بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مصرف غذا برای زنده ماندن یک ضرورت است، اما از دیرباز مصرف وعده‌های غذایی و همچنین نحوه تهیه آن‌ها یک علاقه به حساب می‌آید. شنیدن اینکه کسی خودش را به عنوان یک «تیستر» یا «منتقد غذا» توصیف می‌کند، معمول است. شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام اکنون به بستری برای آشپزهای جدید تبدیل شده است تا بتوانند از این طریق برای خود نامی دست و پا کنند؛ اما آشپزی از دیرباز به عنوان یک فرهنگ اصیل در کشورهای مختلف شناخته می‌شده است. این هنر نیاز به تمرین مداوم، شناخت مواد غذایی، هنر تزئین کردن و سایر موارد دارد؛ بنابراین برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه‌ای بهتر است آموزش رسمی ببینید. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی را معرفی می‌کنیم.

    انتخاب کشورهای برتر در آشپزی مهم است، زیرا برخی از کشورها به این هنر اهمیت بیشتری می‌دهند. این کشورها دانشگاه‌های خود را به آخرین مباحث علمی و هنری در حوزه آشپزی به‌روز می‌کنند تا دانشجویان تنها به آشپز تبدیل نشوند، بلکه به هنرمندانی شوند که غذاهای جدید را خلق می‌کنند؛ بنابراین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باید در وهله اول به اعتبار دانشگاه‌ها توجه کنند. هر چه دانشگاه‌ها در رتبه بندی‌های جهانی مقام بهتری داشته باشند، امکانات آموزشی بهترین را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

    متقاضیان همچنین باید به معیارهای دیگر از جمله آب و هوا، شرایط اقتصادی، هزینه‌های زندگی و زیرساخت‌های شهری مانند سیستم حمل و نقل سیستم بهداشتی کشور مقصد نیز توجه داشته باشند. یکی دیگر از معیارهای مهم می‌تواند امکان مهاجرت دائمی از این طرسق باشد. برای مثال، کشورهایی مانند استرالیا و کانادا شرایط بهتر و راحتی‌تری را برای اقامت بعد از تحصیل فراهم کرده‌اند. بنابراین دانشجویان برای انتخاب کشور مناسب باید همه موارد و معیارها را در نظر بگیرند تا بتوانند دوران تحصیلی خوبی را بگذرانند. در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی اشاره می‌کنیم.

    کانادا

    کانادا

    کانادا مملوء از فرهنگ‌های غذایی مختلف است، زیرا کشوری مهاجرپذیر محسوب می‌شود و تحصیل در کانادا را باید در فهرست بهترین گزینه‌ها برای رشته آشپزی در جهان قرار داد. فرهنگ غذایی کانادا از ملل مختلف مانند چین، هند و سایر کشورها نشأت می‌گیرد و در رستوران‌های معمولی و حتی غذاهای خیابانی به وضوح دیده می‌شوند.

    مدارس آشپزی زیادی در کانادا وجود دارند که به دانشجویان خدمات آموزشی و رفاهی متعددی را ارائه می‌دهند. این موضوع به شما امکان می‌دهد که مدرسه را بر اساس استان یا شهر مورد نظرتان انتخاب کنید. برخی از بهترین مدارس برای تحصیل هنرهای آشپزی در کانادا به شرح زیر هستند:

    • کالج هلند: موسسه آشپزی کانادا (Holland College)
    • موسسه گردشگری و هتلداری کبک
    • مدرسه سرآشپز کالج جورج براون (George Brown College)

    با داشتن مدرک دیپلم از این مدارس، مطمئنا شغل مناسب پیدا خواهید کرده و از این طریق می‌توانید برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

    فرانسه

    صحبت در مورد هنر آشپزی بدون نام بردن از کشور فرانسه غیرممکن است. در واقع، فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته آشپزی است. آموزش در مدارس آشپزی فرانسه بر میزان علم و هنر این رشته تاکید زیادی دارد. فراتر از آموزش‌های کلاسی، دانشجویان تحت آموزش‌های فشرده‌ای قرار می‌گیرند که مهارت‌های آن‌ها را افزایش می‌دهند تا برای بازار کار آماده شوند.

    آشپزخانه‌های سنتی فرانسوی رویکردهای سخت‌گیرانهای دارند و از یک سلسله مراتب استفاده می‌کنند. کسب مدرک در رشته آشپزی از یک مدرسه فرانسوی به این معنی است که شما شانس بیشتری برای یافتن کار یا راه اندازی کسب و کار شخصی خود دارید. از معروف‌ترین مدارس آشپزی فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Le Cordon Bleu
    • École de Cuisine Alain Ducasse
    • La Cuisine Paris
    • Les Coulisses du Chef

    پرو

    پرو

    تهیه غذا در پرو از مزرعه شروع می‌شود و به سر سفره می‌آید. این بدان معناست که وقتی دوره‌های آموزشی آشپزی را در پرو مطالعه می‌کنید، در مورد کشاورزی و برداشت نیز یاد خواهید گرفت تا از تازه‌ترین مواد اولیه در غذاهای خود استفاده کنید. تنوع غذایی در این کشور بسیار بالاست و دانشجویان هنر آشپزی را از معمولی‌ترین تا عجیب‌ترین غذاها آموزش می‌بینند.

    از انواع گوشت‌ها گرفته تا حبوبات و ادویه‌ها، تحصیل در رشته آشپزی در پرو می‌تواند خلاقیت شما را تحریک کند. موسسات آموزشی پرو نیز دوره‌های تخصصی مانند تغذیه و طب طبیعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. این دوره‌های آموزشی با رویکردی جامع به سلامتی می‌پردازند و بر مصرف غذا تاکید دارند.

    استرالیا

    تحصیل در رشته آشپزی در استرالیا به معنای دسترسی به دوره‌های تحصیلی قوی تحت نظارت سرآشپزان متخصص و امکانات آموزشی قوی و درجه یک است. پس اگر یادگیری آشپزی و در عین حال تلاش برای تغییر بهبود فرهنگ غذایی بخشی از برنامه آینده شماست، دوره‌های تحصیلی در استرالیا می‌توانند نیازهای شما را به خوبی برآورده کنند. شهرهایی مانند ملبورن، سیدنی و بریزبن جزء بهترین مقاصد تحصیلی در رشته آشپزی هستند، زیرا فرهنگ غذایی متنوع و غنی دارند.

    با یقین و اطمینان تام می‌توان گفت که تحصیل در استرالیا می‌تواند آینده شغلی و حرفه‌ای خوبی را برای شما فراهم کند. این کشور بازار کار قوی دارد و به فارغ التحصیلان امکان دریافت اقامت دائم را نیز ارائه می‌دهد. همچنین فراموش نکنید وقتی در استرالیا هستید، همسایه این کشور یعنی نیوزلند را نیز بررسی کنید. نیوزلند به خاطر فرهنگ غذایی طبیعی، فناوری پیشرفته کشاورزی و نوآوری در مواد غذایی در جهان مشهور است. معروف‌ترین دوره تحصیلی آشپزی در استرالیا را دانشگاه مک کواری در سیدنی برگزار می‌کند.

    سوئیس

    سوئیس

    سوئیس به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی شناخته می‌شود. این کشور ترکیب ایده آلی از سنت‌های غذاهای اروپایی را ارائه می‌دهد. برخی از تکنیک‌هایی آشپزی که در سوئیس خواهید آموخت از کشورهای همسایه آن مانند فرانسه، ایتالیا و آلمان آمده است. البته شما همچنین در مورد غذاهای منحصر به فرد سوئیسی مانند پنیر و شکلات خاص این کشور اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد.

    شما می‌توانید انتظار آموزش تخصصی در مدارس هنر آشپزی سوئیس را داشته باشید، زیرا این مدارس سرآشپزهای ستاره‌دار میشلین در جهان را معرفی می‌کنند. نام‌های مطرح دنیای آشپزی مانند «سرجیو شوئنر» و «ایرما دوتش» در سوئیس تحصیل کرده‌اند. در ادامه برخی از بهترین مدارس برای تحصیل هنرهای آشپزی سوئیس آورده شده است:

    • آکادمی هنرهای آشپزی سوئیس
    • موسسه مدیریت هتل و گردشگری سوئیس (HTMi)
    • دانشکده هنرهای آشپزی (B.H.M.S)

    فرهنگ سوئیس و مناظر زیبای این کشور نیز می‌تواند روح خلاق دانشجویان را بیدار کند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که هنر آشپزی را با اشتیاق بیشتری دنبال کنند. شما می‌توانید زمانی را در خارج از آشپزخانه به اسکی در کوه‌های آلپ و کاوش در دریاچه‌های متعدد در این کشور کوچک بگذرانید. شما بدون شک از هم‌صحبتی با مردم محلی لذت خواهید برد و یک زبان جدید نیز یاد می‌گیرید.

    ایتالیا

    غیرممکن است که درباره آشپزی و غذا صحبت کنیم، ولی نامی از ایتالیا نبریم. ایتالیا سرزمین پاستا و پیتزاست؛ جایی که می‌توانید تنوع گسترده‌ای از انواع غذاهای خاص ایتالیایی را بچشید و لذت ببرید. مدارسی که آشپزی را آموزش می‌دهند، ابتدا شما را با فرآیندها و مواد اولیه جهت پخت و پز آشنا می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که پس از اتمام دوره، غذاهای خلاقانه‌ای را برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید.

    یادگیری غذاهای ایتالیایی که طی 2000 سال تکامل و توسعه یافته‌اند، دشوار است. شما باید زمان کافی را صرف به دست آوردن روش‌ها و اسرار سرآشپزهای ماهر و سایر کارشناسان آشپزی در ایتالیا کنید. علاوه بر گسترش مهارت‌های آشپزی خود، حضور در یک مدرسه آشپزی ایتالیایی به شما این شانس را می‌دهد که در یک محیط حرفه‌ای با تجهیزات مدرن کار کنید. از دانشگاه‌های معتبر ایتالیا که دوره‌های تحصیلی در رشته آشپزی را ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Coquis Ateneo della Cucina Italiana
    • Congusto Gourmet Institute
    • Cordon Bleu School Florence
    • Lorenzo de’ Medici Institute
    • Bologna Business School

    اسپانیا

    اسپانیا

    اسپانیا را باید یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی در جهان دانست. شهرهای معروف بارسلونا و مادرید به خاطر غذاهای خود، شب زنده داری و فرهنگ فولکلور که دارند شناخته می‌شوند. بخش گردشگری و مهمان ‌نوازی در رستوران‌های مادرید و بارسلونا به قدری قوی هستند که همیشه نیاز دائمی به متخصصان در رشته آشپزی دارند. بنابراین با تحصیل در رشته آشپزی می‌توانید به سرعت وارد بازار کار اسپانیا شوید.

    در حالی که در اسپانیا تحصیل می‌کنید، بخش مهمی از آموزش آشپزی شما شامل سفر به مناطق با فرهنگ‌های غذایی مختلف است. شما با مواد غذایی فصلی و تنوع غذایی مناطق مختلف اسپانیا حیرت خواهید کردید و می‌توانید از آنها برای ایجاد دستورهای غذایی مختلف الهام بگیرید. از دانشگاه‌های معتبر اسپانیا که دوره‌های تحصیلی در رشته آشپزی را ارائه می‌دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • Culinary Institute of Barcelona
    • Basque Culinary Center Spain
    • CETT School of Tourism, Hospitality and Gastronomy
    • Le Cordon Bleu, Madrid

    ایالات متحده آمریکا

    بدون شک کشور آمریکا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و برای علاقه مندان به رشته آشپزی است. چه به دنبال دوره‌های کوتاه مدت آشپزی در تابستان در کالج باشید و چه بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در هنرهای آشپزی پذیرش بگیرید، ایالات متحده تقریبا در هر ایالتی بهترین مدارس آشپزی را دارد. علاوه بر این، مدارس آشپزی در آمریکا دوره‌های مختلفی مانند علوم غذایی، مدیریت آشپزی و ده‌ها مورد دیگر را ارائه می‌دهند. بهترین دانشگاه‌ها و مدارس و آمریکا عبارتند از:

    • موسسه آشپزی آمریکا، نیویورک
    • دانشگاه بوستون
    • مدرسه هنرهای آشپزی آگوست اسکوفر، تگزاس
    • کالج هنرهای آشپزی کندال، شیکاگو
    • دانشگاه جانسون و ولز، فلوریدا

    هند

    هند

    حوزه گردشگری هند در دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته است. در نتیجه، هتل‌ها و رستوران‌ها باید برای تامین نیازهای گردشگران بین ‌المللی رویکردهایی جدید و نوآورانه داشته باشند. هدف نهایی رعایت استانداردهای بین المللی برای حفظ کیفیت غذاهاست؛ بنابراین متوجه خواهید شد که مدارس و دانشگاه‌های هندی دوره‌های متنوعی را در رشته آشپزی ارائه می‌دهند تا پرورش آشپزهای موفق بتوانند نیازهای بازار کار خود را برطرف کنند.

    دوره‌های تحصیلی شامل شیرینی پزی هندی و غذاهای کلاسیک هستند. همچنین دوره‌های تحصیلی مبتنی بر مزرعه و گیاهخواری وجود دارند که می‌توانید با دوره‌های دیگر در مدیریت گردشگری و هتلداری ادغام شوند. با افزایش گردشگری، تقاضا برای متخصصان صنایع غذایی نیز افزایش یافته است؛ بنابراین، تحصیل و کار در هند پس از فارغ التحصیلی ایده‌ای دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. کیفیت آموزش در مدارس هند نیز قیمت بالایی ندارد، تنها با حدود 1300 دلار در سال می‌توانید در هر یک از این موسسات تحصیل کنید:

    • موسسه مدیریت هتل (IHM Pusa)
    • موسسه مدیریت هتل در کلکته (ISHM)
    • آکادمی آشپزی هند

    ژاپن

    تکنیک‌های آشپزی سنتی ژاپنی بر مهارت، سادگی و هماهنگی تمرکز دارند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه آشپزی ژاپنی را در خانه انجام دهید یا اگر علاقه‌مند به یادگیری تمام تکنیک‌ها و اجزای یک شام سنتی کایسکی (یک سبک غذایی ژاپنی) هستید، دوره‌های آشپزی در مدارس ژاپن می‌توانند مهارت‌های لازم و دانش مورد نیاز را به دانشجویان ارائه دهند.

    دوره‌های تحصیلی در ژاپن به طور کامل به مهارت‌های آشپزی در طول دوره تمرکز دارند، زیرا هدف پرورش نسل جدیدی از آشپزهای حرفه‌ای برای بازار کار است. یک دوره تحصیلی ایده آل برای افرادی که می‌خواهند خود را در فرهنگ ژاپنی غوطه ور کنند، شامل آموزش تهیه غذاهای معروف این کشور مانند ساشیمی، شابو شابو، تمپورا، رامن و موچی هستند. بهترین مدرسه آشپزی در ژاپن IES Abroad Tokyo - Tokyo Summer نام دارد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    غذا تنها موضوع جهانی است که همه فرهنگ‌ها و قومیت‌ها را به هم پیوند می‌دهد. مهم نیست کجا هستید، نیاز و هیجان به غذا امری ثابت است. به همین دلیل است که تقاضا برای متخصصان آشپزی سال‌هاست که به طور پیوسته در حال افزایش است؛ بنابراین، اگر به آشپزی علاقه دارید، تحصیل در بهترین کشورهای جهان را در نظر بگیرید. برخی از برترین مدارس آشپزی را شناسایی کنید تا از بالاترین کیفیت آموزش بهره ببرید. بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی را بسته به اعتبار موسسات علمی، آب و هوا، زیرساخت‌های شهری و امکان دریافت اقامت دائم بررسی کنید برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته آشپزی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت