راحت‌ ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش 2024
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا، انتخاب دانشگاه و بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیه با ما تماس بگیرید:

    02171400111

    تقاضا برای مهاجرت به کانادا به ویژه از طریق مهاجرت تحصیلی و کاری به شکل روز افزون مخصوصا در بین کشورهای در حال توسعه از جمله ایران در حال افزایش است. هرچند که سیاست‌های دولت کانادا همواره در راستای پذیرش بیشتر مهاجران و پناهجویان به خوبی عمل کرده اما نباید این حقیقت را انکار کرد که با افزایش تعداد متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کانادا، کمی فضا رقابتی‌تر می‌گردد. ضمن اینکه توصیه ما به شما متقاضیان عزیز افزایش صلاحیت‌های خود در زمینه تحصیل، دانش زبان و... برای شانس بیشتر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا بوده، در این مطلب نیز لیست 15 دانشگاه کانادا با پذیرش آسان و نرخ پذیرش بالاتر از 50 درصد را برای شما معرفی کرده‌ایم که توجه داشته باشید پذیرش آسان و نرخ پذیرش بالا لزوما به معنای کیفیت پایین دانشگاه مد نظر نیست و بلکه تفاوت در این میزان قبولی‌ها عموما وابسته به سیاست‌های انحصاری هر دانشگاه در شرایط و تعداد پذیرش دانشجو می باشد؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    دانشگاه لث بریج

    • نرخ پذیرش: 93%

    دانشگاه لث بریج

    دانشگاه لث بریج دانشگاهی عمومی واقع در شهر لث بریج استان آلبرتا می‌باشد و دارای پردیس دیگری در کلگری می‌باشد که در سال 1967 تاسیس گردیده است. دانشگاه لث بریج دارای 7 دانشکده با ارائه 94 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و بیش از 35 رشته برای مقاطع تحصیلی بالاتر می‌باشد. رتبه این دانشگاه در کانادا 33 و در جهان 1278 می‌باشد.

    دانشگاه ویلفرد لوریر

    • نرخ پذیرش: 89%

    دانشگاه ویلفرد لوریر

    دانشگاه ویلفرد دانشگاهی عمومی و دولتی در شهر واترلوی انتاریو واقع بوده که در سال 1960 میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه همچنین 2 پردیس دیگر در شهرهای برنتفورد و میلتون در انتاریو نیز می‌باشد و 2 دفتر در شهر تورنتو و در کشور چین دارد. این دانشگاه دارای بیش از 18500 دانشجو بوده و بیش از 100 رشته تحصیلی برای مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می‌دهد.  دانشگاه ویلفرد دارای رتبه 32 در کانادا و 1271 در جهان می‌باشد.

    دانشگاه لیکهد

    • نرخ پذیرش: 82%

    دانشگاه لیکهد

    دانشگاه لیکهد دانشگاهی دولتی تحقیقاتی است که پردیس اصلی آن واقع در شهر اوریلیا در استان انتاریو می‌باشد که در سال 1965 تاسیس گردید (موسسه فنی آن در 1946 تاسیس گردیده) و دو پردیس دیگر در انتاریو و تاندر بی دارد. این دانشگاه دارای بیش از 8300 دانشجو بوده و دارای 9 دانشکده می‌باشد و رشته‌ی حقوق این دانشگاه بسیار معتبر در کانادا و جهان است. همچنین رتبه این دانشگاه در کانادا 28 و در جهان بین 900 تا 1000 می‌باشد که یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا می‌باشد.

    دانشگاه رایرسون

    • نرخ پذیرش: 80%

    دانشگاه رایرسون

    دانشگاه رایرسون که دانشگاهی عمومی و تحقیقاتی بوده در شهر تورنتو استان انتاریو واقع می‌باشد و در سال 1948 احداث شده است و میزبان دانشکده مدیریت تد راجرز نیز می‌باشد. این دانشگاه شامل بزرگترین کالج بیزینس در سطح مقطع کارشناسی در کشور است و دارای بیش از 36 هزار دانشجو می‌باشد.  RyeU یا RU از دیگر نام‌های این دانشگاه است. دانشگاه رایرسون دارای 7 دانشکده شامل دانشکده‌های مهندسی، حقوق، هنر، طراحی و ارتباطات، علوم معماری، خدمات اجتماعی و دانشکده مدیریت تد راجرز می‌باشد و 121 رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر ارائه می‌دهد. رتبه این دانشگاه در کانادا 26 و در جهان بین 800 تا 900 می‌باشد.

    دانشگاه نیوبرانزویک

    • نرخ پذیرش: 74%

    دانشگاه نیوبرانزویک

    دانشگاه نیوبرانزویک که با نام اختصاری UNB شناخته می‌گردد در سال 1785 میلادی تاسیس شد و یکی از شهرت‌های این دانشگاه، نرخ پذیرش بالای آن است. دانشگاه نیوبرانزویک دارای دو پردیس شهرهای فردریکتون و سنت جان در استان نیوبرانزویک است. این دانشگاه در زمینه کارآفرینی در کانادا پیشتاز است. دانشگاه نیوبرانزویک دارای بیش از 11400 دانشجو می‌باشد و بیش از 75 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی و بیش از 30 رشته برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. رتبه این دانشگاه در کانادا 27 و در جهان 929 می‌باشد.

    دانشگاه گوئلف

    • نرخ پذیرش: 70%

    دانشگاه گوئلف

    دانشگاه گوئلف یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی واقع در شهر تورنتوی انتاریو می‌باشد که سال تاسیس آن به 1964 میلادی و پس از ادغام چند کالج باز می‌گردد و دارای 7 دانشکده است: دانشکده تجارت و اقتصاد گوردن لنگ، دانشکده هنر، مهندسی، علوم بیولوژیک و علوم فیزیک، علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده دامپزشکی و دانشکده کشاورزی انتاریو. دانشگاه گوئلف دارای بیش از 28600 دانشجو است و رتبه این دانشگاه در کانادا 19 و در جهان 425 می‌باشد.

    دانشگاه کنکوردیا

    • نرخ پذیرش: 66%

    دانشگاه کنکوردیا

    دانشگاه کنکوردیا یک دانشگاه دولتی در شهر مونترال استان کبک است و در سال 1974 با ادغام یک کالج و یک دانشگاه تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از 3 دانشگاه استان کبک است که زبان اصلی آموزش آن انگلیسی می‌باشد. دانشگاه کنکوردیا دارای بیش از 51000 دانشجو ثبت نام کرده در سال تحصیلی 2020 - 2021 است که در بین دانشگاه‌های کانادا در سال مذکور به عنوان رکورد از نظر میزان ثبت نام محسوب می‌گردد. رتبه این دانشگاه در کانادا 21 و در جهان بین 501 تا 600  می‌باشد.

    دانشگاه سایمون فریزر

    • نرخ پذیرش: 63%

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر دانشگاهی دولتی در بریتیش کلمبیا است که دارای 3 پردیس در ونکوور و برنابی بوده که پردیس اصلی آن در برنابی به مساحت 170 هکتار واقع است. این دانشگاه در سال 1965 تاسیس گردیده و دارای بیش از 30000 دانشجو و 160000 فارغ‌التحصیل تا به امروز است. رتبه این دانشگاه در کانادا 10 و در جهان 232 می‌باشد که یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت تحصیلی است.

    دانشگاه ویکتوریا

    • نرخ پذیرش: 63%

    دانشگاه ویکتوریا

    دانشگاه ویکتوریا (به اختصار UVic) دانشگاهی دولتی در شهر ویکتوریا استان بریتیش کلمبیا است که پردیس‌های آن در مناطق  اوک بیک و سانیچ به مساحت 163 هکتار واقع است. این دانشگاه در سال 1963 دانشگاه تاسیس شده که در ابتدا یک کالج با نام کالج ویکتوریا بود که در سال 1903 تاسیس شده بود و دانشگاه ویکتوریا هم‌اکنون دارای بیش از 21500 دانشجو و دارای 9 دانشکده است. رتبه این دانشگاه در کانادا 14 و در جهان بین 301 تا 400  می‌باشد.

    کالج مدیریت تورنتو (TSoM)

    • نرخ پذیرش: 60%

    کالج مدیریت تورنتو

    کالج مدیریت تورنتو که کالجی خصوصی و دارای یک پردیس بوده در رشته‌های مدیریت، مهمان نوازی، صنعت گردشگری، امور مالی و حسابداری، بازاریابی، امنیت سایبری، فناوری اطلاعات و بسیاری از رشته‌های مرتبط دیگر شهرت دارد و دوره‌های آموزشی دارد. کالج مدیریت تورنتو دارای تنوع دانشجویی از بیش از 80 کشور جهان بوده که برای تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی در رشته‌های مذکور، کالج خوبی به حساب می‌آید.

    دانشگاه مک مستر

    • نرخ پذیرش: 59%

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر دانشگاهی عمومی تحقیقاتی واقع در شهر همیلتون استان انتاریو می‌باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 30000 نفر بوده و پردیس اصلی آن 121 هکتار بوده و در سال 1887 تاسیس گردیده است. دانشگاه مک مستر دارای 6 دانشکده می‌باشد و بسیار در زمینه مهندسی، پزشکی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت پیشتاز است و عضو گروه U19 دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا است. رتبه این دانشگاه در کانادا 4 و در جهان 80 می‌باشد.

    دانشگاه آلبرتا

    • نرخ پذیرش: 58%

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی واقع در شهر ادمونتون استان آلبرتا می‌باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه بیش از 37800 نفر بوده و دارای 4 پردیس در شهر و یک پردیس در کمروز و یک مرکز کارکنان در شهر کلگری می‌باشد. همچنین دانشگاه آلبرتا دارای 18 دانشکده است و تا به امروز بیش از 250000 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. رتبه این دانشگاه در کانادا 6 و در جهان 125 می‌باشد.

    دانشگاه ساسکاچوان

    • نرخ پذیرش: 55%

    دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان هم از دیگر دانشگاه‌های دولتی تحقیقاتی کانادا واقع در شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان می‌باشد که تاسیس آن به سال 1907 برمی‌گردد. این دانشگاه در زمینه تحصیل، مطالعه و تحقیق در رشته‌های بیوتکنولوژی، داروسازی، هنر و علوم، کسب و کار، مهندسی، آموزش و پرورش، حقوق، پرستاری، دندانپزشکی و مطالعات حرکتی بسیار قوی عمل می‌نماید و عضو گروه U19 دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا است. رتبه این دانشگاه در کانادا 16 و در جهان بین 301 تا 400 می‌باشد.

    دانشگاه واترلو

    • نرخ پذیرش: 53%

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو با عناوین اختصاری UW و UWaterloo یک دانشگاه دولتی است که پردیس آن در شهر واترلو استان انتاریو با وسعت 404 هکتار قرار دارد و دارای چند پردیس فرعی دیگر و همچنین 4 کالج وابسته در انتاریو نیز می‌باشد. این دانشگاه بیش از 41000 دانشجو دارد و بزرگترین برنامه آموزش تعاونی پس از دوره متوسطه در جهان را اداره می‌کند. رتبه این دانشگاه در کانادا 9 و در جهان 228 می‌باشد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    • نرخ پذیرش: 52%

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاهی عمومی تحقیقاتی واقع در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا می‌باشد که قدیمی‌ترین دانشگاه این استان با سال تاسیس 1908 می‌باشد. این دانشگاه پردیس دیگری در شهر منطقه منطقه اوکناگن و شهر کلونای بریتیش کلمبیا نیز دارد و دارای بیش از 66700 دانشجو می‌باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا که به اختصار به آن UBC هم می‌گویند دارای 12 دانشکده در پردیس ونکوور و 7 دانشکده در پردیس منطقه اوکناگن می‌باشد. رتبه این دانشگاه در کانادا 2 و در جهان 37 می‌باشد.

    لیست آسان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای اخذ پذیرش فارغ از نرخ پذیرش آن‌ها:

    • دانشگاه براندون
    • دانشگاه سنت بونیفیس
    • دانشگاه گوئلف
    • دانشگاه منونایت کانادا
    • دانشگاه مموریال نیوفاندلند
    • دانشگاه ساسکاچوان
    • دانشگاه مانیتوبا

    سوالات متداول راحت‌ ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-01-11

    با سلام در خصوص مهاجرت تحصيلي ميخواستم باهاتون مشورت بكنم

    2023-01-14

    سلام. کارشناسان ما میتونن شما رو راهنمایی کرده و بهتون مشاوره رایگان بدن: 02171400111

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ