمد های خیلی بیشتری نسبت به این رقم دریافت می‌کنند.

    اگر بخواهیم در رابطه با درآمد در کانادا صحبت کنیم، باید بگوییم که نظام حقوق و دستمزد در کانادا، به طور کلی به نفع کارمندان و کارگران است. درآمدها در کانادا بسیار منصفانه است و کمترین درآمد در کانادا می‌تواند به راحتی هزینه‌های زندگی اعم از مسکن، حمل و نقل و مواد غذایی را پوشش می‌دهد.

    اساسا میزان حقوق دریافتی هر فرد در کانادا، بستگی به میزان ساعت کاری در طول روز، میزان مهارت‌های تخصصی، میزان سابقه کار و میزان تحصیلات فرد بستگی دارد. حداکثر ساعت کاری در کانادا به طور معمول 40 ساعت در هفته در نظر گرفته می‌شود. اگر فردی در طول هفته بیش از 40 ساعت مشغول به کار باشد، اضافه کار برای وی در نظر گرفته می‌شود. میزان سابقه کار و مهارت‌های تخصصی فرد در درآمد وی تاثیر مستقیمی دارد. معمولا با افزایش سابقه کار و مهارت‌های تخصصی، حقوق کارمند بین 9 تا 35 درصد افزایش پیدا می‌کند. بر خلاف ایران، مدرک آکادمیک در کانادا تاثیر مستقیمی بر حقوق دریافتی کارمندان دارد. افراد با تحصیلات عالی می‌توانند درآمد بیشتری در کانادا دریافت کنند. به طور متوسط اخذ مدرک علمی بالاتر می‌تواند بین 17 تا 23 درصد بر روی افزایش حقوق کارمندان تاثیر مستقیم داشته باشد.

    نرخ بیکاری در کانادا

    در سال های اخیر نرخ بیکاری در کانادا سیر نزولی داشته و در ده سال اخیر (از سال 2009 تا 2019) از 8% به 5.6% رسیده بود. در ابتدای سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کویید 19 و تشویش اقتصاد بین المللی، برخی از مراکز تجاری و بازرگانی تعطیل و یا تعدیل نیرو داشتند. همین امر باعث شد تا نرخ بیکاری در سال 2020 به عدد 7.4% رسید. اما اقتصاد این کشور با یک بازپروری عالی از این بحران و تقویت زیرساخت‌های اساسی خود، توانسته به رقم بسیار عالی نرخ بیکاری 4.5 درصد مطابق با آخرین آمار موجود برسد.

    مهاجرت کاری به کانادا با خانواده

    دولت کانادا شرایط آسانی برای مهاجرت کاری به کانادا با خانواده تحت حمایت متقاضی فراهم نموده است. از مزایای همراهی خانواده در کانادا آن است که فرزندان فرد دارای مجوز کار در کانادا می‌توانند بدون دریافت ویزای تحصیلی کانادا یا مجوز تحصیل در این کشور، در مدارس یا دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند. همچنین همسر فرد می‌تواند با دریافت مجوز Open Work Permit در کانادا به راحتی مشغول به کار شود.

    چه کسانی می‌توانند به عنوان همراه با متقاضی مهاجرت کاری به کانادا مهاجرت کنند؟

    • همسر قانونی بالای 18 سال
    • پدر و مادر تحت حمایت مالی متقاضی فرد
    • پدر بزرگ و مادر بزرگ تحت حمایت مالی متقاضی
    • فرزندان و فرزند خواندگان وابسته به متقاضی
    • خواهرزادگان و برادرزادگان یتیم یا مجرد زیر 18 سال تحت حمایت متقاضی

    توجه داشته باشید که:

    • فرزندان فرد می‌بایست زیر 18 سال و مجرد باشند.
    • ارائه مدارک مربوط به فرزند خواندگی الزامی است.
    • اگر فرزندی بیش از 22 سال داشته باشد اما دچار مشکلات جسمی یا روحی باشد می‌تواند به همراه والدین خود به کانادا مهاجرت نماید.
    • از ورود هر یک از اعضای خانواده دارای سوءپیشینه، که به عنوان همراه متقاضی درخواست ورود به کانادا را دارند، ممانعت می‌شود.
    • مدارک تاهل مثل عقدنامه برای همسر متقاضی می‌بایست ارائه شود.
    • کلیه اعضای خانواده می‌بایست پاسپورت معتبر داشته باشند.

    کار دانشجویان در کانادا

    کار دانشجویان در کانادا

    دانشجویان بین المللی که در یک دوره تمام وقت مشغول به تحصیل در کانادا هستند، تنها با داشتن مجوز تحصیل در کانادا می‌توانند بدون دریافت مجوز کار در کانادا مشغول به کار پاره وقت یا تحت شرایطی خاص مشغول به کار تمام وقت شوند. کار دانشجویان در کانادا محدود به 20 ساعت در هفته است که به طور موقت و به صورت آزمایشی در جهت تقویت بیشتر زیر ساخت‌های اقتصادی و بازار کار تا آخر سال 2023 میلادی محدودیت ساعت کار برداشته شده و دانشجویان می‌توانند به کار تمام وقت مشغول باشند. البته تا قبل این قانون دانشجویان می‌توانستند در طول سال تحصیلی مشغول به کار پاره وقت شوند و در دوران تعطیلات بین ترم یا تعطیلات تابستان مشغول به کار تمام وقت شوند. 

    دانشجویان در کانادا می‌توانند در مشاغل مرتبط با دوره تحصیلی خود مثل پروژه های تحقیقاتی، مشاغلی که در دانشگاه وجود دارد یا مشاغلی ساده مثل کافه داری و کارمند باشگاه ورزشی مشغول شوند و دانشجو می‌تواند در هر نقطه از کانادا و تحت نظر هر کارفرمایی مشغول به کار شود. اما کار دانشجویان در کانادا نباید به تحصیل وی آسیب برساند.

    دقت داشته باشید که قبل از مهاجرت و اشتغال به تحصیل در کانادا حتما نسبت به دریافت کد SIN کانادا اقدام نمایید. ارائه این کد در هنگام استخدام در کانادا ضروری است. دانشجویان با داشتن مجوز تحصیل در کانادا می‌توانند برای اخذ SIN در کانادا اقدام نمایند. همچنین در برخی موارد برای ورود به بعضی از رشته های شغلی مانند رشته های کشاورزی می‌بایست گواهی سلامت عمومی پزشکی ارائه نمود.

    حداقل حقوق دانشجویان در کانادا ساعتی 14 دلار است و این درآمد برای یک دانشجو درآمد خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند میزان زیادی از هزینه‌های زندگی دانشجو را تامین کند. این در حالیست که حداقل حقوق دریافتی در کانادا 27 هزار دلار در سال است.

    کار پس از پایان تحصیل در کانادا

     دانشجویان می‌توانند پس از پایان تحصیل در کانادا به طور موقت در کانادا مشغول به کار شوند. برای کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا می‌بایست مجوز کار یا همان Work Permit را دریافت نمود. Work Permit می‌تواند برای دریافت اقامت دائم کانادا نیز کمک بسیار زیادی به دانشجو نماید. دانشجویان بعد از پایان دوره تحصیلی می‌توانند بدون تغییر ویزا تا 90 روز در کانادا حضور داشته باشند. دانشجویان در این مدت می‌توانند به دنبال کار در کانادا باشند و شغل مد نظر خود را پیدا کنند. اما با مجوز تحصیل در کانادا امکان استخدام وجود ندارد و دانشجو بعد از پیدا کردن شغل مدنظر باید به دنبال اخذ مجوز کار در کانادا باشد. برای تبدیل مجوز تحصیلی به مجوز کار در کانادا نیاز به جمع آوری مدارکی مثل تصویر کلیه صفحات پاسپورت، مدارک هویتی، سوابق تحصیلی و ... است. دانشجویان با اخذ مجوز کار پس از فارغ‌التحصیل که مجوزی موقت اما قابل تمدید بوده، با 18 ماه کار در این کشور می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

    مشاوره مهاجرت به کانادا

    مشاوره مهاجرت به کانادا

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت کاری به کانادا

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (60 پاسخ)
    2023-09-19

    سلام دستتون درد نکنه خیلی کامل و عالی بود، من 22 سالمه داشتم دنبال راه های مهاجرت کاری میگشتم، یه رپورتاژ دیدم نوشته درباره راه ها و برنامه های پل زنی صحبت میکرد توی سایت اقتصاد آفرین ولی دقیق نفهمیدم چیکار میکنن! نوشته بود یه سری راه ها برای مهاجرت سریعتر! خواستم ببینم این راه ها شامل چیاست و آیا شما هم از این برنامه ها استفاده میکنید؟

    2023-09-25

    سلام. بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا، روش تحصیلی است که به راحتی تمام میتونیم براتون اقدام کنین و توصیه هم میشه وقت خودتون رو به هوای ویزای کار و راه های میانبر و تبدیل ویزای توریستی به کاری و اینجور چیزا هدر ندید. در این راستا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    2023-08-02

    سلام وقت بخیر برای مهاجرت کاری نوازندگی ویولون به کانادا از طریق خوداشتغالی ایا علاوه بر سابقه کاری 2 ساله آن ،نیاز به مدرک تحصیلی لیسانس هست یا همون دیپلم کافی هست ؟

    2023-08-07

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا و استرالیا است اما خب مسلما مدرک تحصیلی بالاتر، امتیاز و شانس شما هم بیشتر به ویژه در صورت مرتبط بودن با همون حوزه هنریتون

    2023-02-03

    سلام من 36 سالمه . برای ویزای کار می خواهم اقدام کنم. 10 سال سابقه نجاری دارم.

    2023-02-06

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-12-12

    سلام 25 سالمه مجرد هستم لیسانس معماری دارم مدرک از مجتمع فنی تهران نرم افزار رویت رو دارم سربازی هم معافیت پزشکی دارم میخواستم برای کار در کانادا اقدام کنم باید چی کار کنم؟

    2022-12-13

    سلام. ما تحصیلی اقدام داریم و توصیه اکید ما برای کانادا، قطعا تحصیلی هست.

    2022-11-14

    سلام ،ببخشید من دانشجو سال اول مامایی هستم ،وتا مارشال زبانمو میخوندم وتا سطح advanced ادامه دادم اما بنا به شرایطی ولش کردم و امسال که وارد دانشگاه شوم دوباره دارم میخونم و هدفم اینه که ایلتس ۷ونیم بگیرم البته زبان فرانسه رو هم از صفر شروع کردم در واقع بطور خصوصی استاد گرفتم و هر دو زبان رو دارم یاد می‌گیرم و میخوام ی مدرک زبان فرانسوی نسبتا بالا بگیرم،و اینکه دارم کلاس میرم برای دوره های نگهداری از کودک و ی جا صحبت کردم که تو بهزیستی کار کنم البته برای کسب تجربه. که بتونم دو سه سال سابقه کار داشته باشم.یکی از اقوام مونم تو ونکوور کانادا هستن که سه تا بچه زیر ۷ سال دارند، و میتونن واسم جاب افر بفرستن ،که به کانادا برم به عنوان پرستار خونگی ،یکی از همکاراتون گفتن ،که واسه لاین تحصیلی سنم خوبه اما در حال حاضر پرداخت هزینه هاش واسه خانوادم مقدور نیست و من میخوام بعد از درست کردن رزومم به عنوان پرستار خونگی برم کانادا ،و بعد دو سال اقامت دائم بگیرم ،البته در طول این سه سال من درسمو هم میخونم و در واقع تا اون موقع ۳ سال تحصیلات دانشگاهی مو هم خواهم داشت خواستم بدونم با این شرایط شانس گرفتن ویزای کاری به عنوان پرستار خونگی واسه من چقده؟؟

    2022-11-14

    سلام. متاسفانه صرفا تحصیلی اقدام داریم و جدای از زمینه کاری ما، جسارتا روش مستقیم کاری اشتباهه و به زبان ساده مدرک پرستاری ایران رو قبول ندارن و حتما باید دوره تحصیلی بگذرونید.

    2022-07-11

    سلام بنده ۳۷ ساله و متاهل هستم و شغل جوشکاری آرگون و الکترود لوله و دارای شهروندی آلمان و در حال حاضر هم در آلمان زندگی میکنم و سابقه کار ۸ سال در ایران در پالایشگاه و پتروشیمی و ۵ سال سابقه کار در کشور آلمان . امکان مهاجرت برای بنده وجود دارد ؟ چطور میتوانم اقدام کنم .؟ و شرایط کار برای َعمل بنده چطور میباشد ؟ سپاسگزارم

    2022-07-12

    سلام. بله البته برای کانادا ما صرفا تحصیلی اقدام داریم.

    2022-07-02

    سلام . بنده فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر گرایش برنامه نویسی حوزه وب و امنیت وب از دانشگاه فنی رازی ، دارای مدرک بین المللی cs50 ، مدرک زبان IELTS 8 ، چهار سال سابقه کار در شرکت دیجیکالا، 26 ساله و مجرد و با 100 میلیون تومان تمکن مالی . آیا ممکن است با این شرایط ویزای کاری کانادا دریافت کرد ؟

    2022-07-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-07-02

    با سلام، بنده دارای مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات از دانشگاه فنی تهران، متخصص در حوزه امنیت اطلاعات و soc هک قانونی و دارای مدارک بین المللی نظیر lpic , ceh و مدارک شرکت sans و ... هستم. دارای سه سال سابقه کار در حوزه امنیت ، تست نفوذ و مانیتورینگ در شرکت شاتل مدرک Ielts با نمره 8 مجرد و 25 ساله تمکن مالی 200 میلیون تومان هرگونه راه و احتمالی برای دریافت ویزای کاری به کانادا امکان پذیر واقع میشود؟

    2022-07-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-06-01

    سلام، من 31 سالمه مدرک لیسانس مهندسی شیمی دارم بدون سابقه کار مرتبط و دو سال سابقه کار در شرکت بیمه به عنوان کارشناس صدور رو دارم 10 سال سابقه تدریس موسیقی (گیتار) و مدرک معادل دیپلم موسیقی دارم همچنین دوره مدیریت کشتیرانی رو گذروندم(مدرکش رو سازمان بنادر صادر کرده) همسرم 26سالشونه مدرک مربی گری درجه 3 بین المللی پیگ پنگ رو دارن و لیسانس عمران و همچنین مدرک مدرسی دوره های ناخن رو از روسیه دارن و توی کارشون خبره هستن آیا برای مهاجرت امکانش هست اقدام کنیم؟

    2022-06-06

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-03-06

    سلام وقت شما بخیر من 19 سالمه و دانشجو رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار )ترم 4 هستم و سربازی نرفتم همچنین به این زبان ها c++ html/css javascript php asp.net bootstrap java C# SqlServer تا حدی مسلط هستم و در اموزشگاه دوره دیدم و مدارک این زبان هارو گرفتم و همچنین C# و seo تمرین میکنم و در حال یادگیری زبان انگلیسی ام با این شرایط برای بورسیه چه اقداماتی باید انجام بدم؟ و با چه مقدار بودجه ؟

    2022-03-07

    سلام. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا مشاوره بشید و دقیق تر بشه راهنماییتون کنیم: 02171400111

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ