بهترین رشته های دانشگاه کوئینزلند استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه کوئینزلند (UQ) که در شهر بریزبین قرار دارد، یکی از پیشروترین دانشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی استرالیاست. این دانشگاه برای بیش از یک قرن برای توسعه علم و دانش در سراسر جهان تلاش زیادی کرده است. دانشگاه کوئینزلند با 6 دانشکده، 8 موسسه تحقیقاتی و با ارائه بیش از 400 دوره تحصیلی مختلف توانسته دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به خود جذب کرده و تبدیل به یکی از گزینه‌های ارجح برای تحصیل در استرالیا شود. این دانشگاه نیز به مانند موسسات دیگر استرالیا در یک سری از رشته‌های تحصیلی موفق‌تر عمل کرده است. به همین دلیل در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا می‌پردازیم.

    رشته داروسازی

    رشته داروسازی از بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا است. در دانشگاه کوئینزلند می‌توانید در یک رشته حیاتی و شغلی پر ارزش برای بهبود سلامت و رفاه دیگران تحصیل کنید. شما با دانش فنی و مهارت‌های نرم برای موفقیت به عنوان یک داروساز فارغ التحصیل خواهید شد تا آماده رویارویی با چالش‌های جدید در صنعت مراقبت‌های بهداشتی باشید.

    شما در آزمایشگاه‌های اختصاصی و داروخانه‌های شبیه سازی شده در مرکز عالی داروسازی استرالیا (PACE) تحت مباحث تجربی قرار می‌گیرید. شما در طول دوره تحصیلی خود، یاد خواهید گرفت که چگونه مراقبت‌های ایمن و موثر فرد محور را برای بهبود سلامت از طریق استفاده از داروها ارائه دهید. در دانشگاه کوئینزلند شما می‌توانید در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داروسازی تحصیل کنید.

    رشته روانشناسی

    رشته روانشناسی

    دنیای جذاب ذهن افراد را کاوش کنید و اولین قدم را به سمت یک حرفه موفق به عنوان یک روانشناس بردارید. شما تحت آموزش مطالعه روانشناسی عصبی رشدی، اجتماعی، شناختی، بیولوژیکی، فیزیولوژیکی و غیر طبیعی قرار می‌گیرد. روانشناسان همه چیز را در مورد تجربه انسان از کارکردهای اساسی مغز گرفته تا آگاهی، حافظه، استدلال، شخصیت و سلامت روان را مطالعه می‌کنند.

    روانشناسی یکی از پرطرفدارترین دروس در دانشکده بهداشت دانشگاه کوئینزلند است. شما برای طیف وسیعی از مشاغل هیجان انگیز آماده می‌شوید که همه آن‌ها نیازمند مهارت‌های نرم مانند حل مسئله برتر، تفکر انتقادی و درک رفتار انسانی است. دوره‌های تحصیلی متنوعی در رشته روانشناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند.

    رشته علوم کامپیوتر

    برای کسب دانش و مهارت‌های عملی در زمینه طراحی، توسعه و تجزیه و تحلیل سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر، آینده دیجیتال و... تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه کوئینزلند در اختیار شماست. سرعت تغییرات در فناوری‌های دیجیتال فوق العاده بالاست. هوش مصنوعی، قدرت بی‌سابقه کامپیوتر، اینترنت اشیاء، داده‌های بزرگ و اتوماسیون به تغییر شیوه کارهایی که در آینده انجام می‌دهیم ادامه خواهند داد.

    با بیش از 50 سال تجربه در تدریس علوم کامپیوتر، شما به دانشگاهی ملحق خواهید شد که در آن بالاترین سطح آموزشی را برای موفقیت در بازار کار دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی در حوزه‌های امنیت سایبری، علم داده، یادگیری ماشین، زبان‌های برنامه نویسی و محاسبات علمی تخصص پیدا کنید. لیسانس علوم کامپیوتر که یک برنامه سه ساله است، یکی از محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه کوئینزلند محسوب می‌شود.

    رشته علوم کشاورزی

    رشته علوم کشاورزی از بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا است. این رشته شما را برای شکل دادن به آینده کشاورزی و مقابله با چالش‌های جهانی آماده می‌کند. کسب تخصص برای بهبود بهره‌وری، رقابت پذیری و پایداری شیوه‌های کشاورزی اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که جمعیت جهان همچنان در حال گسترش است، تقاضا برای دانشمندان کشاورزی که بتوانند راه حل‌های پایداری برای چالش‌های پیچیده امنیت غذایی، ارزش غذایی و تغییرات آب و هوایی بیابند، زیاد است.

    اساتید مجرب دانشگاه کوئینزلند به شما می‌آموزند که اصول علمی، فناوری، مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی کشاورزی را برای بهبود نتایج دامداری و زراعی صنعت کشاورزی در مقیاس کوچک، متوسط و بزرگ به کار گرفته و ادغام کنید. دانشجویان علاقه‌مند به رشته کشاورزی می‌توانند در دوره‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه کوئینزلند تحصیل کنند. همچنین گزینه‌های تحقیقاتی مانند گلخانه‌ها و بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی برای آموزش تجربی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

    رشته مهندسی عمران

    مهندسان عمران باید دائماً تکامل یابند تا مواد، محیط‌ها و فناوری‌هایی را که ساختمان‌های آینده ما را شکل می‌دهند، پیش بینی کنند. آن‌ها از مواد و روش‌های نوآورانه تولید برای طراحی زیرساخت‌های ساختمانی کارآمد، سازگار و پایدار استفاده می‌کنند. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از فناوری‌های طراحی و ساخت دیجیتال استفاده کنید و درک خود را نسبت به عوامل طبیعی مانند زلزله، باد و سایر موارد افزایش دهید.

    دانشکده مهندسی عمران دانشگاه کوئینزلند به دلیل تدریس و تحقیق در مهندسی آب، محیط زیست، ژئوتکنیک، سازه، آتش نشانی و مهندسی حمل و نقل مشهور است. طول تحصیل شما با سخنرانی‌ها، کلاس‌های درس، کار آزمایشگاهی، کار میدانی و کارگاه‌های آموزشی همراه خواهد بود. همچنین واحدهای درسی اصلی رشته مهندسی عمران در مقطع لیسانس چهار ساله دانشگاه کوئینزلند شامل تحلیل سازه، طراحی سازه‌های فلزی و بتنی هستند. تحصیل در مهندسی عمران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه امکان پذیر است.

    رشته جامعه شناسی

    رشته جامعه شناسی

    رشته جامعه شناسی از بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا است. جامعه شناسی در مورد درک و تفسیر جامعه و افراد درون آن است. جامعه شناسان به نحوه سازماندهی زندگی و پیامدهای چنین فعالیتی توجه دارند. محور کار جامعه شناسی موضوعات مرتبط با نابرابری، قدرت، فرهنگ و هویت و بررسی چگونگی تغییر این موارد در زندگی معاصر است. جهان اجتماعی با کمک نظریه‌هایی در مورد ساختار زندگی اجتماعی و طیف وسیعی از روش‌های جمع آوری داده‌های کیفی و کمی بررسی می‌شود.

    دانشجویانی که در دانشگاه کوئینزلند در رشته جامعه شناسی درس می‌خوانند، مجموعه‌ای متمایز از مهارت‌ها و تجربیات را ایجاد می‌کنند که بسیار مورد توجه کارفرمایان است. این مهارت‌ها شامل روش‌های تحقیق و توانایی به کارگیری تفکر انتقادی و تحقیقات مبتنی بر شواهد برای درک طیف گسترده‌ای از پدیده‌ها مانند تغییرات اجتماعی، جامعه و فرهنگ مدرن، نهادهای اجتماعی معاصر، جرم و جنایت و مقررات آن و روابط بین مردم و محیط زیست هستند. تحصیل در رشته جامعه شناسی در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

    رشته پرستاری

    پرستاری یک شغل حیاتی و مهم است که در تمام جهان تقاضای بالایی برای آن وجود دارد. دوره تحصیلی لیسانس پرستاری دانشگاه کوئینزلند با مشاوره توسط بیماران، دانشجویان، انجمن‌های حرفه‌ای و شرکای صنعتی توسعه یافته است. این مقطع یک رویکرد تئوری و مبتنی بر تحقیق را برای یادگیری اتخاذ می‌کند و مکان‌های بالینی را در بیمارستان‌های آموزشی اصلی و جامعه و سایر محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی برای کسب تجربه علمی ادغام می‌کند.

    با تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه کوئینزلند شما از همان ابتدا دست به کار خواهید شد و تا 880 ساعت قرارگیری بالینی تحت نظارت را در طیف وسیعی از تنظیمات بالینی از جمله بیمارستان‌ها، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، اطفال، مراقبت از سالمندان، روستایی و سلامت روان انجام خواهید داد. همچنین یک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد 2 ساله بعد از لیسانس به دانشجویان ارائه می‌شود. دریافت مدرک رشته پرستاری از دانشگاه کوئینزلند می‌تواند‌ درهای بسیاری را به روی شما برای مهاجرت به استرالیا و اقامت دائم در این کشور به دست آورید.

    رشته مهندسی شیمی

    رشته مهندسی شیمی

    دانشکده مهندسی شیمی در دانشگاه کوئینزلند یک رهبر بین المللی در زمینه آموزش و تحقیقات مهندسی شیمی است. مهندسان شیمی نقش مهمی در تبدیل مواد خام به محصولات مفید مانند غذاهای سالم، آب تمیز، فلزات، داروها و انرژی پایدار دارند. مهندسین شیمی با تکیه بر توسعه فرآیند دقیق، مدل سازی و تفکر سیستمی، رویکردهای جدید و تفکر تصویری بزرگ را برای کاهش ضایعات و مصرف انرژی اعمال می‌کنند.

    دانشجویان موضوعاتی از جمله انرژی و جریان‌های انبوه، ایمنی و پایداری و امکانات سیستم‌های به هم پیوسته را بررسی خواهند کرد. آن‌ها از بینش و تخصص محققان پیشرو جهان و کادر علمی بسیار ماهر بهره‌مند می‌شوند. دانشجویان همچنین با پروژه‌های عملی و دوره‌های کارآموزی در شرکت‌های مهندسی پیشرو می‌توانند دانش، مهارت‌ها و ارتباطات مورد نیاز را برای انتقال از دانشگاه به محل کار به دست می‌آورند. تحصیل در رشته مهندسی شیمی در هر سه مقطع دانشگاهی امکان پذیر است.

    رشته فناوری اطلاعات (IT)

    شما در رشته‌ای تحصیل خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از مباحث از جمله سیستم‌های کامپیوتری، طراحی نرم افزار، سیستم‌های اطلاعات نرم افزاری و طراحی تجربه کاربری است. دانشجویان فرصتی برای کسب تخصص در هر یک از این زمینه‌های مرتبط به هم خواهند داشت. لیسانس فناوری اطلاعات دانشگاه کوئینزلند نه تنها شما را به مهارت‌های طراحی و فنی که نیاز دارید مجهز می‌کند، بلکه مهارت‌های کار گروهی و ارتباطی را نیز که در بازار کار امروزی ضروری هستند به شما ارائه می‌دهد.

    اگر هم می‌خواهید دانش خود را در مورد مفاهیم و تکنیک‌های فعلی و نوظهور فناوری اطلاعات ایجاد کنید، برنامه دو ساله کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات، مهارت‌های شما را در توسعه وب و نرم افزار، سیستم‌های اطلاعاتی و سایر جنبه‌های فناوری اطلاعات ارتقاء می‌دهد. دوره‌های اجباری و انتخابی در موضوعات مختلفی از سطح مقدماتی تا پیشرفته در زمینه‌هایی از جمله برنامه نویسی، سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه‌ها، طراحی کاربر محور و غیره پوشش داده می‌شوند.

    رشته گردشگری، مهمان نوازی و مدیریت رویداد

    رشته گردشگری، مهمان نوازی و مدیریت رویداد

    رشته گردشگری، مهمان نوازی و مدیریت رویداد از بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا است. یک حرفه مدیریتی موفق در گردشگری، مهمان نوازی، مدیریت هتل و رویدادها می‌تواند‌ آینده شغلی خوبی را برای شما رقم بزند. این رشته تحصیلی فرصت‌های هیجان انگیزی را در صنعت گردشگری در سطح جهان باز می‌کند. شما در مورد برنامه ریزی و برگزاری رویدادها، بازاریابی جاذبه‌های توریستی و طراحی عملیات خدماتی و مهمان نوازی مطالب زیادی خواهید آموخت.

    اساتید این رشته تحصیلی متخصصان پیشرو در جهان هستند و ارتباطات صنعتی قوی دارند. آن‌ها در مورد مسائل معاصر از جمله پایداری، رسانه‌های اجتماعی و خدمات مشتری به شما آموزش می‌دهند و چالش‌های صنعت و نحوه رسیدگی به آن‌ها را پوشش می‌دهند. از ویژگی‌های خاص این دوره می‌توان به تجربیات عملی از جمله کارآموزی، تجربیات یادگیری در صنعت و تورهای مطالعاتی اشاره کرد. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی موقعیت خوبی برای شغلی امیدوارکننده خواهند داشت.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    بهترین رشته‌های دانشگاه کوئینزلند استرالیا را معرفی کردیم و اکنون شما می‌توانید تصمیم دقیق‌تری درباره انتخاب رشته تحصیلی مورد نظر خود اتخاذ نمایید. بررسی شهریه، هزینه‌های زندگی در بریزبین، شرایط آب و هوایی و سایر مورد قبل از اقدام به اخذ پذیرش اهمیت بالایی دارد. مهم است که مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه کوئینزلند را برآورده کرده و بعد از دریافت نامه پذیرش برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه کوئینزلند استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت