بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته معماری
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    معماران فضاهای کاربردی و زیبا را طراحی می‌کنند تا میلیون‌ها نفر روزانه در آن کار و زندگی کنند. چنین ساختمان‌هایی به عنوان شاهدی بر نبوغ و آرزوهای بشر هستند که به ساکنان خود پناه می‌دهند و به آن‌ها الهام می‌بخشند. معماران آینده‌نگر برای رویارویی با دنیایی از ایده‌ها و کسب دانش تخصصی به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های مقاصد برتر تحصیلی دنیا از جمله کشور کانادا هستند. کانادا نه تنها در حوزه شهرسازی سرآمد است، بلکه امکانات آموزشی لازم برای موفقیت در این زمینه را نیز فراهم کرده است. در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا در زمینه رشته معماری را معرفی می‌کنیم.

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو

    دانشگاه واترلو در لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته معماری قرار دارد. این دانشگاه که در سال 1979 تاسیس شد، تنها موسسه معماری کانادایی است که یک مرکز دائمی بین المللی در رم ایتالیا دارد. دوره‌های معماری ارائه شده در این دانشگاه همه چیز از مصالح ساختمانی و تکنیک‌های ساخت و ساز گرفته تا تاریخ فرهنگی، بافت اجتماعی و معماری سبز را پوشش می‌دهد و آن را با تجربه کار مشارکتی با حقوق ترکیب می‌کند.

    دوره کارشناسی در دانشکده معماری واترلو یک برنامه پیش حرفه‌ای است که دانش و مهارت‌های اساسی لازم برای شروع دوره کارشناسی ارشد و ورود به این رشته را به صورت حرفه‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشجویان در طول یک سری پروژه‌های عملی، مهارت‌ها و ایده‌های خود را در استودیوی اختصاصی خود توسعه خواهند داد. شما با اصول فیزیک، جامعه و فرهنگ، تفکر انتقادی، مواد و تکنیک‌های آموزشی، تعامل انسان با محیط‌های طبیعی و ساخت بشر آشنا خواهید شد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دوره لیسانس طراحی در معماری، معماری منظر و شهرسازی ارائه شده توسط دانشکده معماری دانشگاه بریتیش کلمبیا این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا همه حوزه‌های این رشته جذاب را مطالعه کنند. این برنامه دوره‌هایی را در زمینه طراحی رسانه، تم‌ها در معماری، سازه‌های معماری، فناوری معماری و سیستم‌ها و کنترل‌های محیطی ارائه می‌دهد. دانشجویان همچنین فرصتی برای یادگیری تجربی از طریق برنامه آموزش کوآپ (Co-oP) و برنامه پیش حرفه‌ای دارند تا خود را برای کارشناسی ارشد آماده کنند.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا اولین موسسه‌ای در کاناداست که مدرک دوگانه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در مدت زمان فشرده دو مدرک کارشناسی ارشد معماری و کارشناسی ارشد معماری منظر دریافت کنید. این مدارک کارشناسی ارشد دانشجویان را قادر می‌سازند تا در زمینه معماری بیشتر تحقیق کنند یا موضوعات پیشرفته را در این زمینه مطالعه کنند. دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا بعد از فارغ التحصیلی در مشاغلی مانند آرشیتکت، طراح منظر، مشاوره محیطی، مدیریت تحقیقات، مشاوره ساختمان‌های پایدار و غیره مشغول به کار می‌شوند.

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو را باید از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته معماری دانست. دانشجویان معماری در دانشگاه تورنتو سفر آموزشی خود را با جنبه‌های اولیه این رشته از جمله طراحی، تاریخ و فناوری آغاز می‌کنند. هنگامی که دانشجویان درک جامعی از مبانی اولیه به دست آوردند، این امکان را دارند یکی از چهار رشته اصلی را برای نیمه دوم تحصیلات خود در مقطع کارشناسی دنبال کنند. این رشته‌های اصلی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تحصیلات خود را در زمینه‌های مختلف مانند طراحی معماری، تاریخ معماری، تئوری معماری و فناوری معماری ادامه دهند.

    برای کسانی که می‌خواهند در حوزه معماری تخصص بیشتری به دست آورند، دانشگاه تورنتو مدرک کارشناسی ارشد را در هر دو سطح حرفه‌ای (Professional) و پس از حرفه‌ای (Post-Professional) در معماری و معماری منظر ارائه می‌دهد. هر دوی این مدارک برای ورود به بازار کار طراحی شده‌اند و صلاحیت لازم را به دانشجویان می‌دهند. این دانشگاه به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا از طریق برنامه دکتری فلسفه در معماری، منظر و طراحی زمینه معماری تحقیقات بیشتری انجام دهند.

    دانشگاه مک گیل

    ماموریت دانشکده معماری پیتر گو-هوا فو (Peter Guo-hua Fu) دانشگاه مک گیل، توسعه مهارت‌ها در هنر و علم طراحی و ساخت ساختمان برای تشویق به تعالی در معماری است. از این رو، دانشگاه مک گیل یک دوره تحصیلی لیسانس علوم معماری را ارائه می‌دهد. این مدرک غیرحرفه‌ای است، اما دانش پایه‌ای و تخصصی لازم برای دستیابی به مدرک حرفه‌ای در معماری را در طول سه سال به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه مک گیل از جمله گزینه‌های برتر برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است.

    دانشجویان در مک گیل پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی یک دوره دو ساله را در زمینه طراحی انجام می‌دهند که به مدرک کارشناسی ارشد معماری حرفه‌ای مدرسه ختم می‌شود. هم هیئت گواهینامه معماری کانادا و هم هیئت ملی اعتباربخشی معماری در ایالات متحده اعتبار این مدرک را به رسمیت می‌شناسند. همچنین دانشگاه مک گیل دو مرکز تحقیقاتی دارد که شامل FARMM (توسعه تحقیقات معماری در میانجیگری رسانه) و LIPHE (آزمایشگاه نمونه سازی یکپارچه و محیط‌های ترکیبی) هستند.

    دانشگاه دالهاوزی

    دانشگاه دالهاوزی

    دانشگاه دالهاوزی برنامه کارشناسی معماری خود را به 3 بخش تقسیم می‌کند که همه آن‌ها منجر به دریافت دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهند شد. دو سال اول دوره‌های دانشگاهی در رشته معماری به عنوان اولین بخش از سه بخش خواهند بود. مراحل بعدی تحصیلات دانشگاهی منجر به دریافت مدرک لیسانس مطالعات طراحی محیط می‌شود. دو بخش دیگر نیز دو سال طول می‌کشند که به دانشجویان پایه‌ای محکم در مبانی معماری ارائه می‌دهد تا آن‌ها را برای مرحله نهایی تحصیل در سطح کارشناسی ارشد آماده کند.

    پذیرش در این دوره تحصیلی رقابتی است، به طوری که دانشگاه در هنگام پذیرش دانشجو دستاوردهای تحصیلی و توانایی‌های طراحی دانشجویان را در اولویت قرار می‌دهد. سال‌های پنجم و ششم در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شوند که دانشجویان را قادر می‌سازد تا مطالعات خود را بر روی تخصص‌های این رشته متمرکز کنند و در نهایت برای پایان نامه خود آماده شوند. تحقیقات پیشرو در این دانشگاه روی سیستم‌های ساختمانی، علم ساخت و ساز، اندازه گیری‌های کمی عملکرد ساختمان و ابزارهای محاسباتی برای طراحی متمرکز است.

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو

    دانشگاه متروپولیتن تورنتو از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته معماری است. این تنها دوره کارشناسی معماری در کانادا را ارائه می‌دهد که رشته‌های مدیریت پروژه، معماری و علم ساختمان را در یک مدرک واحد ترکیب می‌کند. دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در مدت چهار سال به مدرک لیسانس علوم معماری دست یابند یا یک سال دیگر را برای شرکت در یک برنامه کواپ (Co-oP) برای کسب تجربه در دنیای واقعی به پایان برسانند.

    دانشجویان می‌توانند با همکاری استودیوهای طراحی و پروژه‌های عملی، تجربه کار واقعی به دست آورند. دانشجویان در این دوره تحصیلی می‌توانند از آزمایشگاه‌های مدل سازی، امکانات ساخت و فضای استودیویی بهره ببرند. امکان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد معماری نیز وجود دارد. دانشجویان به طور مستقل در مورد یک موضوع در مقطع ارشد معماری تحقیق می‌کنند. همچنین باید پایان نامه خود را ارائه دهند و بتوانند با مدرکی حرفه‌ای که دریافت می‌کنند صلاحیت لازم برای بازار کار را به دست آورند.

    دانشگاه کارلتون

    دانشگاه کارلتون

    برنامه کارشناسی معماری در دانشگاه کارلتون یکی دیگر از دوره‌های تحصیلی منحصر به فرد در میان دانشکده‌های معماری کاناداست. این برنامه فرصتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که در یکی از سه جنبه معماری با کسب مدرک لیسانس مطالعات معماری تحصیل کنند. دانشجویان هنگام درخواست برای این برنامه می‌توانند رشته‌های حفاظت و پایداری، شهرسازی یا طراحی معماری را انتخاب می‌کنند.

    دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند آموزش معماری خود را با تحصیل در خارج از کشور یا شرکت در یک برنامه یادگیری تجربی افزایش دهند. دوره کارشناسی ارشد معماری دانشگاه کارلتون روی طراحی و تحقیقات استودیویی در این زمینه متمرکز شده است و با پروژه پایان نامه در دو ترم تکمیل می‌شود. علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دانشکده می‌توانند برای تحقیقات بیشتر یا دستیابی به موقعیت آکادمیک در زمینه معماری، برای دوره‌های دکتری در معماری یا کارشناسی ارشد مطالعات معماری درخواست دهند.

    دانشگاه لورنتین

    دانشگاه لورنتین یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته معماری است. دانشکده معماری مک ایوان دانشگاه لورنتین در سال 2013 تاسیس شد که هم اکنون یک دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی را ارائه می‌دهد. این دوره به دنبال ایجاد یک فرهنگ طراحی قوی در معماری به همراه یادگیری تجربی است تا دانشجویان بتوانند با دریافت مدرک لیسانس مطالعات معماری برای بازار کار آماده شوند.

    دوره کارشناسی ارشد معماری دانشگاه لورنتین با رویکرد تخصصی‌تر به سمت طراحی معماری برای مناطق شمالی کانادا ارائه می‌شود. این برنامه دو سال طول می‌کشد و یک بخش تحقیقاتی فشرده را با یادگیری تجربی ترکیب می‌کند. این برنامه همراه با پایان نامه ارائه می‌شود تا فارغ التحصیلان بتوانند سهم بزرگی در توسعه معماری در جامعه رو به رشد کانادا ایفا کنند.

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشگاه مانیتوبا

    دانشجویان مشتاق در دانشکده معماری دانشگاه مانیتوبا پس از پذیرش در برنامه لیسانس طراحی محیطی می‌توانند پیشینه آموزشی چند رشته‌ای خود را توسعه دهند. دانشجویان در دو سال اول تحصیل در مقطع کارشناسی تحت آموزش برنامه ریزان شهری، معماران منظر و طراحان داخلی قرار می‌گیرند تا با رویکرد حوزه‌های مختلف معماری در دنیای واقعی آشنا شوند.

    دانشجویان پس از اخذ مدرک لیسانس طراحی محیطی می‌توانند برای پذیرش در یکی از چهار برنامه کارشناسی ارشد زیر نظر دانشکده معماری دانشگاه مانیتوبا اقدام کنند. مدرک کارشناسی ارشد در برنامه ریزی شهری، معماری منظر و طراحی داخلی در کنار برنامه کارشناسی ارشد معماری دانشگاه ارائه می‌شود. این برنامه دو ساله به دانشجویان امکاناتی مانند آزمایشگاه‌های متعدد و کار در استودیوی طراحی را قبل از اتمام پایان نامه ارائه می‌دهد.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    از ستون‌ها و مجسمه‌های مرمری در یونان و روم باستان گرفته تا سازه‌های سر به فلک کشیده بتنی، فولادی و شیشه‌ای که در دبی و نیویورک وجود دارند، معماری بخش مهمی از تاریخ، فرهنگ و توسعه یک سرزمین است. معماران آینده اکنون با چالش طراحی مکان‌های زندگی و کار مواجه هستند که عناصر پایداری را در ساختار برای مبارزه با چالش‌های ناشی از تغییرات اقلیمی برای جهان وارد می‌کند. ملاحظاتی مانند تجدید پذیری انرژی همراه با منابع پایدار باید در طراحی سازه‌های مناظر شهری در نظر گرفته شوند و معماران به همراه رهبران دولت، برنامه ریزان شهری و مهندسان در خط مقدم این چالش‌ها قرار دارند.

    برای رویارویی با این چالش‌ها، باید به دنبال بهترین گزینه‌های آموزشی موجود باشند و دانشگاه‌های سراسر کانادا برخی از بهترین برنامه‌ها را به دانشجویان ارائه می‌دهند. با انتخاب بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته معماری می‌توانید سهم مهمی در رفع مشکلات جهانی و موفقیت در زندگی شغلی خود داشته باشید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته معماری

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت