بهترین کشورها برای کار ضمن تحصیل 2024
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    تحصیل در خارج از کشور و بخصوص در یک کشور سطح بالا از نظر نظام آموزشی و همچنین پیشرفت، رفاه و کیفیت زندگی می‌تواند یک فرصت تکرار نشدنی برای یک متقاضی مهاجرت تحصیلی در جهت اخذ مدرک بسیار معتبر و همچنین تجربه زندگی در کشوری با کیفیت زندگی بالا باشد و ضمن اینکه تحصیل در خارج از کشور به عنوان پلی قدرتمند برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و به دنباله‌ی آن اخذ اقامت دائم آن کشور عمل می‌نماید. حال برای دانشجویانی که تحصیل خود را در کشوری دیگر آغاز می‌کنند، یکی از دغدغه‌های مهم تامین مخارج زندگی و تحصیل یا حداقل بخشی از آن‌ها بوده که در این راستا یکی از گزینه‌ها، گزینه کار در حین تحصیل یا همان کار دانشجویی است که نه تنها برای تامین حداقل بخشی از مخارج کمک خواهد بود، بلکه برای آن دسته از دانشجویانی که قصد اقامت دائم در کشور مقصد بعد از تحصیل را دارند (که بهترین و راج‌ترین اقدام در این راستا، ورود به بازار کار پس از اتمام تحصیل می‌باشد)، به عنوان تجربه کاری برای بعد، بسیار مفید خواهد بود. حال در این مطلب قصد معرفی بهترین کشورها برای کار ضمن تحصیل را داریم؛ کشورهایی که با در نظر گرفتن فاکتور‌های کیفیت کار، میزان ساعات کار، وجود موقعیت‌های شغلی و میزان دستمزد برای دانشجویان انتخاب شده‌اند؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    کار ضمن تحصیل در کانادا

    کار ضمن تحصیل در کانادا

    اولویت اول ما در این لیست، کشوری نیست جز کانادای رویایی، کشوری از همه لحاظ برتر برای تحصیل، کار و در کل زندگی که در کنار این موارد، بافت جمعیتی چند فرهنگی آن بخصوص در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور، مونترال و... بسیار زندگی و تعامل با دیگران بدون مشاهده کمترین رفتار نژادپرستانه را برای مهاجران دلپذیر می‌نماید. طبق یک آمار کلی، چیزی در حدودی 21.4 درصد دانشجویان کانادا یعنی بیش از یک پنجم را دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کرده‌اند تشکیل می‌دهند. همچنین شهرهای مونترال، تورنتو و ونکوور بهترین شهرهای به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور هستند.

    برای کار در کانادا توجه داشته باشید که حتما باید دانشجوی تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر باشید و دیگر اینکه برای کار دانشجویی حتما ابتدا باید شماره تامین اجتماعی دریافت کرده و آگاه باشید که یک دانشجوی در حال تحصیل به صورت تمام وقت اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته را دارد. همچنین اگر شغل‌تان خارج از محیط دانشگاه (off-campus) می‌باشد، برای استخدام به مدرک اجازه تحصیل خود برای ارائه نیاز خواهید داشت.

    کار ضمن تحصیل در آمریکا

    کار ضمن تحصیل در آمریکا

    کشور آمریکا می‌توان گفت که گران‌ترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد و در کنار این گرانی، واقعیت اخذ پذیرش به ویژه از دانشگاه‌های برتر آن و مجددا به ویژه برای ایرانیان سخت است و بنابراین حتی شخصی که با تمکن مالی خوبی به این کشور برای تحصیل عازم شود، باز پیشنهاد می‌شود که برای زندگی راحت‌تر و همچنین کسب تجربه کاری (در صورت تمایل به اقامت کاری پس از تحصیل)، به سراغ کار دانشجویی بروید. شما با داشتن ویزای دانشجویی F-1 آمریکا، اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته و همچنین 40 ساعت برای تعطیلات را خواهید داشت. در تکمیل توضیحات باید گفت که 5.5 درصد از دانشجویان این کشور دانشجویان بین‌المللی هستند و شهر بوستون، شهر به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور است.

    کار ضمن تحصیل در استرالیا

    کار ضمن تحصیل در استرالیا

    استرالیا نیز پس از آمریکا و انگلیس می‌توان گفت که از مقاصد گران تحصیلی می‌باشد اما خوشبختانه برای پذیرش و بخصوص پذیرش ایرانیان سختگیری کمتری نسبت به آمریکا و یا انگلیس داشته و همچنین به همان نسبت که هزینه‌های زندگی و تحصیل در آن گران است، میزان درآمد، حقوق و مزایا هم در این کشور بسیار خوب بوده و در نتیجه کار دانشجویی ضمن تحصیل در استرالیا می‌تواند به عنوان کمک خرج، به خوبی جواب دهد. در تکمیل توضیحات باید گفت که 28 درصد از دانشجویان این کشور دانشجویان بین‌المللی هستند که درصد بسیار قابل توجهی بوده و شهرهای ملبورن و سیدنی شهرهای به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور است. برای کار دانشجویی دولت این کشور به دانشجویان اجازه 40 ساعت کار به ازای هر 2 هفته را داده و دانشجویان برای زمان تعطیلات اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت. از این بابت هم خیال متقاضی می‌تواند راحت باشد که استرالیا به دلیل وسعت بسیار زیاد، فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را از جمله برای دانشجویان چه در محیط دانشگاه و چه در خارج آن در اختیار قرار می‌دهد.

    کار ضمن تحصیل در انگلیس

    کار ضمن تحصیل در انگلیس

    انگلیس، کشوری که مانند آمریکا تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها با رتبه جهانی تک رقمی و دو رقمی را در خود جای داده، پس از آمریکا، از نظر هزینه‌های تحصیل می‌توان گفت که گرانترین کشور است و بنابراین حتی در صورت وجود تمکن مالی مناسب برای شخص متقاضی تحصیل در این کشور، داشتن کار دانشجویی برای داشتن پول و رفاه بیشتر در دوره تحصیل و از طرفی برای کسب تجربه کاری بخصوص برای هدف اقامت پس از اتمام تحصیل توصیه می‌گردد. در تکمیل توضیحات باید گفت که 20.9 درصد یعنی کمی بیش از یک پنجم از دانشجویان این کشور دانشجویان بین‌المللی هستند که درصد بسیار قابل توجهی بوده و همچنین شهر لندن، شهر به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور است. برای کار دانشجویی در این شهر شما به ویزای دانشجویی Tier 4 (ویزای ویژه دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل به مدت 6 ماه یا بیشتر را در این کشور دارند) نیاز خواهید داشت. این کشور بسته به رشته و دوره‌های درسی که برداشته‌اید اجازه نهایت 10 الی 20 ساعت کار در هفته را برای دانشجویان می‌دهد که البته این ساعات برای تعطیلات می‌تواند به صورت کار تمام وقت و تا نهایت 40 ساعت در هفته گردد.

    کار ضمن تحصیل در نیوزلند

    کار ضمن تحصیل در نیوزلند

    کشور نیوزلند در مجموع دارای 8 دانشگاه بوده که تقریبا همه‌ی آن‌ها دارای رنکینگ‌های خوبی در دنیا بوده و ضمن اینکه دانشگاه اوکلند این کشور در شهر اوکلند، بهترین و بزرگترین دانشگاه این کشور بوده که دارای رنکینگ دو رقمی در تقریبا همه رنکینگ‌های سالانه (بخصوص از سمت رنکینگ QS و با رتبه فعلی 85 در جهان) می‌باشد. در تکمیل توضیحات باید گفت که بین 15 تا 20 درصد از دانشجویان این کشور دانشجویان بین‌المللی هستند و شهرهای کرایست چرچ و اوکلند شهرهای به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور هستند. در کشور نیوزلند به شرطی که شما دانشجوی تمام وقت بوده و قصد تحصیل به مدت حداقل 2 سال را داشته باشید، اجازه کار داشته و برای کار دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دارید که این محدودیت می‌تواند به کار تمام وقت برای تعطیلات گسترش یابد. البته شما با ارائه دلایل موجه (مثلا برای کسب تجربه کاری بیشتر در راستای رشته تحصیلی خود) می‌توانید درخواست ساعات کاری بیشتری را نمایید.

    کار ضمن تحصیل در آلمان

    کار ضمن تحصیل در آلمان

    کشور آلمان می‌توان گفت که یکی از عالی‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان است. چرا که علاوه بر اعتبار بسیار بالای دانشگاه‌های این کشور و نظام آموزشی آن، باید گفت که اکثر دانشگاه‌های دولتی این کشور حتی برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه تحصیل را رایگان در نظر گرفته و یا نهایت 1500 تا 3000 یورو به ازای هر ترمف شهریه دریافت نمایند. البته توجه نمایید که این مسئله برای همه دانشگاه‌های دولتی آلمان صادق نبوده و این را هم در نظر داشته باشید که در کنار این مزیت خوب، به همان میزان هم سختگیری دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش دانشجو بالا می‌باشد. اما باز به هر حال برای مخارج زندگی و مخصوصا برای حالتی که از دانشگاهی که از شما شهریه دریافت می‌نماید پذیرش گرفته‌اید، شغل دانشجویی در این کشور به دلیل وضعیت بسیار خوب اشتغال، بالا بودن حقوق و دستمزد و نرخ بیکاری پایین، بسیار انتخاب هوشمندانه‌ایی بوده و برای کسب تجربه کاری برای کار بسیار تصمیم درستی است.

    در تکمیل توضیحات باید گفت که 9.9 درصد از دانشجویان این کشور دانشجویان بین‌المللی هستند و شهرهای مونیخ و برلین، شهرهای به اصطلاح دوستدار دانشجو در این کشور هستند. شما به عنوان دانشجو پس از کسب اجازه کار از آژانس استخدام فدرال این کشور، اجازه 240 روز کار نیمه وقت و 120 روز کار تمام وقت به ازای هر سال را در این کشور خواهید داشت.

    کار ضمن تحصیل در سوئیس

    کار ضمن تحصیل در سوئیس

    کشور سوئیس از جمله کشورهای بسیار با کیفیت و دارای دانشگاه‌ها و نظام آموزشی بسیار معتبر برای تحصیل بوده که برای دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور باید گفت که هزینه‌های زندگی در این کشور کمی بالاست؛ بخصوص در پایتخت آن شهر زوریخ که جزء شهرهای واقعا گران در دنیا است اما به همان میزان حقوق و دستمزد در این کشور بالا بوده و بنابراین برای تامین بخش یا حتی کل هزینه‌های زندگی و همچنین کسب تجربه کاری، کار دانشجویی تصمیم هوشمندانه‌ای می‌باشد. شهر زوریخ در این کشور، شهر به اصطلاح دوستدار دانشجو بوده و فقط توجه داشته باشید که برای کار در این کشور شما ابتدا باید از سوی یک نماینده قانونی مهاجرت در این کشور برای مجوز کار اقدام کرده، نکته‌ی دیگر آنکه برای شروع به کار باید حداقل 6 ماه از شروع تحصیلتان بگذرد و این را هم در نظر داشته باشید که در این کشور شما تا سقف 15 ساعت در هفته اجازه کار خواهید داشت که برای تعطیلات این محدودیت به میزان کار تمام وقت می‌تواند گسترش یابد.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای کار ضمن تحصیل 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت