تحصیل رشته حقوق در قبرس
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند دانش خود را در رشته حقوق گسترش دهند، تحصیل در قبرس را به عنوان هدف تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های زیادی در قبرس هستند که رشته حقوق را ارائه می‌دهند. با این حال، تنها چند دانشگاه را می‌توان برای ارائه استانداردهای بالا در آموزش حقوق در نظر گرفت. اما به غیر از کیفیت دانشگاه، مسائل دیگری نیز مانند شهریه و شرایط زندگی در قبرس وجود دارند که ما در این مقاله به آنها می‌پردازیم.

    دلایل تحصیل رشته حقوق در قبرس

    دلایل تحصیل رشته حقوق در قبرس

    قبرس مزایای زیادی در اختیار دانشجویان بین قرار می‌دهد. از کیفیت بالای زندگی، گرفته تا امکان اخذ اقامت، قبرس می‌تواند کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی باشد. برخی از دلایلی که باعث می‌شوند تا تحصیل رشته حقوق در قبرس یک انتخاب بی‌نظیر باشند، عبارتند از:

    • عدم نیاز به مدرک رسمی زبان
    • ارزان بودن هزینه های تحصیل (ارز رسمی قبرس لیر تکیه است)
    • نزدیک بودن به دانشجویان ایرانی
    • آب و هوای عالی و داشتن مناظر زیبا
    • به دست آوردن فرصت‌های ایده آل شغلی
    • سکویی برای حضور در اروپا
    • هزینه کم زندگی و اجاره مسکن
    • آسانی در دریافت پذیرش از دانشگاه
    • عدم نیاز به ویزا در قبرس

    هزینه تحصیل در رشته حقوق در قبرس

    هزینه تحصیل در رشته حقوق در قبرس

    هزینه‌های تحصیل برای کسب مدرکLLB  (لیسانس حقوق) در قبرس و هزینه تقریبی یک سال تحصیل در دانشکده حقوق در قبرس 9 هزار تا 120 هزار یورو هستند. دانشگاه اروپایی قبرس کمک‌های مالی برای دانشجویان نیازمند و همچنین بورسیه‌ها و کمک‌های مالی مختلف برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن کشور محل اقامت خود، باید شهریه را پرداخت کنند. متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در قبرس بین 300 تا 650 یورو در ماه است. این مبلغ می‌تواند بسته به سبک زندگی دانشجویان متفاوت باشد.

    اگرچه نرخ بیکاری در قبرس در حال حاضر 17 درصد است اما وکلایی که دارای مجوز برای یافتن موقعیت در شرکت‌های حقوقی، بانک‌ها، آژانس‌های اجرای پلیس و سایر صنایعی که نیاز به دانش حقوق بین‌الملل و تجارت هستند، مشکل کمتری خواهند داشت. انجمن وکلای قبرس مجوزها را تنظیم می‌کند و در صورت لزوم اقدامات انضباطی را ارائه می‌دهد. وکلا در قبرس نیازی به تخصص در هیچ زمینه‌ای از حقوق ندارند زیرا آنها وکلای «مجرب ثبت شده» در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند هر پرونده حقوقی که بخواهند را به دست آوردند.

    ویزای دانشجویی برای تحصیل در رشته حقوق در قبرس

    ویزای دانشجویی برای تحصیل در رشته حقوق در قبرس

    قبرس شمالی تحت حاکمیت کشور ترکیه است. بنابراین برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. همین باعث شده است تا روند اعزام دانشجو از ایران به قبرس خیلی آسان باشد. به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس عبارتند از:

    • یک پاسپورت با حداقل 8 ماه اعتبار
    • چهار تا عکس پرسنلی 4×6 با پس زمینه سفید
    • سوابق تحصیلی متقاضی از جمله مدرک دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد
    • ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
    • مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی به همراه تصویر آنها
    • ترجمه کلیه مدارک به زبان انگلیسی

    ناگفته نماند، با تحصیل در قبرس کارت اقامت ترکیه برای دانشجویان صادر می‌شود. اخذ کارت اقامت این کشور می‌تواند برای دانشجویان مزایای زیادی از جمله دریافت اقامت ترکیه و امکان زندگی و کار در این کشور داشته باشد.

    بهترین دانشگاه‌های حقوق در قبرس

    بهترین دانشگاه‌های حقوق در قبرس

    محبوب‌ترین برنامه حقوقی در قبرس، توسط دانشگاه نیکوزیا ارائه می‌شود که در آن دانشجویان می‌توانندLLB  را در مدت چهار سال کسب کنند. طبق وبسایت دانشگاه نیکوزیا، برنامه LLB به طور رسمی توسط شورای حقوقی قبرس در سال 2009 به رسمیت شناخته شد و به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که به تحصیلات خود ادامه داده تا بتوانند در آزمون وکالت شرکت کنند.

    بهترین دانشگاه‌های حقوق در قبرس شامل موارد زیر هستند:

    1- دانشگاه نیکوزیا (UNIC) 

    1- دانشگاه نیکوزیا (UNIC)

    مدارک ارائه شده این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا  (Ph.D.)است و این دانشگاه یکی از گزینه‌های اصلی متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد. تحصیلات حقوقی با کیفیت در دانشگاه نیکوزیا، فارغ‌التحصیلان را از سایر دانشگاه‌های حقوق متمایز می‌کند زیرا مدارک حقوقی اخذ شده توسط شورای حقوقی قبرس تایید و پذیرفته می‌شوند. دانشکده حقوق برنامه‌های تحصیلی خوبی را برای دانشجویان مشتاق حقوق در سراسر کشور و خارج از آن ارائه می‌دهد.

    کسب مدرک حقوق در دانشگاه نیکوزیا به دانشجویان محلی محدود نمی‌شود. دانشجویان بین‌المللی ممکن است مدرک حقوق را حتی در سطوح بالاتر نیز دریافت کنند. دو برنامه لیسانس در این دانشگاه ارائه می‌شود، یکی روابط بین‌الملل و مطالعات اروپایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دیگری لیسانس حقوق (LLB) است که به زبان‌های انگلیسی تدریس می‌شود.

    از سوی دیگر، برای تحصیلات تکمیلی گزینه‌های مختلفی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. این دانشکده برنامه‌های تحصیلی متعددی را به زبان‌های انگلیسی و ترکی ارائه می‌دهد. دانشجویان در دانشکده حقوق می‌توانند فرمت یادگیری از جمله یادگیری حضوری یا آموزش از راه دور (آنلاین) را انتخاب کنند. برای متخصصان حقوقی که می‌خواهند بالاترین سطح مدرک را کسب نمایند، دانشگاه پذیرش دانشجویان واجد شرایط در برنامه‌های دکتری خود (سه ساله) را ارائه می‌دهد.

    این موسسه با دانشگاه‌های مشهور در سراسر جهان برای ارائه برنامه‌های مدرک مشترک برای فارغ‌التحصیلان همکاری می‌کند. مدرک کارشناسی ارشد در حقوق جزا و اعتیاد با همکاری دانشگاه ارسطو تسالونیکی (یونان) است و یک مدرک دکتری مشترک در حقوق بشر، جامعه و حکومت ‌داری چند سطحی توسط دانشگاه پادووا (ایتالیا)، دانشگاه زاگرب (کرواسی)، دانشگاه سیدنی غربی (استرالیا) و دانشگاه پانتئون (یونان) انجام می‌شود.

    2- دانشگاه نئاپولیس پافوس

    2- دانشگاه نئاپولیس پافوس

    مدارک ارائه شده در این موسسه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس است. دانشگاه نئاپولیس پافوس یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های برتر حقوق در قبرس است. این دانشگاه فعالیت خود را در سال 2010 آغاز کرد. این موسسه برنامه‌های مطالعاتی نوآورانه و پیشرفته متعددی را ارائه می‌دهد که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و تایید شده‌اند.

    دپارتمان حقوق نیز دو برنامه کارشناسی و دو برنامه کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. دانشجویان بالقوه ای که تمرکز مطالعه آنها بر تعمیق دانش خود در حقوق قبرس و یونان است، این امکان را دارند تا لیسانس حقوق را بگذرانند. لیسانس در رشته حقوق انگلیسی، مبتنی بر مبانی حقوق انگلیس است. این برنامه تحصیلی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی مناسب بوده که می‌خواهند حرفه حقوقی را در کشور دیگری و سایر صنایع مرتبط دنبال کنند.

    برنامه‌های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد حقوق در حقوق تجارت بین‌المللی و اروپایی (LLM)  و کارشناسی ارشد (MA) در جرایم مالی و عدالت کیفری هستند. هر دو به زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شوند. در حال حاضر، دانشکده به دانشجویان حقوقی که در مقطع کارشناسی ارشد حقوق می‌پردازند. این موسسه همچنین امکان تحصیل از راه دور را نیز ارائه می‌دهد. این دوره برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که نمی‌توانند در دوره‌های حضوری شرکت کنند.

    3- دانشگاه اروپایی قبرس (EUC) 

    3- دانشگاه اروپایی قبرس (EUC)

    مدارک ارائه شده در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا (Ph.D.) است. دانشکده حقوق دانشگاه اروپایی قبرس، یکی از بهترین دانشکده‌های حقوق در قبرس است. همچنین اولین دانشکده مستقل در رشته در حقوق مستقل است. دانشجویان با استانداردهای بالای آموزش حقوق و مشارکت منظم در آموزش عملی در این موسسه دانش اندوزی می‌کنند.

    فارغ‌التحصیلان این دانشکده از دانش مازاد در مبانی پایه حقوق برخوردار خواهند بود و مهارت‌های استدلال تحلیلی را توسعه خواهند داد. دانشکده برنامه‌های مطالعاتی را از تمام سطوح ارائه می‌دهد. برنامه‌های کارشناسی این موسسه که توسط سایر دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند، متفاوت است. در حال حاضر، این دانشگاه برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که صرفاً بر یک سیستم حقوقی خاص متمرکز هستند. دو مدرک حقوقی ارائه شده در این دانشگاه شامل از LLB در حقوق قبرس و LLB در حقوق یونان هستند.

    هر برنامه ممکن است با 240 واحد ECTS در چهار سال تکمیل شود. آموزش از راه دور، یکی از گزینه‌های استاندارد برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد است. این دوره به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در بیرون از دانشگاه درس بخوانند. این دانشگاه سه برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که شامل حقوق کیفری که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و فقط از طریق آموزش از راه دور امکان پذیر است و موارد دیگر «حقوق بازرگانی بین‌المللی» و «حقوق عمومی» هستند.

    هر سه این دوره‌ها به زبان‌های انگلیسی و ترکی تدریس می‌شوند و دانشجویان می‌توانند به صورت سنتی یا از راه دور تحصیل کنند. هر دانشجوی دارای برنامه تحصیلات تکمیلی، باید 90 واحد ECTS را در 18 ماه بگذراند تا مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کند. فرصت‌های محدود فقط برای دانشجویانی که به دنبال مدرک دکترا در رشته حقوق در طول ترم پاییز و بهار هستند، در دسترس است. دانشجویان واجد شرایط بر اساس ارزیابی مدارک ارائه شده و یک سری مصاحبه انتخاب می‌شوند. برنامه تحصیلی باید در محوطه دانشگاه با استفاده از رویکرد سنتی در تدریس برگزار شود.

    کلام آخر

    تحصیل رشته حقوق در قبرس می‌تواند یک انتخاب جذاب برای دانشجویان ایرانی باشد. نداشتن ویزا و کم بودن شهریه‌های دانشگاهی، دو مورد از مزیت‌های بالقوه تحصیل در این کشور ترک نشین است. شما این امکان را دارید تا هر سه مقطع اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در قبرس تحصیل کنید. همچنین، به دلیل اینکه این کشور تحت حاکمیت ترکیه است، دانشجویان می‌توانند برای اقامت کشور ترکیه نیز اقدام کنند.

    توضیحات متا: دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند دانش خود را در رشته حقوق گسترش دهند، قبرس را به عنوان کشور محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

    سوالات متداول تحصیل رشته حقوق در قبرس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ