دانشگاه کوئینزلند استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کوئینزلند (University Of Queensland) یکی از مهمترین دانشگاه‌های تحقیقاتی و آموزشی در استرالیا است. این دانشگاه برای تعالی علمی و پژوهشی از طریق ایجاد، حفظ، انتقال و استفاده از دانش تلاش می‌کند. با بیش از یک قرن فعالیت، دانشگاه کوئینزلند افراد برجسته‌ای را آموزش داده و با آن‌ها همکاری کرده است تا بتواند رهبری دانش را برای جهانی بهتر ارائه دهد. این دانشگاه معتبر هم اکنون مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در استرالیا است. ما در این مقاله به معرفی کامل دانشگاه کوئینزلند استرالیا خواهیم پرداخت.

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند

    مشخصات دانشگاه کوئینزلند

    سال تاسیس دانشگاه

    سال 1909 میلادی

    شهر و استان

    شهر بریزبن، ایالت کوئینزلند

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی و تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 55 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 21 هزار نفر (38 درصد)

    نرخ پذیرش

    40 درصد

    تعداد پردیس‌ها و دانشکده‌ها

    4 پردیس و 6 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    48 به 52

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    دانشجویان مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر

    حدود 35 هزار دانشجویی کارشناسی و بیش از 20 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری

    مدیر دانشگاه

    دبورا تری AO

    آدرس دانشگاه

    Brisbane, Queensland, 4072, Australia [27°29′50″S 153°0′47″E]

    سایت دانشگاه

    uq.edu.au

     

    تاریخچه دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند از طریق قانون پارلمان ایالتی استرالیا در سال 1909 تاسیس شد. آغاز تدریس در دانشگاه کوئینزلند در سال 1911 در خانه دولت قدیم در خیابان جرج در شهر بریزبن آغاز شد. در سال اول سه دانشکده هنر، علوم و مهندسی با 83 دانشجو (60 مرد و 23 زن) شروع به فعالیت کردند.

    پس از جنگ جهانی اول، دانشگاه به سرعت گسترش یافت و به زودی از موقعیت خود در داخل شهر پیشی گرفت. در سال 1922، سایت دیگری در پارک ویکتوریا (که اکنون توسط دانشکده پزشکی در بر گرفته شده است) محل جدید دانشگاه انتخاب شد. چهار سال بعد، دکتر جیمز اونیل مین و خواهرش مری املیا مین بودجه‌ای را برای خرید پردیس سنت لوسیا فراهم کردند که اکنون پردیس اصلی دانشگاه در آن قرار دارد. ساخت و سازهای جدید در سنت لوسیا در سال 1937 آغاز شد و اولین ساختمان به نام ساختمان Forgan Smith در سال 1939 به پایان رسید. در طول جنگ جهانی دوم، این دانشگاه به عنوان ستاد پیشرفته نیروهای زمینی متفقین در جنوب اقیانوس آرام غربی تبدیل شد.

    در سال 1990، این دانشگاه با کالج کشاورزی کوئینزلند واقع در 80 کیلومتری غرب بریزبن ادغام شد و در نتیجه اتحاد دو موسسه آموزش عالی در ایالت کوئینزلند، به افزایش قابل توجه دانشجویان منجر شد. کالج کشاورزی سابق کوئینزلند اولین دانشجویان خود را در سال 1897 ثبت نام کرد و این موسسه سابقه همکاری طولانی در زمینه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی داشتند. در سال 1999، دانشگاه کوئینزلند پردیس بزرگی را در مرکز استان ایپسویچ افتتاح کرد؛ محلی که قبلا توسط مرکز بهداشت روان چالینور استفاده می‌شد. همچنین مکان اصلی آموزش بالینی و تحقیقاتی دانشگاه در Herston به عنوان سومین پردیس کوئینزلند در سال 2010 تاسیس شد.

    پردیس‌های دانشگاه کوئینزلند

    پردیس‌های دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند تعدادی پردیس و امکانات در سراسر ایالت کوئینزلند دارد. دانشگاه کوئینزلند پردیس اصلی خود را در حومه سنت لوسیا در شهر بریزبن دارد که از شمال، شرق و جنوب با یک پیچ و خم در رودخانه بریزبن هم مرز است. پردیس اصلی دانشگاه کوئینزلند همچنین به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود شناخته شده است. پردیس‌های دیگر دانشگاه شامل گاتون و هرستون است.

    پردیس سنت لوسیا

    در سال 1927، زمینی که پردیس سنت لوسیا در آن ساخته شده است توسط شورای شهر بریزبن با استفاده از پول‌های اهدا شده توسط جیمز اونیل ماین و خواهرش مری املیا مین مورد استفاده قرار گرفت. این محل اکنون محل پردیس Gardens Point دانشگاه صنعتی کوئینزلند است. ساخت دانشگاه جدید در سنت لوسیا در سال 1937 آغاز شد.

    در مرکز این پردیس، یک دادگاه بزرگ قرار دارد که در فهرست میراث ثبت شده قرار دارد. این دادگاه در یک منطقه باز به وسعت 2.5 هکتار که توسط ساختمان‌های ماسه سنگی هلیدون احاطه شده قرار دارد؛ با غوغاهایی از آکادمیک‌های عالی و مناظر تاریخی، نقوش گل و جانوران و تاج‌های دانشگاه‌ها و کالج‌ها از سراسر جهان. این بنای نیم دایره‌ای مرکزی دارای یک آرکید متصل است تا دانش آموزان بتوانند به هر بخش آن دسترسی پیدا کنند. دادگاه بزرگ در پردیس سنت لوسیا در سال 2002 به ثبت میراث کوئینزلند اضافه شد.

    پردیس گاتون

    پردیس گاتون دانشگاه کوئینزلند به وسعت 1068 هکتار در Lawes و در نزدیکی شهر گاتون ایالت کوئینزلند قرار دارد که در حدود 90 کیلومتری (56 مایل) از غرب شهر بریزبن قرار داشته و امتداد بزرگراه Warrego را پوشش می‌دهد. پردیس در سال 1897 در کنار محل کالج کشاورزی کوئینزلند که بعدا با دانشگاه کوئینزلند در سال 1990 ادغام شد، افتتاح شد. پردیس گاتون پردیس اصلی برای تحقیقات، یادگیری و آموزش فعالیت‌ها در زمینه کشاورزی، حیوانات، علوم دامپزشکی و محیط زیست است. در سال 2008 مرکز علوم پیشرفته حیوانات (CAAS) در پردیس گاتون افتتاح شد که یک سرمایه گذاری مشترک بین دانشگاه کوئینزلند و دولت ایالت کوئینزلند محسوب می‌شود.

    پردیس هرستون

    دانشکده پزشکی UQ Mayne و موسسه تحقیقات پزشکی کوئینزلند پردیس اصلی آموزش و تحقیقات بهداشت بالینی دانشگاه کوئینزلند است. این پردیس در هرستون واقع شده است و با سیستم بهداشت ایالت کوئینزلند و بیمارستان سلطنتی بریزبن، بیمارستان رویال کودکان، بیمارستان رویال زنان و موسسه تحقیقات پزشکی کوئینزلند همکاری می‌کند.

    این مرکز شامل دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت جمعیت، کتابخانه علوم بهداشتی هرستون، مرکز تحقیقات بالینی و فعالیت‌های یادگیری دانشکده پرستاری و مامایی می‌شود. پردیس هرستون همچنین دارای سایر امکانات کلیدی مانند مرکز بهداشت دهان و مرکز تحقیقات تصویربرداری هرستون است. ساختمان دانشکده پزشکی در سال 1999 به ثبت میراث کوئینزلند اضافه شد.

    موزه تاریخ پزشکی مارکس-هیرشفلد در دانشکده پزشکی ماین در پردیس هرستون قرار دارد. این مجموعه که توسط داوطلبان اداره شده و همچنین توسط فارغ التحصیلان دانشگاه کوئینزلند پشتیبانی می‌شود، مجموعه‌ای از بیش از 7000 مورد از یادگاری‌های پزشکی، ابزار پزشکی و جراحی دارد. با تمرکز بر مطالعه تاریخچه پزشکی در کوئینزلند، باید گفت این مجموعه شامل مواردی با اهمیت گسترده‌تر برای استرالیا و جامعه بین‌المللی می‌شود.

    دانشکده‌های بالینی خارج از کشور

    مدرسه بالینی UQ-Ochsner واقع در ایالت لوئیزیانا ایالات متحده در مرکز پزشکی Ochsner، نیواورلئان و باتون روژ فعالیت می‌کند و به دانشجویان دانشکده پزشکی از برنامه UQ-Ochsner اجازه می‌دهد دو سال تجربه بالینی در خارج از کشور دریافت کنند و به اخذ مدرک دکترای پزشکی آن‌ها کمک کند.

    مرکز ایپسویچ

    در سال 2014، دانشگاه کوئینزلند پردیس ایپسویچ را به دانشگاه کوئینزلند جنوبی فروخت؛ با این باور که این پردیس آموزشی منطقه‌ای بهتر توسط USQ استفاده خواهد شد.

    پردیس ایپسویچ از نزدیک به 20 ساختمان تشکیل شده که بیش از 5001 دانشجو را در خود جای داده است که دارای فضایی نزدیک به 25 هکتار می‌باشد. دوره‌های ارائه شده در این پردیس عبارتند از: هنر، تجارت، پزشکی و علوم اجتماعی و همچنین طراحی تعامل.

    این پردیس به طور دقیق در نزدیکی مرکز ایپسویچ ایالت کوئینزلند و درست در جنوب مرکز تجاری شهر واقع شده است. مکان‌های دیدنی اطراف این پردیس عبارتند از پارک آهک، موزه راه‌آهن کارگاه‌ها و پایگاه RAAF آمبرلی.

    قدمت این سایت به سال 1878 با افتتاح شعبه ایپسویچ پناهگاه دیوانگان ووگارو برمی گردد. عملیات توسعه این پردیس تا سال 1910 ادامه یافت؛ آن هم زمانی که به بیمارستان ایپسویچ برای افراد دارای مشکلات روانی تبدیل شد. سپس این مرکز در سال 1938 به بیمارستان روانی ایپسویچ تغییر نام داد و در سال 1964 دوباره به بیمارستان ویژه ایپسویچ تغییر نام داد. سرانجام در سال 1968 به افتخار هنری چالینور، جراح نامی، این مرکز به مرکز چالینور تغییر نام داد. از سال 1968 تا 1997 مرکز چالینور به عنوان یک موسسه برای افراد دارای معلولیت ذهنی خدمت کرد. در اواخر سال 1997 مرکز چالینور اولین مرحله تحول خود را به عنوان پردیس UQ Ipswich جدید آغاز کرد.

    مراکز آموزشی و تحقیقاتی ماهواره‌ای

    دانشگاه کوئینزلند دارای امکانات تحقیقاتی و آموزشی دیگری نیز می‌باشد که مستقیما به سه پردیس‌ اصلی دانشگاه متصل نیستند. این مکان‌ها عمدتا برای تحقیقات هستند که نمی‌توانند در محوطه دانشگاه انجام شوند. همچنین برخی از این مراکز شامل ساختمان‌هایی می‌شود که قبل از ایجاد پردیس‌های فعلی در آموزش، برتری داشته‌اند.

    مرکز کوئین استریت

    کوئین استریت، بریزبن محل اداره گمرک و محل برگزاری مدرسه کسب و کار دانشگاه کوئینزلند در مرکز شهر است. خانه گمرک یکی از نمادهای میراث بریزبن است و بر روی رودخانه در امتداد خیابان کوئین در منطقه تجاری مرکزی بریزبن واقع شده است. این محل به عنوان یک مرکز فرهنگی، آموزشی و میراثی به دانشگاه کوئینزلند اجاره داده شده که توسط همین دانشگاه اداره می‌شود. UQ Business School Downtown یک مرکز آموزشی و همچنین محلی برای جلسات و غذاخوری در داخل شهر است که در مرکز پلازا وان در منطقه تجاری مرکزی شهر بریزبن قرار دارد.

    مرکز ایندوروپیلی

    مرکز ایندوروپیلی سایت مرکز تحقیقات معدنی جولیوس کروتشنیت و شرکت لجستیک هنگ دانشگاه کوئینزلند است. مرکز تحقیقات معدنی جولیوس کروتشنیت (JKMRC) موسسه مواد معدنی پایدار دانشگاه کوئینزلند در یک معدن نقره و سرب سابق در فینیز هیل در ایندوروپیلی به شمار می‌آید. این معدن که در سال 1951 توسط دانشکده مهندسی معدن تحت رهبری فرانک تی ام وایت، پروفسور بنیاد خریداری شد، به عنوان معدن تجربی دانشگاه کوئینزلند شناخته شد که در سال 1952 گسترش یافته و به گروه مهندسی معدن و متالورژی این دانشگاه تبدیل شد.

    مرکز تحقیقات معدنی جولیوس کروتشنیت، با ترکیب معدن تجربی، به طور رسمی به عنوان یک مرکز دانشگاهی در سال 1970 تاسیس شد؛ آن هم با هدف توسعه راه حل‌های فنی و عملی برای چالش های معدن و صنایع معدنی در مقیاس بزرگ. نام این مرکز از جولیوس کروتشنیت، رئیس معادن کوه ایسا و یکی از اعضای هیئت مدیره دانشکده مهندسی دانشگاه گرفته شده است.

    دیگر مراکز دانشگاه

    • تپه پینجارا: ایستگاه تحقیقاتی پینجارا هیلز، مزرعه علوم دامپزشکی و ایستگاه تحقیقاتی آبی پینجارا در پینجارا هیلز شهر بریزبن واقع شده‌اند. ایستگاه تحقیقاتی آبزیان به بررسی آبزی پروری و بوم شناسی داخلی می‌پردازد.
    • هرون آیلند: ایستگاه تحقیقاتی هرون آیلند در جزیره هرون، در 72 کیلومتری (45 مایل) شمال شرقی گلادستون واقع شده است. کاربرد اصلی این مرکز برای تحقیق و آموزش اکولوژی صخره‌های مرجانی است و جزء جدایی ناپذیر سیستم مشاهدات اقیانوسی مرجانی بزرگ و سیستم ملی رصد دریایی یکپارچه است. مرکز هرون آیلند از بیش از 30 ساختمان در دو هکتار زمین تشکیل شده است.
    • خلیج مورتون: ایستگاه تحقیقاتی و مرکز مطالعات خلیج مورتون در دانویچ در جزیره استرادبروک شمالی مقرر شده است و در مورد اکوسیستم تحقیق می‌کند.
    • ام تی نبو: دانشگاه کوئینزلند یک ایستگاه لرزه نگار بین المللی در ام تی نبو دارد.
    • چارترز تاورز: دانشگاه کوئینزلند یک ایستگاه لرزه‌نگار بین‌المللی در چارترز تاورز راه‌اندازی کرده است.
    • دی بورو: مرکز جراحی دامپزشکی دی بورو توسط دانشگاه در سال 1987 به عنوان یک کلینیک آموزشی برای دانشجویان سال پنجم دامپزشکی خریداری شد. همچنین در این مرکز بعدها برای اسکان دانشجویان، اقامتگاه جداگانه ساخته شد. در این مرکز پروژه‌های تحقیقاتی در جنبه‌های عملی تولید لبنیات و عمدتا توسط خود کارکنان کلینیک انجام می‌شود. طیف کاملی از خدمات دامپزشکی و مراقبت از حیوانات خانگی برای سگ، گربه، اسب، گاو، آلپاکا، بز و انواع حیوانات کوچک و بزرگ دیگر در این مرکز ارائه و آموزش داده می‌شود.

    دانشکده‌های دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند دارای 6 دانشکده به شرح زیر می‌باشد که کلیه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی این دانشگاه را شامل می‌شوند:

    دانشکده بازرگانی، اقتصاد و حقوق

    • دانشکده بازرگانی
    • دانشکده اقتصاد
    • دانشکده حقوق

    دانشکده مهندسی، معماری و فناوری اطلاعات

    • دانشکده معماری
    • دانشکده مهندسی شیمی
    • دانشکده مهندسی عمران
    • دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر
    • دانشکده مهندسی مکانیک و معدن

    دانشکده بهداشت و علوم رفتاری

    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده علوم بهداشت و توانبخشی
    • دانشکده حرکات انسانی و علوم تغذیه
    • دانشکده پرستاری، مامایی و مددکاری اجتماعی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده روانشناسی

    دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

    • دانشکده ارتباطات و هنر
    • مدرسه آموزش و پرورش
    • مدرسه تحقیقات تاریخی و فلسفی
    • دانشکده زبان و فرهنگ
    • مدرسه موسیقی
    • دانشکده علوم سیاسی و مطالعات بین الملل
    • دانشکده علوم اجتماعی

    دانشکده پزشکی

    • دانشکده علوم زیست پزشکی
    • دانشکده بهداشت عمومی

    دانشکده علوم

    • دانشکده کشاورزی و علوم غذایی
    • دانشکده شیمی و علوم زیستی مولکولی
    • مدرسه محیط زیست
    • دانشکده ریاضی و فیزیک
    • دانشکده علوم دامپزشکی

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند

    رتبه و اعتبار دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند به دلیل پیروی از استانداردهای بالای آموزشی و پژوهشی، همیشه در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. برخی از رتبه‌بندی‌های دانشگاه کوئینزلند عبارتند از: رتبه 36 جهانی توسط USNEWS، رتبه 47 جهانی در رتبه بندی شانگهای، رتبه 43 جهانی در رتبه بندی QST رتبه 70 جهانی در رتبه بندی جهانی THE و رتبه 33 جهانی توسط رتبه بندی NTU. همچنین دانشگاه کوئینزلند چهل و دومین دانشگاه برتر جهان در سال 2022 از نظر عملکرد کلی در رنکینگ‌های QD، شانگهای و THE بود.

    به طور کلی، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مدرسه کسب‌وکار دانشگاه کوئینزلند در رتبه‌بندی MBA 2016 واحد اطلاعات اکونومیست رتبه اول در آسیا و اقیانوسیه و 10 برتر در سطح جهانی را دارد. مدرک MBA دانشگاه کوئینزلند در رتبه اول استرالیا توسط بررسی مالی استرالیا قرار دارد. دانشگاه کوئینزلند همچنین بهترین موسسه استرالیایی برای علوم زیستی در گزارش اخبار و جهانی ایالات متحده و رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان است.

    این دانشگاه همچنین در رشته‌های مختلف مهندسی رتبه بالایی دارد. دانشگاه کوئینزلند در مهندسی معدن و مواد معدنی در رتبه سوم جهان، در مهندسی شیمی بین رتبه‌های 76 تا 100، در مهندسی عمران بین رتبه‌های 76 تا 100 در سراسر جهان، در علوم و مهندسی مواد دارای رتبه بین 101 تا 150 و در مهندسی برق و الکترونیک در رتبه 101 جهانی قرار دارد. در مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی CWUR، دانشگاه کوئینزلند بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی منتشر شده در مجلات برتر، رتبه اول را در حفاظت از تنوع زیستی را کسب نمود.

    در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوعات و رشته‌های تحصیلی دانشگاه کوئینزلند در 20 موضوع در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. همچنین دانشگاه کوئینزلند در رتبه اول در استرالیا و رتبه دوم در جهان، برای موضوعات مرتبط با ورزش و در رتبه سوم در جهان، برای مهندسی معدن قرار دارد.

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در کانادا (QS)

    6

    رتبه در جهان (QS)

    43

    رتبه جهانی شانگهای

    47

    رتبه جهانی THE

    70

    رتبه جهانی Usnews

    36

    خوابگاه و محل اقامت در دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند امکانات اقامتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. 10 خوابگاه در داخل و خارج از دانشگاه برای دانشجویان در نظر گرفته شده‌اند. خوابگاه‌های داخل دانشگاه با انواع ویژگی‌های خاص به دانشجویان خدمات رسانی می‌کنند. اقامت در خارج از دانشگاه را می‌توان از طریق آژانس‌های مورد تأیید UQ جستجو کرد. این دانشگاه دارای یک منبع آنلاین «UQ Rentals» است که به دانشجویان و همچنین کارمندان در جستجوی اقامت کمک می‌کند. دانشگاه کوئینزلند یک برنامه اقامتی تضمین شده دارد که با ثبت نام در آن می‌توان به شما در تأمین امنیت محل اقامت در بریزبن کمک کند. هر محل اقامتگاه شامل 21 وعده غذایی در هفته، پشتیبانی آموزشی، دسترسی به امکانات ورزشی و بدنسازی است. معدل GPA دانشجویان جهت دریافت خوابگاه باید 5 از 7 امتیاز باشد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند

    شرایط پذیرش در دانشگاه کوئینزلند

    مقاطع تحصیلی در دانشگاه کوئینزلند شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. نحوه پذیرش در هر مقطع به شرح زیر است:

    پذیرش کارشناسی در دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند دارای دانشجویان بین المللی زیادی از 134 کشور جهان است. بیش از 35000 دانشجو در تعدادی از رشته‌های مقطع کارشناسی در این دانشگاه ثبت نام کردند. برای درخواست پذیرش، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

    • کپی برابر اصل مدرک دیپلم معادل ۱۲ سال تحصیل به زبان انگلیسی

    • کپی برابر اصل ریز نمرات به زبان انگلیسی

    • کپی گذرنامه

    • اثبات مهارت زبان انگلیسی (نمرات آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا)

    • ویزای تحصیلی استرالیا

    هزینه ارسال ارائه درخواست: 100 دلار استرالیا برای برنامه آنلاین و 150 دلار استرالیا برای نسخه چاپی است.

    پورتال ارسال مدارک: www.apply.uq.edu.au

    پذیرش کارشناسی ارشد در دانشگاه کوئینزلند

    دانشگاه کوئینزلند طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی را در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، اقتصاد، روابط بین الملل، زیست شناسی مولکولی، موسیقی، پرستاری و داروسازی ارائه می‌دهد. ورود به برخی از رشته‌ها مسیر راحت‌تری دارند؛ در حالی که برخی دیگر از رشته‌ها دارای سهمیه بوده و بسیار رقابتی هستند.

    متقاضیان باید مدارک زیر را در زمان پذیرش ارائه دهند:

    • مدرک تحصیلی لیسانس، ترجمه شده به زبان انگلیسی و با ارائه ریز نمرات

    • آزمون GMAT (نیاز به نمره 550 است)

    • اثبات مهارت زبان انگلیسی

    • سایر الزامات خاص دوره

    • کپی پاسپورت

    • ویزای تحصیلی استرالیا

    هزینه ارسال ارائه درخواست: 100 دلار استرالیا برای برنامه آنلاین و 150 دلار استرالیا برای نسخه چاپی است.

    پورتال ارسال مدارک: www.apply.uq.edu.au

    پذیرش دکتری در دانشگاه کوئینزلند

    تحصیل دوره دکتری 3 تا 4 سال طول می‌کشد و هدف این مقطع تحصیلی، توسعه مهارت‌های پیشرفته تحقیق و دانش در رشته انتخابی است. دانشجویان نیاز به یک پیشینه علمی قوی دارند و ممکن است لازم باشد که یک پیشنهاد تحقیقاتی و سایر اسناد را برای پشتیبانی از درخواست پذیرش خود ارائه دهند. حدود 1000 داوطلب دکترا هر ساله در مورد طیف گسترده‌ای از رشته ها به دانشگاه کوئینزلند می‌پیوندند.

    مدارک لازم برای پذیرش در مقطع دکتری عبارتند از:

    • ثبت نام آنلاین و پر کردن فرم‌ها

    • اثبات مهارت در زبان انگلیسی

    • رزومه

    • مقالات ISI

    • یافتن استاد راهنما

    • کپی پاسپورت

    • معرفی نامه از اساتید قبلی به همراه مشخصات و اطلاعات تماس

    • موضوع پژوهش

    • ویزای تحصیلی استرالیا

    هزینه ارسال ارائه درخواست: دانشجویان دوره‌های دکترا نیازی به پرداخت هزینه درخواست ندارند!

    پورتال ارسال مدارک: www.apply.uq.edu.au

    الزامات مهارت زبان انگلیسی

    متقاضیان بین المللی که مایل به تحصیل در خارج استرالیا هستند لازم است مدارک مهارت زبان را ارائه دهند. در جدول زیر امتیازات لازم برای آزمون‌های مختلف آورده شده‌اند:

    آزمون

    حداقل نمره

    TOEFL-iBT

    87

    TOEFL-PBT

    570

    IELTS

    6.5

    PTE

    64

    • توجه: کلیه مدارک زبان تافل (TOEFL) از تاریخ 25 ژوئن 2023 به بعد دیگر مورد قبول سفارت استرالیا برای صدور ویزای تحصیلی نخواهد بود. بنابراین مدرک زبان تافل فقط در صورتی که متقاضی قبل از تاریخ 26 ژوئن 2023 در این آزمون شرکت کرده باشد، مورد قبول خواهد بود.

    مهلت تعیین شده برای برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی ممکن است بسته به رشته‌ی آن‌ها متفاوت باشد. به دانشجویان بین المللی توصیه می‌شود قبل از درخواست، اطلاعات مربوط به دوره تحصیلی خود را از وبسایت دانشگاه بررسی کنند. همچنین، دانشگاه کوئینزلند شرایط پذیرش از دو سال قبل تا کنون را نیز بررسی می‌کند. پس توصیه می‌شود جهت اخذ پذیرش زود اقدام کنید!

    روند پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه کوئینزلند

    متقاضیان برای درخواست پذیرش در دانشگاه کوئینزلند نیاز به برآورده کردن برخی از شرایط تحصیلی دارند. این موارد شامل مهارت در زبان انگلیسی و مدارک مربوط به ویزا هستند. متقاضیان باید روند درخواست خود را طبق موارد زیر دنبال کنند:

    • دوره و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید.
    • شرایط ورود و صلاحیت خود را بررسی کنید.
    • با استفاده از برنامه‌های آنلاین UQ حساب کاربری ایجاد کنید.
    • کلیه مدارک تحصیلی و اسناد لازم را ارسال کنید.
    • هزینه پردازش برنامه را پرداخت کنید (غیر قابل استرداد است).
    • منتظر جواب باشید. بعد از قبولی در پذیرش اقدام به دریافت ویزا کنید.

    برای سوال در مورد وضعیت درخواست می‌توانید به آدرس applicationstatus@uq.edu.au ایمیل بزنید و نام کامل، تاریخ تولد و شماره دانشجویی خود را درج کنید (در صورت مشخص بودن). در صورت نیاز به برخی اطلاعات یا مستندات اضافی، ممکن است از طریق این درگاه با متقاضیان بین المللی تماس گرفته شود. رسیدگی به وضعیت اپلای معمولا در عرض 2 تا 3 هفته انجام می‌شود؛ اما ممکن است بیشتر از این مدت نیز طول بکشد.

    هزینه تحصیل در دانشگاه کوئینزلند استرالیا

    هزینه تحصیل در دانشگاه کوئینزلند استرالیا

    متوسط شهریه دانشگاه کوئینزلند استرالیا بسته به مقطع و رشته تحصیلی بین 41 تا 51 هزار دلار استرالیا در سال می‌تواند باشد. در جدول زیر هزینه‌های تحصیل برخی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کوئینزلند آورده شده‌اند:

    رشته

    هزینه سالانه (دلار آمریکا)

    لیسانس مدیریت

    51200

    لیسانس هنر

    41120

    لیسانس مهندسی  (Honors)

    51200

    لیسانس علوم زیست پزشکی

    28700

    لیسانس پرستاری

    41120

    هزینه‌های زندگی

    هزینه‌های مختلف دیگری نیز هنگام تحصیل در استرالیا بر دوش دانشجو خواهد بود؛ از جمله هزینه‌های زندگی جدای از هزینه‌های تحصیل. در زیر برخی از هزینه‌هایی که ممکن است یک دانشجوی بین المللی برای تحصیل در دانشگاه کوئینزلند متحمل شود، آورده شده است:

    عنوان

    هزینه سالانه (دلار آمریکا)

    خوابگاه یا آپارتمان (همراه با وعده‌های غذایی)

    3320

    حمل و نقل

    1200

    کتاب و لوازم

    8480

    متفرقه

    5800

    متوسط کل هزینه

    28800

    توجه: دانشجویان می‌توانند در طول ترم تحصیلی خود به مدت 48 ساعت در هر دو هفته، در حین تحصیل مشغول به کار دانشجویی شوند. مرکز کاریابی دانشگاه کوئینزلند در این زمینه آماده خدمت رسانی برای کمک به دانشجویان برای پیدا کردن شغل دانشجویی می‌باشد.

    بورسیه تحصیلی دانشگاه کوئینزلند

    چند بورس تحصیلی توسط دانشگاه کوئینزلند به دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود که عبارتند از:

    بورسیه

    مقطع

    دپارتمان

    هزینه

    MBA Student Scholarship

    کارشناسی ارشد

    تجارت و اقتصاد

      25 درصد از کل شهریه

    Indian Global Leaders Scholarship

    کارشناسی و کارشناسی ارشد

    تجارت، اقتصاد، حقوق

     3300تا 13000

    Science International Scholarship

    کارشناسی و کارشناسی ارشد

    کشاورزی، علوم و ریاضیات

    1900

    EAIT International Award

    کارشناسی

    برنامه ریزی معماری، مهندسی و محاسبات

    6600

    Pharmaceutical Industry Practice Scholarship

    کارشناسی ارشد

    بهداشت و علوم رفتاری

     3300تا 6600

    Conservation Biology Scholarship

    کارشناسی ارشد

    کشاورزی و محیط زیست، علوم و ریاضیات

    بالای 6600

    کتابخانه و کلکسیون دانشگاه کوئینزلند

    کتابخانه دانشگاه کوئینزلند در سال 1910 تاسیس شد. این کتابخانه از یک کتابخانه کوچک دانشگاهی استانی به یک کتابخانه تحقیقاتی بزرگ تبدیل شد که از 11 شعبه تشکیل شده است.
    • کتابخانه معماری و موسیقی (ARMUS)
    • کتابخانه علوم زیستی
    • کتابخانه مرکزی
    • کتابخانه مهندسی و علوم دوروتی هیل (DHESL)
    • برج دوهیگ
    • کتابخانه فرایر
    • کتابخانه گاتون (کتابخانه J.K. Murray)
    • کتابخانه علوم بهداشتی هرستون
    • کتابخانه علوم بهداشتی مرکز عالی داروسازی استرالیا (PACE)
    • کتابخانه دانشکده بالینی روستایی (RCS)
    • کتابخانه حقوقی والتر هریسون

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشگاه کوئینزلند از بهترین و بانفوذترین دانشگاه‌های جهان است. این موسسه علمی که هر سال جزء 100 دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد، محفلی علمی و تجربی برای دانش اندوزی و کسب تجربه ناب زندگی در محیطی شاد و سرزنده است. دانشجویانی که کوئینزلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، می‌توانند از داشتن آینده شغلی مناسب مطمئن شوند. اگر می‌خواهید در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه کوئینزلند و مهاجرت به استرالیا اطلاعات دقیقی را کسب نمایید، همین حالا با گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول دانشگاه کوئینزلند استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ