بهترین رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یک موسسه معروف جهانی برای دانش اندوزی، یادگیری و تحقیقات است. این دانشگاه همواره در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال حاضر در رتبه 34 بهترین دانشگاه‌های جهان در رتبه بندی کیو اس (QS) 2024 قرار دارد. این دانشگاه از سال 1915 میلادی درهای خود را به روی افراد کنجکاو به دانش باز کرده است. دانشگاه بریتیش کلمبیا حدود 500 مدرک در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در مورد بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تحصیل در کانادا بیشتر بدانید، با مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» همراه ما باشید.

    رشته کسب و کار

    دانشکده کسب و کار Sauder دانشگاه بریتیش کلمبیا به دلیل برنامه درسی دقیق، بدنه دانشجویی متنوع و رویکرد جامع در آموزش شناخته می‌شود. مدرک لیسانس بازرگانی این دانشکده اعتبار بالایی دارد و به دلیل تاکید آن بر ارائه پایه‌ای قوی در دانش و مهارت‌های تجاری در نزد دانشجویان داخلی و بین المللی مشهور است. دانشکده تخصص‌های مختلفی از جمله حسابداری، مالی، بازاریابی و غیره را ارائه می‌دهد و به دانشجویان اجازه خواهد داد تا تحصیلات خود را با اهداف شغلی خاص خود تنظیم کنند.

    دانشکده کسب و کار Sauder چندین دوره تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA)، کارشناسی ارشد مدیریت (MM)، کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل کسب و کار (MBAN) و کارشناسی ارشد مدیریت در تحقیقات عملیاتی (MM in OR) را ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها برای ارائه دانش و مهارت‌های تجاری پیشرفته به دانشجویان برای موفقیت در رشت‌های خود طراحی شده‌اند. این دانشکده اغلب بر یادگیری تجربی تاکید می‌کند و فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا از طریق کارآموزی بتوانند تجربه واقعی به دست آورند.

    رشته فناوری

    رشته فناوری دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته کسب و کار در کانادا رتبه 2 و در جهان 39 را در کیو اس 2023 دارد. حوزه فناوری از بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا است. این دانشگاه به دلیل رویکرد جامع و نوآورانه خود در آموزش از جمله رشته‌های مرتبط با فناوری مشهور است. این دانشگاه دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در زمینه‌های مرتبط با فناوری ارائه می‌دهد. دانشکده علوم کاربردی UBC طیف وسیعی از برنامه‌های متمرکز بر فناوری به شرح زیر را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد:

    • علوم کامپیوتر: رشته علوم کامپیوتر UBC جنبه‌های مختلف علوم کامپیوتر از جمله توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی، علم داده و غیره را پوشش می‌دهد.
    • حسابداری و مالی: حسابداری و مالی دو رشته مهم در مدیریت تجارت و اقتصاد هستند که دانشگاه بریتیش کلمبیا در ارائه این رشته اعتبار بالایی دارد.
    • فناوری اطلاعات (IT): این رشته حوزه‌هایی مانند سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه، امنیت سایبری و توسعه نرم افزار را پوشش می‌دهد.

    دوره‌های تحصیلی در رشته فناوری معمولا فرصت‌های یادگیری عملی، پروژه‌های تحقیقاتی و مشارکت‌های صنعتی را برای ارائه تجربیات عملی به دانشجویان و آماده‌سازی آن‌ها برای مشاغل در زمینه‌های مختلف مرتبط با فناوری ترکیب می‌کنند. این دانشگاه همچنین بر تحقیق و نوآوری تاکید زیادی دارد و فرصت‌هایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته کار کرده و تجربه عملی به دست آورند.

    رشته علوم طبیعی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های علوم طبیعی را برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پایه‌ای قوی در دانش علمی، مهارت‌های تفکر انتقادی و تجربه عملی در زمینه‌های مختلف در علوم طبیعی به دانشجویان ارائه دهند. برخی از دوره‌های محبوب در علوم طبیعی ارائه شده در UBC عبارتند از:

    • زیست شناسی: دانشگاه بریتیش کلمبیا یک برنامه زیست شناسی قوی ارائه می‌دهد که جنبه‌های مختلف علوم زیستی از جمله زیست شناسی سلولی و مولکولی، اکولوژی، تکامل و ژنتیک را پوشش می‌دهد.
    • شیمی: رشته شیمی در دانشگاه بریتیش کلمبیا بر جنبه‌های نظری و عملی شیمی از جمله شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی فیزیک و شیمی تجزیه تمرکز دارد.
    • فیزیک: برنامه فیزیک دانشگاه بریتیش کلمبیا درک جامعی از اصول اساسی فیزیک و کاربردهای آن‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله اخترفیزیک، فیزیک ماده متراکم و مکانیک کوانتومی ارائه می‌دهد.
    • علوم زمین و محیط زیست: دانشگاه بریتیش کلمبیا برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که بر مطالعه زمین، فرآیندهای آن و محیط زیست از جمله موضوعاتی مانند زمین شناسی، علوم محیطی، علوم جوی و اقیانوس شناسی تمرکز دارد.
    • ریاضیات: برنامه ریاضیات دانشگاه بریتیش کلمبیا طیف گسترده‌ای از اصول و کاربردهای ریاضی از جمله ریاضیات محض، ریاضیات کاربردی و مدل سازی ریاضی را شامل می‌شود.

    برنامه‌های علوم طبیعی دانشگاه بریتیش کلمبیا اغلب فرصت‌های تحقیقاتی، کار میدانی و تجربیات آزمایشگاهی را برای ارائه تجربیات یادگیری عملی و فرصت‌هایی برای کار بر روی پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. علاوه بر این، دانشگاه بر رویکردهای بین رشته‌ای تاکید می‌کند و به دانشجویان اجازه می‌دهد تا ارتباطات بین شاخه‌های مختلف علوم طبیعی و سایر رشته‌ها را کشف کنند.

    رشته مهندسی

    رشته مهندسی دانشگاه بریتیش کلمبیا

    مهندسی از بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا است. دانشگاه بریتیش کلمبیا به دلیل دوره‌های مهندسی قوی خود مشهور است و مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را از طریق دانشکده علوم کاربردی خود ارائه می‌دهد. دانشکده علوم کاربردی UBC مجموعه متنوعی از رشته‌های مهندسی از جمله موارد زیر را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد:

    • مهندسی عمران: رتبه 2 در کانادا و 53 در رتبه بندی کیو اس 2023
    • مهندسی شیمی: رتبه 3 در کانادا و 21 در رتبه بندی کیو اس 2023
    • مهندسی برق: رتبه 3 در کانادا و 36 در رتبه بندی کیو اس 2023
    • مهندسی معدن: رتبه 3 در کانادا و 10 در رتبه بندی کیو اس 2023

    این رشته‌ها به طور کلی ترکیبی از دانش نظری و کاربرد عملی را به همراه فرصت‌هایی برای تحقیق و یادگیری تجربی به دانشجویان ارائه می‌دهند. علاوه بر این، برنامه‌های مهندسی UBC اغلب بر همکاری و نوآوری بین رشته‌ای تاکید می‌کنند و دانشجویان را برای مقابله با چالش‌های پیچیده مهندسی در دنیای واقعی آماده می‌کنند.

    رشته پزشکی

    دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته پزشکی در کانادا رتبه سه و در جهان 28 را از کیو اس 2023 دارد و بنابراین مهاجرت به کانادا برای تحصیل در این دانشگاه و برای رشته‌ی پزشکی آن از محبوبیت بسیار قابل توجهی برخوردار است. این دانشگاه دوره‌های پزشکی خود را از طریق دانشکده پزشکی داشت. دوره پزشکی UBC در سطح ملی و بین المللی بسیار مورد توجه است. رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه 2 را در کل کانادا دارند. این دوره‌ها به دلیل برنامه درسی جامع، فرصت‌های تحقیقاتی نوآورانه و تعهد به تولید پزشکان ماهر و دلسوز در سراسر جهان شناخته شده است. دانشکده پزشکی UBC طیف وسیعی از دوره‌های آموزش پزشکی را در سطوح مختلف به شرح زیر ارائه می‌دهد:

    • پزشکی عمومی: این دوره در نهایت منجر به دریافت مدرک پزشکی عمومی (MD) می‌شود. این دوره بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد.
    • پزشکی حرفه‌ای: برنامه‌های مختلف رزیدنتی و فلوشیپ برای دریافت تخصص (پوست، مغز و اعصاب، ارتوپدی و غیره) در این مقطع ارائه می‌شوند.

    برنامه درسی برنامه پزشکی UBC اغلب بر ترکیبی از دانش نظری، توسعه مهارت‌های بالینی، تجربه عملی و فرصت‌های تحقیقاتی تاکید دارد. علاوه بر این، رشته‌های پزشکی بر رویکرد بیمار محور، همکاری بین حرفه‌ای و تعهد به پرداختن به چالش‌های سلامت اجتماعی تاکید دارد.

    رشته حقوق

    رشته حقوق دانشگاه بریتیش کلمبیا

    حقوق از بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا است. دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته کسب و کار در کانادا رتبه 3 و در جهان 44 را در رتبه بندی کیو اس 2023 دارد. در دانشکده حقوق Peter A. Allard دانشجویان یک آموزش با کیفیت و درجه یک در رشته حقوق دریافت خواهند کرد که زمینه‌های سنتی این حوزه را با زمینه‌های نوظهور ترکیب کرده است.

    دانشجویان در سال اول با قراردادها، حقوق کیفری و آیین دادرسی، حقوق مالکیت، تخلفات، تحقیقات و نگارش حقوقی، حقوق عمومی و حقوق فراملی آشنا می‌شوند. سپس در سال دوم و سوم طیف گسترده‌ای مباحث تخصصی را آموزش می‌بینند. این یک دوره سه ساله است که منجر به دریافت مدرک Juris Doctor در حقوق می‌شود.

    رشته علوم انسانی

    دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه بریتیش کلمبیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و دوره‌های مربوط به حوزه علوم انسانی از جمله زبان انگلیسی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، جامعه شناسی، روانشناسی، اقتصاد، زبان شناسی و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد. دانشجویان مقطع کارشناسی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته علوم انسانی این فرصت را دارند که از بین رشته‌های مختلف یکی را انتخاب کنند.

    دوره‌های ارائه شده اغلب آموزش جامعی را در رشته انتخابی ارائه می‌دهند که دانش نظری را با مهارت‌های عملی و تفکر انتقادی ترکیب می‌کنند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشگاه بریتیش کلمبیا برنامه‌های مختلف مرتبط با علوم انسانی را برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل و تحقیق در زمینه‌های خاص هستند ارائه می‌دهد. رتبه رشته‌های مختلف علوم انسانی طبق جدول زیر هستند:

    رشته

    رتبه در کانادا

    رتبه در جهان

    جغرافیا

    1

    7

    تاریخ

    2

    31

    فلسفه

    5

    101

    سیاست

    3

    49

    علوم اجتماعی

    2

    32

    روانشناسی

    2

    22

    اقتصاد

    2

    22

    رشته هنر

    رشته هنر دانشگاه بریتیش کلمبیا

    هنرهای زیبا از بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا یک برنامه مطالعاتی هنر قوی دارد که طیف متنوعی از فرصت‌های آموزشی را در زمینه هنر ارائه می‌دهد. این دوره‌ها در دانشکده هنر و علوم انسانی برگزار می‌شوند. برای مثال، هنرهای تجسمی مانند نقاشی، مجسمه سازی، هنرهای دیجیتال و غیره محبوبیت زیادی در این دانشکده دارند.

    از دیگر رشته‌های هنری دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌توان به هنرهای نمایشی مانند تئاتر، سینما، موسیقی و رقص اشاره کرد. این دوره‌ها معمولا دانش نظری را با کاربرد عملی، تحلیل انتقادی و کاوش خلاق ترکیب می‌کنند. اساتید اغلب دانشجویان را تشویق می‌کنند تا درک جامعی از هنرها پیدا کنند و مهارت‌های تفکر خلاق و انتقادی خود را پرورش دهند.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    بهترین رشته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا را معرفی کردیم، اکنون می‌توانید رشته مورد نظر خود را برای تحصیل در این دانشگاه معتبر پیدا کنید. مهم است رشته تحصیلی را بر اساس اعتبار، شهریه و علاقه خود انتخاب کنید. همچنین به چشم اندازهای آینده توجه کنید و ببینید آیا امکان تحصیل در کانادا و مهاجرت به این کشور وجود دارد و بازار کار رشته انتخابی شما خوب یا خیر. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین رشته های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت