بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    از آنجایی که فناوری روز به روز در زندگی مردم نقش پررنگ‌تری به خود می‌گیرد، نیاز به نیروهای متخصص به ویژه در حوزه کامپیوتر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان به سراغ بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر می‌روند تا بتوانند مدرک معتبر دریافت کند. تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا می‌تواند چشم اندازهای شغلی دانشجویان را گسترش دهد و به آن‌ها کمک کند تا به متخصصان برتر در حوزه فناوری تبدیل شوند. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا و در رشته کامپیوتر اشاره می‌کنیم.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    این دانشگاه که در استان بریتیش کلمبیا کانادا قرار دارد، در سال 1908 تاسیس شده است. دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه بریتیش کلمبیا که در ماه می 1968 تاسیس شد، یکی از بهترین دپارتمان‌های علوم کامپیوتر در آمریکای شمالی است که در پردیس شهر ونکوور قرار دارد. دوره‌های کارشناسی علوم کامپیوتر که در دانشکده علوم این دانشگاه ارائه می‌شوند که به چهار سال زمان برای تکمیل دوره کارشناسی نیاز است. این دوره‌ها دانش مورد نیاز در مورد پایگاه‌های داده و سیستم عامل‌ها را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. رشته‌های علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی می‌توانند به غیر از دروس اجباری، دروس انتخابی را نیز به دانشجویان ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند در محبوب‌ترین دوره‌های مرتبط با رشته کامپیوتر طبق جدول زیر در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کنند:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علوم کاربردی در مهندسی کامپیوتر

    38129 دلار کانادا

    لیسانس علوم کامپیوتر

    29680 دلار کانادا

    لیسانس علوم در علوم کامپیوتر یکپارچه

    30574 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کاربردی در مهندسی برق و کامپیوتر

    6714 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی برق و کامپیوتر

    15792 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

    6582 دلار کانادا

    دکتری علوم کامپیوتر

    8952 دلار کانادا

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو یک دانشگاه دولتی است که در سال 1957 تاسیس شد. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر واترلو و در استان انتاریو قرار دارد. دانشگاه واترلو چهار دوره کارشناسی، هفت دوره کارشناسی ارشد و چهار دکتری را در رشته مهندسی کامپیوتر ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی مرتبط به علوم کامپیوتر در دانشکده دیوید آر چریتون این دانشگاه برگزار می‌شوند و عمدتا به این دلیل که دوره‌های تحصیلی مشترک را در دانشگاه‌های مختلف جهان به آن‌ها ارائه می‌دهد. مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) بسیار پیشرفته‌تر است و دانشجویان باید در مباحث تحقیقاتی شرکت کنند. برخی از گرایش‌های پرطرفدار در تحصیلات تکمیلی شامل علوم داده و هوش مصنوعی هستند. دانشجویان می‌توانند در محبوب‌ترین دوره‌های مرتبط با رشته کامپیوتر طبق جدول زیر در دانشگاه واترلو تحصیل کنند:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علوم کامپیوتر

    32025 دلار کانادا

    لیسانس علوم کاربردی در مهندسی کامپیوتر

    45975 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کاربردی در مهندسی برق و کامپیوتر

    10881 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی برق و کامپیوتر

    9925 دلار کانادا

    دکتری علوم کامپیوتر

    10773 دلار کانادا

    دکتری مهندسی برق و کامپیوتر

    10773 دلار کانادا

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل جایی است که اولین موتور جستجوی اینترنتی یعنی Archie در آن و در سال 1990 ایجاد شد. به همین دلیل این دانشگاه در رشته کامپیوتر سرآمد همه دانشگاه‌های کاناداست. دانشگاه مک گیل یک دانشگاه دولتی واقع در استان کبک است. مک گیل که در سال 1821 تاسیس شد و دو پردیس از جمله پردیس مونترال در مرکز شهر و پردیس مک ‌دونالد در سنت آن دو بلیو را دارد. تنوع دوره‌های علوم کامپیوتر ارائه شده در دانشکده علوم کامپیوتر این دانشگاه به دانشجویان کمک می‌کند تا مهندسی نرم افزار، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده بازی، طراح تجربه کاربری و غیره به متخصص تبدیل شوند. در ادامه برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر دانشگاه مک گیل به همراه هزینه آورده شده‌اند:

    دوره

    هزینه

    لیسانس مهندسی در مهندسی کامپیوتر

    34242 دلار کانادا

    لیسانس مهندسی در مهندسی نرم افزار

    34242 دلار کانادا

    لیسانس علوم کامپیوتر

    34242 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

    13470 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر (پروژه محور)

    13470 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی  در مهندسی برق و کامپیوتر

    13470 دلار کانادا

    دکتری علوم کامپیوتر

    12091 دلار کانادا

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو بر اساس نظرسنجی‌های مختلف به عنوان بهترین دانشگاه‌ کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر رتبه بندی شده است. دپارتمان علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو به دلیل دوره‌های متنوع و فرصت‌های تحقیقاتی که به دانشجویان خود ارائه می‌دهد، در جهان شهرت دارد. دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی، زبان شناسی محاسباتی و پردازش زبان طبیعی، سیستم‌های کامپیوتری، تعامل انسان و کامپیوتر و بسیاری دیگر تحصیل کنند. دوره‌های علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو به شما این امکان را می‌دهند که ایده‌ها و نوآوری‌های خود را در این حوزه به واقعیت تبدیل کنید. افرادی که دانش و مهارت‌های استثنایی دارند می‌توانند در زمینه‌های تحقیقاتی متنوعی که دانشگاه تورنتو ارائه می‌دهد، شرکت کنند. در ادامه برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو به همراه هزینه آورده شده‌اند:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علمی کاربردی در مهندسی کامپیوتر

    46989 دلار کانادا

    لیسانس علوم در علوم کامپیوتر  (co-op)

    44475 دلار کانادا

    لیسانس علوم در علوم کامپیوتر

    41332 دلار کانادا 

    کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر

    20379 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی  در مهندسی برق و کامپیوتر

    47416 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کاربرد  در مهندسی برق و کامپیوتر

    20379 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم در محاسبات کاربردی

    27555 دلار کانادا

    دکتری فلسفه علوم کامپیوتر

    6364 دلار کانادا

    توجه: دوره کوآپ یا co-op به دوره‌های تحصیلی همراه با کار اشاره دارد.

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر یک دانشگاه جامع است که در سال 1965 تاسیس شد و در استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. سالانه هزاران دانشجوی بین المللی برای یادگیری جنبه‌های نظری و عملی علوم کامپیوتری به دنبال اخذ پذیرش از دانشکده علوم محاسبات و کامپیوتر دانشگاه سایمون فریزر هستند. دانشجویان طور قابل توجهی مهارت‌های تفکر انتقادی و حل مسئله خود را تقویت می‌کنند تا بتوانند در بازار کار سهمی بسزایی داشته باشند. دانشگاه سایمون فریزر دوره‌های بسیار قوی در همه مقاطع تحصیلی دارد. در جدول زیر برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر در دانشگاه سایمون فریزر آورده شده‌اند:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علوم در علوم محاسباتی

    22035 دلار کانادا

    لیسانس علوم کاربردی در علوم مهندسی کامپیوتر

    22035 دلار کانادا

    لیسانس علوم کاربردی در مهندسی کامپیوتر

    23812 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم محاسباتی

    11880 دلار کانادا

    دکتری علوم محاسباتی

    5481 دلار کانادا

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا در استان آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد که در سال 1908 تاسیس شده است. دانشگاه آلبرتا از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا در جهت تحصیل می‌باشد. دانشجویانی که رشته کامپیوتر را در گروه علوم محاسباتی این دانشگاه دنبال می‌کنند، از حضور در محیطی متنوع و پویا احساس خشنودی خواهند کرد. دپارتمان علوم محاسباتی دانشگاه آلبرتا طیف گسترده‌ای دوره‌ها از جمله شبکه‌های ارتباطی، الگوریتم، گرافیک کامپیوتری، بینایی کامپیوتر، رباتیک، مهندسی نرم افزار و بسیاری دیگر را دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر در رشته کامپیوتر را دارند. در ادامه به برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر دانشگاه آلبرتا اشاره می‌کنیم:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علوم محاسباتی

    20250 دلار کانادا

    لیسانس علوم در مهندسی کامپیوتر (طراحی سیستم در مقیاس نانو)

    29650 دلار کانادا

    لیسانس علوم مهندسی کامپیوتر

    29625 دلار کانادا

    لیسانس علوم در علوم محاسباتی (بیوانفورماتیک)

    16034 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

    13980 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

    14812 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد در علوم محاسباتی

    13980 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر (یادگیری ماشین آماری)

    7875 دلار کانادا

    دکتری علوم محاسباتی

    6525 دلار کانادا

    دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یک موسسه دولتی است که در سال 1878 تاسیس شد. دانشگاه مونترال به عنوان بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر شناخته می‌شود. پردیس‌های زیبا و اساتید مجرب این دانشگاه هر ساله بیش از 8 هزار دانشجوی بین المللی را جذب می‌کنند. طی بیش از 50 سال، دپارتمان علوم کامپیوتر و تحقیقات عملیاتی، دانشجویانی را پرورش داده است که در زمینه‌های مرتبط در سطح بین المللی خدمت می‌کنند. دانشجویان در کنار دوره‌های کارشناسی می‌توانند دوره‌های بین رشته‌ای را دنبال کنند که شامل لیسانس بیوانفورماتیک، لیسانس در ریاضیات و علوم کامپیوتر و لیسانس در فیزیک و علوم کامپیوتر هستند. در ادامه برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر در دانشگاه مونترال آمده است:

    دوره

    هزینه

    لیسانس مهندسی کامپیوتر

    14997 دلار کانادا

    لیسانس مهندسی نرم افزار

    14997 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر

    9324 دلار کانادا

    دکتری مهندسی کامپیوتر

    2567 دلار کانادا

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا

    دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه دو زبانه جهان است که در شهر اتاوا و در استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه در سال 1848 تاسیس شد و کلاس‌های درسی خود را به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تدریس می‌کند. دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر این دانشگاه موفق به کسب بهترین دوره‌های تحصیلی مرتبط با علوم کامپیوتر شده است. برنامه علوم کامپیوتر و برنامه مهندسی برق ارزش‌های مشابهی دارند و دانشجویان می‌توانند هر دو این رشته‌ها در یک رشته واحد بگذرانند. اکثر دانشجویانی که از دانشگاه اتاوا فارغ التحصیل می‌شوند، موقعیت شغلی خوبی در بازار کار به دست می‌آورند. در جدول زیر برخی از دوره‌های محبوب علوم کامپیوتر در دانشگاه اتاوا آمده است:

    دوره

    هزینه

    لیسانس علوم کامپیوتر

    59294 دلار کانادا

    لیسانس علوم کاربردی در مهندسی کامپیوتر

    59295 دلار کانادا

    لیسانس علوم کامپیوتر (مدیریت و کارآفرینی)

    59294 دلار کانادا

    لیسانس علوم کامپیوتر در مهندسی کامپیوتر

    59295 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

    20639

    کارشناسی ارشد مهندسی برق و کامپیوتر

    25403 دلار کانادا

    کارشناسی ارشد علوم کاربردی در مهندسی برق و کامپیوتر

    20639 دلار کانادا

    دکتری علوم کامپیوتر

    5294 دلار کانادا

    دکتری مهندسی برق و کامپیوتر

    5294 دلار کانادا

    فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در علوم کامپیوتر در کانادا

    فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در علوم کامپیوتر در کانادا

    تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در بهترین دانشگاه‌های کانادا طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را در حوزه فناوری باز می‌کند. کانادا به دلیل صنعت فناوری قوی خود در جهان شناخته می‌شود و از این رو، تقاضای فزاینده‌ای برای متخصصان ماهر دارد. فارغ التحصیلان مدرک علوم کامپیوتر می‌توانند در موقعیت‌های زیر مشغول به کار شوند:

    • توسعه دهنده و مهندس نرم افزار: توسعه و طراحی سیستم‌ها و وبسایت‌های نرم افزاری را برای کسب و کارها و سازمان‌ها
    • دانشمند داده: تجزیه و تحلیل و تفسیر مجموعه داده‌های پیچیده برای استخراج اطلاعات معنادار جهت گرفتن تصمیمات تجاری آگاهانه
    • هوش مصنوعی و مهندس یادگیری ماشین: کار روی توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی، مدل‌های یادگیری ماشین و سیستم‌های هوشمند
    • تحلیلگر امنیت سایبری: محافظت از سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری در برابر تهدیدات و حملات بالقوه
    • تحلیلگر سیستم: ارزیابی و بهبود سیستم‌ها، شبکه‌ها و فرآیندهای کامپیوتری برای افزایش کارایی و بهره وری
    • مدیر پروژه فناوری اطلاعات: نظارت بر برنامه ریزی، اجرا و مدیریت پروژه‌های فناوری در سازمان‌ها
    • توسعه دهنده وب: طراحی و توسعه وب سایت‌ها و اطمینان از عملکرد و کاربر پسند بودن آن‌ها
    • مدیر پایگاه داده: مدیریت و سازماندهی داده‌ها، اطمینان از یکپارچگی و در دسترس بودن آن‌ها برای بازیابی کارآمد
    • پژوهشگر: شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای پیشرفته برای پیشبرد حوزه علوم کامپیوتر

    این‌ها تنها چند نمونه از فرصت‌های شغلی متنوعی هستند که برای فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در کانادا وجود دارد. اکوسیستم فناوری پر رونق و شرکت‌های نوآور موجود در کانادا، چشم اندازهای زیادی را برای رشد و پیشرفت در این زمینه فراهم می‌کنند.

    مراحل تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

    مراحل تحصیل رشته کامپیوتر در کانادا

    برای درخواست دوره‌های علوم کامپیوتر در کانادا، مراحل زیر را دنبال کنید:

    • تحقیق کردن: دانشگاه‌های کانادا و دوره‌های علوم کامپیوتر ارائه شده توسط آن‌ها را بررسی کنید. عواملی مانند برنامه درسی، هیئت علمی، شهرت، رتبه، مکان و شرایط پذیرش را در نظر بگیرید.
    • بررسی شرایط پذیرش: شرایط خاص پذیرش برای هر دانشگاه از جمله مدارک تحصیلی، مهارت زبان انگلیسی (به عنوان مثال نمرات تافل یا آیلتس)، آزمون‌های استاندارد (مانندSAT  یا ACT) و دوره‌های پیش نیاز را بررسی کنید.
    • تهیه مدارک مورد نیاز: مدارک لازم از جمله ریز نمرات دانشگاهی، توصیه نامه‌ها، انگیزه نامه، رزومه، نمرات آزمون استاندارد شده و مدرک مهارت زبان انگلیسی را جمع آوری کنید.
    • ارسال درخواست آنلاین: به وبسایت رسمی دانشگاه یا پورتال درخواست آنلاین مراجعه کرده و فرم درخواست را تکمیل کنید. ارائه اطلاعات دقیق و مرتبط با توجه به جدول زمانی مهم است. هزینه‌های درخواست مورد نیاز را به صورت آنلاین پرداخت کنید که ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشند.
    • ارسال مدارک پشتیبان: تمام مدارک پشتیبانی مورد نیاز مانند ریز نمرات، توصیه نامه‌ها، نمرات آزمون و سایر مدارکی که توسط هر دانشگاه مشخص شده‌اند را در وبسایت دانشگاه آپلود کنید.
    • پیگیری وضعیت درخواست: درخواست خود را از طریق پورتال درخواست آنلاین دانشگاه پیگیری کنید. هرگونه الزامات یا اسناد اضافی را در صورت درخواست تهیه و ارسال کنید.
    • درخواست مجوز تحصیل: در صورت قبولی در پذیرش برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا آماده شوید. بعد از تهیه ویزا باید در زمان تعیین شده به کانادا سفر کنید تا دوره تحصیلی خود را آغاز کنید.

    توجه: به یاد داشته باشید که وبسایت هر دانشگاه را بررسی کنید، زیرا روند درخواست هر دانشگاه ممکن است کمی متفاوت باشد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    در این مقاله به تفصیل در مورد بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته کامپیوتر صحبت کردیم. اکنون می‌توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. فقط یادتان باشد همه چیز را بررسی کنید و فقط به اعتبار دانشگاه توجه نکنید. بررسی شرایط آب و هوایی، امکانات شهری، امکان دریافت خوابگاه یا بورسیه، هزینه‌های زندگی در کانادا و سایر موارد نیز مهم هستند. اگرچه تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان یک رویا است، اما دانشجویان باید تمام سعی خود را بکنند که پذیرش دانشگاه را بگیرند. برای طرح هرگونه سوال در مورد انتخاب دوره زبان، دانشگاه یا کالج، نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته کامپیوتر

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت