بازگشایی مرزهای کانادا به روی گردشگران
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    به گزارش ادب ویزا از اداره مهاجرت کانادا، این کشور مرزهای خود را به روی مسافران و گردشگران کاملا واکسینه شده از تاریخ 7 سپتامبر 2021 (16 شهریور) باز نموده است. در ادامه آمده که کلیه مسافران در این راستا باید پروسه کامل واکسیناسیون یعنی تزریق 2 دوز واکسن را پشت سر گذاشته و واکسنی را زده باشند که مورد تایید کانادا باشد؛ بدین معنی که کلیه افراد گردشگری که وارد کانادا می‌شوند باید 2 دوز از یکی از واکسن‌های فایزر، مدرنا و استرازانکا یا 1 دوز از واکسن جانسون را تزریق کرده باشند. واکسن های دیگری که در نقاط دیگر جهان تایید شده باشند در حال حاضر پذیرفته نمی‌شوند. در این راستا کلیه مسافران، گردشگران و افرادی که به قصد مهاجرت وارد خاک کانادا می‌شوند، باید حداقل 14 روز از تزریق آخرین دوز دوم واکسن‌ آن‌ها گذشته باشد.

    کانادا که ابتدا مرزهای خود را در تاریخ 9 آگوست 2021 به روی افراد واکسینه شده دارای شهروندی آمریکا و کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند باز نموده، اکنون وارد اولین قدم برای بازگشایی کامل مرزها توسط دولت برای کلیه افراد کاملا واکسینه شده می‌شود.

    آنچه که قبل سفر باید بدانید

    کلیه مسافرانی که قصد عزیمت به کانادا را دارند می‌بایست از اپلیکیشن ArriveCAN که اپلیکیشنی حاوی اطلاعات ضروری برای قبل و بعد از سفر به کانادا به همراه بروزرسانی‌های لحظه‌ایی در صورت تغییر در قوانین مرزی و سفر بوده و نسخه برای موبایل (اندروید و ios) و وب هم دارد استفاده نمایند و قبل از ورود به کانادا باید نتیجه منفی تست کرونای خود را حتی اگر کاملا هم واکسینه شده باشند نشان دهند و همچنین برخی از مسافران هم بصورت تصادفی و رندوم انتخاب شده تا تست کرونا به هنگام ورود به خاک کانادا را دهند. کلیه این مسافران باید گواهی تزریق 2 دوز واکسن را نشان داده و هیچ گونه علائمی شبیه به علائم کرونا را نداشته باشند.

    در صورت رعایت الزامات ذکر شده، کلیه مسافرانی که به کانادا می‌رسند دیگر نیازی به قرنطینه 14 روزه طبق روال سابق را ندارند اما همچنان باید برای شرایط قرنطینه خود را آماده نگه دارند، چرا که ممکن است افسر مرزی تشخیص دهد که شخص مورد نظر بخشی از الزامات ذکر شده را رعایت نکرده باشد. برای افراد زیر 12 سالی که واکسینه نیستند نیز در صورتی که هر دو والدین یا همراه آن‌ها واکسینه شده باشند نیازی به قرنطینه ندارند. ملیت‌های خارجی در صورت واکسینه نبود اجازه ورود به کانادا را ندارند و از طرفی افراد غیر واکسینه دیگری مانند کارگران موقت، دانشجویان، سیاست‌مداران و سایر افرادی که برای موارد ضروری به کانادا سفر می‌کنند در صورت واکسینه نبودن ملزم به سپری قرنطینه 14 روزه خواهند بود.

    همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که کلیه پروازهای بین‌المللی فقط اجازه فرود به 9 فرودگاه کانادا را به شرح زیر دارند:

    • فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو
    • فرودگاه بین‌المللی مونترال- ترودو
    • فرودگاه بین‌المللی ونکوور
    • فرودگاه بین‌المللی کلگری
    • فرودگاه بین‌المللی هالیفاکس استنفیلد
    • فرودگاه بین المللی ژان لساژ شهر کبک
    • فرودگاه بین المللی مک‌دونالد کارتیر مونترال
    • فرودگاه بین المللی وینیپگ جیمز آرمسترانگ ریچاردسون
    • فرودگاه بین المللی ادمونتون

    در ادامه باید گفت که کلیه پروازهای از سمت کشور هند تا حداقل 21 سپتامبر و پروازهای از سمت مراکش تا حداقل 29 سپتامبر همچنان ممنوع هستند و مسافرانی که قصد عزیمت یا مهاجرت به کانادا از کشور هند یا مراکش را دارند باید توقف بین راهی در کشور دیگری داشته و تست منفی کرونا را دریافت کنند تا به پرواز به سمت کانادا ادامه دهند و این تست باید در طول 72 ساعت مانده به زمان پرواز نهایی به سمت کانادا صورت پذیرد.

    سوالات متداول بازگشایی مرزهای کانادا به روی گردشگران

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ