بهترین رشته های دانشگاه مونترال کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه مونترال (UdeM) یک موسسه تحقیقاتی پیشرو است که در بین 100 دانشگاه برتر جهان و در بین پنج دانشگاه برتر فرانسوی زبان در دنیا قرار دارد. دانشگاه مونترال به عنوان یک موسسه فرانسوی زبان از 13 دانشکده، بیش از 60 دپارتمان و دو مدرسه از جمله مدرسه مهندسی و مدرسه بازرگانی (HEC Montréal) تشکیل شده است. این دانشگاه بیش از 650 دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. فارغ التحصیلان برجسته این دانشگاه از جمله نخست وزیر سابق کانادا، «پیر الیوت ترودو»، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 1977، «راجر گیلین» و سایر افراد هستند. بنابراین دانشگاه مونترال را می‌توان مقصد ایده‌آلی برای دانشجویان آینده نگر دانست. اگر می‌خواهید بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال را بشناسید، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به شما رشته‌های برتر این موسسه مناسب کمک می‌کنیم.

    رشته حقوق

    رشته حقوق

    دانشگاه مونترال در رشته حقوق توانسته رتبه 101 در جهان و رتبه 4 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. دانشکده حقوق دانشگاه مونترال در کانادا به طور رسمی در سال 1892 تاسیس شد. در سال 2018، این دانشکده به عنوان بهترین دانشکده حقوق فرانسه زبان در جهان رتبه بندی شد. علاوه بر مدرک حقوق مدنی (LL.B)، دانشکده حقوق دانشگاه مونترال برای فارغ التحصیلان حقوق مدنی کبک یک سال J.D در حقوق عمومی ارائه می‌دهد. این مزیت به دانشجویان کمک می‌کند در سایر استان‌های کانادا و در نیویورک، ماساچوست و کالیفرنیا در آزمون وکالت شرکت کنند. دوره‌های لیسانس حقوق این دانشگاه 3 سال به طول می‌انجامند. همچنین دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز در این دانشکده ارائه می‌شوند.

    رشته پزشکی

    دانشگاه مونترال در رشته پزشکی توانسته رتبه 82 در جهان و رتبه 5 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. رشته پزشکی از بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال است. دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال یکی از چهار دانشکده برتر پزشکی در استان کبک شناخته می‌شود که از سال 1843 درهای نوآوری، پیشرفت‌های علمی و آموزش با بالاترین استانداردهای کیفی را باز کرده است. این دانشکده انواع دوره‌های پزشکی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکتری ارائه می‌دهد. همچنین تنها برنامه آموزشی مدیریت سلامت فرانسوی زبان در آمریکای شمالی را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. دانشکده پزشکی یک برنامه چهار ساله پزشکی عمومی (MD) را نیز ارائه می‌دهد. دانشجویان سپس می‌توانند برای دریافت تخصص در مقاطع بالا در گرایش‌هایی از جمله پوست، ارتوپدی، مغز و اعصاب و غیره تحصیل کنند.

    رشته مهندسی عمران

    رشته مهندسی عمران

    دانشگاه مونترال در رشته مهندسی عمران توانسته رتبه 101 در جهان و رتبه 7 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. دپارتمان مهندسی عمران، زمین شناسی و معدن (CGM) دانشگاه مونترال مسئول پشتیبانی از برنامه‌ها و دوره‌هایی است که به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این دپارتمان از طریق فعالیت‌های تحقیقاتی خود، ارائه راه حل‌ها یا پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف تخصصی به توسعه علم مهندسی عمران در کانادا کمک می‌کند. دوره‌های مهندسی عمران دانشگاه مونترال در همه مقاطع ارائه می‌شوند. دانشجویان در این دوره‌ها در مورد سازه‌ها، ژئوتکنیک، حمل و نقل، محیط زیست و مهندسی آب تحصیل می‌کنند. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی چهار سال است و دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز تحصیل کنند.

    رشته داروسازی

    دانشگاه مونترال در رشته داروسازی توانسته رتبه 101 در جهان و رتبه 5 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. رشته داروسازی از بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال است. دانشکده داروسازی در دانشگاه مونترال متعهد به تضمین تحقیق در مورد داروها و مراقبت‌های دارویی است. به لطف یک رویکرد بین رشته‌ای نوآورانه، این دانشکده می‌تواند با چالش‌های سلامت جامعه مقابله کند. دانشکده داروسازی از طریق سه دوره کارشناسی و چندین دوره تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) در توسعه دارو و علوم دارویی به دانشجویان برای تبدیل شدن به داروسازان برتر کمک می‌کند. آزمایشگاه‌های پیشرفته، کلاس‌های درس مجهز به آخرین فناوری و یک ساختمان زیبا که غرق در نور است، محیطی در جهت تعالی دانشجویان ارائه می‌دهد.

    رشته علوم دامپزشکی

    رشته علوم دامپزشکی

    دانشگاه مونترال در رشته دامپزشکی توانسته رتبه 30 در جهان و رتبه 2 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. دانشکده دامپزشکی در دانشگاه مونترال یکی از پنج دانشکده دامپزشکی برتر در کاناداست. این دانشکده تنها کالج دامپزشکی فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. دانشکده علوم پزشکی یک دوره پنج ساله دکتری (چهار سال تئوری، یک سال آموزش عملی) دارد که به دانشجویان صلاحیت لازم جهت بازار کار دامپزشکی ارائه می‌دهد. همچنین دوره‌های کارشناسی ارشد دو ساله و Ph.D سه ساله نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. مباحث درسی شامل پزشکی جانورشناسی، میکروبیولوژی دامپزشکی، عصب شناسی، چشم پزشکی، آسیب شناسی دامپزشکی، آسیب شناسی بالینی، تریوژنولوژی اورژانس و مراقبت‌های ویژه و سایر موارد هستند.

    رشته علوم کامپیوتری

    دانشگاه مونترال در رشته علوم کامپیوتر توانسته رتبه 30 در جهان و رتبه 2 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. رشته علوم کامپیوتر از بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال است. دپارتمان علوم کامپیوتر مسئول ارائه دوره‌های مرتبط با رشته کامپیوتر است. چالش‌های فکری، قرار گرفتن در معرض جدیدترین فناوری‌ها و حل مشکلات دنیای واقعی از اهداف این دپارتمان هستند. این دانشکده چندین دوره برای مدرک لیسانس از جمله لیسانس در علوم کامپیوتر (لیسانس انفورماتیک)، تخصص برنامه نویسی، تخصص چند رسانه‌ای و چندین دوره بین رشته‌ای از جمله لیسانس بیوانفورماتیک، لیسانس در ریاضیات و علوم کامپیوتر و لیسانس فیزیک و علوم کامپیوتر هستند. همچنین دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی ارشد و دکتری تحصیلات خود را ادامه دهند.

    رشته فیزیک و نجوم

    رشته فیزیک و نجوم

    دانشگاه مونترال در رشته فیزیک و نجوم توانسته رتبه 151 در جهان و رتبه 5 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. دپارتمان فیزیک در دانشگاه مونترال یکی از پیشتازان این حوزه در کاناداست. در این دانشکده گرایش‌هایی مانند فیزیک نجومی، مواد متراکم شده، فیزیک ذرات، فیزیک پلاسما، بیوفیزیک و فیزیک پزشکی مورد بحث و آموزش قرار می‌گیرند. دانشجویان در همه مقاطع از کارشناسی گرفته تا دکتری می‌توانند در یک محیط تحقیقاتی پر جنب و جوش و با کیفیت درس بخوانند. از سویی دیگر، تیم‌های تحقیقاتی اخترفیزیک در دانشگاه مونترال به دانشجویان دوره‌های بسیار قوی در رشته نجوم را ارائه می‌دهند. همچنین این دپارتمان دوره‌های دو رشته‌ای از جمله لیسانس در ریاضیات و فیزیک و لیسانس فیزیک و علوم کامپیوتر را در اختیار دانشجویان قراری می‌دهد.

    رشته ریاضی

    دانشگاه مونترال در رشته ریاضی توانسته رتبه 66 در جهان و رتبه 5 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. رشته ریاضی از بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال است. دپارتمان ریاضیات و آمار (DMS) مجموعه گسترده‌ای از دوره‌های تخصصی، دو رشته‌ای و چند رشته‌ای را در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند در حوزه‌های ریاضیات محض و کاربردی، علم اکچوئری، آمار، ریاضیات مالی، مهندسی مالی، جمعیت شناسی و فیزیک تحصیل کنند. این دپارتمان از محققان و اساتید برجسته جهانی در زمینه‌های مختلف از جمله ریاضیات، علوم اکچوئری و آمار تشکیل شده است تا بتواند دانشجویان را به افرادی موفق و تاثیرگذار در جامعه تبدیل کنند.

    رشته مهندسی برق

    رشته مهندسی برق

    دانشگاه مونترال در رشته مهندسی برق توانسته رتبه 101 در جهان و رتبه 6 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. هدف دپارتمان مهندسی برق دانشگاه مونترال تربیت مهندسان آینده نگر برای بهبود مشکلات جامعه است. این دپارتمان با ارائه دوره های مهندسی برق در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری به دنبال رسیدن به اهداف آموزشی خود است. مهندسین برق آموزش دیده در پلی تکنیک دانشگاه مونترال دانش خوبی از انرژی، فناوری‌های الکترونیکی، فناوری اطلاعات و علوم فیزیکی دارند. آنها می‌توانند در طیف وسیعی از مشاغل در بخش‌های صنعتی و تولیدی و همچنین در شرکت‌های خدماتی و مهندسی مشاور مشغول به کار شوند. مدرک لیسانس مهندسی برق با 67 درصد دروس تئوری و 70 درصد واحدهای درسی آزمایشگاهی از بهترین دوره‌های مهندسی برق در تمام کانادا محسوب می‌شود.

    رشته سیاست

    دانشگاه مونترال در رشته مهندسی برق توانسته رتبه 101 در جهان و رتبه 6 در کانادا را از نظام رتبه بندی کیو اس (QS) به دست آورد. رشته سیاست از بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال است. دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه مونترال از سال 1958 شروع به کار کرده است. هم اکنون حدود یک سوم دانشجویان این دپارتمان را دانشجویان بین المللی تشکیل داده‌اند. انتخاب علوم سیاسی و مطالعات بین المللی به معنای باز کردن افق‌های خود است. دوره‌های ارائه شده در این دپارتمان در ارتباطات و سیاست، اقتصاد و سیاست، فلسفه و سیاست، مطالعات بین المللی و علوم سیاسی هستند. دانشجویان امکان اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی تا دکتری دارند. دوره‌های لیسانس شامل لیسانس علوم سیاسی، لیسانس در مطالعات بین المللی و دوره‌های بین رشته‌ای لیسانس علوم سیاسی و فلسفه و لیسانس در ارتباطات و سیاست هستند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    دانشگاه مونترال بزرگترین درآمد تحقیقاتی حمایت شده در کبک و سومین دانشگاه بزرگ در کاناداست که نزدیک به 524.1 میلیون دلار را در سال برای تحقیقات صرف می‌کند. بیش از 55 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند که این امر دانشگاه مونترال را به دومین دانشگاه بزرگ کانادا از نظر ثبت نام دانشجو تبدیل کرده است. دانشجویان می‌توانند با بررسی بهترین رشته‌های دانشگاه مونترال در این موسسه مشهور تحصیلات خود را ادامه دهند. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه مونترال کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت