تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در بهترین دانشگاه جهان در رشته‌ی داروسازی و علوم دارویی با 10 هزار دلار بورسیه تضمینی: 0217140011

    تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی از هر جهت می‌تواند یک گام موثر برای دانش اندوزی و زندگی در یک کشور جدید باشد. داروسازی به عنوان یک رشته تحصیلی محبوب و پرطرفدار در قبرس شمالی شناخته می‌شود که سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. این مهم بیشتر به دلیل شهریه کم دانشگاه، هزینه های کم زندگی، آب و هوای عالی و امکانات آموزشی خوب در این کشور زیباست. پس اگر شما هم جزء کسانی هستید که می‌خواهید تحصیل در قبرس در رشته داروسازی را تجربه نمایید، این امکان را دارید تا قبرس شمالی را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید.

    مبانی تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    مبانی تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    داروسازی رشته‌ای درباره تهیه و تولید انواع داروهاست. دانشجویانی که در رشته‌های داروسازی تحصیل می‌کنند، در مورد اینکه داروها چه تاثیری بر بدن و ذهن دارند، مطالعه می‌کنند. دانشجویانی می‌توانند در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس داروسازی در قبرس شمالی تحصیل کنند. دروس دانشگاهی آنها شامل فعالیت در امور آزمایشگاه‌ها، تحقیق در مورد شیمی و درک اثرات مواد شیمیایی بر یکدیگر هستند. تعدادی از دوره‌های تحت پوشش رشته داروسازی عبارتند از:

    • محصولات دارویی
    • شیمی دارویی
    • داروشناسی گیاهی
    • داروسازی عملی

    زمینه‌هایی که دانشجویان در رشته داروسازی تحصیل می‌کنند شامل پزشکی، شیمی و زیست شناسی هستند. در ترم‌های آخر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان در امور آزمایشگاهی فعالیت بیشتری خواهند داشت. کل دوره دکترا هم در پژوهش و تحقیق سپری خواهد شد. بعد از پایان تحصیلات به عنوان یک داروساز واجد شرایط می‌توانید وارد بازار کار شوید و مهارت های خود را در عرضه شغلی نشان دهید.

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    رشته داروسازی در بیشتر دانشگاه‌های قبرس شمالی در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شوند. برخی از دانشگاه‌ها این رشته تحصیلی را به صورت دو زبانه (ترکی و انگلیسی) تدریس می‌کنند. دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی دارای تجهیزات آزمایشگاهی قوی هستند. از دانشگاه‌های مطرح این کشور در رشته داروسازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس شمالی

    دانشگاه مدیترانه شرقی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران است. دانشکده داروسازی این موسسه در سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرد. زبان تدریس رشته داروسازی در این دانشگاه، انگلیسی است و مدت زمان تحصیل در آن نیز پنج سال می‌باشد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه حدود 14175 یورو است.

    دانشگاه خاور نزدیک قبرس شمالی

    دانشکده داروسازی دانشگاه خاور نزدیک از بزرگترین دانشکده‌های این کشور است. دانشکده داروسازی این موسسه در سال 2006 شروع به کار کرد. زبان تدریس رشته داروسازی در این دانشگاه، انگلیسی است و مدت زمان تحصیل در آن نیز پنج سال می‌باشد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه حدود 7844 یورو است.

    دانشگاه بین‌المللی قبرس در قبرس شمالی

    دانشگاه بین‌المللی قبرس را باید جدیدترین و مدرن‌ترین دانشگاه قبرس شمالی در نظر گرفت.  زبان تدریس رشته داروسازی در این دانشگاه، انگلیسی است و مدت زمان تحصیل در آن نیز پنج سال می‌باشد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه حدود 8600 یورو است.

    دانشگاه اروپایی لفکه قبرس شمالی

    پردیس دانشگاه اروپایی لفکه مشرف به چشم‌اندازهای طبیعی جزیره، آب‌های دریای مدیترانه و طبیعت بکر قبرس شمای است. زبان تدریس رشته داروسازی در این دانشگاه، انگلیسی است و مدت زمان تحصیل در آن نیز پنج سال می‌باشد. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه حدود 14800 یورو است.

    شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی

    شرایط اخذ پذیرش تحصیل در رشته داروسازی در قبرس شمالی

    هر دانشگاهی در قبرس شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی شرایط مخصوص به خود را دارد. اما  برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی از دانشگاه‌های قبرس شمالی به مدارک زیر نیاز است:

    • اسکن آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم دبیرستان یا لیسانس)
    • اسکن گذرنامه یا شناسنامه
    • ۲ قطعه عکس در اندازه پاسپورت
    • رزومه تحصیلی
    • ریز نمرات رسمی
    • مدارک مربوط به بورسیه (در صورت وجود)
    • ۲ یا ۳ توصیه نامه
    • مدرک زبان آیلتس (حداقل 5.5) یا تافل (حداقل 65)

    نکته: داشتن مدرک زبان انگلیسی (اثبات مهارت زبان) برای تحصیل داروسازی در قبرس شمالی الزامی نیست. شما می‌توانید پس از دریافت پذیرش ویزای قبرس شمالی و ورود به این کشور، یک دوره زبان یکساله را دانشگاه طی کنید.

    بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    بورسیه های تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    همه دانشگاه‌های قبرس شمالی به دانشجویان بین‌المللی بورسیه ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها می‌توانند بین 25 تا 100 درصد کل هزینه های مربوط به تحصیل دانشجویان را پوشش دهند. دریافت میزان درصد به شرایط دانشجو بستگی دارد. اگر معدل شما بالا باشد و فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی زیادی را انجام داده‌اید، بورسیه بیشتری دریافت خواهید کرد. هزینه تحصیل در قبرس شمالی پایین است و با دریافت بورسیه نیز می‌توانید هزینه‌های خود را در مهاجرت تحصیلی به شدت کاهش دهید.

    خوابگاه دانشجویان رشته داروسازی در قبرس شمالی

    خوابگاه دانشجویان رشته داروسازی در قبرس شمالی

    خوابگاه‌های موجود در دانشگاهای قبرس شمالی دارای امکانات فوق العاده‌ای هستند. همه این این امکانات باعث شده‌اند تا دانشجویان با خیال راحت به دانش اندوزی مشغول باشند و دغدغه اقامتگاه را نداشته باشند. هزینه محل خوابگاه در قبرس شمالی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه در نظر گرفته شده است. از امکانات معمول دانشگاه‌های قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • سرویس امنیتی و نظافتی 24 ساعته
    • سرویس یخچال، گاز و دیگر وسائل برقی
    • اینترنت رایگان
    • دسترسی سریع و راحت به دانشگاه
    • پکیج‌های سرمایشی و گرمایشی
    • سرویس‌های بهداشتی مجهز
    • خوابگاه (یک نفره، دونفره، سه نفره، سوئیت، لاکچری)

    کار پس از تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

    کار پس از تحصیل داروسازی در قبرس شمالی

    همه دانشجویان بین‌المللی در قبرس شمالی می‌توانند در حین تحصیل ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. بعد فارغ التحصیلی باید ویزای کار دریافت کنید تا بتوانید در این کشور تحصیل کنید. برای کار بعد از فارغ التحصیلی باید مدرک شما توسط شورای اعتبار سنجی ترکیه (YOK) و قبرس شمالی (YODAK) تایید شوند. بدین دلیل که قبرس شمالی تحت حاکمیت کشور ترکیه قرار دارد. حتی برای کار و زندگی در ترکیه هم می‌توانید اقدام کنید.

    هنگامیکه مدارک آکادمیک شما تایید شدند، باید منتظر باشید که کارفرمایی در قبرس شمالی برای شما دعوتنامه کاری ارسال کند. پس از دریافت این دعوتنامه باید مدارک زیر را به کنسولگری قبرس شمالی در کشور خود ارجاع دهید:

    • فرم درخواست ویزا
    • کپی از پاسپورت
    • گواهی سو پیشینه
    • گواهی معاینه پزشکی
    • صورت حساب بانکی (اثبات تمکن مالی)
    • ۳ قطعه عکس به اندازه پاسپورت
    • کپی قرارداد امضا شده با کارفرما در قبرس شمالی

    کلام آخر

    تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر و بدون داشت مدرک زبان به قبرس شمالی بیایید و در رشته داروسازی تحصیل کنید. مزایای تحصیلی و شغلی در قبرس شمالی باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان این کشور را مقصد مناسبی برای زندگی بدانند. اگر در مورد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی سوال دارید و می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در این کشور زیبا، اطلاعات خود را کامل کنید، با گروه مهاجرتی ادب ویزا تماس حاصل بفرمایید.

    سوالات متداول تحصیل رشته داروسازی در قبرس شمالی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ