بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل در آموزش عالی، شهرت رو به رشدی دارد. این کشور به دانشجویان یک زندگی علمی غنی با فعالیت‌های تفریحی متنوع و سرگرم کننده ارائه می‌دهد. شهرهای تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک هر کدام تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب خود می‌کنند. برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل در رشته مدیریت هستند، کانادا کشوری مناسب است. بدین دلیل دانشجویان می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت تحصیل کنند. در مقاله دیگری از وبسایت «ادب ویزا» به معرفی دانشگاه‌های برتر کشور کانادا برای تحصیل در کانادا و برای رشته مدیریت می‌پردازیم.

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا

    دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور قرار دارد و به دلیل رویکرد ابتکاری خود در آموزش شناخته می‌شود. این دانشگاه حدود 500 دوره تحصیلی در رشته مدیریت تجارت، مدیریت بازرگانی، بیمه، MBA و سایر موارد را ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از 1300 پروژه تحقیقاتی را در کنار مشاغل راه اندازی کرده و باعث ایجاد نزدیک به 200 شرکت جدید شده است. دانشگاه کسب و کار Sauder جایی است که دانشجویان می‌توانند در رشته مدیریت تحصیل کنند. دانشگاه بریتیش کلمبیا محیط یادگیری تجربی را تقویت می‌کند تا دانشجویان هم در داخل و هم خارج از کلاس آموزش ببینند. دانشجویان همچنین می‌توانند در دوره‌های کوآپ (CO-OP) و کارآموزی شرکت کنند و در صنعت تجربه واقعی به دست آورند.

    دانشگاه یورک

    دانشگاه یورک در شمال شهر یورک قرار دارد. این دانشگاه زمانی توسط اقتصاددان‌ فوربس و شبکه سی ان ان (CNN) به عنوان بهترین دانشگاه کانادا در رتبه بندی قرار گرفته است. دانشگاه یورک را باید از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت در نظر گرفت. این دانشگاه متعهد است تا استانداردهای بالای آموزشی را در سطح بین ارائه دهد. به همین دلیل، اولین دوره تخصصی مدرک اجرایی MBA مرزی آمریکای شمالی و یکی از اولین مدرک‌های جهان در تجارت بین المللی (IMBA) و تجزیه و تحلیل تجارت (MBAN) را ارائه می‌دهد. دانشجویان در دانشکده کسب و کار Schulich در دانشگاه یورک تحصیل خواهند کرد. دوره لیسانس مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی این دانشکده بسیار معروف است.

    دانشگاه وسترن انتاریو

    این دانشگاه به طور رسمی به عنوان دانشگاه وسترن انتاریو (UWO) شناخته می‌شد، اما در سال 2012 به طور رسمی دانشگاه وسترن نامگذاری شد. دانشگاه وسترن یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در لندن و در استان انتاریو کاناداست. دانشگاه وسترن بیش از 24 هزار دانشجو و بیش از 306 هزار فارغ التحصیل دارد. اگرچه دانشکده کسب و کار آیوی وسترن ممکن است دوره‌های تحصیلی کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها داشته باشد، اما کیفیت آن‌ها از بقیه متمایز است. کتابخانه معروف دانشگاه شامل 6 کتابخانه است که از سپتامبر 2015 بیش از 2.45 میلیون کتاب را در خود جای داده است. پردیس اصلی دانشگاه خدمات مسکن دانشجویی و خوابگاه را ارائه می‌دهد اما برای دانشجویان سال اول اقامتگاه دانشجویی وجود ندارد.

    دانشگاه مک گیل

    دانشگاه مک گیل قدیمی‌ترین دانشگاه مونترال و یکی از تنها سه دانشگاه انگلیسی زبان در استان کبک کانادا است. دانشکده بازرگانی مک گیل که Desautels نام دارد، در سال 1906 تاسیس شد. این دانشکده به عنوان مراکز تحقیقاتی و ارائه دوره‌های آموزشی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خدمت می‌کند. دانشگاه مک گیل رشته‌هایی از جمله مدیریت، تجارت و کسب و کار در بین بهترین‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه الهام بخش تصمیم گیرندگان‌، دانشمندان و مبتکران در حوزه مدیریت است، زیرا بالاترین میزان تحقیقات منتشر شده در رشته مدیریت را در کل کانادا ارائه می‌دهد. این دانشگاه علاوه برای دوره‌های تمام وقت، دوره‌های آنلاین را نیز به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو

    دانشگاه تورنتو را باید از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت دانست. این دانشگاه مرکز جهانی تحقیقات و تعالی دانشگاهی در قلب پایتخت چندفرهنگی کانادا یعنی شهر تورنتو است. دانشکده Rotman دانشگاه تورنتو که به خاطر رشته MBA خود شهرت دارد، دوره‌های بازرگانی و مدیریت خود را از سال 1901 تا به امروز ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی دانشگاه تورنتو در رشته مدیریت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. همچنین یک مدرک کارشناسی به نام Rotman Commerce توسط این دانشکده ارائه می‌شود. همه دانشجویانی که از Rotman Commerce فارغ التحصیل می‌شوند، در مدیریت، امور مالی و اقتصاد یا حسابداری متخصص می‌شوند.

    دانشگاه آلبرتا

    دانشگاه آلبرتا یکی از اولین و قدیمی‌ترین موسسات پیشرو در کاناداست. نقش رهبری این دانشگاه در تحقیقات، کیفیت برنامه دانشگاهی، موفقیت شغلی فارغ التحصیلان، تاثیر اقتصادی بر جامعه و حمایت آن از محیطی که در آن نوآوری و تفکر کارآفرینی آزاد است، در تمام جهان به رسمیت شناخته شده است. هزاران دانشجو از کشورهای مختلف جهان در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند. دانشکده کسب و کار آلبرتا با ترکیب مباحث علمی قدیمی و جدید، آموزش پیشرو را در محیطی پویا ارائه می‌دهد. دوره‌های تحصیلی در رشته مدیریت در دانشگاه آلبرتا در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. این دوره‌ها به منظور توسعه توانایی‌های شخصی در مورد مهارت‌های ارتباطی، بین فردی و تکنولوژیکی طراحی شده‌اند.

    دانشگاه مونترال

    دانشگاه مونترال یک دانشگاه فرانسوی زبان در استان کبک است. این دانشگاه اولین موسسه در کانادا محسوب می‌شود که دانشکده مدیریت را در محوطه خود تاسیس کرده است و بیش از یک قرن است که فعالیت دارد که از جمله بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا تلقی می‌گردد. بسیاری از رهبران و دانشمندان بزرگ در این موسسه آموزش دیده‌اند. این دانشگاه به دانشجویان در تمام سطوح آموزش می‌دهد و تحقیقات دانشکده دانشگاه مونترال نیز به منظور ایجاد جامعه‌ای بهتر است. دانشگاه مونترال با تکیه بر مهارت‌های گسترده و تلاش برای بهبود مستمر، متعهد شده است که با تربیت رهبران، دانشمندان و فارغ التحصیلان برتر، نقشی پیشرو در حوزه مدیریت و کسب و کار ایفا کند. دوره لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) در 3 قالب فقط فرانسوی، دو زبانه (فرانسوی و انگلیسی) و سه زبانه (فرانسوی، انگلیسی و اسپانیایی) تدریس می‌شود.

    دانشگاه کوئینز

    دانشگاه کوئینز یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در کینگستون استان انتاریو قرار دارد. این دانشگاه میزبان دانشجویان بین المللی از بیش از 100 کشور است. دانشکده کسب و کار کوئینز اسمیت به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره‌های مختلفی را در رشته‌های مدیریت، MBA و سایر موارد ارائه می‌دهد. این دانشکده با بیش از 100 موسسه معتبر در 37 کشور همکاری‌های تبادل بین المللی دارد و سالانه پذیرای بیش از 300 دانشجوی تبادل بین المللی است. دانشگاه کوئینز در کلیه زمینه‌های مهم دانشگاهی پیشگام بوده و این دانشگاه از رویکردی استفاده می‌کند که بسیار پیچیده‌تر و یکپارچه‌تر از روشی است که در سایر موسسات استفاده می‌شود. هدف آن کمک به دانشجویان برای فارغ ‌التحصیل شدن با آمادگی بهتر برای ورود قوی به بازار کار است.

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر

    دانشگاه مک مستر از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت است. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی دولتی در شهر همیلتون و استان انتاریو در کاناداست. دانشکده کسب و کار این دانشگاه طیف وسیعی از مدارک تحصیلی از جمله لیسانس بازرگانی، لیسانس بازرگانی، فوق لیسانس MBA و PhD، توسعه اجرایی و مبادلات بین المللی را ارائه می‌دهد. دوره کارآموزی بازرگانی این مدرسه به دانشجویان بازرگانی فرصت کار برای 12 تا 16 ماه را می‌دهد. دانشجویان می‌توانند یاد بگیرند و درک کنند که چگونه مفاهیمی که امروز می‌آموزند، بر موقعیت‌های زندگی واقعی در جهان فردا تاثیر می‌گذارند. هدف دانشگاه مک مستر پرورش دانشی است که برای امروز و فردا مفید خواهد بود.

    تحصیل در کانادا با ادب ویزا

    از آنجایی که تجارت و مدیریت همیشه تقاضای بالایی دارد، بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا دوره‌های مرتبطی را برای پرورش متخصصان در این صنعت ارائه می‌دهند. بیش از 40 دانشگاه در سراسر کانادا وجود دارند که در حال حاضر دوره‌های مرتبط یا مدیریت را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مهاجرت به کانادا و انتخاب دانشگاه مناسب از موسسات برتر این کشور، مدرک معتبر گرفته و در نهایت به مجوز کار و اخذ اقامت دائم دست پیدا کنید. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مدیریت

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت