بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مدیران 2024
  • نویسنده: نریمان رعدپارسا
  • آموزشی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    امروزه یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت کاری می‌باشد و افراد متقاضی مهاجرت از این طریق، با دارا بودن شرایط لازم که اساسی‌ترین آن‌ها مسئله مالی می‌باشد، در این راستا اقدام می‌نمایند. ما در این مقاله به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که به تصمیم‌گیری بهترین مقصدهای مهاجرت کاری برای مدیران منجر می‌گردد. اگرچه کشورهای زیادی هستند که به عنوان مقصدی آرمانی برای مهاجرت کاری مدیران شامل می‌شوند اما در این مطلب صرفا به ذکر بهترین موارد اکتفا کرده و این کشورها را از نظر میزان درآمد در این زمینه شغلی، حقوق شهروندی و سایر مسائل طبقه‌بندی می‌کنیم.

    اگر شما دارای مدرک‌ رسمی در رشته‌های مرتبط با مدیریت باشید، همانند سایر نیروهای کار متخصص دارای تحصیلات آکادمیک دیگر می‌توانید برای مهاجرت کاری اقدام نمایید. همچنین مهاجرین کاری در زمینه مدیریت می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذار و یا کارآفرین نیز فعالیت خود را شروع کنند که در اکثر موارد به خلاقیت و نوآوری‌های کاری منجر می‌گردد. پژوهش‌ها حاکی از آن است که مهاجرت کاری و به ویژه مهاجرت کاری مدیران، بیش از 10 برابر سایر انواع مهاجرت‌ها به اقتصاد کشور مقصد اعتبار می‌بخشد.

    بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مدیران

    • کانادا

    کانادا

    کانادا به عنوان یکی از مطلوب‌ترین کشورهای مقصد برای مهاجرت از جمله مهاجرت کاری می‌باشد. مهاجرت به کانادا در تمامی اشکال خود که معمولا بیشتر شامل مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می‌شود، این کشور را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. فارغ از تجربه کاری و رشته تخصصی خود، این کشور شما را در مسیر شغلی پر درآمدی قرار می‌دهد. از نکات قابل توجه برای مهاجرت به کانادا، مسئله چند ملیتی در این کشور پیشرفته است. از این رو، موضوع تبعیض نژادی بسیار کم رنگ جلوه می‌کند و احساس امنیت مهاجران به حداکثر خود می‌رسد. مهاجرت کاری به کانادا برای مدیران، از 3 روش صورت می پذیرد که شامل شروع پروژه‌ای کارآفرینی و خلاقانه (استارت آپ)، برنامه اکسپرس اینتری و برنامه‌های مهاجرتی استانی می‌شود. اقدام به مهاجرت از طریق هر یک از این 3 روش، قابل تبدیل به اقامت دائم هستند و همین موضوع باعث محبوبیت این کشور در بین مدیران برای مهاجرت شده است.

    • استرالیا

    استرالیا

    استرالیا با رتبه دوازدهم اقتصاد دنیا در سال 2021 در ردیف بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و دارای سطح رفاه بالای زندگی قرار گرفته است. از مزایای روند مهاجرتی این کشور می‌توان به سریع و آسان بودن پروسه دریافت ویزا و اقامت دائم این کشور چند قومیتی با شرایط آب و هوایی دلپذیر اشاره کرد. تخصص‌های کاری مورد نیاز این کشور که هر ساله در سایت کاری مهاجرتی خود منتشر می‌کند، بالغ بر 400 فرصت شغلی متفاوت است که بسیاری از موقعیت‌های شغلی مدیریتی با شرایط عالی را در این بین می‌توانید پیدا نمایید.

    • نیوزلند

    نیوزلند

    نیوزلند به جهت دارا بودن مناظر طبیعی بسیار زیبا و داشتن پروسه کوتاه‌تر برای گرفتن ویزا در مقایسه با بسیاری از کشورها، به مکانی محبوب جهت گردشگری و همچنین مهاجرت تبدیل شده است. با دارا بودن ویزای کاری کشور نیوزلند، همسر شما و فرزندان تا سن زیر 19 سال نیز می‌توانند شما را همراهی کنند. اولین قدم برای مهاجرت کاری به این کشور، دریافت تاییدیه شغلی از کارفرما خواهد بود و پس از آن سایر مراحل خیلی راحت‌تر جلو خواهد رفت. کیفیت زندگی در نیوزلند، به مراتب بسیار بالاتر از حتی خیلی از کشورهای غربی می‌باشد. نیوزلند در رده 10 کشور برتر دنیا به لحاظ شرایط آموزشی و تحصیلی و امید به زندگی قرار دارد و این شرایط خود گواه روشنی بر امر مهاجرت و حضور افراد متخصص در این کشور است.

    • آلمان

    آلمان

    این کشور در زمره موفق ترین کشورهای اقتصادی دنیا قرار گرفته است. از این رو با بهره مندی از حداقل نرخ بیکاری در میان سایر کشورها، مهاجرت کاری به آلمان بیشترین کشش و جاذبه را برای نیروی کار متخصص اختصاص داده است. شاید با خود فکر کنید که علت اصلی موفقیت این کشور در جذب مهاجرین چه می‌تواند باشد که به این سوال با پرداختن به چند نکته پاسخ داده می شود؛ به طور مثال، سیستم رفاهی که از قوانین موفق و به روز جهانی نشات گرفته است، مردم را برای مهاجرت و اقامت دائم ترغیب می‌کند. حضور خانواده به هنگام مهاجرت کاری، قطعا از مشکلات و دغدغه‌های مهاجرین می‌کاهد و مسئولین این کشور این مانع را از سر راه آن‌ها برداشته‌اند تا مدیران و کارشناسان موفق، با حداقل دغدغه‌ها بتوانند به کار و شروع استارت آپ خود بپردازند.

    • کشورهای نوردیک

    کشورهای نوردیک

    عنوان "کشورهای نوردیک" به پنج کشور سوئد، فنلاند، نروژ، دانمارک و ایسلند اطلاق می شود که این کشورها با توجه به پیشرفت های عظیمی که در زمینه های مخابراتی، صنعت الکترونیک، تجهیزات و وسایل خانگی و نقلیه داشته‌اند، در این دو دهه اخیر به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرین کاری تبدیل شده است. کشورهای این حوزه، و به ویژه سوئد و فنلاند به جهت دارا بودن حداکثر شرایط سرمایه‌گذاری اقتصادی، همواره از مدیران موفق مهاجر جهت سرمایه‌گذاری و شروع استارت آپ آن‌ها استقبال می‌کند. ساعات کاری منعطف برای کارمندان نیز نکته‌ای قابل ذکر است که از دیر باز برای مهاجرین، خواه مدیران یا کارمندان مورد توجه بوده است.

    کشور دانمارک نیز به جهت دارا بودن بهترین مدارس بین‌المللی همواره مورد توجه اقشار علاقه‌مند به تحصیل بوده است. این موضوع خود بیانگر حضور قشر تحصیل کرده و آگاه در این کشور است. گرچه شاید در نگاه اول، مالیات بسیار بالا مهاجرین را کمی به فکر فرو برد، اما جاذبه‌های بصری، این سرزمین را در زمره بهترین‌ها در میان کشورهای مهاجر پذیر قرار می‌دهد. ساعات کاری و زمان‌های استراحت مناسب و حضور با تجربه‌ترین مدیران کشور دانمارک، همواره افرادی که سودای مهاجرت و شروع زندگی در کشوری جدید دارند را پذیرا می‌باشد. اقتصاد این کشور، طبق آمارهای رسمی حاکی از آن است که جزء قوی‌ترین‌ها در میان کشورهای اروپایی شمرده می‌شود.

    • جمهوری چک

    جمهوری چک

    پس از ملحق شدن جمهوری چک به اتحادیه اروپا در سال 2004، این کشور به یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت کاری مبدل گردید. این پیشرفت در تکنولوژی، سیستم آموزشی و امور صنعتی و تجاری این کشور به وضوح قابل مشاهده است. از این روست که بسیاری از مدیران این کشور را به عنوان مکانی مناسب برای شروع حرفه خود انتخاب می‌کنند. جمهوری چک با دارا بودن بالاترین میزان فرصت‌های شغلی و هفتمین کشور امن جهان، بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران را ترغیب به مهاجرت می‌کند.

    • هلند

    هلند

    هلند به عنوان یکی از مراکز فرهنگی اروپا، برگزار کننده طیف وسیعی از فستیوال های جهانی و البته مرکز گل گیاه جهان همیشه مورد توجه مردم دنیا بوده است. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا از نظر هزینه‌های زندگی به شمار می‌آید، اما بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت خواهد بود. خصوصا اگر شما یک کارآفرین در زمینه تجارت باشید، این کشور بدون شک شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌نماید. پروسه تایید ویزای کاری مهاجرین بعد از تایید کارفرما در این کشور، آنلاین و از دو تا چهار هفته متغیر می‌باشد. در این راستا تاییدیه کارفرما و یافتن اسپانسر برای شروع بیزنس خود در این کشور جزء الزامات اولیه می‌باشد و بدون آن‌ها، این شیوه‌ی مهاجرت نتیجه چندان مطلوبی نخواهد داشت.

    • سنگاپور

    سنگاپور

    سنگاپور علیرغم تراکم جمعیتی بالا در مقایسه با کشورهای آسیایی و گران بودن هزینه‌های زندگی در آن، به عنوان یکی از مقاصد رقابتی برای مهاجرت کاری بدل گردیده است. این کشور توجه بسیاری بر آموزش افراد و گسترش محیط‌های پیشرفته کاری دارد. سنگاپور یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی را داراست و این موضوع فارغ از میزان درآمد ، می‌تواند به یکی از جنبه های مثبت برای مهاجرت بدل شود. چرا که خرید و هزینه‌های تعمیر و نگهداری ماشین در زمره پر هزینه ترین امور در این کشور طبقه‌بندی می‌شود. اگر این کشور با تمامی جاذبه‌های موجود، شما را ترغیب به سرمایه‌گذاری می‌نماید، بدانید که پایان این مسیر به اقامت دائم شما در این کشور منجر می‌شود. از این روست که بسیاری از مدیران و افراد متخصص در رشته مدیریت، این کشور را مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای مهاجرت کاری مدیران 2024

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ