تحصیل در رشته روانشناسی؛ کانادا یا استرالیا؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    روانشناسی رشته‌ای جذاب و کاربردی است که پیچیدگی‌های رفتار، احساسات و فرآیندهای فکری انسان را بررسی می‌کند. روانشناسی در دنیای امروز یک ضرورت است، زیرا در همه حوزه‌های شغلی، آموزشی و تربیتی کاربرد دارد. جوامع امروزی به دنبال پرورش کسانی هستند که بتوانند ارزش انسانی را ارتقاء دهند و این امر بدون وجود روانشناسان میسر نخواهد شد.

    تحصیل در رشته روانشناسی در کشورهای برتر جهان مانند کانادا و استرالیا می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی مردم را متحول کنید. با این حال، انتخاب کشور و دانشگاه مناسب برای تحصیل در رشته روانشناسی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر در انتخاب بین کانادا و استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی خود تردید دارید، ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا کشور مناسب برای تحصیل در رشته روانشناسی را انتخاب کنید.

    مزایای تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    مزایای تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

    برای متقاضیان تحصیل در کانادا و در رشته‌ روانشناسی می‌توان در زمینه مزایا، به موارد زیر اشاره نمود:

    • کانادا به خاطر دانشگاه‌های درجه یک خود در جهان مشهور است. شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های جهان و با بالاترین امکانات و زیر ساخت‌های آموزشی تحصیل کنید. مهاجرت تحصیلی به کانادا چشم انداز شما برای آینده را گسترش می‌دهد.
    • دانشگاه‌های کانادا امکانات آزمایشگاهی مجهزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا تحقیقات خود را انجام دهند. برخی از این امکانات شامل مرکز تحقیقات بالینی در سلامت (CCRH) و مرکز تحقیقات در توسعه انسانی (CRHD) هستند.
    • دانشگاه‌های کانادا چندین گرایش مختلف در روانشناسی از جمله علوم رفتاری، علوم شناختی، تحقیقات بالینی و غیره را تحت مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می‌دهند. کالج‌های کانادا نیز مدرک دیپلم روانشناسی را به دانشجویان اعطا می‌کنند.
    • بازار کار کانادا در رشته روانشناسی بسیار خوب است و شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی برای کار اقدام کنید. اگر شغل خوبی به دست آورید، امکان دریافت اقامت دائم برای شما وجود خواهد داشت.

    مزایای تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

    مزایای تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

    • کیفیت تحصیل در استرالیا در کلیه مقاطع تحصیلی عالی است. دانشگاه‌های استرالیا به دلیل استانداردهای آموزشی قوی در زمینه روانشناسی در جهان شهرت بالایی دارند و 9 دانشگاه استرالیا جزء 100 دانشگاه برتر جهان هستند.
    • دانشگاه‌های استرالیا انواع گرایش‌ها در رشته روانشناسی مانند روانشناسی سازمانی، روانشناسی بالینی و روانشناسی اجتماعی را ارائه می‌دهند. بنابراین دانشجویان می‌توانند در گرایش مورد علاقه خود تحصیل کنند.
    • دوره‌های روانشناسی جزء مهارت‌های استراتژیک میان مدت و بلند مدت در استرالیا ذکر شده است که مشاغل مورد تقاضا در این کشور را هدف قرار می‌دهد. بنابراین، شانس کسب اقامت دائم استرالیا برای فارغ التحصیلان روانشناسی بالاست.
    • آب و هوای خوب یکی از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی به استرالیا است. شما می‌توانید در روزهای آفتابی شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن به پیاده روی بروید یا در سواحل زیبای این کشور آفتاب بگیرید.

    رتبه کانادا و استرالیا در روانشناسی طبق کیواس (QS)

    رتبه کانادا و استرالیا در روانشناسی طبق کیواس (QS)

    دانشگاه

    رتبه

    کشور

    دانشگاه تورنتو

    15

    کانادا

    دانشگاه ملبورن

    19

    استرالیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    22

    کانادا

    دانشگاه نیوساوت ولز

    25

    استرالیا

    دانشگاه سیدنی

    27

    استرالیا

    دانشگاه مک گیل

    28

    کانادا

    دانشگاه کوئینزلند

    30

    استرالیا

    دانشگاه وسترن استرالیا

    50

    استرالیا

    دانشگاه موناش

    55

    استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا

    68

    استرالیا

    دانشگاه مک‌کواری

    90

    استرالیا

    دانشگاه صنعتی کوئینزلند

    101 - 150

    استرالیا

    دانشگاه وسترن

    101 - 150

    کانادا

    دانشگاه یورک

    101 - 150

    کانادا

    دانشگاه کرتین

    151 - 200

    استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    دوره‌های تحصیلی کارشناسی در علوم روانشناسی (BA) حین تحصیل در استرالیا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های تحلیلی خود را تقویت کنند و در مورد رفتار و فرایندهای ذهنی انسان مطالعاتی عمیق داشته باشند. همچنین این دوره‌ها سه ساله به طول می‌انجامند. از سویی دیگر، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در استرالیا که دوره‌ای دو ساله است، محبوبیت زیادی در نزد دانشجویان بین المللی دارد.

    این دوره به طور خاص روی یک گرایش تمرکز دارد تا دانش تخصصی را به دانشجویان ارائه دهد. دیپلم روانشناسی حرفه‌ای یک دوره یک ساله است که به عنوان مقدمه‌ای بر مطالعه روانشناسی در نظر گرفته می‌شود. تحصیل در روانشناسی در مقطع دکتری نیز 3 تا 4 سال به طول می‌انجامد. در کانادا نیز دوره‌های روانشناسی در هر 3 مقطع ارائه می‌شوند.

    همچنین دانشجویان می‌توانند در دوره‌های دیپلم یک ساله نیز شرکت کنند. طول دوره کارشناسی 3 تا 4 سال، ارشد بین 1 تا 2 سال و دکتری بین 3 تا 4 هستند. در هر دو کشور می‌توانید در گرایش‌های مختلف به شرح زیر تحصیل کنید:

    • روانشناسی کودک
    • علوم شناختی
    • روانکاوی و مشاوره
    • روانشناسی بالینی
    • روانشناسی اجتماعی
    • روانشناسی کاربردی
    • روانشناسی محیطی
    • روانشناسی قانونی
    • روانشناسی سلامت
    • عصب روانشناسی

    شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    شرایط تحصیل به کشور، دانشگاه، دوره تحصیلی و سایر موارد بستگی دارد. با این حال، شرایط عمومی وجود دارند که برای اکثر کشورهای انگلیسی زبان اعمال می‌شود. این شرایط اغلب شامل ارائه آخرین مدرک تحصیلی، اثبات تمکن مالی و اثبات سطح مهارت زبان است. آخرین مدرک تحصیلی به این موضوع اشاره دارد که اگر شما باید برای مقطع کارشناسی درخواست می‌دهید، باید مدرک دیپلم خود را به همراه ریز نمرات ارائه دهید. این مورد در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری نیز صادق است.

    اثبات تمکن مالی بدین معناست که دانشگاه از شما می‌خواهد که بتوانید از پس هزینه‌های خود در طول دوره تحصیل برآیید. این موضوع شامل شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی مانند غذا، رفت و آمد و سایر موارد است. ارائه مدرک از گردش حساب برای اثبات تمکن مالی از دانشجو درخواست می‌شود. شرط دیگر مربوط به مهارت زبان است. شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و استرالیا باید نمره مناسبی در آزمون‌های آیلتس و تافل به دست آورید. نمره آیلتس بین 6.5 تا 7 و تافل بین 97 تا 100 مورد نیاز است.

    همچنین باید مدارک لازم به شرح زیر را تهیه کرده و از طریق وبسایت دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید:

    • رزومه تحصیلی
    • انگیزه نامه
    • توصیه نامه (ارشد و دکتری)
    • رزومه کاری (ارشد و دکتری)
    • پاسپورت معتبر
    • عکس در اندازه پاسپورتی

    نکته: مدارک اضافی ممکن است توسط دانشگاه درخواست شود.

    هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    هزینه تحصیل بر اساس کشور، دانشگاه و دوره انتخابی شما متفاوت است و نمی‌توان به طور قطع در مورد اینکه کدام کشور هزینه‌های کمتری دارد، ابراز نظر کرد؛ اما حداقل هزینه در کانادا کمتر از استرالیاست. به این معنا که شما می‌توانید با هزینه‌های کمتری در این کشور تحصیل کنید. از سویی دیگر، بالاترین هزینه هم متعلق به کاناداست. هر دو کشور به دانشجویان اجازه کار حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته را می‌دهند. همچنین بورسیه‌هایی توسط دانشگاه‌های کانادا و استرالیا به دانشجویان ارائه می‌شوند.

    در جدول زیر به شهریه‌های سالانه دوره کارشناسی و ارشد اشاره می‌کنیم:

    مدرک

    استرالیا

    کانادا

    لیسانس

    30 هزار دلار استرالیا (20291 دلار آمریکا) تا 42 هزار دلار استرالیا (28408 دلار آمریکا)

    20 هزار دلار کانادا (15168 دلار آمریکا) تا 54 هزار دلار کانادا (40955 دلار آمریکا)

    فوق لیسانس

    33700 دلار استرالیا (22794 دلار آمریکا) و 50 هزار دلار استرالیا (33819 دلار آمریکا)

    15 دلار کانادا (11376 دلار آمریکا) تا 20 دلار کانادا (15168 دلار آمریکا)

    نکته: تبدیل ارزهای دلار استرالیا و کانادا به دلار آمریکا بر اساس نرخ 25 جولای 2023 انجام شده است.

    بازار کار رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    بازار کار رشته روانشناسی در کانادا و استرالیا

    هم تحصیل در کانادا و هم تحصیل در استرالیا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ارائه می‌دهند و همانطور که می‌دانید کانادا و استرالیا از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستند، بنابراین زندگی و کار در این کشورها می‌تواند راحت و ایده آل باشد. روانشناسی یکی از حوزه‌های مهم علمی، تخصصی و شغلی در استرالیا و کاناداست که تقاضای زیادی در بازار دارد. روانشناسی همیشه در بین 100 شغل برتر در این کشور قرار داشته است. در 15 سال گذشته، نرخ بیکاری در این حوزه همیشه پایین است. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در موقعیت‌های شغلی زیر مشغول به کار شوند:

    • روانشناسان موسسات آموزشی
    • مدرسان متخصص روانشناسی در دانشگاه‌ها
    • مشاوره شغلی برای دانش آموزان
    • روان درمانگر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
    • مشاوران مسائل روزمره زندگی مانند عشق، ازدواج و خانواده (مطب شخصی)

    در مورد دستمزد نیز باید بگوییم که یک روانشناس در استرالیا به طور متوسط 77325 دلار استرالیا (47314 دلار آمریکا) در سال پرداخت می‌کند. همچنین، روانشناسان با تجربه ممکن است سالانه تا 123 هزار دلار استرالیا (83793 دلار آمریکا) درآمد داشته باشند. یک روانشناس بالینی نیز سالانه حدود 110 هزار دلار استرالیا (74890 دلار آمریکا) حقوق دریافت می‌کند. میانگین حقوق یک روانشناس در کانادا حدود 77 هزار دلار کانادا (58403 دلار آمریکا) در سال است. برای متخصصان با پنج سال یا بیشتر تجربه، حقوق می‌تواند به بیش از 85 هزار دلار کانادا (64461 دلار آمریکا) در سال برسد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    مطالعه روانشناسی فرصتی را برای به دست آوردن درک عمیق از نحوه تفکر، احساس و رفتار افراد در موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند. تحصیل در این رشته در کشورهای استرالیا و کانادا می‌تواند درهای بسیاری را به روی شما باز کند و آینده خوبی را برایتان رقم بزند. هر دو کشور از بسیاری جهان مشابه یکدیگر هستند، اما در جزئیاتی مانند آب و هوا، دوره‌های آموزشی و هزینه‌های تحصیل تفاوت‌های کمی با یکدیگر دارند.

    در مجموع باید ابتدا نیازها و علائق خود را بررسی کرده و سپس کشور مناسب را انتخاب کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول تحصیل در رشته روانشناسی؛ کانادا یا استرالیا؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت