بورسیه‌های تحصیلی نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی
  • نویسنده: زهرا قمی
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نیوزلند را به سبب طبیعت زیبا و خارق‌العاده‌اش، بهشت زمین لقب داده‌اند، اگر مناظر طبیعی مهم‌ترین ویژگی این کشور نیستند. این جزیره کوچک که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده برای سیستم آموزشی، آزادی‌های مدنی، شفافیت اقدامات دولتی و آزادی‌های اقتصادی در سطح جهانی شهرت زیادی دارد. اقتصاد نیوزلند بیش از هرچیز بر محور بخش خدمات قرار داشته و صنایع کشاورزی و توریسم نیز از منابع عمده درآمدی آن محسوب می‌شوند.

    تحصیل در نیوزلند راه مناسبی برای دستیابی به اقامت دائم آن محسوب می‌شود، زیرا دولت نیوزلند از فارغ‌التحصیلان مستعد بین‌المللی برای اشتغال در این کشور استقبال زیادی می‌کند. امنیت اجتماعی گسترده، رفاه و درآمد بالا به همراه یکسان بودن هزینه‌های تحصیل در میان دانشجویان بومی و بین‌المللی از مهم‌ترین دلایلی است که تحصیل در نیوزلند را در میان دانشجویان محبوب می‌سازد. تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه‌های نیوزلند بسیار مقرون به صرفه بوده و شهریه آن به طور متوسط 6 تا 9 هزار دلار در سال است. اما تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد آن می‌تواند حدود 17 تا 38 هزار دلار در سال هزینه داشته باشد، به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی می‌کوشند تا از طریق دریافت بورسیه‌های متعدد هزینه‌های تحصیل خود در این کشور را کاهش دهند.

    بورسیه‌ دولت نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی

    New Zealand International Scholarships

    مشهورترین بورسیه دولتی نیوزلند که به صورت فول فاند برای دانشجویان برخی از کشورهای جهان (شامل ایران نمی‌شود) ارائه می‌شود و علاوه بر شهریه، تمامی هزینه‌های زندگی، بیمه درمانی، سفر و کمک‌هزینه‌های تحقیقاتی را در بر می‌گیرد. متقاضیان اخذ این بورسیه باید در رشته‌های مشخصی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، توسعه کشاورزی، مدیریت بحران‌، توسعه بخش خصوصی و دولتی تحصیل کرده و پس از پایان تحصیلات خود به مدت دو سال در کشور مبدا خود مشغول به کار شده و در راستای رشد و توسعه اقتصادی آن قدم بردارند.
     

    بورسیه‌های دانشگاهی نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی

    University of Auckland International Student Excellence Scholarship

    دانشگاه اوکلند طبق سیستم رتبه‌بندی QS، 81 مین دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که موفق به اخذ پذیرش شده و قصد آغاز تحصیل خود را دارند، بورسیه‌ای ویژه اعطا می‌کند. برای اخذ این بورسیه نیازی به شرکت در رشته‌ای بخصوص نبوده و هدف آن جذب استعدادهای بین‌المللی از سراسر جهان به دانشگاه اوکلند است. این بورسی در ابتدای هر ترم به دانشجویان واجد شرایط اعطا شده و تا 10 هزار دلار ارزش دارد.

    University of Otago International Research Masters Scholarships

    دانشگاه اوتاگو دومین دانشگاه نیوزلند و 184مین دانشگاه جهان است. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحقیقاتی این دانشگاه را داشته باشند، می‌توانند برای اخذ این بورسیه اقدام کنند. افرادی که موفق به دریافت این بورسیه شوند، نیازی به پرداخت شهریه بومی نداشته و به صورت سالیانه نیز مبلغ 15000 دلار نیوزلند برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود دریافت می‌کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند برای بورسیه University of Otago Doctoral Scholarship اقدام کنند که علاوه بر شهریه بومی، مبلغ 27000 دلار نیوزلند برای هزینه‌های زندگی در سال را شامل می‌شود.

    Tongarewa Scholarship at Victoria University of Wellington

    دانشگاه ویکتوریا ولینگتون مقام سوم را در نیوزلند و 223 را در جهان از آن خود ساخته است. این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی خود ارزش زیادی قائل بوده و بورسیه‌های متنوعی را به آن‌ها اختصاص داده است. این بورسیه ویژه دانشجویان سال اول در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه ویکتوریا بوده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به عنوان سفیر این دانشگاه در مراسم‌های مختلف شرکت کنند. مبلغ این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 هزار دلار و برای تحصیلات تکمیلی 5 هزار دلار است. دانشگاه ویکتوریا همچنین چندین برای دانشجویان ارشد تحقیقاتی و دکترا نیز بورسیه‌های ویژه را تدارک دیده که از نوع فول فاند بوده و شامل شهریه و هزینه‌های زندگی دانشجویان می‌شود.

    UC International First Year Scholarships

    دانشگاه کانتربری به دانشجویان بین‌المللی که قصد آغاز تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی داشته و از رزومه تحصیلی درخشانی برخوردارند، مبلغ 10، 25 یا 20 هزار دلار اعطا می‌کند. این بورسیه ویژه دانشجویانی است که در یکی از دوره‌های تمام وقت مقطع کارشناسی این دانشگاه پذیرش گرفته و از شهروندان کشور استرالیا یا نیوزلند نباشند.

    University of Waikato International Excellence Scholarships

    دانشگاه وایکاتو از دیگر دانشگاه‌های مشهور اندونزی بوده که در زمره 400 دانشگاه برتر جهان نیز به شمار می‌آید. این دانشگاه برای جذب دانشجویان مستعد از سراسر جهان به عنوان سفیران فرهنگی خود، اقدام به ارائه بورسیه‌های متنوع در مقاطع مختلف تحصیلی می‌کند. این بورسیه به ارزش 10 هزار دلار بوده که به صورت مستقیم بر روی شهریه اعمال می‌شود.

    چه کسانی می‌توانند بورسیه تحصیلی بگیرند؟

    بورسیه‌های تحصیلی انواع متفاوتی داشته که هرکدام شرایط خاصی را در بر می‌گیرند، با این حال مهم‌ترین و رایج‌ترین شرط اخذ بورسیه برخورداری از سوابق تحصیلی بسیار قوی است. برای بررسی این موضوع، نمرات و معدل متقاضی در مراحل قبلی تحصیل او بررسی شده و یا سوابق پژوهشی او مد نظر قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان دریافت بورسیه در کشور نیوزلند باید از طریق ارائه مقاله، نمره زبان بالا، دستاوردهای آکادمیک، فعالیت‌های فرهنگی و... شانس خود را برای دریافت بورسیه بالا ببرند. همچنین بررسی اولویت‌های پژوهشی دانشگاه پیش از اپلای نیز می‌تواند تا حدود زیادی بر امکان دریافت بورسیه تاثیرگذار باشد، به عبارت دیگر اگر دانشگاه مقصد بر روی حوزه‌های خاصی از رشته تحصیلی شما به عنوان اولویت پژوهشی سرمایه‌گذاری می‌کند، شما می‌توانید از طریق ارائه پروگوزال یا سوابق کاری در آن زمینه شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید.

    برای اطلاع از انواع بورسیه و نحوه دریافت آن به مطلب چگونه بورسیه بگیریم مراجعه کنید.

    سوالات متداول بورسیه‌های تحصیلی نیوزلند برای دانشجویان بین‌المللی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2023-05-01

    تا اینجا معلومات که ارائه کردید خوب بود ولی دانشجویان ممالک را که شامل می‌شوند و یا نحوه دریافت ویزای نیوزلند را شرح ندادید . باز هم ممنون.

    2023-02-03

    سلام برای مشاوره کانادا استرالیا و نیوزلند میخاستم باهاتون صحبت کنم بتونم به یه اپشن موفق برسم

    2023-02-06

    سلام. از طریق لینک در سایت یا با تماس، وقت مشاوره تخصصی رزرو کنین که هم حضوری و هم آنلاین میتونید مشاوره تخصصی بشید: 02171400111 و یا از طریق لینک تو سایت اقدام نمایید.

    2022-10-19

    ادامه تحصیل

    2022-10-23

    سوالی دارید بفرمایید

    مشاوره رایگان مهاجرت