برای قرعه کشی اکسپرس انتری از 6000 داوطلب مهاجرت CEC کانادا دعوت شد
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا در تاریخ 24 ژوئن 2021، قرعه کشی اکسپرس انتری (Express Entry) دیگری را برگزار کرد. در مجموع از 6 هزار داوطلب برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه تجربه کانادایی (CEC) دعوت شد.

    امتیاز مورد نیاز برای سیستم جامع رتبه بندی (CRS) 375 بود. شرایط سیستم جامع رتبه بندی فقط برای CEC برگزار می‌شود زیرا سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به دنبال داوطلب‌های بیشتری در کانادا است. این سازمان برای حمایت از هدف خود که همان نامزدهای بیشتر است، از 401 هزار مهاجر جدید در سال جاری دعوت به عمل آورده است.

    مهاجرت کاری به کانادا

    مهاجرت تحصیلی به کانادا

    داوطلبان CEC حداقل یک سال سابقه کار کانادایی در یکی از مشاغل مهارتی و حداقل سطح متوسط ​​انگلیسی یا فرانسوی دارند. در قرعه کشی جدید، داوطلب‌هایی که حداقل نمره را داشتند تنها در صورتی دعوت شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را قبل از 17 فوریه 2021 در ساعت 10:15:50 UTC (ساعت هماهنگ جهانی) ارسال کردند.

    چه زمانی IRCC یک قرعه کشی تمام برنامه دیگر برگزار می‌کند؟

    در طول همه گیری ویروس کرونا، IRCC فقط قرعه کشی‌های ویژه CEC و برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP) را برگزار کرده است. دلیل این امر این است که احتمالاً داوطلب‌ها سابقه زندگی در کانادا را داشته‌اند. تا 21 ژوئن 2021، داوطلب برگزیده اقامت دائم نمی‌توانستند برای تکمیل و فعال کردن وضعیت خود به کانادا سفر کنند. IRCC در این هفته قرعه کشی اکسپرس انتری PNP را با دعوت از 1002 داوطلب برگزار کرد.

    اگرچه محدودیت های سفر کانادا رو به کاهش است اما مرزهای کشور هنوز برای سفرهای غیر ضروری بسته است و ممنوعیت پرواز از هند یک ماه دیگر تمدید شده است (به دلیل ویروس هندی). جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، اظهار داشت که ممکن است در هفته‌های آینده محدودیت‌های بیشتری برداشته شوند.

    سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا مشخص نکرده است که چه زمانی قرعه کشی اکسپرس انتری به صورت تمام برنامه (All-Program) برگزار می‌شود. سیستم تمام برنامه به این صورت که سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا همۀ برنامه های اکسپرس انتری را در قرعه کشی لحاظ می‌کند.

    برای مثال، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا هنوز در سال 2021 داوطلب‌های برنامه مهاجرتی مشاغل فنی کانادا (Federal Skilled Trades Program) و برنامه مهاجرتی مشاغل فنی کانادا (Federal Skilled Trades Program) را در نظر نگرفته اند.

    از طرف دیگر، دو دلیل عمده وجود دارد که سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا قرعه کشی‌های تمام برنامه را در نیمه دوم سال جاری از سَر خواهد گرفت. اولاً، احتمال اینکه در نیمه دوم سال جاری برای اقامت دائم در اکسپرس انتری از داوطلب‌ها دعوت به عمل آید، روند انجام کارهای اقامت دائم آنها تا پایان سال 2021 به اتمام نخواهند رسید.

    سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در حال پیگیری یک طرح بلند پروازانه مهاجرتی با هدف فرود 401 هزار مهاجران جدید در سال 2021 است. با توجه به این موضوع، احتمالاً سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تمایل بیشتری به برگزاری قرعه کشی‌های تمام برنامه در اواخر سال جاری خواهد داشت زیرا بیشتر کسانی که دعوت نامه دریافت می‌کنند، صرف نظر از اینکه در حال حاضر در کانادا یا خارج از کشور هستند، بعید است که کارهای اقامتی خود را تا قبل از سال 2022 انجام دهند.

    دوماً، با کاهش محدودیت‌های سفر به کانادا و بهبود وضعیت همه گیری ویرو کرونا در بسیاری از کشورهای اصلی مهاجرت کننده از جمله هند، احتمالاً در ماه‌های آینده مشکلات مربوط به ویروس کرونا کمتر خواهد بود، این بدان معناست که مهاجران بیشتری برای تکمیل کارهای مربوط به اقامت خود به طور فیزیکی وارد کشور شوند. با کاهش چنین مشکلاتی، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا احتمالاً در موقعیت قوی‌تری برای دعوت از داوطلب‌های اکسپرس انتری در خارج از کشور خواهد بود.

    بیش از 88 هزار ITA در سال 2021 صادر شده است

    دولت فدرال در حال برنامه ریزی برای پذیرش رکوردشکنی مهاجران جدید طی سه سال آینده است. قرار است فقط در سال 2021، حدود 108500 مهاجر جدید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری وارد کشور شوند.

    امسال کانادا نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر بیشتر از داوطلبان اکسپرس انتری دعوت به عمل آورده است. بیشتر شدن تعداد داوطلب‌ها به دلیل قرعه کشی تاریخی 13 فوریه است که در آن سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا از هر نامزد واجد شرایط CEC در مجموع 27332 نفر دعوت کرد.

    سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در حال حاضر 88715 ITA (Invitations to Apply) که دعوت نامه برای درخواست نام دارد را در سال 2021 صادر کرده است. این مقدار در سال گذشته 46392 ITA بود.

    قرعه کشی‌های PNP و CEC امتیازات بسیار متفاوتی دارند. این مهم بدین دلیل است که داوطلبان PNP به طور خودکار 600 امتیاز به امتیاز خود اضافه می‌کنند. داوطلب‌های CEC برای دعوت شدن از برنامه‌های دیگر مهاجرتی رقابت نمی‌کنند.

    در قرعه کشی‌های اخیر CEC، امتیاز برش CRS کمتر شده است زیرا سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به دنبال داوطلبان بیشتری است که مقیم کشور بوده و بدر انتقال به وضعیت مهاجرت هستند.

    اکسپرس انتری چیست؟

    اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت برنامه مبتنی بر امتیاز برای سه برنامه فدرال با مهارت بالا است که شامل برنامه تجربه کانادایی، برنامه مهاجرتی مشاغل فنی کانادا و برنامه مهاجرتی مشاغل فنی کانادا است. برخی از برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP) از اکسپرس انتری برای دعوت از داوطلب‌ها برای درخواست نامزدی استانی استفاده می‌کنند.

    اگر واجد شرایط یک برنامه تحت مدیریت اکسپری انتری باشید، براساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) نمره خواهید گرفت. CRS بر اساس تجربه کار، تحصیلات، سن، مهارت‌های زبان رسمی و سایر عوامل به داوطلب امتیاز می‌دهد.

    سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به بالاترین امتیازات، دعوتنامه‌های درخواست ITA برای اقامت دائم ارائه می‌دهد. پس از ارسال دعوت نامه، یک افسر مهاجرت سازمان در مورد درخواست متقاضی تصمیم گیری می‌کند. در صورت تأیید، آخرین مرحله تکمیل مراحل کار اقامت و مهاجرت رسمی به کانادا انجام می‌شود.

    ممکن است سؤال شود: «چه کسی دعوت می‌شود؟» برای پاسخ به مثال زیر توجه کنید:

    پدرام 36 ساله است و لیسانس دارد. او یک سال سابقه کار حرفه‌ای در کانادا به عنوان تحلیلگر مالی دارد. قبل از آمدن به کانادا، پدرام شش سال سابقه کار به عنوان تحلیل گر مالی در ایران دارد. زبان انگلیسی پدرام عالی است. نمرهCRS او 456 است که برای دستیابی به ITA در قرعه کشی اکسپرس انتری، امتیاز بسیار خوبی است.

    سوالات متداول برای قرعه کشی اکسپرس انتری از 6000 داوطلب مهاجرت CEC کانادا دعوت شد

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ