بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    گرفتن مدرک در رشته حقوق زمانی بسیار ارزشمندتر است که شما در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. اگر قصد دارید در کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر تحصیل کنید، کانادا انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. دانشجویان بین المللی که مایل به اخذ مدرک حقوق و شروع شغل موفقیت آمیز هستند، ابتدا باید بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق را بشناسند. گام بعدی برآورده کردن شرایط و تهیه مدارک لازم برای دانشگاه‌های مورد نظرتان خواهد بود. با بررسی دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته حقوق می‌توانید خود را برای یک ماجراجویی تازه آماده کنید. با این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

    معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

    راه کسب مدرک حقوق کانادا با اخذ پذیرش از دانشکده حقوق آغاز می‌شود. شما مجموعه‌ای از موسسات آموزش عالی را در کانادا خواهید یافت که مدارک عالی حقوق را ارائه می‌دهند. رایج‌ترین مدرک Juris Doctor است که به عنوان لیسانس حقوق در نظر گفته می‌شود. این مدرک به شما صلاحیت لازم برای وکالت را می‌دهد.

    شما برای شروع تحصیل در مقطع کارشناسی موظف به شرکت در آزمون LSAT هستید. امتیاز مورد نیاز این آزمون بسته به دانشکده حقوق متفاوت است. برای تحصیل در سطح پیشرفته باید برای تحصیل کارشناسی ارشد حقوق یا LLM اقدام کنید. همچنین دکتری حقوق می‌تواند‌ تحصیلات و موقعیت‌های شغلی بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به هر روی، در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق می‌پردازیم:

    1- دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق است. این دانشگاه به دلیل شهرت بالا در رشته حقوق، رتبه اول کانادا را دارد. دانشکده حقوق این دانشگاه که در سال 1887 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های شهر تورنتو است. هدف اصلی دانشگاه تورنتو این است که دانشجویان را به وکلای حرفه‌ای تبدیل کند تا آن‌ها اعمال غیرقانونی را به درستی قضاوت و درک کنند.

    برنامه Juris Doctor (لیسانس حقوق) دانشکده حقوق در دانشگاه تورنتو محبوب‌ترین دوره تحصیلی در این موسسه است. دوره‌های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد قوانین حقوقی LLM، کارشناسی ارشد حرفه‌ای حقوق GPLLM، دکتری علوم حقوقی SJD و کارشناسی ارشد مطالعات در حقوق MSL هستند. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه تورنتو برابر با 54300 دلار کاناداست.

    2- دانشگاه مک گیل

    2- دانشگاه مک گیل

    دانشکده حقوق مک گیل پیشگام در مطالعات حقوق در کشور کاناداست. این دانشکده به دانشجویان کارشناسی حقوق یک برنامه منحصر به فرد دوگانه ارائه می‌شود که شامل دو مدرک لیسانس حقوق مدنی و LLB و در مجموع 105 واحد است که ممکن است سه یا چهار سال طول بکشد.

    رویکردی که اساتید رشته حقوق برای آموزش مفاهیم حقوق قضایی، حقوق بشر و حقوق بین الملل به دانشجویان مک گیل استفاده می‌کنند استثنایی و کاملا حرفه‌ای است. بورسیه‌ها تنها بخشی از مزایایی هستند که می‌توان در دانشکده حقوق دریافت کرد. علاوه بر این، حمایت مالی از 800 دلار تا 10 هزار دلار متغیر است. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه تورنتو برابر با 21600 دلار کاناداست.

    3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق است. دانشکده حقوق آلارد دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان یک موسسه عالی قابل اعتماد برای مطالعات حقوق شناخته می‌شود، بنابراین دانشجویان حقوق را به افرادی تاثیرگذار در جامعه تبدیل می‌کند. دانشکده حقوق برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان از جمله برنامه Juris Doctor (لیسانس حقوق)، کارشناسی ارشد حقوق LLM، کارشناسی ارشد حقوق عمومی، کارشناسی ارشد حقوق در مالیات و دکتری حقوق را ارائه می‌دهد.

    همانطور که دانشجویان به ترم‌های آخر دانشگاه نزدیک می‌شوند، این فرصت را دارند که در برنامه‌های کارآموزی شرکت کنند؛ بنابراین توانایی‌های عملی خود را در حل مشکلات حقوقی در دنیای واقعی ثابت خواهند کرد. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه بریتیش کلمبیا برابر با 38900 دلار کانادا است.

    4- دانشگاه یورک

    4- دانشگاه یورک

    دانشکده حقوق Osgoode Hall دانشگاه یورک متنوع‌ترین و غنی‌ترین برنامه درسی را ارائه می‌دهد که هر دانشجوی جاه طلب حقوق آن را می‌خواهد. بیش از 4 هزار دانشجوی بین المللی از گوشه و کنار جهان، رشته حقوق را در دانشگاه یورک دنبال می‌کنند. دانشکده حقوق گزینه‌های زیادی را ارائه می‌دهد که اهداف توسعه شغلی دانشجویان را برآورده می‌کند.

    مدارک حرفه‌ای تخصصی LLM را می‌توان به عنوان یک دانشجوی تمام وقت، پاره وقت یا از راه دور (آنلاین) دریافت کرد. همچنین دوره‌های کوتاه مدت مرتبط با مطالعات حقوق از جمله آمادگی آزمون آنلاین NCA، برنامه فشرده انگلیسی حقوق پیشرفته YUELI، دیپلم مبانی حقوق کانادا و دیپلم حقوق برای متخصصین مجری قانون ارائه می‌شوند. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه یورک برابر با 43500 دلار کاناداست.

    5- دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق است. دوره‌های ارائه شده در دانشکده حقوق دانشگاه مونترال به زبان فرانسوی هستند. این دوره‌ها دانشجویان را برای یک شغل جذاب آماده می‌کنند و همچنین به آن‌ها فرصت تحصیل در خارج از کشور را برای یک ترم در یکی از دانشگاه‌های همکار مونترال می‌دهند.

    برنامه‌های تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد حقوق، دکتری حقوقی در حقوق عمومی آمریکای شمالی، قانون تجارت در زمینه جهانی و بسیاری مدارک دیگر است. این دانشگاه همچنین دوره‌های حقوق تجارت را برای انگلیسی زبانان بومی ارائه می‌دهد. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه مونترال برابر با 43500 دلار کاناداست.

    6- دانشگاه آلبرتا

    6- دانشگاه آلبرتا

    دانشکده حقوق دانشگاه آلبرتا که در شهر ادمونتون قرار دارد به دلیل دوره‌های آموزشی قوی و تعهد به ایجاد یک محیط یادگیری حمایتی مشهور است. دانشجویان با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌های مربوط به رشته حقوق، این فرصت را دارند که در زمینه‌هایی مانند قانون محیط زیست، حقوق بومی و قانون تجارت تخصص پیدا کنند.

    اعضای هیئت علمی دانشگاه آلبرتا به دلیل تحقیقات و تخصص خود در زمینه‌های مختلف حقوقی بسیار مورد توجه هستند. برای دانشجویانی که به دنبال مدرک حقوق انرژی هستند، این دانشگاه یک گزینه عالی است، زیرا می‌توانند در پایتخت نفتی کانادا تحصیل کنند. شهریه متوسط برای دانشجویان بین المللی علاقه‌مند به رشته حقوق در دانشگاه مونترال برابر با 30 هزار دلار کاناداست.

    دلایل تحصیل رشته حقوق در بهترین دانشگاه‌های کانادا

    تحصیل در کانادا مزایا و فرصت‌های متعددی را ارائه می‌دهد. در ادامه به دلایل اصلی برای تحصیل رشته حقوق در بهترین دانشگاه‌های کانادا اشاره می‌کنیم:

    • دانشگاه‌های کانادا به دلیل ارائه برنامه درسی با کیفیت بالا که دانشجویان را برای بازار کار آماده می‌کند شناخته می‌شوند. این برنامه‌ها درک جامعی از اصول حقوقی، قانون و مهارت‌های استدلالی ارائه می‌دهند.
    • دوره‌های حقوق از دانشگاه‌های کانادا در سطح بین المللی بسیار مورد توجه است. این دوره‌ها فرصت‌هایی را برای مشاغل حقوقی باز می‌کند و پایه‌ای قوی برای وکالت در سایر حوزه‌های قضایی فراهم می‌کند.
    • تحصیل حقوق در کانادا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا با متخصصان این حوزه ارتباط برقرار کنند. دانشجویان همچنین ممکن است با کمک مجوز کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP Canada) در کانادا بمانند و تا 3 سال کار کنند.
    • بسیاری از دانشکده‌های حقوق کانادا فرصت‌هایی را برای یادگیری عملی از طریق برنامه‌های بالینی و دوره‌های کارآموزی فراهم می‌کنند که به دانشجویان اجازه می‌دهد به طور مستقیم با حرفه وکالت آشنا شوند.
    • در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده و بریتانیا، تحصیل رشته حقوق در کانادا می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. شهریه و هزینه‌های زندگی در کانادا به طور کلی پایین‌تر از کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان است.

    فرصت‌های شغلی پس از اخذ مدرک حقوق

    فرصت‌های شغلی پس از اخذ مدرک حقوق

    پس از دریافت مجوز برای وکالت، ورود به بازار کار در کانادا بسیار ساده است. وکلا در هر استان کانادا تقاضای زیادی دارند. انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک جذاب‌ترین استان‌ها برای وکلا هستند. با این حال، برای کار به عنوان وکیل در یکی از استان‌ها یا مناطق جغرافیایی کانادا باید در آزمون‌هایی وکالت استانی برای دریافت صلاحیت شرکت کنید. فارغ التحصیلان می‌توانند به عنوان کارمند حقوقی، پشتیبانی حقوقی، وکیل مشاور، وکیل حقوقی و بسیاری دیگر مشغول به کار شوند. برخی دیگر از زمینه‌های احتمالی که می‌توانید در کانادا در آن‌ها کار کنید عبارتند از:

    • دعاوی پیچیده
    • قانون مالیات
    • حقوق شرکت
    • مالکیت معنوی
    • مراقبت‌های بهداشتی
    • قانون کیفری

    کلام آخر

    پذیرش در دانشکده حقوق یک موفقیت قابل توجه برای وکلای آینده است. برای انتخاب بهترین برنامه برای شروع حرفه خود، تحقیق و آمادگی لازم است. اگر علاقه‌مند به حضور در یک دانشکده حقوقی معتبر هستید، ممکن است بدانید که کدام موسسات شهرت بالایی دارند. اکنون که بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته حقوق را شناختید، توصیه می‌شود قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد برنامه درسی و فرصت‌های شغلی تحقیق کنند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته حقوق

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت