بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از کشورهای اروپایی گرفته تا آمریکای شمالی، گزینه‌های مختلفی برای تحصیل رشته روانشناسی در خارج از کشور بسیار گسترده است. بسیاری از دوره‌های تحصیل در خارج از کشور، سطح بالایی از آموزش را به دانشجویان ارائه می‌دهند تا آنها را برای مقابله با چالش‌های دنیای روانشناسی در بازار کار آماده کنند.

    برای اینکه مهاجرت تحصیلی شما به کشور مقصد واقعاً مفید و موثر واقع شود، باید روانشناسی را در کشوری انتخاب کنید که بهترین شرایط آموزشی و امکانات رفاهی را ارائه می‌کند. انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی به شما امکان دسترسی به دانش علمی روز و زیرساخت‌های پیشرفته آموزشی را می‌دهد. پس اگر می‌خواهید برترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی و برای تحصیل در رشته روانشناسی را بشناسید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی

    بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی

    اروپا از لحاظ تاریخی در توسعه روانشناسی پیشرو بوده است، بنابراین، بسیاری از دوره‌های تحصیلی و دانشگاه‌های برتر روانشناسی در این قاره واقع شده‌اند. با این حال، چندین کشور دیگر مانند کانادا و استرالیا نیز هستند که بالاترین سطح آموزشی را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. اما در انتخاب بهترین کشور تنها نباید به سطح آموزشی و امکانات رفاهی مانند بورسیه و کار حین تحصیل توجه کنید بلکه این امکان را دارید شرایط اقامت بعد از فارغ التحصیلی را نیز جویا شوید.

    یکی از عوامل مهمی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد کشور محل تحصیل خود به خاطر بسپارید این است که پس از فارغ التحصیلی کجا می‌خواهید کار کنید. کار به عنوان یک روانشناس فعال در کشوری که در آن تحصیل می‌کنید آسان‌تر خواهد بود، مشروط بر اینکه بتوانید ویزای کار را دریافت کنید تا در آن کشور اعتبار پیدا کنید. به عنوان مثال، کشورهای کانادا و استرالیا به فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در پیدا کردن کار مناسب کمک زیاد می‌کنند. درحقیقت، بازار کار این کشورهای رونق بسیار دارند.

    بعد از پیدا کردن کار مناسب، شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را خواهید داشت. کانادا بسته به طول مدت تحصیل، به شما فرصت زمانی 2 تا 3 سال را جهت پیدا کردن کار ارائه می‌دهد. سپس بعد از یافتن کار می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا و استرالیا راحت‌تر از کشورهای اروپایی است و شما مسیر کوتاه‌تر و سریع‌تری را برای اخذ اقامت دائم طی خواهد کرد. در هر صورت، برای کمک به شما جهت تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی، ما در ادامه به کشورهای منتخب اشاره می‌کنیم:

    1- اتریش

    1- اتریش

    اتریش را باید خانه پدر روانکاوی تاریخ یعنی «زیگموند فروید» دانست. این کشور مدتهاست که در خط مقدم روانشناسی قرار دارد. برنامه‌های تحصیل در اتریش با تمرکز بر روانشناسی در سراسر کشور در دسترس هستند و دوره‌هایی را در زمینه روانشناسی اجتماعی، مشاوره و روش‌های تحقیق ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌های به محبوب برای تحصیل روانشناسی در اتریش «دانشگاه وین» و «دانشگاه اینسبروک» نام دارند که بهترین دوره‌های درسی را ارائه می‌دهند.

    2- ایتالیا

    شما می‌توانید در ایتالیا مسیر تحقیقاتی روانپزشک معروف «روبرتو آساجولی» را دنبال کرده و روان سنتز یا روانشناسی انسان گرایانه و فراشخصی را کشف درک کنید. این شبه جزیره نمادین چکمه‌ای شکل که توسط دریاهای درخشان مدیترانه احاطه شده است، مملوء از فرصت‌های مختلف جهت تحصیل در رشته روانشناسی است. شهرهای بزرگتر مانند رم و فلورانس، بیشترین تعداد دوره‌های تحصیل روانشناسی در ایتالیا را دارند اما می‌توانید در هر زمان از سال دوره‌هایی را نیز در شهرهای کوچکتر پیدا کنید.

    3- فرانسه

    3- فرانسه

    کشف هیپنوتیزم توسط «آرماند ماری ژاک دو شاستنه» عصب‌ شناس فرانسوی در دهه 1700 انجام شد. فرانسه نیز مانند ایتالیا، برنامه‌های تحصیل روانشناسی در خارج از کشور را در مراکز شهری مانند پاریس و اکس آن پروونس و همچنین در شهرهای کوچکتر ارائه می‌دهد. چندین دانشگاه مهم با ریشه‌های عمیق در تاریخ روانشناسی نیز در فرانسه وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. به هر حال، فرانسه خانه «آلفرد بینه»، «تئودور سیمون» و پیشگامان بی‌شمار دیگر در رشته روانشناسی است. همچنین دوره‌های روانشناسی در فرانسه معمولاً به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شوند.

    4- نروژ

    نروژ در لیست بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی قرار دارد. نروژ به دلیل رتبه بالا در برخی از شاخص‌های اصلی روانشناسی و تحصیلی، گزینه مناسب دیگری برای دانشجویان برای تحصیل در رشته روانشناسی است. این کشور علاوه بر استاندارد بالای زندگی، از نظر کیفیت زندگی بر اساس موضوعاتی مانند احساس هدف، رضایت از زندگی و دستاوردها به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان رتبه بندی می‌شود. نروژ از نظر مکانی کشوری امن برای زندگی است (سطوح بالای زندگی بدون جرم و جنایت) که فرصت‌های خوبی را برای پیشرفت درسی و شغلی ارائه می‌دهد. مدارک تحصیلی نروژ در سراسر اروپا و جهان از اعتبار بالایی برخوردار است.

    5- استرالیا

    5- استرالیا

    بیایید توجه خود را به استرالیا معطوف کنیم که به خاطر روانشناسان، روانپزشکان و عصب شناسان خود مشهور است. این کشور فلسفه جدیدی را در زمینه روانشناسی رشد، آسیب شناسی روانی و غیره به وجود آورده است و تحصیل در استرالیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در رشته روانشناسی است. فرصت‌های زیادی برای مطالعه روانشناسی در شهرهایی مانند سیدنی، بریزبن، پرث و ملبورن وجود دارند. دانشجویانی استرالیا را به دلیل تحصیل به زبان انگلیسی گزینه‌ای جذاب می‌دانند. دانشجویان می‌توانند در یکی از چندین دانشگاه از جمله دانشگاه مک کواری یا حتی موسسه روانشناسی استرالیا ثبت نام کنند. برخی از تخصص‌هایی که در استرالیا محبوبیت زیادی دارند شامل علوم اعصاب، روانشناسی سلامت و مطالعات زنان هستند.

    6- دانمارک

    کشور دانمارک به دلیل روانشناس معروفش «ادگار روبین» شناخته می‌شود. درست در شمال آلمان و در نزدیکی سوئد، دانمارک کشوری عالی برای مطالعات تئوری و عملی در روانشناختی است. بسیاری از برنامه‌های تحصیلی در دانمارک شامل سفر کردن به کشورهای همسایه در سراسر قاره جهت درک عمیق فرنگ‌ها و رفتار انسان‌هاست. دانشجویان اغلب شهر کپنهاگ را انتخاب می‌کنند زیرا در این شهر می‌توانند دانشگاه کپنهاگ را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند.

    7- هلند

    7- هلند

    هلند در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته روانشناسی قرار دارد. هلندی‌ها به لطف سیاست‌هایی که هم برای نیروهای کاری و هم برای کارفرمایان سودمند هستند، امتیاز بالایی در شادی و رضایت مالی در محل کار دارند. اکثر مشاغل در هلند نوعی سیاست برنامه ریزی انعطاف پذیر را به کارمندان خود ارائه می‌دهند که تنها یک سوم آنها به بیش از 35 ساعت کار در هفته نیاز دارند.

    آمستردام خانه چندین دانشگاه و مؤسسه دیگر در رائه دوره‌های تحصیلی در رشته روانشناسی است. برای مثال دانشگاه آمستردام توسط نظام رتبه بندی «US News» به عنوان یکی از 50 دانشگاه برتر روانشناسی اروپا رتبه بندی شده است. از آنجا که بسیاری از مهاجران از کشورهای سراسر آفریقا و آسیا به هلند می‌آیند، تنوع فرهنگی در تمام سطوح جامعه دیده می‌شود.

    8- جمهوری چک

    آیا می‌دانستید که زیگموند فروید در جمهوری چک امروزی متولد شد؟ جمهوری چک در مرکز اروپا قرار دارد و پایتخت تاریخی و فکری پراگ را در خود جای داده است. دوره‌های تحصیلی محبوب برای دانشجویان روانشناسی در پراگ شامل روانشناسی کاربردی و روان درمانی بالینی است. دانشجویان تمام عملکردها و رفتارهای ذهن انسان را در دانشگاه های چک مورد مطالعه قرار دهند. آنها همچنین می‌توانند به راحتی از دیگر شهرهای معروف در زمینه روانشناسی مانند وین، اتریش و کراکوف دیدن کنند.

    9- سوئد

    9- سوئد

    سوئد در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی قرار دارد. شرایط اجتماعی قوی و درآمد سرانه بالا، سوئد را به یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپا تبدیل کرده است. این کشور دارای اقتصاد پر رونق، تعادل بین کار و زندگی، آموزش عالی مقرون به صرفه و مراقبت‌های بهداشتی ارزان است. در واقع، سوئد از نظر شاخص کیفیت زندگی بلومبرگ به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی شناخته می‌شود.

    چندین دانشگاه معتبر در سوئد وجود دارند که برنامه‌های روانشناسی ارائه می‌دهند. «دانشگاه استکهلم» که یکی از موسسات تحقیقاتی برجسته اسکاندیناوی محسوب می‌شود، دانشجویان می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب کنند. این دانشگاه همچنین سه برنامه دکتری را ارائه می‌دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این برنامه‌ها شامل روانشناسی بالینی، علوم اعصاب شناختی و علوم رشد هستند.

    10- ژاپن

    در است که رشته روانشناسی در فلسفه غرب نمود پیدا می‌کند اما کشورهایی آسیایی مانند ژاپن می‌توانند فرصت کشف جنبش‌های جدید روانشناسی آسیایی را ارائه دهند. برنامه‌های تحصیل در ژاپن، از شهر توکیو گرفته تا کوبه در دسترس دانشجویان بین المللی قرار دارند. دوره‌های تحصیلی در ژاپن عموماً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند اما دانشجویان تشویق می‌شوند تا مهارت‌های زبان ژاپنی خود را با گذراندن چند واحد درسی بهبود بخشند. کلاس‌های روانشناسی در ژاپن به طور کلی تاکید زیادی بر توسعه روانشناسی در تاریخ ژاپن دارد.

    11- آلمان

    11- آلمان

    تا اواسط قرن نوزدهم، روانشناسی به طور گسترده به عنوان شاخه‌ای از فلسفه شناخته می‌شد. اما پس از آن آلمان همه چیز را تغییر داد! آلمانی‌ها پایه ریاضی را برای روانشناسی علمی توسعه دادند. آلمان که در قلب اروپا واقع شده است، از دیرباز در توسعه روانشناسی پیشرو بوده است. شما می‌توانید روانشناسی را در شهرهای مختلف آلمان از جمله مونیخ، برلین، فرایبورگ و فرانکفورت تحصیل کنید. همچنین برخی از دوره‌های تحصیلی شامل آموزش زبان آلمانی نیز می‌شوند که به تقویت مهارت‌های زبانی شما کمک شایانی می‌کنند.

    12- کانادا

    تحصیل در کانادا در فهرست بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رشته روانشناسی قرار دارد. کانادا تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های برتر در رشته روانشناسی از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل را دارد. دانشگاه‌های کانادا همچنین به مطالعه بین رشته‌ای اهمیت زیادی می‌دهند.

    دانشجویانی که در روانشناسی تخصص دارند معمولاً روانشناسی را همراه با رشته دوم مانند تجارت یا اقتصاد مطالعه می‌کنند. کانادا یکی از تنها دو کشوری است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی را ملزم می‌کند قبل از شروع تحصیل در آن، مجوز روانشناسی دریافت کنند. به گزارش «StudentPulse» 90 درصد از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در عرض شش ماه پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا می‌کنند.

    13- انگلستان

    13- انگلستان

    بریتانیا در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی قرار دارد. انگلستان کشوری فوق العاده برای زندگی و تحصیل است. دانشگاه‌های بسیار خوبی در سراسر انگلستان و ولز وجود دارند که شامل دانشگاه سنت جورج در لندن و دانشگاه سوانسی هستند. دوره‌های تحصیلی روانشناسی نسبتاً مقرون به صرفه هستند و قیمت آنها بین 9 هزار تا 15 هزار پوند در سال است. برای مثال، حتی اگر قرار باشد در یکی از معتبرترین موسسات انگلستان مانند امپریال کالج لندن تحصیل کنید، هزینه سالانه شما فقط 14 هزار پوند (17640 یورو یا 19600 دلار) خواهد بود. همین امر باعث شده است تا انگلستان به یکی از ارزان‌ترین و بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی تبدیل می‌کند.

    14- شیلی

    دانشجویان روانشناسی در انتخاب موسسات آموزشی در کشور شیلی آزادی زیادی خواهند داشت. اکثر برنامه‌های تحصیلی در شیلی شامل آموزش زبان اسپانیایی نیز می‌شود، بنابراین می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را در کنار دانش روانشناختی تقویت کنید. از آنجایی که روانشناسی بومی در شیلی حضور قوی ندارد، دانشگاه‌ها تمایل دارند بر مطالعه روانشناسی اجتماعی و نظریه‌های روان درمانی توسعه یافته تمرکز کنند. چیزی که تحصیلات شما را در شیلی منحصر به فرد می‌کند، توانایی اساتید در مرتبط کردن نظریه‌های جهانی روانشناسی به واقعیت‌های روز کشور شیلی است.

    15- اسپانیا

    15- اسپانیا

    اسپانیا در لیست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته روانشناسی قرار دارد. این کشور نه تنها یکی از بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل روانشناسی است بلکه شهر مادرید فرصت‌های شغل خوبی را ارائه می‌دهد. صنایع مراقبت‌های بهداشتی و مهمان نوازی (هتل داری) در اسپانیا بسیار قوی هستند، اکثر دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در یافتن شغل با مشکل مواجه نخواهند شد. با این حال، اسپانیا کشوری زیباست که می‌تواند به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در رشته روانشناسی را در بالاترین سطح ارائه دهد.

    اخذ انواع مدرک تحصیلی روانشناسی از بهترین کشورهای جهان

    اخذ انواع مدرک تحصیلی روانشناسی از بهترین کشورهای جهان

    روانشناسی یک رشته بسیار گسترده است که موضوعات مختلفی را شامل می‌شود. با این حال، گرایش‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید از بین آنها یکی انتخاب کنید. روانشناسی اغلب می‌تواند به عنوان مدرک مشترک در ترکیب با موضوع دیگری مانند جامعه شناسی، آموزش، تجارت یا ریاضیات مورد مطالعه قرار گیرد.

    برخی از زیرشاخه‌های رایج روانشناسی که می‌توانید در آن درس بخوانید عبارتند از:

    • روانشناسی بالینی
    • روانشناسی مشاوره
    • روانشناسی آزمایشی
    • روانشناسی غیر طبیعی
    • روانشناسی جنایی
    • روانشناسی کاربردی
    • روانشناسی کودک
    • روانشناسی رشد
    • روانشناسی آموزشی
    • روانشناسی قانونی
    • روانشناسی اجتماعی
    • روانشناسی ورزش

    کلام آخر

    به عنوان مطالعه ذهن انسان، حوزه روانشناسی باید به فرهنگ و چگونگی تأثیر جوامع مختلف بر رفتار انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشد. دانشجویانی که در این رشته درس می‌خوانند باید تجربه تحصیل در خارج از کشور را در نظر بگیرند تا بتوانند در محیطی با زیرساخت‌های قوی علمی دانش اندوزی کنند. تحصیل روانشناسی در بهترین کشورها می‌تواند به شما کمک کند تا در هر جای دیگر جهان به سرعت شغل رویایی خود را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در رشته روانشناسی و اخذ ویزای تحصیلی با مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل رشته روانشناسی

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-08-08

    سلام وقت بخیر ،با تشکر از توضیحات مفید از بین کشورهایی که نام بردید تحصیل در کدوم رایگان یا با هزینه کمتری هست؟

    2023-08-13

    سلام. فعالیت ما در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا و استرالیا بوده و در هر حالت این دو کشور رو پیشنهاد میدیم.

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ