ددلاین دانشگاه‌های کانادا 2024
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا سه ورودی یا ددلاین دارد که دانشجویان بومی و بین المللی را در این ددلاین‌ها پذیرش می‌کند. در حالی که پذیرش پاییز بیشترین درخواست‌ها را دارد، بسیاری از دانشجویان به دنبال دریافت پذیرش زمستان (ژانویه) در کانادا برای سال جدید تحصیلی هستند. از آنجایی که زمستان یک ورودی ثانویه محسوب می‌شود، رقابت برای آن کمتر از پاییز خواهد بود. در نتیجه، دانشجویانی که زمستان را انتخاب می‌کنند، برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های منتخب خود شانس بیشتری دارند. علاوه بر این، ورودی تابستان نیز در دسترس است که دانشجویان می‌توانند برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا اقدام کنند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به طور کامل در مورد ددلاین دانشگاه‌های کانادا صحبت می‌کنیم.

    درباره ددلاین دانشگاه‌های کانادا

    درباره ددلاین دانشگاه های کانادا

    ددلاین دانشگاه‌ها در کانادا معمولا بین ژانویه تا مه همان سالی است که قصد دارید تحصیل خود را شروع کنید. با این حال، برخی از موسسات مهلت‌های خود را دیرتر یا زودتر از ورودی‌ها یا ددلاین‌ها ارائه می‌دهند. پس قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا ابتدا به مهلت دانشگاه‌ها و کالج‌ها توجه کنید. در ادامه به ددلاین دانشگاه‌های کانادا اشاره می‌کنیم:

    ددلاین پذیرش اولیه

    مهلت‌های پذیرش زودهنگام فرصتی عالی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در یک دوره بسیار رقابتی جایگاه خود را حفظ کنند. دانشجویان با درخواست زودهنگام نه تنها شانس پذیرش خود را افزایش می‌دهند، بلکه زمان بیشتری برای آماده شدن برای تحصیل و انجام هماهنگی‌های لازم مانند تامین مسکن، درخواست بورسیه و اخذ ویزا را خواهند داشت. با این حال، توجه به این نکته مهم است که مهلت‌های پذیرش زودهنگام اغلب الزامات سخت‌گیرانه‌تر و استانداردهای بالاتری نسبت به پذیرش استاندارد دارند، بنابراین دانشجویان باید قبل از درخواست همه جوانب را در نظر بگیرند.

    برخی از دانشگاه‌های کانادا نیز پذیرش دوره‌ای ارائه می‌کنند؛ به این معنی که درخواست‌ها بر اساس اولویت بررسی می‌شوند تا زمانی که تمام اولویت‌ها پر شوند. این فرآیند یک گزینه عالی برای دانشجویانی است که ممکن است مهلت‌های پذیرش استاندارد یا زودهنگام را از دست داده باشند، یا برای کسانی که تصمیم گرفته‌اند در اواخر سال درخواست دهند. به طور کلی، برای دانشجویان ضروری است که از قبل در این راستا برنامه ریزی کنند و از گزینه‌های مختلف پذیرش و مهلت‌های موجود مطلع شوند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا یک درخواست قوی ارائه دهند و شانس خود را برای پذیرش افزایش دهند.

    ددلاین پذیرش استاندارد

    مهلت استاندارد درخواست برای اکثر دانشگاه‌های کانادا در ژانویه یا مارس همان سالی است که قصد دارید تحصیل خود را شروع کنید. معمولا دانشجویانی که از طریق پذیرش زودهنگام درخواست خود را نمی‌دهند یا مهلت پذیرش زودهنگام را از دست داده‌اند، می‌توانند از ددلاین پذیرش استاندارد استفاده کنند.

    به عنوان مثال، متقاضیان داخلی و بین المللی باید درخواست‌های خود را تا 15 ژانویه 2023 به دانشگاه واترلو ارسال کنند. یا مثالی دیگر؛ دانشجویان داخلی و بین المللی باید تا یک مارس 2023 برای پذیرش استاندارد در دانشگاه آلبرتا درخواست دهند. پس بررسی ددلاین دانشگاه‌های کانادا در این مهلت‌ها ضروری است.

    ددلاین پذیرش دیرهنگام

    اگر مهلت استاندارد درخواست برای دانشگاه یا رشته مورد نظر شما به پایان رسیده باشد، ممکن است هنوز زمانی برای ارسال درخواست تا مهلت پذیرش دیرهنگام وجود داشته باشد. این مهلت‌ها که اغلب در ماه آوریل یا مه است، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که به دلیل شرایط پیش‌ بینی نشده مهلت استاندارد را از دست داده‌اند.

    به عنوان مثال، دانشجویان داخلی و بین المللی باید تا 30 آوریل 2023 برای پذیرش دیرهنگام در دانشگاه بریتیش کلمبیا اقدام کنند. یا مثالی دیگر؛ دانشجویان داخلی و خارجی باید تا 24 می 2023 برای پذیرش دیرهنگام در دانشگاه تورنتو اقدام کنند. به خاطر داشته باشید که برخی از موسسات ممکن است مهلت‌های دیر هنگام برای پذیرش را ارائه ندهند یا ممکن است مهلت‌های متعددی برای رشته‌های خاص در نظر بگیرند. در این راستا برای کسب اطلاعات دقیق حتما به وبسایت دانشگاه‌های انتخابی خود مراجعه نمایید.

    مسیرهای ورودی و ددلاین دانشگاه‌های کانادا

    مسیرهای ورودی و ددلاین دانشگاه های کانادا

    ددلاین دانشگاه‌های کانادا بر اساس ورودی‌های پاییز، زمستان و تابستان مشخص می‌شوند. ورودی پاییز همان ددلاین زودهنگام، ورودی زمستان همان ددلاین زمستان (استاندارد) و ورودی تابستان به عنوان ددلاین دیرهنگام در نظر گفته می‌شوند. برخی از موسسات آموزشی در کانادا ممکن است از اصطلاحات «Intake» یا «Semester» به جای یکدیگر استفاده کنند. در زیر جزئیاتی در مورد سه ورودی مهم در کانادا را مشاهده می‌کنید:

    ورودی

    شروع ترم

    مهلت درخواست

    پاییز

    سپتامبر

    دسامبر تا مارس

    زمستان

    ژانویه

    سپتامبر تا نوامبر

    تابستان

    می

    فوریه

    ورودی پاییز در کانادا

    ورودی پاییزی با نام «ددلاین سپتامبر» شناخته می‌شود که اصلی‌ترین ورودی برای پذیرش دانشگاه است. این ورودی از سپتامبر شروع می‌شود و در دسامبر به پایان می‌رسد. مهلت درخواست بین دسامبر و مارس خواهد بود. تقریبا همه دانشگاه‌ها در این ورودی حداکثر تعداد دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهند تا دانشجویان بسیاری را جذب خود کنند.

    بسیاری از دانشجویان این ورودی را برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا انتخاب می‌کنند. برای کسانی که تحصیلات خود را در بهار همان سال به پایان می‌رسانند، زمان کافی برای آمادگی جهت پذیرش پاییز وجود دارد. دانشجویان در طول این پذیرش به بیشترین تنوع رشته‌‌ای در مقاطع تحصیلی مختلف (کارشناسی، ارشد و دکتری) از اکثر دانشگاه‌ها دسترسی دارند. همچنین اکثر انواع کمک‌های مالی و بورسیه‌ها در این ورودی ارائه می‌شوند.

    ورودی زمستان در کانادا

    ورودی زمستانه به ددلاین ژانویه اشاره دارد که دومین ورودی محبوب پس از پاییز است. این ورودی از ژانویه شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد. مهلت این ورودی بین سپتامبر و نوامبر سال قبل است. به این معنی که اگر برای ژانویه 2024 به دنبال اخذ پذیرش هستید، باید بین سپتامبر و نوامبر سال 2023 درخواست خود را ارائه دهید.

    ورودی زمستان در مقایسه با ورودی پاییزی، میزان پذیرش کمتری دارد. با این وجود، شما همچنان رشته‌ها و دانشگاه‌های بسیار متنوعی را می‌توانید برای گرفتن پذیرش انتخاب کنید. دانشجویان معمولا زمانی که مهلت ورودی پاییز را از دست می‌دهند برای ورودی زمستانی اقدام می‌کنند تا از دیگر ددلاین دانشگاه‌های کانادا بهره‌مند شوند.

    ورودی تابستان در کانادا

    پذیرش تابستانی کمترین تعداد درخواست را دارد، زیرا تعداد کمتری از موسسات کانادایی اقدام به پذیرش متقاضیان جدید می‌کنند. این ورودی عمدتا از ماه می آغاز می‌شود و تا اوت ادامه دارد. ددلاین این دریافت تا فوریه همان سال تمدید می‌شود. دوره‌های تابستانی شامل برنامه‌های آمادگی زبان انگلیسی، گواهینامه‌ها یا دیپلم هستند.

    اگرچه این ورودی با تعداد کمتری رشته، دانشگاه و بورسیه همراه است، اما به دانشجویان اجازه می‌دهد از مزیت رقابتی استفاده کنند. دانشجویانی که این ورودی را انتخاب می‌کنند اغلب با رقابت کمتری روبه‌رو هستند، به این معنا که تعداد متقاضیان کمتر است و احتمال اخذ پذیرش بالا خواهد بود.

    نکته: ددلاین هر ورودی ممکن است بسته به شرایط دانشگاه متفاوت باشد. مهم است که دانشگاه مورد نظر خود را زیر نظر داشته باشید. اگر مهلت تمام شود، دیگر نمی‌توانید برای آن ورودی درخواست دهید.

    ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای ورودی ژانویه 2024

    ددلاین دانشگاه های کانادا برای ورودی ژانویه 2024

    در نمودار زیر به مهلت دانشگاه‌های کانادا برای ورودی ژانویه سال 2024 اشاره می‌کنیم:

    ددلاین دانشگاه‌های کانادا برای ورودی ژانویه 2024

    بهترین زمان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

    بهترین روش برای پذیرش از دانشگاه‌های کانادا این است که از یک سال قبل شروع به درخواست برای ورودی هدف خود برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر قصد دارید برای ورودی ژانویه 2024 پذیرش بگیرید، بهتر است از ژانویه 2023 برای پذیرش آماده بوده و اقدام نمایید. اگر تا یک سال قبل برای پذیرش آماده شوید، زمان زیادی برای تحقیق در مورد دوره‌ها، رشته‌ها، دانشگاه‌ها، آزمون‌های مورد نیاز (زبان و آزمون ورودی) و امکانات موسسات آموزشی خواهید داشت. همچنین مراحل زیر را برای اخذ پذیرش در ددلاین دانشگاه‌های کانادا در نظر بگیرید:

    1- شرکت در آزمون‌های زبان و سایر موارد

    بین ماه‌های می و جولای زمان خوبی برای شرکت در آزمون‌هایی مانند آیلتس یا تافل است. همچنین، بسته به معیارهای پذیرش تعیین شده توسط دانشگاه انتخابی ممکن است نیاز به شرکت در آزمون GMAT یا GRE General داشته باشید. اگرچه می‌توانید دوباره در این آزمون‌ها شرکت کنید، اما این آزمون‌ها می‌توانند هزینه زیادی برای شما داشته باشند؛ بنابراین باید برای ارائه بهترین عملکرد خود در روز آزمون آماده شوید. برای افزایش شانس خود در اخذ پذیرش به دنبال نمره بالاتری از حد تعیین شده باشید. برای مثال، اگر برای مهندسی عمران دانشگاه تورنتو درخواست می‌دهید و اگر این دوره به نمره آیلتس 6.5 نیاز دارد، شما بهتر است حداقل نمره 7 را بگیرید.

    2- ارسال درخواست به دانشگاه‌های منتخب

    اکنون باید برای پذیرش در موسسات آموزشی مختلف در کانادا اقدام کنید. شما می‌توانید مستقیما به وب سایت دانشگاه یا کالج مورد نظر خود بروید و به صورت آنلاین درخواست خود را ارسال کنید. به یاد داشته باشید که قبل از درخواست، معیارهای پذیرش دانشگاه را بررسی کنید و الزامات مورد نظر خود را برآورده کنید. تهیه مدارک لازم، پر کردن فرم‌ها و پرداخت هزینه درخواست مهم هستند. همه این کارها به شما بیشترین شانس موفقیت در گرفتن پذیرش را از دانشگاه‌های کانادا را می‌دهد.

    3- دریافت نامه پذیرش و درخواست مجوز تحصیل

    پس از درخواست باید منتظر بمانید و به طور مرتب ایمیل و پورتال درخواست خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نامه‌ای برای شما ارسال شده است یا خیر. شما ممکن است چند نامه از چند دانشگاه دریافت کنید، اما دانشگاهی را در نظر بگیرید با نیازهای شما همخوانی بیشتری دارد. اگر نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه‌ای دریافت نکردید، برای ورودی بعدی درخواست دهید. پس از دریافت نامه پذیرش برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. شما باید برای معاینه پزشکی در یک پزشک ثبت شده و ارائه مشخصات بیومتریک خود اقدامات لازم را انجام دهید.

    مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

    مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

    مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش به دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. قبل از برنامه ریزی برای اخذ پذیرش باید ببینید دانشگاه مورد نظر شما چه مدارکی را درخواست می‌کند؛ اما اغلب مدارک زیر مورد نیاز خواهد بود:

    • آخرین مدرک تحصیلی
    • ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورت
    • ریز نمرات و گواهینامه‌های تحصیلی
    • نمرات GRE/GMAT (برای کارشناسی ارشد)
    • اثبات تسلط به زبان انگلیسی (آیلتس، تافل و PTE)
    • توصیه نامه
    • انگیزه نامه
    • نمونه کار و رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • مقالات ISI برای مقطع دکتری یا برای اخذ بورسیه تحصیلی

    مهاجرت به کانادا با ادب ویزا

    اگر قصد ندارید به سرعت برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، ممکن است مجبور شوید در طول سال دوم دبیرستان، تحقیقات خود را زودتر از موعد انجام دهید. پیگیری ددلاین دانشگاه‌های کانادا و رعایت آن‌ها در حین آماده شدن برای امتحانات نهایی می‌تواند یک چالش باشد. در هر صورت باید توجه خود را به مهلت‌ها افزایش دهید و با آماده کردن همه مدارک، تحصیل در کانادا را شروع کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول ددلاین دانشگاه‌های کانادا 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت