بهترین کشورها برای تحصیل رشته پرستاری
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل پرستاری در استرالیا با بورسیه

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    رشته پرستاری از جمله رشته‌هایی بوده که در هر کشوری از پیشرفته‌ترین کشورها گرفته تا کشورهای در حال توسعه یا کشورهای فقیر، همواره دارای تقاضا بوده و به عبارتی حرفه پرستاری از جمله مشاغلی است که یک متخصص در آن از بابت وجود کار دغدغه چندانی ندارد، اما از طرفی در کنار تقاضا، میزان حقوق و رضایت شغلی نیز مهم است و در واقع در اولویت هستند. بنابراین انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در رشته پرستاری به 2 دلیل بسیار مهم است: یکی کیفیت نظام آموزشی کشور مقصد برای اعتبار مدرک تحصیلی به ویژه برای تحصیل رشته پرستاری و مورد دوم، ورود احتمالی فارغ‌التحصیلان به بازار کار و اخذ اقامت کشور مقصد به جای بازگشت به ایران است. پس در این مطلب تصمیم گرفته تا درباره بهترین کشورها برای تحصیل در رشته پرستاری صحبت کنیم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    کانادا

    کانادا

    کشور کانادا سالیان سال است که تبدیل به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برتر در جهان گردیده که به دلیل سیستم آموزشی بی‌نظیر این کشور و بازار کار عالی آن برای پس از فارغ‌التحصیلی، تحصیل در کانادا به معنای اخذ یک رزومه قوی تحصیلی و کاری می‌باشد. این کشور همه ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی را به دلیل رفع نیاز خود در کمبود نیروی متخصص در حوزه‌ها و تخصص‌های مختلف جذب می‌نماید. از جمله تخصص‌های مورد نیاز در کانادا که دلیل اصلی آن شروع همه‌گیری ویروس کرونا از ماه فوریه سال 2020 بوده، نیروی متخصص پرستار است و بنابراین از همیشه و به ویژه در 2 سال اخیر، فرصت‌های زیادی برای شروع یا ادامه تحصیل رشته پرستاری در کانادا برای متقاضیان وجود داشته که این قضیه صرفا به تحصیل ختم نشده و ورود به بازار کار پس از اتمام تحصیل و اخذ اقامت دائم کانادا از همین راه تسهیل شده است.

    • بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه تورنتو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مک مستر، مک گیل، کلگری، دالهاوزی، اوتاوا، کوئینز و وسترن انتاریو از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته پرستاری هستند.
    • همچنین هزینه تحصیل رشته پرستاری در کانادا بسته به دانشگاه مد نظر، مقطع تحصیلی و تخصص مورد نظر دارای رنج شهریه بین 52 تا 170 هزار دلار برای کل دوره می‌باشد؛ اما بطور میانگین هزینه تحصیل پرستاری در کانادا را بین 21 تا 40 هزار دلار در سال می‌باشد.
    • از نظر زمان تحصیل نیز بسته به مقطع تحصیلی و تخصص مورد نظر بین 1 سال (برای مثال برای اخذ دیپلم در این رشته) تا 5 سال (برای پزشک پرستار) طول خواهد کشید و رایج‌ترین مدت زمان تحصیل رشته‌های پرستاری در کانادا 2 سال می‌باشد.

    متقضیان عزیز توجه داشته باشید که شما با داشتن 1 سال سابقه کاری (حداقل) و همچنین داشتن پروانه کار از نظام پرستاری و سن ترجیحا زیر 30 سال (نهایت 32 سال) می‌توانید برای ادامه تحصیل رشته پرستاری در کانادا به راحتی اقدام نمایید؛ برای اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان و یا به جریان انداختن هرچه سریع‌تر پرونده تحصیل در کانادا اینجا را مشاهده نمایید: ادامه تحصیل پرستاری در کانادا

    استرالیا

    استرالیا

    استرالیا از جمله کشورهایی است که در کنار درآمد بالا و ایجاد موقعیت‌های شغلی خوب برای پرستاری و تخصص‌های مرتبط با آن، دچار کمبود واضح برای نیروی کار پرستار می‌باشد که این قضیه از شروع همه‌گیری ویروس کرونا از ماه فوریه سال 2020 شدت بیشتری گرفته است. بنابراین به واسطه تامین این کمبود نیرو، کشور استرالیا بستر بسیار خوبی برای تحصیل در رشته پرستاری یا ادامه‌ی تحصیل در این تخصص را برای متقاضیان تحصیل در استرالیا و در این رشته فراهم نموده است. اگرچه که هزینه‌های تحصیل در استرالیا کمی بالا بوده اما به دلیل خدمات پزشکی سراسری و خدمات بهداشتی رایگان در این کشور، هزینه‌های تحصیل در رشته پرستاری آنقدر بالا نخواهد بود.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در استرالیا بین 27 تا 35 هزار دلار در سال است که به نسبت دیگر رشته‌های پیرامون پزشکی و سلامت در استرالیا دارای شهریه کمتر با تفاوت بسیار آشکاری است.
    • بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه سیدنی، دانشگاه تکنولوژی سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه ملبورن و دانشگاه دیکین.
    • از نظر زمان تحصیل در استرالیا برای رشته پرستاری نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در این کشور به 3 سال تحصیل نیاز است اما باز بسته به مقطع تحصیلی و تخصص مورد نظر می‌تواند 14 ماه (برای مثال برای اخذ دیپلم در این رشته) و یا  18 الی 24 ماه باشد.

    انگلیس

    انگلیس

    کشور انگلیس مسلما یکی از کشورهای برتر برای تحصیل و اخذ مدرک پرستاری می‌باشد و دانشگاه‌های این کشور به دلیل به دلیل نظام آموزشی فوق‌العاده قوی و برنامه‌های تحصیلی با کیفیت بالا، دانشجویان بسیاری را با وجود هزینه‌های بالای تحصیل در این کشور، از سراسر جهان از جمله کشورهای در حال توسعه و ایران را جذب می‌کند. لازم به ذکر است که فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری در این کشور از فرصت‌های شغلی بسیار عالی در زمینه‌های وجود تقاضای بالا، درآمد بالا و رضایت‌بخش و همچنین وجود تنوع کاری و رضایت از محیط‌های کار برخوردار خواهند بود.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در انگلیس بین 35 تا 51 هزار دلار در سال است که معمول‌ترین شهریه برای دانشگاه‌های خوب این کشور بالای 40 هزار دلار در سال می‌باشد.
    • بهترین دانشگاه‌های انگلیس برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه کاردیف، دانشگاه لیورپول، دانشگاه گلاسگو و دانشگاه متروپولیتن منچستر.
    • از نظر زمان تحصیل نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در انگلیس به 4 یا 3 سال تحصیل نیاز است اما برخی دانشگاه‌های این کشور با یک سری شرایط از جمله داشتن صلاحیت‌های تحصیلی ماقبل پیرامون تخصص پرستاری، دوره تحصیلی 2 ساله هم ارائه می‌دهند.

    ایالات متحده آمریکا

    ایالات متحده آمریکا

    فارغ‌التحصیلی در رشته پرستاری با تحصیل به صورت تمام وقت در ایالات متحده آمریکا مزایا و فرصت‌های تحصیلی و بخصوص رشد شغلی زیادی را به همراه خواهد داشت. ایالات متحده آمریکا که گران‌ترین شهریه‌های تحصیلی در جهان را داشته، بهترین سیستم و نظام آموزشی، تحصیلی و دانشگاهی را در دل خود جای داده و تحویل دادن فارغ‌التحصیلان با تخصص‌های کم نظیر به جامعه به واسطه همین نظام آموزشی و دانشگاهی برتر و قوی این کشور از جمله در رشته و تخصص پرستاری از ویژگی‌های تحصیل در این کشور است. برای افرادی که دارای صلاحیت‌های لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خوب این کشور بوده و از پس هزینه‌های تحصیل در آمریکا بر خواهند آمد، تحصیل رشته پرستاری در آمریکا یک گزینه بسیار عالی برای آینده تحصیلی و کاری آنان خواهد بود. از طرفی در کنار درآمد و حقوق و مزایای خوب تخصص پرستاری در این کشور، باید گفت که آمریکا از جمله دیگر کشورهایی است که دارای کمبود واضح نیروی متخصص پرستار می‌باشد.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در آمریکا از 40 هزار  دلار در سال شروع شده اما معمول آن بین 50 تا نزدیک 100 هزار دلار در سال بسته به دانشگاه انتخابی می‌باشد که این هزینه برای موسسات آموزشی خصوصی برتر از سالانه 100 هزار دلار نیز فراتر خواهد رفت.
    • بهترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه دوک، دانشگاه کارولینای شمالی چپل هیل، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه ایالت اوهایو و دانشگاه واشینگتن.
    • از نظر زمان تحصیل نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در آمریکا به 4 سال تحصیل نیاز است.

    سوئد

    سوئد

    یکی دیگر از مقصدهای برتر برای تحصیل و اخذ مدرک پرستاری، کشور سوئد است؛ کشوری که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا مورد ستایش قرار گرفته و دارای رفاه و پیشرفت بالایی از جمله در زمینه نظام آموزشی، تحصیلی و دانشگاهی می‌باشد که فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. یکی از بهترین موقعیت‌های تحصیلی در کشور سوئد، تحصیل در رشته پرستاری می‌باشد؛ چرا که آموزش مبتنی بر عمل در این تخصص تضمین خواهد نمود که دانشجویان پرستاری برای ورود به بازار کار تجربه عملی بیشتری دارند و می‌توانند سناریوهای واقع گرایانه پزشکی را بهتر مدیریت نمایند. از طرفی به نسبت بسیاری از دیگر کشورهای پیشتاز در نظام آموزشی، شهریه تحصیل در سوئد پایین‌تر است. همچنین از طرفی دولت سوئد از فارغ‌التحصیلان پرستاری که مایل به ماندن در این کشور و ورود به بازار کار هستند حمایت نموده و در کل پرستاری یک حرفه پر تقاضا و با درآمد بالا و مزایای شغلی بسیار عالی در سوئد است.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در سوئد بین 10 تا 14 هزار دلار در سال می‌باشد.
    • بهترین دانشگاه‌های سوئد برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: موسسه کارولینسکا، دانشگاه گوتنبرگ، کالج دانشگاه صلیب سرخ سوئد، دانشگاه مالاردالن، دانشگاه کارلستاد و...
    • از نظر زمان تحصیل نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در سوئد به 3 سال تحصیل نیاز است و برای دستیاری پرستار نیز 2 سال تحصیل کفایت می‌کند.

    روسیه

    روسیه

    روسیه که به عنوان بزرگترین کشور جهان در نظر گرفته می‌شود، موقعیت منحصر به فردی در جهان دارد، چرا که این کشور هم جزء آسیا و هم اروپا قرار دارد و نظام آموزشی بسیار خوب این کشور در کنار شهریه‌های مناسب و مقرون به صرفه آن از جمله برای تحصیل در رشته پرستاری و تخصص‌های مرتبط با آن، این کشور را برای دانشجویان بین‌المللی به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی تبدیل می‌کند. دانشگاه‌های روسیه تدریس و همچنین تحقیقات و پژوهش‌های بسیار قوی را در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی ارائه می‌دهند. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو یکی از ارائه دهندگان پیشروی برنامه‌های پرستاری در کشور محسوب می شود و از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار است.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه بین 1800 تا 6500 دلار در سال می‌باشد.
    • بهترین دانشگاه‌های روسیه برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه لومونوسوف، دانشگاه پیپل فرندز، دانشگاه پزشکی ایالتی کازان، دانشگاه پزشکی ایالتی پیترزبورگ و...
    • از نظر زمان تحصیل نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در روسیه به 4 سال تحصیل نیاز است.

    نروژ

    نروژ

    اگر از توضیحات رفاه، پیشرفت، امنیت و آرامش کشور نروژ بگذریم، باید گفت که تحصیل رشته پرستاری در نروژ و البته عمدتا تحصیل در هر تخصصی به 3 دلیل سیستم آموزشی بسیار قدرتمند، استفاده از بروزترین تکنولوژی‌ها و رایگانی (و یا مبالغ کم و مقرون به صرفه) هزینه‌های تحصیل در رشته پرستاری گزینه‌ایی بسیار عالی برای آینده تحصیلی و رزومه شغلی خواهد بود و در طول تحصیل رشته پرستاری در نروژ، امکانات زیادی برای یادگیری و آمادگی برای ورود به دنیای کار وجود دارد. گفتنی است که سیستم مراقبت‌های پزشکی نروژ سابقه ای طولانی دارد و همچنان در حال پیشرفتهای بسیار زیادتری می‌باشد.

    • متوسط هزینه تحصیل رشته پرستاری در نروژ برای دانشگاه‌های عمومی رایگان بوده و برای دیگر موسسات آموزشی و برخی از دانشگاه‌ها هزینه کمی بین 330 تا 400 دلار در ماه، میزان شهریه تحصیلی خواهد بود.
    • بهترین دانشگاه‌های نروژ برای تحصیل رشته پرستاری عبارتند از: دانشگاه آگدر، دانشگاه اسلو، دانشکده علوم بهداشتی و مراقبت اجتماعی کالج دانشگاه Molde، کالج دانشگاه استفولد،
    • از نظر زمان تحصیل نیز بطور عمومی برای پرستار شدن در نروژ به 3 سال تحصیل نیاز است.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته پرستاری

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2021-12-07

    عالی بود

    2021-12-07

    خوشحالیم که مطالب براتون مفید بودن

    مشاوره رایگان مهاجرت