بهترین رشته های دانشگاه ملی استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ملی استرالیا (ANU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر کانبرا قرار دارد. این دانشگاه در سال 1946 تاسیس شد و هم اکنون یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در رنکینگ جهانی کیو اس (QS) 2024 توانست رتبه 34 جهانی را کسب کند. این رتبه خوب نشان می‌دهد دانشگاه ملی استرالیا از نظر اعتبار مدرک و کیفیت آموزش در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. نرخ پذیرش این دانشگاه 35 درصد است و پذیرش در برخی از رشته‌های آن، بسیار رقابتی خواهد بود. دانشجویان می‌توانند در بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا تحصیل کنند و چشم اندازهای شغلی خود را گسترش دهند. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی رشته‌های برتر دانشگاه ملی استرالیا می‌پردازیم.

    رشته فلسفه

    رشته فلسفه

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته فلسفه توانسته رتبه یک استرالیا و رتبه 8 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. فلسفه از بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا محسوب می‌شود. دانشکده فلسفه دانشگاه ملی استرالیا بر تحقیق و آموزش در بسیاری از زمینه‌های فلسفی تمرکز دارد. زمانی که دانشگاه ملی استرالیا در دهه 1940 ایجاد شد، فلسفه یک رشته پایه در دانشکده تحقیقات علوم اجتماعی (RSSS) بود. دانشکده فلسفه در سال 2010 از RSSS جدا شد تا به عنوان یک دانشکده مستقل عمل کند.

    نقاط قوت خاص این دانشکده در شش حوزه گسترده از جمله فلسفه ذهن، فلسفه علم، فلسفه اخلاق و سیاسی، معرفت شناسی، منطق و متافیزیک، فلسفه اروپایی و فلسفه آسیایی نهفته است. در این دانشکده می‌توانید برای لیسانس سیاست، فلسفه و اقتصاد (PPE)، دوره‌های Honours، دوره‌های فوق لیسانس و دکتری درخواست دهید. شما با دریافت مدرک فلسفه می‌توانید به سرعت وارد بازار کار شوید، زیرا این مدرک اعتبار بالایی دارد.

    رشته زمین شناسی

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته زمین شناسی توانسته رتبه یک استرالیا و رتبه 11 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. رشته زمین شناسی یا علوم زمین در دانشکده تحقیقات علوم زمین (RSES) ارائه می‌شود. زمین شناسی در دانشگاه ملی استرالیا در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شوند. دانشجویان همچنین می‌توانند در دوره‌های Honours شرکت کنند و مقطع کارشناسی ارشد را یک ساله تمام کنند.

    شما در مورد انسان شناسی بیولوژیکی، زیست شناسی، شیمی، علوم آب و هوا، علوم زمین، سیاست زیست محیطی، تکامل و اکولوژی، ژنتیک، جغرافیا، ایمنی شناسی، علوم دریایی، مدیریت منابع طبیعی و پایداری و بسیاری موضوعات دیگر دانش تخصصی دریافت خواهید کرد و تحت آموزش اساتید مجرب و امکانات آموزشی متعدد قرار می‌گیرید. همچنین بورسیه‌های مختلف به دانشجویان بین المللی مستعد ارائه می‌شود.

    رشته فیزیک و نجوم

    رشته فیزیک و نجوم

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته فیزیک و نجوم توانسته رتبه یک استرالیا و رتبه 42 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. رشته فیزیک و نجوم از بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا است. این رشته در دانشکده تحقیقات نجوم و اخترفیزیک (RSAA) ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های لیسانس، Honours، فوق لیسانس و دکتری تحصیل کنند. رشته نجوم و اخترفیزیک شما را با مهارت‌های فنی، مانند مدل سازی نظری، طراحی ابزار و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای موفقیت در بازار کار مجهز می‌کند.

    دانشگاه ملی استرالیا یک رصدخانه بزرگ دارد که در آن دانشجویان روی یک پروژه نجوم زیر نظر اخترشناسان حرفه‌ای کار می‌کنند. علاوه بر کار بر روی پروژه خود، دانشجویان نیز مهارت‌های محاسباتی را یاد می‌گیرند. دانشکده تحقیقات نجوم و اخترفیزیک (RSAA) در دانشگاه ملی استرالیا از دانشجویان مستعد در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از همه ملیت‌ها برای بورسیه فول فاند دعوت می‌کند.

    رشته حقوق

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته حقوق توانسته رتبه 4 استرالیا و رتبه 24 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. دانشکده حقوق دانشگاه ملی استرالیا چشم اندازهای تحصیلی دانشجویان را گسترش می‌دهد. شما می‌توانید در دوره‌های لیسانس حقوق، فوق لیسانس حقوق، دکتری حقوق، Juris Doctor و گواهینامه حقوق پذیرش بگیرید. در طول دوره تحصیلی خود، دانش عمیقی در مورد نقش و عملکرد قانون در یک جامعه بدست خواهید آورد.

    دانشجویان فرصت‌های متعددی برای عملی کردن دانش حقوقی خود خواهند داشت. به این صورت که تجربه عملی خود را از طریق طیف وسیعی از دوره‌های کارآموزی، بالینی و کسب تجربه در موقعیت‌های واقعی بدست خواهند آورد. فارغ التحصیلان دانشکده حقوق دانشگاه ملی استرالیا نه تنها به عنوان وکیل و افراد حقوقی، بلکه در قامت افراد تاثیرگذار در تغییرات اجتماعی، بهبود سیاست عمومی و تقویت دیپلماسی جهانی کار می‌کنند. کارفرمایان بسیاری در بازار کار به دنبال فارغ التحصیلان رشته حقوق دانشگاه ملی استرالیا هستند.

    رشته مهندسی برق

    رشته مهندسی برق

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته مهندسی برق توانسته رتبه 3 استرالیا و رتبه 58 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. دوره‌های ارائه شده در این رشته در کالج مهندسی، محاسبات و سایبرنتیک (CECC) برگزار می‌شوند. مدرک کارشناسی ارشد دو ساله دانش تخصصی و مهارت‌های مهندسی حرفه‌ای را برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا آن‌ها را برای شغلی در زمینه گسترده مهندسی برق آماده کند. این دوره‌ها مهارت‌های لازم برای رسیدگی به مشکلات پیچیده حوزه برق و الکترونیک را می‌دهند و در عین حال دانش فنی پیشرفته را در یک یا چند زمینه از جمله سیستم‌های قدرت، انرژی‌های تجدیدپذیر و سیستم‌های مخابراتی ارائه خواهند داد.

    دانشجویان در دوره‌های لیسانس با مبانی مهندسی برق و الکترونیک آشنا می‌شوند. آن‌ها با درک کمیت‌های الکتریکی پایه، عناصر مدار و تکنیک‌های آنالیز مدار می‌توانند حوزه الکترونیک را توسعه دهند. همچنین درک درستی از اصول و عملکرد دیودها و تقویت کننده‌های عملیاتی را خواهند داشت. در این راستا واحدهای کارآموزی برای کسب تجربه علمی در برق و الکترونیک نیز به دانشجویان ارائه خواهند شد.

    رشته سیاست

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته سیاست توانسته رتبه یک استرالیا و رتبه 10 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. رشته سیاست از بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا است. این رشته در دانشکده سیاست و روابط بین الملل در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود. دانشکده سیاست و روابط بین الملل دانشگاه ملی استرالیا سابقه طولانی در زمینه تحقیقات، آموزش دارد. زمینه‌های اصلی تحقیق و تدریس در این دانشکده شامل سیاست استرالیا، روابط بین المللی، سیاست تطبیقی، نظریه سیاسی، حقوق بشر، جهانی شدن، سیاست عمومی و سایر موارد هستند.

    دانشکده سیاست و روابط بین الملل دو برنامه تحقیقاتی درجه بالاتر از جمله دکتری سه ساله (PhD) و کارشناسی ارشد یک و نیم ساله (MPhil) را ارائه می‌دهد. تعهد دانشگاه ملی استرالیا به آموزش مبتنی بر تجربه است تا دانشجویان با رویکردهای سیاسی در دنیای امروز آشنایی بیشتری پیدا کنند. شما با مدرکی فارغ التحصیل خواهید شد که در سطح جهانی شناخته شده و برای کارفرمایان جذاب است. شما با مهارت‌های توسعه یافته در تحقیق، تفکر انتقادی و حل مسئله وارد بازار پرچالش سیاست و امور بین الملل خواهید شد.

    رشته تاریخ

    رشته تاریخ

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته تاریخ توانسته رتبه یک استرالیا و رتبه 13 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. دانشکده تاریخ دانشگاه ملی استرالیا به دلیل کیفیت تحقیق و تدریس خود از شهرت ملی و بین المللی بسیار بالایی برخوردار است. این دانشکده همچنین طیف گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های تحقیقاتی مختلف در رشته تاریخ را به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می‌دهد.

    لیسانس تاریخ دانشگاه ملی استرالیا که بسیار پر طرفدار است، طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها را ارائه می‌دهد. موضوعات تحت پوشش شامل جنگ، انقلاب، امپراتوری، برده‌داری، مذهب، مهاجرت، نژاد، قومیت، جنسیت، تمایلات جنسی و سایر موارد است. دانشجویان از تاریخ دوران باستان یاد می گیرند و تا به امروز پیش می‌روند تا تحولات آن را به خوبی درک کنند. فارغ التحصیلان رشته تاریخ دانشگاه ملی استرالیا به سرعت وارد بازار کار می‌شوند.

    رشته حسابداری و مالی

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته حسابداری و مالی توانسته رتبه 5 استرالیا و رتبه 44 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. رشته حسابداری و مالی از بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا است. این رشته در دانشکده تحقیقات مالی، مطالعات آماری و آمار (RSFAS) مرکز تحقیقات و آموزش دانشگاه ملی استرالیا در امور مالی، مطالعات اکچوئری و آمار ارائه می‌شود. این دانشکده همچنین مجموعه گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در هر سه زمینه فوق ارائه می‌دهد.

    شما در دوره‌های آموزشی حسابداری و مالی دانش و مهارت‌های حسابداری نظری و فنی برای ارائه راه حل‌های ممکن برای مشکلات معمول این حوزه در کار را دریافت خواهید کرد. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مختلف از جمله لیسانس علوم اجتماعی در مطالعات اکچوئری و اقتصاد، فوق لیسانس مدیریت مالی، دکتری دارایی، مالی و سرمایه گذاری و بسیاری موارد از دانشگاه ملی استرالیا پذیرش بگیرند. این دانشگاه همچنین بورسیه‌های خاصی را برای دانشجویان گروه مالی و حسابداری در نظر گرفته است.

    رشته مهندسی کامپیوتر

    رشته مهندسی کامپیوتر

    دانشگاه ملی استرالیا در رشته مهندسی کامپیوتر توانسته رتبه 2 استرالیا و رتبه 56 جهانی را از نظام رتبه بندی کیو اس 2023 کسب کند. کالج مهندسی، محاسبات و سایبرنتیک (CECC) دانشگاه ملی استرالیا مسئول ارائه دوره‌های مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر است. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه نسل جدیدی از دانشمندان کامپیوتر و متخصصان محاسبات را آموزش می‌دهد تا بتوانند راه حل‌هایی برای چالش‌های بزرگ جهانی ارائه دهند.

    دانشجویان می‌توانند دوره‌های مختلف از جمله لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و مدرک گواهینامه پذیرش بگیرند. لیسانس چهار ساله (Honours) در مهندسی نرم افزار ترکیبی از محاسبات به همراه سیستم‌های مهندسی و هسته‌ای است. لیسانس بین رشته‌ای 3 ساله تحلیل داده‌های کاربردی نیز ترکیبی از محاسبات، آمار و علوم اجتماعی است. دانشجویان همچنین می‌توانند در گرایش‌هایی مانند محاسبات پیشرفته، تحلیل داده‌های کاربردی و سایر موارد تحصیل کنند.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    در این مطلب ما بهترین رشته‌های دانشگاه ملی استرالیا را معرفی کردیم. اکنون می‌توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و دوران تحصیلی بسیار خوبی را در این کشور سپری کنید. در دانشگاه ملی استرالیا بیشتر رشته‌های علوم انسانی در رتبه‌های بالاتر قرار دارند و این دانشگاه تمرکز بالایی در این گروه تحصیلی دارد. با این حال، همچنان می‌توانید برای رشته‌های مهندسی، پزشکی و هنر نیز درخواست خود را ارائه دهید و مدرک معتبر بگیرید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه ملی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت