تحصیل رشته MBA در قبرس بدون مدرک زبان و شرایط سنی
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به قبرس

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    قبرس شمالی در دنیای امروز از جمله کشورهای پر طرفدار دنیا و مقاصد تحصیلی جذاب در دل اروپا و آسیا به حساب آمده؛ به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی از کشورهای اطراف و در حال توسعه از جمله ایران. همچنین ترکیه، هند، پاکستان و کشورهای آفریقایی نیز کشورهایی هستند که دانشجویان زیادی از آن‌ها همه ساله به قبرس شمالی برای تحصیل می‌آیند. دلایل محبوبیت تحصیل در قبرس شمالی اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور (به ویژه 5 دانشگاه برتر آن) از جمله دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) بوده و همچنین امتیازات مثبت دیگری مانند انعطاف شرایط تحصیل در آن، قبولی کم دردسر برای دانشجویان خارجی، شهریه‌های کم و مناسب برای تحصیل، تنوع دوره‌های درسی ارائه شده و وجود بورسیه‌های زیاد و متنوع برای آن‌ها، کیفیت خوب زندگی در قبرس، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در این کشور، تفریحات و زیبایی‌های آن و... بیشتر از همه توجه دانشجویان بین‌المللی را جذب می‌نماید. حال ما در این مقاله به طور مختصر آنچه را که قرار است مورد بررسی قرار داده، تحصیل رشته MBA در قبرس شمالی بوده که همانند دیگر جاهای دنیا، رشته‌ای پر طرفدار و آینده داری می‌باشد؛ پس تا انتهای مطلب ما را همراهی نمایید.

    درباره تحصیل رشته MBA در قبرس

    درباره تحصیل رشته MBA در قبرس

    همانطور که قبلا نیز اشاره بسیار مختصری گردید، رشته‌ی MBA در کل رشته و تخصص آینده‌داری در هر کجای جهان و از جمله در کشور قبرس شمالی می‌باشد. قبرس شمالی نیز که از استقلال آن چیزی حدود 4 دهه تنها گذشته نیز به عنوان کشوری مستقل و در عین حال نوپا نیاز به خودکفایی خود و گسترش صنایع خود در همه زمینه‌ها از جمله ساخت و ساز و عمران، کامپیوتر، IT و تکنولوژی، صنایع غذایی، ادارات و ارگان‌های دولتی، خصوصی، تجاری، توریسم و گردشگری و... را گسترش دهد و بنابراین وجود نیروی‌های متخصص ارشد در زمینه مدیریت کسب و کار که همان فارغ‌التحصیلان رشته MBA بوده، در ادارات و ارگان‌های دولتی، خصوصی، تجاری، صنعتی و حتی در یک کسب و کار کوچک لازم، ضروری و حیاتی می‌باشد.

    حال فارغ از موارد اشاره شده، احتمالا شنیده‌اید که در کشور قبرس شمالی صنعت توریسم، گردشگری و مهمان نوازی بسیار پر رونق بوده و چه بسا می‌توان گفت بزرگترین و پر رونق‌ترین صنعت در این کشور باشد! و بنابراین رشته‌های مربوط به توریسم و گردشگری، مهمان نوازی، هتل داری و... در این کشور جزء بهترین رشته‌ها برای تحصیل هستند و خبر خوش اینکه در کلیه‌ی این رشته‌ها نه تنها وجود مدیران ارشد بیزینس و کسب و کار ضروری و حیاتی بوده (و با توجه به وسعت این صنایع در قبرس شمالی، می‌توان گفت که فرصت‌های شغلی نیز بسیار زیاد بوده)، بلکه در دانشگاه‌های آن، رشته‌هایی ارائه شده که شما را مستقیما به عنوان یک کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، به حوزه توریسم و گردشگری هدایت می‌نماید؛ مانند رشته "MBA در مدیریت هتل بین‌المللی" و مواردی از این قبیل.

    شرایط تحصیل رشته MBA در قبرس

    شرایط تحصیل رشته MBA در قبرس

    هر متقاضی مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی هم اکنون می‌تواند برای تحصیل در رشته MBA در هر ترم یا سال جدید تحصیلی پیش رو اقدام نماید و تحصیل خود را در این کشور شروع نماید. رشته MBA یکی از پرطرفدار ترین رشته‌های تحصیلی در سراسر جهان است. تحصیل در دانشگاه‌های قبرس مزایای زیادی دارد. اولین مزیت آن تحصیل به همراه بورسیه‌های فراوان است که کمک بسیاری به کاهش هزینه‌های دانشجویان می‌شود. همه‌ی دانشگاه‌های قبرس شمالی تا 50 درصد بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی به راحتی عرضه می‌کنند که در صورتی که از سوی موسسه ادب برای پذیرش و تحصیل در قبرس شمالی اقدام کرده، ما این بورسیه 50 درصدی ویژه دانشجویان بین‌المللی را به صورت تضمینی برای متقاضی اخذ نموده و حال با توجه به شرایط خود متقاضی (معدل، مدرک زبان و...) می‌توانیم این بورسیه را تا 75 درصد یا حتی 100 درصد (فول فاند) برای متقاضی اخذ نماییم.

    برای رشته‌ای مانند MBA (که همانند دیگر نقاط دنیا، شهریه آن از متوسط شهریه رشته‌های دیگر بیشتر بوده) شهریه‌ی سالانه حدود 5000 دلار آمریکا خواهد بود که با اعمال بورسیه 50 درصدی، این هزینه به سالانه 2500 دلار کاهش خواهد یافت. البته همانند دیگر نقاط جهان اخذ پذیرش و همچنین تحصیل در رشته ام بی ای به نسبت دیگر رشته‌های عمومی سخت تر است. حال در حالت کلی از ویژگی‌های تحصیل رشته MBA در قبرس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • امکان تحصیل بدون نیاز به اخذ ویزای دانشجویی وجود دارد.
    • کشور قبرس بسیار به ایران نزدیک می‌باشد؛ در نتیجه هزینه رفت و آمد نسبت به سایر کشورها برای دانشجو کمتر خواهد شد.
    • استفاده از ارزهای مختلف مانند دلار، یورو، پوند و لیر ترکیه در قبرس رایج است.
    • هزینه تحصیل در قبرس از بسیاری دیگر از مقاصد محبوب تحصیلی ارزان‌تر است.
    • اخذ پذیرش از قبرس از جمله از بابت معدل مدرک تحصیلی یا الزام داشتن مدرک زبان بسیار راحت‌تر است.
    • قبرس ویژگی‌های طبیعی و گردشگری زیادی دارد.
    • امکان کار تمام وقت در هنگام تحصیل برای دانشجو وجود دارد.
    • تجهیزات دانشگاه‌های قبرس کامل و به روز است.
    • امکان شرکت در برنامه های تبادل دانشجو با دانشگاه های کانادا، آمریکا و استرالیا نیز وجود دارد.
    • دوره تحصیل در رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال طول می‌کشد.
    • کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

    توجه داشته باشید که درخواست برای شرکت در دوره MBA زیاد است. اگر تصمیم به تحصیل در این رشته در قبرس را دارید هرچه سریع‌تر اقدام به پذیرش دانشگاه‌های قبرس از طریق مشاورین گروه مهاجرتی ادب کنید تا با تکمیل ظرفیت دانشگاه در این رشته مواجه نشوید. همچنین شما می‌توانید جهت مشاهده اطلاعات کامل و جامع در خصوص ادامه تحصیل در قبرس به صفحه این صفحه مراجعه نمایید.

    دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی

    دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی

    از میان ده‌ها موسسه آموزشی در قبرس و 19 دانشگاه اصلی و با اعتبار بالای آن‌ها، 6 دانشگاه زیر از دیگر دانشگاه‌ها معمولا در اکثر رتبه‌بندی‌ها از اعتبار، شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند:

    نام دانشگاه

    سال تاسیس

    تعداد دانشجو

    نوع دانشگاه

    شهر

    دانشگاه مدیترانه شرقی

    1979

    20000

    دولتی

    فاماگوستا

    دانشگاه خاور نزدیک

    1988

    30000

    خصوصی

    نیکوزیا (لفکوشا)

    دانشگاه کایرنیا (گیرنه)

    2013

    3000

    خصوصی

    کایرنیا (گیرنه)

    دانشگاه بین‌المللی قبرس

    1997

    18000

    خصوصی

    نیکوزیا (لفکوشا)

    دانشگاه اروپایی لفکه

    1990

    11000

    خصوصی

    لفکه

    دانشگاه آمریکایی گیرنه

    1985

    18000

    خصوصی

    کایرنیا (گیرنه)

    سوالات متداول تحصیل رشته MBA در قبرس بدون مدرک زبان و شرایط سنی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت