شایعات پیرامون آزمون آیلتس
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مدرک زبان

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شرکت در آزمون آیلتس و اخذ مدرک آن با نمره مقبول برای ثبت نام در دانشگاه، کالج و یا پیدا کردن شغل در راستای مهاجرت به خصوص مهاجرت به کانادا امری مهم تلقی می‌گردد. چرا که در عین حال که اکثر آزمون‌های معتبر دیگر نیز در جهان و در این کشور مورد پذیرش است، مدرک آزمون زبان آیلتس در کشور کانادا برای اکثر موارد به خصوص برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور مرسوم‌تر و محبوب‌تر است. حال برخی شایعات؛ گاها غلط و بالعکس صحیح پیرامون این آزمون مطرح می‌گردد که ما در این مطلب اصلی‌ترین این باورها که ممکن است درست نباشند را برای آنکه تاثیر سوء در آزمون شما نگذارد بررسی خواهیم کرد؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    آیلتس از دیگر آزمون‌ها سخت تر است

    آزمون آیلتس از دیگر آزمون‌های معتبر و مشابه مانند تافل، PTE، CELPIP و سایر موارد سخت‌تر نمی‌باشد. سوالات آزمون آیلتس دارای فرمتی سر راست و ساده است و دارای پیچیدگی برای اذیت کردن شخص شرکت کننده ندارد و صرفا برای اطلاع و سنجش مهارت شما در زبان انگلیسی طراحی شده است. منظور ما آن نیست که سوالات آزمون آسان و ابتدایی باشند و بلکه منظور این است که این آزمون از دیگر آزمون‌های معتبر و مشهور دیگر سخت‌تر نبوده و محتوا و نحوه برگزاری آن دارای پیچیدگی‌های نابجا نمی‌باشد. تنها متقاضی شرکت در آزمون آیلتس می‌بایست از فرمت این آزمون قبل از شرکت اطلاع داشته تا امتحان راحت‌تری داشته باشد. خوشبختانه تعداد زیادی از کتب چاپی و منابع دیجیتالی صوتی، متنی و... که علاوه بر آشنایی با فرمت آزمون، شما را از نمونه سوالات و آزمون آزمایشی آیلتس بهره‌مند می‌سازند، وجود دارد.

    بیش از 11000 سازمان و موسسه آموزشی در سراسر جهان به آزمون آیلتس اعتماد داشته و اکتفا می‌کنند؛ چرا که آن را به عنوان یک آزمون عادلانه و با کیفیت بالا ارزیابی کرده‌اند. به همین دلیل است که آزمون اصلی پذیرفته شده برای مهاجرت به کانادا ، انگلستان ، استرالیا و نیوزلند است. در حقیقت ، این تنها آزمون انگلیسی بوده که توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند تحت جریان مستقیم دانشجویی (SDS) به کانادا بیایند ، پذیرفته شده است. به یاد داشته باشید که هنگام اقدام با موسسه آموزشی مد نظر در کانادا یا هر کشوری مشورت کرده تا مطمئن شوید که مدرک آزمون آیلتس را به عنوان ملاک قبول کرده‌اند.

    کسب نمره بالا در آیلتس امکان ندارد

    حداقل نمره مورد نیاز برای کسب از آزمون آیلتس کاملا بستگی به شیوه مهاجرت و سازمانی که با آن تعامل خواهید داشت (دانشگاه، بیزینس مد نظر و...) دارد. پس در این راستا اولویت را بر مبنای حداقل نمره مورد نیاز از سمت دانشگاه، سازمان، برنامه مهاجرتی یا کمپانی مورد نظر برای کار قرار دهید و حال در صورت کسب نمره بالاتر از حداقل نمره مد نظر به خصوص در مواردی که شرایط و تصمیم شما در زمینه شیوه مهاجرت شما عوض می‌شود که بهتر است. بطور معمول نمره آیلتس حداقل 6 یا در مواقعی خاص‌تر 5.5 برای مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری الزامی است. حال شاید یک دانشگاه در رشته‌ایی و در مقطع تحصیلی‌ایی و یا در یک تخصص کاری مد نظرتان از شما آیلتس با حداقل ره 7 بخواهند. اما هر ساله تعداد افراد بسیاری هستند که نمرات آیلتس بالاتر از 8 نیز اخذ نموده و این امر نه تنها غیر ممکن نبوده بلکه امری بسیار معمول است. سخت بودن کسب نمره بالای 6 یا 7 در آزمون کاملا به میزان مهارت شما، پشتکار و تجربه در زبان انگلیسی وابسته است. یکی از بهترین اقدامات در این راستا، استفاده از سامانه "بررسی پیشرفت آیلتس" موجود در خود سایت رسمی آیلتس می‌باشد که در این راستا می‌توانید هر از گاهی پیرامون سوالات با فرمت رسمی آیلتس تمرین نمایید و از نتیجه آزمون آزمایشی خود بازخورد دریافت نمایید.

    شما بیش از یکبار نمی‌توانید در آزمون شرکت نمایید

    شما بیش از یکبار نمی‌توانید در آزمون شرکت نمایید

    هیچ گونه محدودیتی در تعداد دفعاتی که می‌توانید آزمون IELTS را بگذرانید وجود ندارد. حال امیدوار هستیم که برای اولین بار نمره مورد نظر خود را بدست آورید، اما در صورت نیاز می‌توانید مجدد آزمون داده و بدون ثبت نمره در صورت نارضایتی از نتیجه آزمون این کار را انجام دهید.

    آزمون بار اول سخت بوده و نیاز به آزمون مجدد دارید

    هیچ پشتوانه موثقی در این مورد وجود ندارد، شما در تمام آزمون‌های آیلتس چه برای بار اول و چه برای بار چندم عادلانه و با معیارهای یکسان مورد سنجش قرار خواهید گرفت. افرادی که این آزمون را برگزار می‌کنند، از اینکه شما اولین یا چندمین بار است که آزمون می‌دهید اطلاعی ندارند، بنابراین هیچ تعصب یا ایجاد تبعیض در برابر نحوه برگزاری آزمون شما وجود نخواهد داشت. سختی بار اول برای شرکت در آزمون بیشتر ناشی از دانش کم انگلیسی، تجربه کم، عدم آشنایی با فرمت آزمون و یا ساده تلقی کردن اخذ مدرک آیلتس با نمره خوب می‌باشد. به عبارتی بسیاری با دادن آزمون اول به خصوص افرادی که آن را آسان تلقی کرده‌اند، تازه متوجه نقص‌های فراوان خود در دانش انگلیسی خواهند شد.

    باید بیشتر از محدودیت واژه نگارش انجام دهید

    باید بیشتر از محدودیت واژه نگارش انجام دهید

    در بخش نگارش آزمون آیلتس، محدودیت در تعداد کلمه وجود دارد که باید به آن برسید و از طرفی مهم است که به این نکته توجه نمایید؛ زیرا اگر کمتر از حد بنویسید نمرات را از دست خواهید داد. بخش اول نگارش به 150 کلمه و بخش دوم نگارش به 250 کلمه نیاز دارد. شما می‌توانید بیش از حد بنویسید، اما این امر باعث اخذ نمرات اضافی نمی‌شود. تمرکز اصلی آزمون بر این است که شما سوال مد نظر را با دقت خوانده و مطمئن شوید که به نکات کلیدی پاسخ می‌دهید و همچنین از گرامر صحیح و طیف متنوعی از واژگان استفاده کنید.

    اگر با لهجه آمریکایی، بریتانیایی یا استرالیایی صحبت نکنم رد خواهم شد

    این قضیه اصلا درست نیست. در این آزمون انتظار نمی‌رود که لزوما لهجه خود را برای آزمون آیلتس تغییر دهید. افرادی که آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند پیرامون انواع لهجه آموزش دیده و انطباق پذیری دارند. در حین برگزاری آزمون و در زمان صحبت کردن، مطمئن شوید که با آرامش از وقت خود استفاده نمایید و بدون استرس و واضح صحبت کنید و نگذارید تلاش برای لهجه‌ایی که در آن تخصص ندارید تاثیر منفی در آزمون شما بگذارد. همچنین هر کجا که سوال مورد نظر از سمت شخص برگزار کننده آزمون را متوجه نشدید، می‌توانید درخواست تکرار سوال را داده و این قضیه در نمره‌دهی آزمون شما تاثیر نخواهد داشت.

    بخش مکالمه آزمون جانبدارانه است

    از آنجایی که قسمت مکالمه و SPEAKING شما در آزمون آیلتس بجای کامپیوتر، توسط یک شخص به صورت حضوری بررسی می‌گردد از نظر بسیاری، این ارزیابی حضوری به خصوص در مواردی مانند ظاهر شخص، زبان بدن وی و... باعث می‌گردد که قضاوت شخص برای شخص شرکت کننده جانبدارانه باشد. البته در واقع این شیوه ارزیابی از نظر بسیاری استاندارد تر است؛ چرا که دنیای واقعی و ارتباط زبانی به همین شیوه پیش می‌رود، اما باید توجه داشت که برگزارکنندگان آزمون آیلتس نسبت به هیچ شرکت کننده‌ایی در آزمون تعصب نداشته و همه را به طور یکسان از نظر توانایی در برقراری ارتباط ارزیابی می‌کنند. از طرفی هم سایر تست‌هایی که در بخش آزمون مکالمه‌ی خود به هوش مصنوعی و رایانه ها متکی هستند، شما را برای دنیای واقعی آماده نمی‌کند.

    برقراری صمیمیت با شخص برگزار کننده تاثیر خوب در نمره دارد

    برقراری صمیمیت با شخص برگزار کننده تاثیر خوب در نمره دارد

    توجه فرمایید که نحوه برخورد شما با شخص برگزار کننده آزمون در زمینه خوشرویی و نحوه صحبت، شوخی و مزاح با وی و مواردی از این قبیل در شیوه امتحان دادن شما ممکن است تاثیر بگذارد و به عبارتی احساس راحتی بیشتر با شخص برگزار کننده آزمون، اعتماد به نفس و آرامش شما را در حین تست بهبود می‌بخشد، اما برقراری ارتباط صمیمانه با شخص برگزار کننده آزمون هیچ گونه تاثیری در کسب نمره بالاتر از طرف شخص برگزار کننده نخواهد داشت و اگر هم شخص متصدی برگزاری آزمون این تخلف را انجام دهد، در صورت شناسایی، وی برای برگزاری مجدد آزمون رد صلاحیت خواهد شد.

    برخی مراکز برگزاری آزمون راحت‌تر نمره می‌دهند

    کلیه آزمون‌های آیلتس توسط برگزارکنندگان رسمی آزمون آیلتس مشخص شده‌اند که در رویکرد کاری به صورت عادلانه و بی طرفانه آموزش دیده‌اند. در این راستا نیز چک لیستی از معیارهای نمره‌دهی وجود دارد که همه آن‌ها برای ارزیابی سطح مهارت انگلیسی شما در نظر گرفته شده و این معیارها برای همه مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس بدون وجود هیچ گونه تفاوتی صادق است.

    تست مبتنی بر کامپیوتر از نسخه کاغذی سخت‌تر است

    محتوا و سوالات مورد استفاده در آزمون آیلتس در بخش‌هایی که بوسیله کامپیوتر انجام شده با همان موارد مبتنی بر کاغذ یکسان است. بنابراین، نمی‌توان گفت که یکی از دیگری آسانتر است. اما این امر بستگی به مهارت استفاده شخص با کامپیوتر و احساس راحتی با آن دارد. به عبارتی دیگر اگر به مطالعه و نوشتن روی کاغذ در مقایسه با کامپیوتر بیشتر عادت داشته باشید، ممکن است آزمون آیلتس را روی کاغذ راحت‌تر بدانید و بالعکس؛ اگر برای استفاده و تایپ کردن با کامپیوتر راحت هستید، پس آزمون IELTS در بخش کامپیوتری ممکن است آزمون بهتری برای شما باشد. در آزمون آیلتس هر دو گزینه را برای شرکت کنندگان ارائه می‌گردد تا این اطمینان حاصل گردد که گزینه‌هایی متناسب با نیازهای همه در دسترس می‌باشد.

    سوالات متداول شایعات پیرامون آزمون آیلتس

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ