بهترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    صنعت فیلم و تئاتر به دلیل وجود فارغ التحصیلان حرفه‌ای در حال رشد و تکامل است. رقابت برای ورود به حلقه موفق فیلمسازان بسیار دشوار است، به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان به دنبال بهترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما هستند. کشورهایی که در حوزه‌های هنری سرآمد بقیه هستند، این امکان را دارند تا بستر لازم برای ارائه آموزش تخصصی به دانشجویان را ارائه دهند. شما می‌توانید با تحصیل در برترین کشورهای جهان، در صنعت فیلم و تئاتر به تخصص بالایی به دست آورید. به هر روی، ما در این بررسی به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در رشته تئاتر و سینما می‌پردازیم.

    برترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما

    برترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما

    با گسترش صنعت فیلم، رقابت بین فیلمسازان مشتاق برای پیوستن به صفوف فیلمسازان موفق بیشتر و شدیدتر شده است. بنابراین باید به دنبال کشوری باشید که با آرزوهای فیلمسازی و باورهای شخصی شما مطابقت داشته باشد. برخی از جنبه‌های مهم فیلمسازی، حمایت و بیان مسائل اجتماعی است. علاوه بر این، تجهیزات لازم و خلاقیت برای موفقیت در این حرفه ضروری است.

    بسیاری از مدارس فیلمسازی در سراسر جهان وجود دارند که از اقصی نقاط دنیا دانشجو می‌پذیرند. یکی از گزینه‌ها تحصیل در انگلستان است. چندین مدرسه سینمایی معتبر در بریتانیا وجود دارند که شامل مدرسه ملی فیلم و تلویزیون و مدرسه فیلم لندن هستند. شما می‌توانید از برخی از بهترین فیلمسازان جهان در این مدارس یاد بگیرید و با دیگر هنرمندان مشتاق ارتباط برقرار کنید.

    کره جنوبی یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل در رشته تئاتر و فیلمسازی هستند. این کشور صنعت فیلم پر رونقی دارد و مدارس آن می‌توانند دوره‌های تحصیلی عالی ارائه دهند. آکادمی هنرهای فیلم کره و دانشگاه چونگ آنگ دو مورد از محبوب‌ترین موسسات علمی این کشور هستند.

    چین گزینه دیگری است که باید در نظر گرفته شود. اگرچه چین به اندازه انگلستان یا کره جنوبی سابقه طولانی در فیلمسازی ندارد، اما تعداد فزاینده‌ای از مدارس فیلمسازی خوب را دارد. آکادمی فیلم پکن و آکادمی تئاتر شانگهای دو نمونه از مؤسساتی هستند که دوره‌های تحصیلی باکیفیتی را ارائه می‌دهند؛ اما توصیه می‌کنیم تا به کیفیت دانشگاه توجه نکنید. شما باید هزینه‌های تحصیل، آب و هوا و شرایط اقامت بعد از تحصیل را نیز بررسی کنید.

    هند همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که مایل به تحصیل در رشته سینما هستند. بالیوود یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صنایع فیلم در جهان است، بنابراین منابع و فرصت‌های زیادی برای دانشجویان در این کشور وجود دارند. علاوه بر این، بسیاری از فیلم‌های هندی اکنون در سطح بین المللی نمایش داده می‌شوند، بنابراین مطالعه فیلم در هند می‌تواند دیدگاه منحصربه‌فردی را در مورد این صنعت به شما ارائه دهد.

    کشورهایی مانند کانادا و استرالیا با دلیل مهاچرپذیر بودند، شرایط لازم برای جذب نیروهای ماهر را فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا و استرالیا درس بخوانید. سپس بعد از فارغ التحصیلی کار مناسب پیدا کنید تا برای اقامت دائم درخواست دهید. صنعت فیلمسازی در کانادا و استرالیا بسیار پررونق است و از فارغ التحصیلان خلاق برای حضور در صنعت فیلم و سریال دعوت به عمل می‌آورند. به هر روی، در ادامه به بهترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما اشاره می‌کنیم:

    کشور انگلستان

    کشور انگلستان

    انگلستان بهترین کشور در جهان برای تحصیل در رشته فیلمسازی است. از دانشگاه‌های معتبری مانند «مدرسه فیلم لندن» و «مدرسه ملی فیلم و تلویزیون» گرفته تا گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر مانند دانشگاه گلداسمیت، مدرسه اسکرین، موسسات عالی زیادی برای انتخاب وجود دارند. علاوه بر این، انگلستان سابقه طولانی در تولید برخی از بهترین فیلم‌های جهان دارد. در واقع، بسیاری از بزرگ‌ترین نام‌های‌ هالیوود مانند آلفرد هیچکاک از فیلم‌های انگلیسی شروع به کار کردند.

    پس اگر به دنبال کشوری با سنت فیلم قوی و فرصت‌های فراوان برای یادگیری و رشد به‌ عنوان یک فیلم‌ ساز هستید، انگلستان قطعاً بهترین کشور است. البته تحصیل در رشته سینما در انگلستان هزینه دارد. هزینه تحصیل برای یک دوره دو ساله می‌تواند از 7200 پوند تا 9000 پوند باشد. اما وقتی کیفیت تحصیلی که دریافت خواهید کرد و فرصت‌های شغلی که به روی شما باز می‌شوند را در نظر بگیرید، قطعا ارزشش را دارد.

    کشور فرانسه

    دانشجویان در فرانسه به برخی از پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات در جهان دسترسی دارند. علاوه بر این، بسیاری از فیلم‌های فرانسوی در سطح بین المللی مورد تحسین قرار گرفته‌اند که می‌تواند به فیلمسازان مشتاق این حس را بدهد که می‌توانند در حرفه خود موفق شوند. در حالی که زبان فرانسوی ممکن است برای برخی از دانشجویان یک چالش باشد، دوره‌های زیادی وجود دارند که به انگلیسی تدریس می‌شوند. بهترین مرکز آموزشی فرانسه برای رشته تئاتر و فیلمسازی، « مدرسه عالی تصویر و صدای فرانسه» است.

    کشور آمریکا

    کشور آمریکا

    ایالات متحده میزبان برخی از معتبرترین مدارس فیلم در جهان است. آمریکا را باید بزرگترین کشور در صنعت فیلمسازی دانست که در آن کارگردانان بزرگ، بازیگران مشهور و شرکت‌های فیلمسازی میلیارد دلاری مشغول به کار هستند. با اینکه آمریکا بزرگترین عرصه هنری در جهان را دارد، اما ورود به این صنعت در این کشور دشوار است. بنابراین باید به سراغ بهترین موسسات و کالج‌های آموزش باشید.

    از بهترین موسسات آموزشی می‌توان به موسسه فیلم آمریکایی (AFI)، موسسه هنرهای کالیفرنیا (CalArts)، مدرسه فیلم لس آنجلس و مدرسه فیلم NYU هستند. دانشجویانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند به امکانات و تجهیزات پیشرفته و همچنین فرصت‌های زیادی را برای یادگیری به دست می‌آورند. علاوه بر این، ایالات متحده طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را در حوزه‌های مختلف هنری ارائه می‌دهد.

    کشور کانادا

    کانادا همواره به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته سینما رتبه بندی شده است. برای تحصیل در کانادا و در این رشته باید گفت که عوامل متعددی از جمله کیفیت آموزش موجود در مدارس فیلم کانادا و فرصت‌های فراوان برای کسب تجربه عملی از طریق کارآموزی را باید دلایل اصلی این محبوبیت دانست. علاوه بر این، کانادا مکان‌های دیدنی مختلفی را ارائه می‌دهد که برای اهداف فیلمبرداری عالی هستند. از دانشگاه برتر این کشور در رشته تئاتر و سینما می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه رایرسون، کالج جورج براون و دانشکده فیلم ونکوور اشاره کرد.

    کشور ژاپن

    کشور ژاپن

    ژاپن کشوری عالی برای فیلمسازان بین المللی برای تحصیل در زمینه فیلم است. کیفیت دانشگاه‌های ژاپن و رویکرد منحصر به فرد به فیلمسازی، این کشور را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل در این زمینه هستند تبدیل کرده است. «مدرسه فیلم انگلیسی زبان ژاپن» به عنوان مؤسسه برتر برای فیلمسازان خارجی در این کشور در نظر گرفته می‌شود. این موسسه یک برنامه درسی جامع ارائه می‌دهد که تمام جنبه‌های فیلمسازی، از کارگردانی و فیلمبرداری گرفته تا فیلمنامه نویسی و طراحی تولید را پوشش می‌دهد.  دانشجویان این مدرسه به امکانات و تجهیزات پیشرفته و همچنین شبکه‌ای از متخصصان صنعت دسترسی دارند که می‌توانند راهنما و پشتیبان خوبی برای آنها باشند.

    هر دو دانشگاه «هنر توکیو» و «موسسه تصاویر متحرک ژاپن»، گزینه‌های دیگری برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) هستند. این مدارس برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که بر زمینه‌های خاصی از فیلمسازی مانند انیمیشن یا فیلمسازی مستند تمرکز دارند. دانشجویان این مدارس از این که می‌توانند با برخی از با تجربه‌ترین و معتبرترین متخصصان این صنعت کار کنند، لذت بسیار خواهند بود. چه به تازگی حرفه فیلمسازی خود را شروع کرده‌اید و چه به دنبال ارتقای مهارت‌های خود به سطح بعدی هستید، ژاپن مکانی عالی برای تحصیل است.

    کشور کره جنوبی

    کره جنوبی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور برتر با تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها در جهان است. دانشگاه ملی هنر کره، دانشگاه دائجون و آکادمی فیلم کره همگی موسسات درجه یکی هستند و به دانشجویان این فرصت را می‌دهند تا در سطح جهانی را کسب کنند. این دانشگاه‌ها طیف وسیعی از دوره‌های تحصیلی از کارگردانی و فیلمبرداری گرفته تا فیلمنامه نویسی و تهیه کنندگی را ارائه می‌دهند. مهم نیست که علاقه شما چیست، یک مدرسه فیلم در کره وجود خواهد داشت که می‌تواند به شما آموزش مناسب را ارائه دهند.  با محبوبیت روزافزون فیلم‌های کره‌ای، امروز بهترین زمان ممکن برای تحصیل در این کشور است.

    کشور استرالیا

    کشور استرالیا

    استرالیا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای فیلمسازان مشتاق تبدیل شده است. بدین دلیل که استرالیا دارای تعدادی امکانات و تجهیزات قوی در سطح جهانی است. علاوه بر این، فیلم‌های استرالیایی در سال‌های اخیر در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده‌اند. در نتیجه، دانشجویان بیشتری علاقه مند به تحصیل در رشته سینما در استرالیا هستند. از دانشگاه‌های برتر استرالیا برای تحصیل در رشته تئاتر و سینما می‌توان به دانشگاه کوئینزلند جنوبی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز و دانشگاه گریفیث هستند. شما همچنین می‌توانید بعد از تحصیل در استرالیا و با برآورده کردن شرایط لازم، برای اقامت دائم در استرالیا اقدام کنید.

    کشور آلمان

    اگر به دنبال تحصیل در رشته سینما هستید، جایی بهتر از آلمان وجود ندارد. آلمان با دارا بودن مدارس فیلمسازی مشهور جهانی مانند مدرسه مت‌فیلم (MetFilm) در برلین و آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان، هر آنچه که احتمالاً در یک مدرسه فیلم باکیفیت می‌خواهید را ارائه می‌دهند. چیزی که آلمان را از دیگر کشورها متمایز می‌کند، تعهد این کشور به آموزش دولتی و خصوصی است.

    آکادمی فیلم و تلویزیون آلمان یک مدرسه دولتی است که شهریه ندارد، اما هزینه ثبت نام سالانه آن 600 یورو است. بنابراین بدون توجه به وضعیت مالی خود به آموزش با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت. اگر می‌خواهید حریم خصوصی بیشتری داشته باشید، مدرسه مت‌فیلم در برلین دوره‌هایی با قیمت 19236 یورو را ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال بهترین کشور برای تحصیل در رشته فیلم هستید، آلمان را در لیست خود درج کنید..

    کشور چین

    کشور چین

    کشور چیم نیز از بهترین کشورها برای تحصیل در تئاتر و سینما است. آکادمی فیلم که در پکن واقع شده است، بزرگترین آکادمی در نوع خود در آسیا است. از دهه 1950 فیلمسازان با استعدادی را جذب کرده است و رویکردی جامع برای فیلمسازی ارائه می‌دهد که تمام جنبه‌های خلق، تحقیق و تولید فیلم را پوشش می‌دهد. هزینه حضور در آکادمی از 80 هزار یوان شروع می‌شود. این امر باعث شده است تا تحصیل در این دانشگاه گزینه‌ای مقرون به صرفه برای بسیاری از فیلمسازان مشتاق باشد. آکادمی فیلم چین با تاریخ غنی و سابقه‌ای چشمگیر، می‌تواند بهترین موسسه برای تحصیل در صنعت فیلمسازی باشد.

    مهاجرت تحصیلی با ادب ویزا

    شکی نیست که راز تبدیل شدن به یک فیلمساز موفق، انتخاب کشور و دانشگاه مناسب است. با وجود گزینه‌های بسیار عالی، تصمیم گیری در مورد اینکه باید در کدام کشور تحصیل کرد، می‌تواند دشوار باشد. مدارس فیلمسازی خوبی در سطح جهان وجود دارند، اما همه آنها برای همه مناسب نیستند. این مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و موردی را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. بهترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما را بررسی کنید تا ببینید مزایای کدام یک از آنها بیشتر از دیگری است. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلستان و سایر کشورها را دارید، با مشاوران ما از طریق شماره 02171400111 برای طرح هرگونه سوال تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین کشورها برای تحصیل تئاتر و سینما

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت