درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    مهاجرت کاری به آلمان

    مهاجرت کاری به آلمان

    آلمان نه تنها یک کشور زیبای کم نظیر در قلب اروپا است بلکه یکی از قدرتمندترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و رتبه چهارم اقصد دنیا می‌باشد. اقتصاد رو به رشد و نرخ بیکاری بسیار پایین در آلمان، این کشور را به یک مرکز ایده‌آل برای کار تبدیل کرده است. آموزش رایگان، امنیت شغلی و ثبات اقتصادی از جمله ویژگی‌های مهم آلمان برای جذب نیروی کار خارجی در این کشور است. نرخ بیکاری در آلمان هر ساله رو به کاهش است و دولت آلمان تصمیم دارد که این نرخ را به کمترین حالت ممکن کاهش دهد. در سال 2023 به رقم بی نظیر 3 درصد رسیده است.

    بنابراین جای تعجب نیست که برای آلمان تقاضاهای بسیار بالا و زیادی برای مهاجرت وجود داشته باشد. از طرفی روش‌های زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و بسیاری از جوانان به امید پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمد بالا، قصد مهاجرت به این کشور از روش کار را دارند. گام اول برای مهاجرت کاری به آلمان اخذ ویزای کاری این کشور است. اگر شما هم قصد ورود به آلمان و کار در این کشور را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی روش‌های مهم و پرطرفدار اخذ ویزای مهاجرت کاری به آلمان را بررسی کنیم.

    مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023

    مشاغل مورد نیاز آلمان در 2023

    پیش از شیوع کرونا، پیشبینی شده بود که به دلیل هرم جمعیتی و بافت سنی جمعیت آلمان، کمبودهایی اساسی در حوزه مشاغل تخصصی در طول سالیان آینده به وجود خواهد آمد که خوشبختانه در دو الی سه سال اخیر به خوبی جبران شده‌اند اما نیاز به نیروی پزشک از آن دوران هنوز هم در زمان فعلی به چشم می‌خورد. افرادی که دارای مدرک معتبر در این حوزه هستند می‌توانند پس از گذراندن دوره‌ای کوتاه در آلمان، مجوز کار مربوطه را دریافت کنند. همچنین مشاغل حوزه مهندسی نیز در این کشور طرفداران زیادی دارد، به نحوی که تمامی افراد دارای مدرک دانشگاهی در شاخه‌های زیر با فرصت‌های متعدد شغلی در آلمان روبه‌رو هستند:

    • مهندسی سازه

    • مهندسی کامپیوتر

    • مهندسی مکانیک

    • مهندسی برق

    • مهندسی خودرو

    • مهندسی مخابرات

    علاوه بر آن دارندگان مدارک دانشگاهی در رشته‌های ریاضی، تکنولوژی اطلاعات، علوم طبیعی و تکنولوژی نیز می‌توانند فرصت‌های قابل توجهی برای استخدام در آلمان داشته باشند. پرستاران، مهندسان مکانیک و صاحبان خرده‌فروشی به نظر می‌رسد که بتوانند در آینده‌ای نزدیک بدون نیاز به گواهی‌های مربوطه مشغول به کار شوند. در ابتدای بحران کرونا، نیاز به افراد پرستاران متخصص در آلمان افزایش شدیدی یافته بود و حتی همچنان نیز فرصت‌هایی استثنایی را برای مهاجرت کاری به آلمان فراهم می‌باشد. همچنین مشهود بودن نیاز اقتصاد این کشور به متخصصین در مشاغل حوزه ساخت و ساز، امور مالی و خدمات تجاری دیده می‌شود و در حالی دیگر نیز برای مشاغل حوزه‌های توریسم و گردشگری به دلیل بازپروری کشور و اقتصاد آلمان از دوران همه‌گیری، فرصت‌های شغلی زیادی مجددا به وجود آمده است.

    در زمان کرونا اینطور بوده که دولت آلمان به منظور کاهش صدمات و خسارات ناشی از کرونا بر پیکره نیروی کار، سیستمی را طراحی کرده که بر طبق آن کارفرمایان تنها هزینه ساعاتی را که کارمندان به کار مشغول بوده‌اند را پرداخت کرده و در مقابل دولت 60-67 درصد هزینه ساعاتی را که به دلیل کرونا از ساعات کار کارمندان کاسته شده را پرداخت می‌کند. هدف از اجرای چنین سیستمی این است که فشار اقتصادی بر کارفرما و نیروی کار هردو تا حدودی کاسته شده و همچنین کارفرمایان نیروهای کار خود را که قبلا تعلیم داده بودند، از دست ندهند.

    در کل اگر بخواهیم لیستی خلاصه‌وار از مشاغل  مورد نیاز در آلمان را در حال حاضر بگوییم می‌توان موارد زیر را مد نظر داشت:

    • پزشکی و دندانپزشکی
    • مهندسی عمران
    • تکنولوژی اطلاعات / کامپیوتر
    • فیزیک و نجوم
    • حقوق و قانون
    • مهندسی صنایع
    • مهندسی
    • ریاضیات و علوم کامپیوتر
    • علوم طبیعی
    • تجارت و اقتصاد
    • معماری
    • و...

    متوسط حقوق و درآمد در کشور آلمان

    متوسط حقوق و درآمد در کشور آلمان

    متوسط حقوق در هر کشور نشان‌دهنده سیستم توزیع درآمد در آن کشور و سطح رفاه مردم آن است. دولت هر کشور عموما مبلغی را به عنوان حقوق پایه (حداقل حقوق) مشخص می‌کند، اما متوسط حقوق معمولا به مقیاس کشوری و در حوزه عمل سنجیده می‌شود. حداقل دستمزد در آلمان معادل ساعتی 10.45 یورو و ماهیانه 1744 یورو است. جالب است بدانید که کشور آلمان از سال 2015 اقدام به تصویب نرخ دولتی حداقل میزان دستمزد کرده تا از حقوق کارگرانی که کمتر از حد مجاز دریافت می‌کردند حمایت کند. متوسط درآمد در آلمان به عوامل مختلفی چون منطقه جغرافیایی، تحصیلات، میزان تخصص و سابقه کار، جنسیت، نوع صنعت و سوابق کاری بستگی دارد. در سال گذشته متوسط درآمد دریافتی در آلمان معادل 3994 دلار به صورت ماهیانه بود که نسبت به سال گذشته افزایش کمی داشت. متوسط حقوق دریافتی در مشاغل پرتقاضای آلمان عبارت است از:

    صنعت

    متوسط حقوق دریافتی ماهیانه

    تکنولوژی اطلاعات

    3830 یورو

    بانکداری

    4140 یورو

    مخابرات

    3360 یورو

    منابع انسانی

    3600 یورو

    مهندسی

    3220 یورو

    تبلیغات و مارکتینگ

    4270 یورو

    ساخت و ساز و مسکن

    2240 یورو

    ویزای جستجوی کار در آلمان (Germany Job seeker visa)

    ویزای جستجوی کار در آلمان (Germany Job seeker visa)

    یکی از مهمترین روش‌های مهاجرت کاری به آلمان اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان است. این ویزا یک مجوز اقامت طولانی مدت در آلمان محسوب می‌شود که به متقاضی اجازه می‌دهد به مدت 6 ماه در آلمان اقامت داشته باشد و به دنبال کار در این کشور بگردد. اگر در پایان این مدت متقاضی در آلمان یک فرصت شغلی پیدا کرده باشد، ویزا و مجوز کار در آلمان به وی تعلق میگیرد. در نتیجه متقاضی می‌تواند مشغول به کار و زندگی در این کشور شود. توجه داشته باشید که ویزای جستجوی کار در آلمان به معنای اشتغال به کار سریع در آلمان نیست. هدف از اخذ این ویزا آن است که متقاضی از کشور آلمان دیدن کند و به دنبال شغل مناسب خود در این کشور باشد. اخذ این ویزا اولین گام مهم برای مهاجرت کاری به آلمان است.

    برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان سه شرط اصلی وجود دارد:

    1. متقاضی باید واجد شرایط باشد.
    2. متقاضی باید اسناد و مدارک لازم را تهیه کند.
    3. متقاضی باید فرم‌های مربوط به سفارت و انگشت نگاری را به سفارت ارائه نماید.

    شرایط لازم برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان

    • متقاضی می‌بایست حداقل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا معادل این مدارک را از یک دانشگاه معتبر را داشته باشد.
    • متقاضی می‌بایست حداقل 18 سال داشته باشد.
    • متقاضی باید حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشد.
    • متقاضی باید تمکن مالی به اندازه مدت اقامت خود در آلمان را اثبات کند.
    • متقاضی می‌بایست تحت پوشش بیمه درمانی یا توریستی برای دوره اقامت خود در آلمان باشد.

    اگر متقاضی تمامی شرایط فوق را داشته باشد شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار در آلمان و مهاجرت کاری به آلمان را دارد.

    مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در آلمان

    مراحله بعد از بررسی شرایط، جمع آوری مدارک است. اسناد و مدارک به شما کمک می‌کند تا درخواست ویزای شما به راحتی ریجکت نشود. سعی کنید کلیه مدارک ذکر شده زیر را تامین کنید تا شانس شما برای دریافت ویزای کار در آلمان بیشتر شود. در ادامه به بررسی برخی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار آلمان می‌پردازیم:

    • یک پاسپورت معتبر (در ده سال اخیر اخذ شده باشد و حداقل 12 ماه بعد از تاریخ پایان برنامه ریزی شده‌ی ویزای جستجوی کار در آلمان اعتبار داشته باشد)
    • کپی از صفحه اول و دوم پاسپورت
    • 3 قطعه عکس پرسنلی رنگی در ابعاد 4×3 با زمینه سفید یا خاکستری
    • یک رساله درباره هدف از مهاجرت به آلمان، چگونگی برنامه‌ریزی برای یافتن شغل و برنامه ریزی جایگزین در صورت پیدا نکردن شغل مناسب در آلمان
    • سوابق تحصیلی دانشگاهی و غیر دانشگاهی از مهارت‌های فرد متقاضی
    • یک رزومه از کلیه فعالیت‌های تحصیلی، علمی و شغلی متقاضی
    • محل اسکان در طول اقامت در آلمان
    • اثبات تمکن مالی برای نشان دادن توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در آلمان که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
    1. دعوت نامه یا Verpflichtungserklärung (به جهت معرفی شدن یک حامی مالی برای متقاضی در آلمان)
    2. موجودی حساب بانکی مناسب یا یک حساب بانکی بلوکه شده در آلمان
    • اسناد هویتی (شامل شناسنامه، عقدنامه و... که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد)
    • بیمه درمانی
    • رسید پرداخت هزینه ویزا ;i هزینه برای صدور ویزای کاری آلمان برابر با 75 یورو می‌باشد)

    متقاضی بعد از جمع آوری این مدارک می‌بایست علاوه بر نسخه اصلی، دو نسخه کپی از آن‌ها را نیز تهیه نماید و بعد از آن می‌توان اقدام به ارائه مدارک به سفارت نمود. به خاطر داشته باشید که سفارت آلمان میتواند تقاضای مدارک بیشتر از متقاضی (به خصوص از پزشکان و پرستاران) داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که داشتن کلیه این مدارک دلیل بر تضمین اخذ ویزا توسط متقاضی نمی‌‌باشد و تصمیم نهایی با آفیسر بررسی کننده پرونده می‌باشد.

    فرم درخواست و وقت ویزا

    بعد از جمع آوری کلیه مدارک ضروری، مرحله آخر مهاجرت کاری به آلمان، پرکردن فرم درخواست ویزا (application form) است. این فرم در سفارت آلمان به متقاضیان ارائه می‌گردد و مضمون فرم درخواست ویزا برای جستجوی کار در آلمان است. بعد از پرکردن فرم درخواست و ثبت آن، متقاضی می‌بایست یک وقت ملاقات سفارت تهیه نماید. بعد از اخذ ویزا و ورود به آلمان اگر متقاضی کار مورد نظر خود را پیدا کرد می‌بایست نسبت به تغییر نوع ویزای خود به ویزای کار آلمان و اخذ مجوز کار در آلمان اقدام نماید. متقاضی برای تبدیل ویزای job seeker به مجوز کار در آلمان نیازی به برگشت به کشور خود ندارد و در آلمان نیز می‌تواند برای تبدیل این ویزا اقدام نماید. اگر فرد موفق به پیدا کردن کار در طول شش ماه اقامت خود در آلمان نشد می‌بایست به کشور مبدا خود برگردد. مهاجرت کاری به آلمان کار سختی نیست و در واقع با کمی تلاش و صبر میتوان به زندگی خوبی در آلمان دست یافت.

    • توجه داشته باشید که کار در آلمان با ویزای job seeker به هیچ وجه امکان پذیر نیست و متقاضی باید در اسرع وقت اقدام به تغییر ویزای خود نماید.

    ویزای موقعیت شغلی در آلمان (Germany job opportunity visa)

    آلمان یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه صنعت و تجارت است. زندگی در این کشور نه تنها برای آلمانی‌ها بلکه برای مردم کلیه کشورهای جهان خصوصا کشورهای جهان سومی مناسب است. آلمان سرزمین مخترعین است. این کشور چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و خانه‌ی شرکت‌های شناخته شده‌ در همه زمینه‌ها به ویژه صنعت و تکنولوژی جهان است.

    فرصت‌های شغلی زیادی در آلمان برای مهاجرین وجود دارد. برخی از متخصصین برای قبل از مهاجرت کاری به آلمان و اشتغال به کار در این کشور از سازمان‌ها و کمپانی‌های واقع در آلمان دعوت به کار دریافت می‌کنند. برای دریافت دعوت نامه شغلی، کافیست از طریق سایت‌ها یا سایر منابع فرصت‌های شغلی در آلمان موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید و با منابع انسانی یا مسئولین استخدام کارفرمایان آلمانی ارتباط برقرار کنید تا رزومه تحصیلی و شغلی خود را برای آن‌ها ارسال نمایید. کارفرمایان با بررسی رزومه و تمایل به استخدام متقاضی، یک دعوت نامه کاری جهت اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به آلمان برای وی ارسال می‌کنند. اما پیدا کردن یک کارفرما مناسب به این راحتی‌ها نیست. به طور کلی یک کارفرما برای جذب نیروی کار می‌بایست در ابتدا سه ماه به دنبال نیروی مورد نظر خود در آلمان باشد. اگر نیروی مورد نظر خود را پیدا نکرد می‌تواند به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی استخدام ارائه کند. اگر باز هم نیروی کار مد نظر خود را پیدا نکرد می‌تواند نسبت به انتشار آگهی استخدام برای نیروی کار بین المللی اقدام نماید. قوانین حمایت از نیروی کار داخلی آلمان، اولویت استخدام را به شهروندان آلمان و سپس شهروندان اروپایی می‌دهد.

    Blue Card یا کارت آبی

    کارت آبی آلمان مهمترین و بهترین نوع ویزای کاری آلمان می‌باشد. این نوع ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که درآمد تایید شده آن‌ها توسط اداره کار آلمان بیش 4200 یورو در ماه باشد. ویزای کارت آبی آلمان یک ویزای قابل تمدید و تبدیل به ویزای‌های دیگر است. برای مهاجرت کاری به آلمان و اخذ این نوع ویزا علاوه بر میزان درآمد، مدت قرارداد نیز مهم است. متقاضی می‌بایست قرارداد کاری حداقل یک ساله داشته باشد. اعتبار این ویزا 4 سال است. فرد متقاضی میتواند بعد از 5 سال بعد از مهاجرت کاری به آلمان درخواست اقامت دائم این کشور را داشته باشد. فردی که 8 سال در آلمان سابقه کار داشته باشد می‌تواند برای دریافت پاسپورت آلمان اقدام نماید. البته تسلط فرد به زبان آلمانی در اخذ پاسپورت بی تاثیر نیست و افرادی که تسلط خوبی بر زبان آلمانی دارند میتواند بعد از اخذ اقامت دائم آلمان اقدام به دریافت پاسپورت آلمان نمایند.

    مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آلمان

    مدارک لازم برای مهاجرت کاری به آلمان

    • دو عدد عکس پرسنلی
    • رساله ای درباره اهداف و برنامه فرد در مهاجرت به آلمان
    • رزومه تحصیلی و شغلی فرد متقاضی
    • مدارک هویتی اعم از شناسنامه و عقد نامه
    • فرم پر شده درخواست ویزا
    • قرارداد کاری با شرح جزییات
    • گواهی تمکن مالی
    • پاسپورت با حداقل ۱ سال اعتبار
    • اسناد محل سکونت در آلمان
    • بیمه مسافرتی تا زمان یافتن کار در آلمان
    • گواهی عدم سوء پیشینه
    • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ ۷۵ یورو

    وبسایت‌های اینترنتی کاریابی در آلمان

    وبسایت های اینترنتی کاریابی در آلمان

    افرادی که قبل از مهاجرت کاری به آلمان به دنبال پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب هستند. می توانند از طریق وبسایت‌های کاریابی نسبت به پیدا کردن فرصت شغلی مناسب خود اقدام نمایند. در ادامه لیست اسامی برخی از سایت‌های فعال و معتبر کاریابی در آلمان ارائه شده است.

    • وبسایت ایندید به آدرس www.indeed.de
    • وبسایت جاب مانستر به آدرس www.monster.de
    • وبسایت استپ استون به آدرس www.stepstone.de
    • وبسایت جاب وکتور به آدرس www.jobvector.de

    این وبسایت‌ها از معتبرترین و مشهورترین سایت‌های کاریابی در آلمان هستند که مورد توجه کاربران بین المللی و متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان قرار گرفته‌اند. سایت‌های دیگری نیز برای کسب اطلاع بیشتر از فرصت های شغلی در آلمان وجود دارد.

    دریافت مشاوره از گروه مهاجرتی ادب

    گروه مهاجرتی ادب ویزا با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه فعالیت مهاجرتی و اعزام دانشجو به ثمر رساندن پرونده‌های مهاجرت تحصیلی و همچنین فعالیت در این زمینه به صورت تخصصی و با داشتن یک تیم از کارشناسان تخصصی برای مشخص سازی مسیر مهاجرتی شما و همچنین یک کادر مجرب اجرایی جهت اجرای پرونده، در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند فعالیت دارد که باید گفت فعالیت تخصصی و تمرکز بیشتر مجموعه مهاجرت و اخذ ویزا در زمینه تحصیل در کانادا و تحصیل در استرالیا است. برای مشاوره و کسب اطلاعات درباره مقاصد ذکر شده در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ مشاوره رایگان، رزرو وقت مشاوره تخصصی یا اقدام برای تشکیل یک پرونده قوی مهاجرتی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111

    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول مهاجرت کاری به آلمان

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (71 پاسخ)
    2023-10-20

    سلام من مخواستم محاجرت کاری کنم از کشور افغانستان استم

    2023-10-22

    سلام. موسسه فقط تحصیلی کانادا و استرالیا اقدام داره و متاسفانه برای اتباع هم اقدام نداریم...

    2023-06-13

    سلام وقت بخیر من مربی پرواز با پاراگلایدر هستم مدرک از آمریکا و سوئیس هم دارم برای اینکه بتونم اقامت آلمان رو بگیرم این مدارک به دردم میخوره ؟

    2023-06-27

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است

    2023-03-17

    سلام وقتتون بخیر میتونم با کارهای خدماتی مثل ماساژ میتونم ویزای کاری بگیرم

    2023-03-25

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-02-15

    سلام. آیا با ویزای کار آلمان امکان دریافت اقامت والدین وجود دارد؟

    2023-02-20

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-02-11

    سلام خسته نباشید ببخشید شرایط مهاجرت به کشورهای دیگه برای افرادی که کسب و کار شخصی دارن چجوریه و از چه روشی باید اقدام کنن؟ (یوتیوبر، فریلنسر، اینستاگرام یا ...) افراد در این کارها چه درآمد و شرایطی باید داشته باشن و از چه روشی میتونن اقدام کنن و به کدوم کشورها؟ مچکر

    2023-02-13

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2023-02-01

    سلام من يک برق کارم اهل افغانستان که مدت 5ساله تو ايران کار ميکنم ميخوام برم آلمان چه کار باید کنم لطفا رهنماییم کنيد ممنون

    2023-02-06

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-11-12

    درود برشما مهارت حرفه ای در کار با ادوات راهسازی و مسکن مثل لودر ، بولدوزر ، کامیون ، و کلیه ادوات سنگین تخصص ماست. آیا برای مهاجرت به آلمان از طریق این تخصص قابل استفاده هست؟ لطفا راهنمایی کنین

    2022-11-12

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-25

    سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالم هست و دیپلم گرافیک و مدرک مجتمع فنی Ui/Ux دارم و ۴سال سابقه کار مرتبط دارم زبان آلمانیم در سطح B1 هست می‌خواستم ببینم جاب سیکر هنوز هم میشه اقدام کرد؟ و مدرک از گوته برای زبانم اجباریه داشته باشم؟

    2022-09-26

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    2022-09-12

    با سلام من چگونه میتوانم با مدرک تحصیلی به صورت بورسیه به آمریکا مهاجرت کنم

    2022-09-13

    سلام. تماس بگیرید تا کارشناسان کامل‌تر راهنماییتون کنن: 02171400111

    2022-09-03

    سلام وقتتون بخیر. اگر با ویزای کاری به آلمان مهاجرت کنیم، در 3 سالی که ویزا داریم، میتونیم برای تحصیل در دانشگاه اقدام کنیم؟

    2022-09-03

    سلام. زمینه فعالیت ما صرفا مهاجرت تحصیلی برای کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، قبرس شمالی و نیوزلند است.

    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ