بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک
  • نویسنده: کیوان کاری
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    رشته فیزیک یکی از علوم پایه‌ای است که به تجزیه و تحلیل قوانین حاکم بر طبیعت می‌پردازد. این رشته تحصیلی به قدری محبوب است که بسیار از دانشجویان دوست دارند پا جای بزرگانی مانند آلبرت اینشتین، ماکس پلانک و غیره بگذارند. متقاضیان برای رسیدن به این هدف باید بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک را انتخاب کنند. استرالیا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی جهان است، زیرا توانسته بستر لازم برای آموزش قوی و خلق نوآوری را فراهم کند. همچنین دانشجویان می‌توانند با پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی در استرالیا بمانند و اقامت دائم این کشور را به دست آورند. به هر روی، در این مقاله از وبسایت «ادب ویزا» می‌خواهیم دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در استرالیا در رشته فیزیک را معرفی کنیم.

    معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک

    معرفی بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک

    دانشگاه‌های برتر استرالیا دوره‌های متنوعی را در رشته فیزیک ارائه می‌دهند تا فرصت‌های تحقیقاتی زیادی را در اختیار دانشجویان قرار دهند. امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. محتوا و دامنه بی‌پایان علم منجر به ایجاد شاخه‌های زیادی در فیزیک شده است. دانشجویان می‌توانند در شاخه‌های اصلی فیزیک از جمله فیزیک کلاسیک، فیزیک مدرن، فیزیک هسته‌ای، فیزیک اتمی، ژئوفیزیک، بیوفیزیک، فیزیک کوانتومی، آکوستیک، اپتیک، ترمودینامیک و اختر فیزیک تحصیل کنند.

    وجود امکانات پیشرفته آموزشی، آزمایشگاه‌ها، خدمات دانشجویی (بورسیه، خوابگاه و غیره) و سایر موارد باعث شده‌اند تا تحصیل رشته فیزیک در بهترین دانشگاه‌های استرالیا آینده‌ای روشن را برای دانشجویان رقم بزند. با این حال، در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک برای متقاضیان بین المللی می‌پردازیم:

    دانشگاه ملی استرالیا

    دانشکده تحقیقات فیزیک دانشگاه ملی استرالیا تاریخچه غنی دارد که به زمان تاسیس دانشکده تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی در سال 1947 باز می‌گردد. این دانشکده که تحت مدیریت سر مارک اولیفانت تاسیس شد به سرعت به یک مرکز علمی پیشرو در تحقیقات فیزیک تبدیل شد. در سال 2008، گروه فیزیک با دانشکده تحقیقات علوم فیزیک ادغام شد و دانشکده تحقیقات فیزیک و مهندسی را تشکیل داد و همه تحقیقات و تدریس در فیزیک را تحت یک واحد اداری متحد کرد.

    دانشگاه ملی استرالیا را باید بزرگترین دانشکده فیزیک در کشور دانست و از این رو بالاترین نسبت محقق به دانش آموز را دارد. این دانشگاه در رتبه 42 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد. شما می‌توانید برای هر سه مقطع تحصیلی در این دانشگاه درخواست دهید و بعد از فارغ التحصیل شدن برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید.

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن

    دانشگاه ملبورن یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک است. اولین کلاس‌های درس مربوط به رشته فیزیک در دانشگاه ملبورن در دهه 1860 در ابتدا در دانشکده پزشکی انجام شدند. سپس در سال‌های بعد به دانشکده فلسفه طبیعی منتقل شد. در سال 1945 و بنا به توصیه موسسه فیزیک بریتانیا، نام دانشکده علوم طبیعی دانشگاه ملبورن به دانشکده فیزیک تغییر یافت. سپس در این دانشکده دوره‌های مختلف فیزیک در گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف برگزار شدند.

    اگر از زیبایی کیهان الهام گرفته‌اید و می‌خواهید اسرار جهان را فاش کنید، دانشگاه ملبورن برای شما بهترین جای ممکن است. دانش فیزیک و ریاضیات با هم ادغام می‌شوند تا دانشجویان بتوانند درک عمیقی از مفاهیم پایه‌ای و عمیق فیزیک پیدا کنید. دانشگاه ملبورن در رتبه 58 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    دانشگاه سیدنی

    فیزیک برای اولین بار در سال 1852 در استرالیا در دانشگاه سیدنی در سطح عالی تدریس شد. این دانشکده دوره‌هایی را در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های فیزیک از جمله فیزیک نظری و کاربردی را پوشش می‌دهد. دوره‌های فیزیک دانشگاه سیدنی در هر سه مقطع تحصیلی ارائه می‌شوند و بر پایه توسعه منطقی آزمایش‌ها، مشاهدات و نظریه‌ها برای توضیح جهان پیرامون استوار هستند.

    برنامه درسی لیسانس فیزیک با تشریح ساختار بنیادی جهان در کوچکترین ذرات زیر اتمی شروع می‌شود. سپس به ماهیت فضا و زمان، ماده و انرژی می‌پردازد و پایه و اساس فناوری مدرن از تلفن‌های هوشمند گرفته تا دستگاه‌های کوانتومی و تجهیزات تصویربرداری پزشکی را تشکیل می‌دهد. همچنین در این دانشگاه دوره‌های تحصیلی Honors و دوره‌های کوتاه مدت دیپلم فیزیک پزشکی به دانشجویان ارائه می‌شوند. همچنین دانشگاه ملبورن در رتبه 75 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشگاه نیو ساوت ولز

    دانشکده فیزیک دانشگاه نیو ساوت ولز یک جامعه دانشجویی فعال و منسجم را پرورش می‌دهد که بیش از نیم دهه است که در حوزه فیزیک فعالیت می‌کند. هر دانشجوی فیزیک در این دانشگاه به طور خودکار به عضویت انجمن فیزیک دانشجویی (PHYSOC) در می‌آید. عضویت شامل دسترسی به خدمات کتابخانه آنلاین، دسترسی به امتحانات گذشته و دعوت به رویدادهای اجتماعی در طول سال است. دانشجویان می‌توانند در هر سه مقطع تحصیلی در دانشگاه نیو ساوت ولز پذیرش بگیرند. دانشگاه نیو ساوت ولز همزمان با دانشگاه سیدنی، دارای رتبه 2 کشوری است و بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به استرالیا در جهت تحصیل است.

    دانشکده فیزیک دانشگاه نیو ساوت ولز در سال 2020 بیش از پنج میلیون دلار بودجه تحقیقاتی خارجی دریافت کرد، بیش از 200 مقاله داوری منتشر کرد و 90 کنفرانس ارائه داد. این دانشکده 9 حوزه تحقیقاتی از جمله اختر فیزیک، آکوستیک، بیوفیزیک، فیزیک محاسباتی و داده‌های بزرگ، فیزیک ماده متراکم و دستگاه‌های کوانتومی، فیزیک تجربی و مشاهده‌ای، فیزیک بنیادی، فیزیک نظری و تحقیقات آموزش فیزیک را دارد. همچنین دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 106 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    دانشگاه موناش

    دانشکده علوم دانشگاه موناش یکی از بزرگترین دانشکده‌های علوم در استرالیاست که بیش از 4 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می‌دهد. دانشکده علوم در پردیس موناش کلایتون در ملبورن مستقر است. این دانشکده واحدهای مطالعه و تحقیق در علوم زیستی، شیمی، زمین، جو و محیط زیست، ریاضیات و فیزیک و نجوم را ارائه می‌دهد؛ بنابراین برای تحصیل در رشته فیزیک باید از دانشکده علوم پذیرش بگیرید.

    دانشگاه موناش که از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک محسوب می‌شود، امکانات تحقیقاتی گسترده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌دهد. اخذ پذیرش در رشته فیزیک و نجوم دانشگاه موناش از رشته‌های محبوب این دانشگاه محسوب می‌شود. دوره‌های تحصیلی Honors نیز در این دانشکده ارائه می‌شوند. دوره Honors این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا دانش و مهارت‌هایی را که در مقطع کارشناسی کسب کرده‌اند افزایش دهند و تحقیقات را در زمینه دانشگاهی انتخابی خود دنبال کنند. همچنین دانشگاه موناش در رتبه 111 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    دانشگاه سوینبرن

    دانشگاه سوینبرن

    دانشجویان در دانشکده فیزیک و نجوم می‌توانند ارتباط ماده و انرژی را بشناسند و درک درستی از نحوه کار و عملکرد جهان‌های طبیعی و مبتنی بر فناوری ایجاد به دست آورند. این دانشکده گرایش‌های مختلفی را در مورد فیزیک کلاسیک و مدرن، اختر فیزیک، علم نانو و فناوری ارائه می‌دهد. لیسانس فیزیک دانشگاه سوینبرن یکی از بهترین برنامه‌های تحصیلی است که به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می‌شود. این دوره برای ارائه دانش اساسی و پیشرفته در فیزیک طراحی شده است.

    وجود اساتید مجرب، کلاس‌های درسی پویا، برنامه‌های آموزشی تعاملی، هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه و بورسیه‌های شایستگی از مزایای تحصیل در دانشگاه سوینبرن هستند. به طور کلی، دانشجویانی که از دانشگاه سوینبرن با مدرک فیزیک فارغ التحصیل شوند به سرعت جذب بازار کار خواهند شد. همچنین دانشگاه سوینبرن در رتبه 151 تا 200 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    دانشگاه آدلاید

    دانشگاه آدلاید یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک است. رشته فیزیک برای اولین بار در دانشگاه آدلاید در سال 1886 معرفی شد. امروزه دانشکده فیزیک، شیمی و علوم زمین دانشگاه آدلاید مسئول برگزاری دوره‌های مختلف در رشته فیزیک است. تحقیقات و آموزش فیزیک این دانشگاه منجر به نوآوری‌های بزرگی می‌شود که زندگی انسان را تغییر می‌دهد. از کشف ذرات و امواج رادیوتراپی گرفته تا ایجاد راه حل‌های جدید برای درک عمیق‌تر انسان از جهان هستی، دانشگاه آدلاید خود را خط مقدم علم در دنیای امروز می‌داند.

    دوره‌های تحصیلی فیزیک دانشگاه آدلاید پایه بسیاری از علوم دیگر از جمله شیمی، اقیانوس شناسی، زلزله شناسی و نجوم را تشکیل می‌دهد. مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی که در فیزیک از طریق برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه ارائه می‌شوند، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند مالی، مدل‌ سازی آب و هوا، توسعه نرم‌ افزار، مهندسی و علوم پزشکی اعمال شوند؛ بنابراین دانشجویان این امکان را دارند مباحث درسی متنوعی را یاد بگیرند که در زندگی شخصی و شغلی آن‌ها موثر خواهد بود. همچنین دانشگاه دانشگاه آدلاید در رتبه 151 تا 200 جهانی در رشته فیزیک توسط رنکینگ کیو اس (QS) 2023 قرار دارد.

    تحصیل در استرالیا با ادب ویزا

    دانشجویان بین المللی می‌توانند با بررسی بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک، خود را برای ورود به یک رشته جذاب آماده کنند. کسب بالاترین سطح آموزشی به همراه زیرساخت‌های تحقیقاتی قوی به دانشجویان کمک می‌کند. بعد از تحصیل امکان کار و در استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. فارغ التحصیلان فیزیک می‌توانند با تخصص در اختر فیزیک، فیزیک پزشکی، فیزیک نظری یا فیزیک هسته‌ای، حرفه خود را در مسیری که می‌خواهند پیش ببرند.

    یک متخصص فیزیک می‌تواند سرطان را با کمک پرتودرمانی، مدیریت نیروگاه هسته‌ای یا خیره شدن به ستارگان درمان کند. با این حال، بسیاری از آن‌ها در صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو، فناوری هوافضا، آموزش، بخش‌های عمومی و بهداشت و درمان و فناوری اطلاعات محقق خواهند شد. برای طرح هرگونه سوال در مورد نحوه مهاجرت، دریافت ویزا و سایر موارد با مشاوران ما در گروه مهاجرتی ادب از طریق شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    سوالات متداول بهترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته فیزیک

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت