فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    آیا می‌دانید ویزای تحصیلی کانادا و استرالیا یکی از پرتقاضاترین ویزای‌های دانشجویی در جهان است؟ هر ساله این کشورها تعداد زیادی از دانشجویان با سابقه علمی قوی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جذب می‌کند. یکی از دلایلی که دانشجویان تمایل به تحصیل در کانادا و استرالیا دارند، کیفیت بالای آموزشی و امکان دریافت اقامت دائم است. اما برای تحصیل در این کشورها به ویزای تحصیلی نیاز دارید. در این بررسی به فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی 2023 در کانادا و استرالیا اشاره می‌کنیم.

    فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023

    فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی کانادا 2023

    ویزای تحصیلی یک مدرک ضروری است که توسط مهاجرت کانادا به دانشجویان بین المللی برای اجازه تحصیل در این کشور ارائه می‌شود. بدون این مجوز تحصیلی، هیچ راهی برای ثبت نام در دانشگاه‌های کانادا وجود ندارد. اگر بتوانید مراحل اعتبار سنجی را پشت سر بگذارید، مطمئن باشید که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت خواهید کرد. اما مهم است که شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی را بدانید.

    اگر همه موارد زیر را دارید، برای مجوز تحصیلی درخواست دهید. اگر در مورد هر یک از مدارک زیر تردیدی ایجاد شود یا مدارک ناقص باشند، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

    • پذیرش برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده  (DLI)
    • تامین مالی کافی برای شهریه، تغذیه، اسکان، حمل و نقل و غیره
    • اثبات عدم سوء پیشینه کیفری
    • گواهی سلامت پزشک
    • آمادگی برای ترک کانادا پس از پایان تحصیل
    • ارائه مدارک معتبر و غیرجعلی

    پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. عوامل تاثیر گذار در دریافت ویزا شامل موارد زیر هستند:

    1- پاسپورت معتبر

    طبق کمیسیون عالی کانادا، پاسپورت معتبر باید تمام مدت اقامت شما در کانادا را پوشش دهد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در نوامبر 2023 به اتاوا مهاجرت کنید، برای یک دوره سه ساله، پاسپورت شما باید حداقل تا نوامبر 2026 شما را پوشش دهد.

    2- اثبات مالی کافی

    در طول فرآیند درخواست برای ویزای تحصیلی، باید مدرکی دال بر وجود بودجه کافی از خود نشان دهید که توانایی پرداخت شهریه، تغذیه، مسکن، حمل و نقل، پزشکی و غیره را نشان می‌دهد. هزینه مقرر برای زندگی در کانادا جهت ارائه به سفارت این کشور 20635 دلار است. حال مقدار دقیق این مبلغ بستگی به شهر و استانی دارد که می‌خواهید در آن اقامت داشته باشید.

    3- عکس پاسپورت

    عکس پاسپورت در دریافت ویزای تحصیلی بسیار مهم است. درخواست آفلاین برای ویزا نیاز به دو عکس گذرنامه دارد و باید مطابق با استاندارد توصیه شده دانشگاه باشد. عکس‌های گذرنامه اخیر نباید بیش از 4 مگابایت با اندازه حداقل 35 × 45 میلی‌متر باشند.

    4- معاینه پزشکی مهاجرت

    برای معاینه پزشکی مهاجرت باید نوبت رزرو کنید و به هر یک از پزشکان مراجعه نمایید. این کاری است که باید یک هفته زودتر قبل از درخواست ویزای تحصیلی کانادا انجام دهید. این مهم به پزشکان زمان کافی برای اعتبارسنجی و بارگذاری اسناد ارائه می‌دهد. معاینه ممکن است شامل آزمایشات آزمایشگاهی و اشعه ایکس باشند.

    5- آزمون زبان انگلیسی

    در طول فرآیند درخواست برای ویزای تحصیلی، نمره آزمون زبان ممکن است ضروری نباشد اما با گذشت زمان به آن نیاز خواهید داشت. نسخه اصلی نمره آزمون زبان خود را باید به دفتر پذیرش دانشگاه SAT، ACT، IELTS  یا TOEFL ارسال کنید.

    6- بیانیه هدف

    این سندی است که بر هدف شما از مهاجرت به کانادا و اینکه چرا دانشگاه مربوطه را انتخاب کردید، تاکید می‌کند. بهترین راه برای نوشتن بیانیه هدف این است که دلایل خود را به اندازه کافی واضح و قانع کننده برای سفارت کانادا بیان کنید. بسیاری از متقاضیان به دلیل آنکه بیانیه هدف را به صورت اصولی تنظیم نمی‌کنند، ویزای آنها ریجکت می‌شود.

    فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 2023

    فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا 2023

    برای تحصیل در استرالیا، متقاضی باید ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کند. متقاضی باید نشان دهد که تمام شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا از وزارت امور داخله اعم از شرایط مالی، مهارت زبان، سلامت پزشکی و غیره را برآورده کند. متقاضی باید فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را ارسال کند، هزینه درخواست ویزا را بپردازد و در مصاحبه سفارت برای موفقیت در درخواست ویزا شرکت کند. بعد از دریافت پذیرش باید مدارک لازم را تهیه کنید.

    اگر همه موارد زیر را دارید، برای مجوز تحصیلی درخواست دهید. اگر در مورد هر یک از مدارک زیر تردیدی ایجاد شود یا مدارک ناقص باشند، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

    • پاسپورت معتبر
    • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا تکمیل شده (157A)
    • مدارک ثبت نام در دانشگاه یا کالج
    • بیانیه ورودی موقت واقعی (GTE)
    • ریز نمرات تحصیلی و حرفه‌ای
    • مهارت آزمون زبان انگلیسی
    • جزئیات بیمه نامه سلامت
    • تصاویر سایز پاسپورت
    • مدارکی دال بر وجود بودجه برای پرداخت شهریه، هزینه های زندگی و غیره

    از عوامل موثر در اخذ ویزای تحصیلی 2023 استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1- معرفی ورودی موقت اصلی

    شرط ورود موقت اصلی (GTE) که در نوامبر 2011 اجرا شد، متقاضیان ویزا را ملزم می‌کند که عزم واقعی خود را برای زندگی موقت در استرالیا به خاطر تحصیل ثابت کنند. ممکن است از شما دعوت شود تا مصاحبه‌ای را در نزدیکترین کنسولگری یا سفارت استرالیا انجام دهید تا مشخص شود که آیا با شرایط واجد شرایط بودن GTE مطابقت دارید یا خیر. فقط فرم درخواست ویزا برای برخی از کاندیداها مورد نیاز است.

    2- اثبات الزامات مالی

    ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه، حمل و نقل و هزینه‌های روزانه دارید. مبلغی که باید برای مخارج زندگی (به استثنای شهریه و سفر) نشان دهید از فوریه 2018 برای یک سال 20290 دلار استرالیا تعیین شده است. اگر افراد تحت تکفل (مانند شوهر و فرزندان) دارید، باید همچنین نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های مسکن آنها از جمله هزینه‌های تحصیلی را تامین کنید. همچنین می‌توانید نشان دهید که همسر یا اعضای خانواده می‌توانند از شما حمایت کنند.

    3- مهارت زبان انگلیسی

    اگر بومی یک کشور انگلیسی زبان نیستید (یا حداقل پنج سال را در یکی از کشورهای انگلیسی زبان گذرانده‌اید)، باید نشان دهید که می‌توانید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. استاندارد لازم آزمون‌های آیلتس، تافل iBT، آزمون آکادمیک انگلیسی پیرسون (PTE) و انگلیسی پیشرفته کمبریج، همگی آزمون‌های معتبر (CAE) هستند. مهارت زبان از عوامل موثر در دریافت ویزای تحصیلی استرالیا است.

    4- الزامات پزشکی

    ممکن است از برخی افراد خواسته شود که در یک معاینه پزشکی یا رادیوگرافی شرکت کنند تا نشان دهند که از سلامتی خوبی برخوردار هستند. باید به دکتری مراجعه کنید که مجوز اداره مهاجرت استرالیا را دریافت کرده باشد. همه دانشجویان جدید، ملزم به دریافت پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) هستند.

    5- الزامات شخصیتی

    برای تحصیل در استرالیا با ویزای تحصیلی، باید از شخصیت اخلاقی خوبی برخوردار باشید. این مهم شامل بررسی سوابق کیفری است تا اطمینان حاصل شود که سابقه جنایی قابل توجهی ندارید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک گواهی امنیتی و همچنین یک فرم اعلامیه قانونی را ارسال کنید که نشان دهنده عدم سوء پیشینه است.

    فاکتورهای تاثیر گذار در ریجکتی ویزای تحصیلی 2023

    فاکتورهای تاثیر گذار در ریجکتی ویزای تحصیلی 2023

    اگر درخواست ویزای شما توسط سفارت، کنسولگری یا کمیسیون عالی رد شود، این اتفاق به عنوان «ریجکتی ویزا» شناخته می‌شود. ممکن است به دلیل اطلاعات ناقص در فرم‌ها، گذرنامه منقضی شده، کمبود بودجه و غیره ریجکتی رخ دهد. اگر برای ویزای دانشجویی درخواست داده‌اید، موارد وجود دارند که باید با جدیت دنبال کنید تا مطمئن شوید که شانس شما برای گرفتن ویزا بالا است.

    • قبل از درخواست ویزا حتماً دستورالعمل‌های موجود در وبسایت سفارت را مطالعه کنید.
    • تمام دستورالعمل‌ها باید با دقت دنبال شوند و هیچ بخش یا ستونی نباید خالی بماند.
    • مدارک معتبر باید ضمیمه شوند و شما باید پول کافی برای پرداخت شهریه، خوابگاه و سایر هزینه‌های خود را در حسابتان داشته باشید.
    • حتماً قبل از ارسال درخواست خود را به دقت تصحیح کنید زیرا اشتباهات می‌توانند منجر به تاخیر یا ریجکتی شوند.
    • برای تکمیل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی عجله نکنید و مطمئن شوید که تمام اطلاعات و مدارک مورد نیاز را تهیه کرده‌اید.

    دلایل زیادی برای ریجکتی ویزای تحصیلی وجود دارند. بسیاری از متقاضیان ویزای دانشجویی نمی‌توانند دقیقاً دلیل رد ویزای خود را درک کنند. در ادامه عوامل موثر در ریجکتی ویزای تحصیلی اشاره می‌کنیم.

    عدم تطابق اطلاعات

    مهم است که هر بخش از فرم درخواست ویزا را به درستی و کامل پر کنید. اگر قسمتی خالی بماند، این می‌تواند دلیلی برای رد ویزای شما باشد. بنابراین، ضروری است که تمام اطلاعات را به صورت صحیح برای جلوگیری از هرگونه مشکل عدم تطابق اطلاعات که می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود، ارائه دهید.

    نقض قوانین ویزا

    اگر می‌خواهید از موفقیت آمیز بودن درخواست ویزای دانشجویی خود مطمئن شوید، مهم است که تمام دستورالعمل‌ها و الزامات تعیین شده توسط اداره مهاجرت را دنبال می‌کنید. تمام مدارک شما برای اطمینان از معتبر بودن آنها بررسی می‌شوند و هرگونه مدارک جعلی منجر به رد فوری درخواست شما خواهد شد. بهتر است مدارک را به زبان انگلیسی ارائه دهید.

    وضعیت پاسپورت نامعتبر

    وضعیت پاسپورت نامعتبر

    اگر تاریخ انقضای پاسپورت شما نزدیک است یا تاریخش گذشته است، ویزای شما ریجکت می‌شود. برخی از کشورها (کانادا و استرالیا) نیاز دارند که پاسپورت شما حداقل شش ماه معتبر باشد. بنابراین، اگر پاسپورت شما در مدت شش ماه منقضی شود، ممکن است نتوانید ویزا دریافت کنید.

    زمان درخواست ویزا

    اگر قصد دارید به زودی دوره تحصیلی را در خارج از کشور بگذرانید، مهم است که از زمان‌های مختلف پردازش ویزا در کنسولگری‌ها آگاه باشید. از آنجایی که پردازش ویزا مدتی طول می‌کشد، حتماً قبل از تاریخ عضویت خود برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. مهم است همه کارهای خود را زود انجام دهید.

    عدم اثبات مالی

    هنگام برنامه ریزی برای سفر به یک کشور جدید برای تحصیل، باید مطمئن شوید که پول کافی در حساب بانکی خود برای تامین هزینه‌های اقامت، شهریه، حمل و نقل و سایر هزینه‌هایتان دارید. کنسولگری هر کشور مبلغ مشخصی را تعیین می‌کند که شما به آن نیاز دارید و اگر حساب شما آن مبلغ را نشان ندهد، ممکن است ویزای شما ریجکت شود.

    فرآیند مصاحبه ویزا

    فرآیند مصاحبه ویزا برای بررسی صداقت و مهارت‌های ارتباطی شما طراحی شده است. آنچه می‌گویید و نحوه بیان شما، دو عامل مهم در مصاحبه هستند. هنگامی که در طول مصاحبه ویزا عصبی هستید یا از پاسخ مطمئن نیستید، احتمال ریجکتی شما وجود دارد. پس مهم است آرام خود را حفظ کنید.

    شک افسر به عدم تمایل به بازگشت

    اگر قادر به نشان دادن روابط قوی با کشور خود نیستید و طوری وانمود کنید که قصد بازگشت ندارید، ممکن است ویزای تحصیلی شما ریجکت شود. مهم است هم در مدارک و در مصاحبه سفارت، به تمایل خود برای بازگشت اشاره کنید. با این کار می‌توانید در اخذ ویزای خود موفق‌تر عمل کنید.

    کلام آخر

    ویزای تحصیلی کانادا و استرالیا یک سند مهم است که به شما آزادی زندگی و تحصیل در این دو کشور برتر را می‌دهد. درخواست ویزای خود را می‌توانید به صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهید و هزینه پردازش باید در کنار فرم درخواست پرداخت شود. همچنین مدارک لازم برای بررسی درخواست شما باید معتبر باشند. همچنین تمام فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی 2023 که در این مقاله بیان شد را مو به مو انجام دهید. برای طرح هرگونه سوال در مورد دریافت ویزا و دلایل ریجکتی با «گروه مهاجرتی ادب» تماس بگیرید.

    سوالات متداول فاکتورهای تاثیر گذار در اخذ ویزای تحصیلی 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت