بهترین جاذبه های توریستی نروژ 2023
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    نروژ ترکیبی خارق العاده از شگفتی‌های فرهنگی و طبیعی برای لذت بردن از بازدیدکنندگان را به همراه دارد. در سرزمین آفتاب نیمه شب و چراغ‌های خیره کننده شمالی گزینه‌های بی‌پایانی از جاذبه‌های چشمگیر طبیعی برای مسافران وجود دارند. پس اگر می‌خواهید با بهترین جاذبه های توریستی نروژ آشنا شوید، مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا را انتها بخوانید.

    سوین فیورد (Sognefjord)

    سوین فیورد

    سوین فیورد بزرگ‌ترین آبدره نروژ، 204 کیلومتر از دهکده ساحلی Skjolden به داخل کشور کشیده شده است و در طول مسیر به ورودی‌های بی‌شمار کوچک‌تر و آبدره‌های دیگر منشعب می‌شود. عرض این آبدره عظیم تقریباً پنج کیلومتر است و ارتفاع آن از صخره تا سطح آب می‌تواند تا 1307 متر باشد که منظره‌ای خیره کننده ایجاد کرده است. سفرهای دریایی و تورهای تفریحی با قایق، از فعالیت‌های محبوب در این کشور هستند که می‌توان بخشی از آن را در سوین فیورد تجربه کرد.

    اطلاع از پروسه های مهاجرت

    ترومسو (Tromsø)

    ترومسو

    ترومسو واقع در شمال دایره قطب شمال یکی از بهترین جاذبه های توریستی نروژ است. ترومسو یک دهکده ماهیگیری است که از گذشته تا تاکنون این صنعت یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه بوده است. پدیده شفق قطبی دلیل دیگری است که چرا ترومسو مقصدی فوق العاده برای سفر است.

    باغ گیاه شناسی Arctic-Alpine ترومسو، یک مکان گردشگری عالی برای منطقه ای منجمد در شمال نروژ است. برجسته‌ترین گیاهان این منطقه رودودندرون مقاوم و خشخاش آبی هستند که در سراسر کشور یافت می‌شوند.

    پریکستولن (Preikestolen)

    پریکستولن

    پریکستولن با وجود اینکه یک جاذبه توریستی است، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی نروژ نیز به حساب می‌آید. این مقصد که نزدیک استاوانگر است و برای رسیدن به صخره‌ای که از بالای Lysefjord کاملاً صاف به نظر می‌رسد و بیش از 600 متر بالاتر از آب است، به یک کوهپیمایی دو ساعته نیاز دارد.

    موزه استاوانگر نروژ که به طرز شگفت انگیزی جذاب ساخته شده است، هر کسی را که از آنجا بازدید کند، به خود علاقه مند خواهد کرد. کلیسای جامع استاوانگر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محبوب در این شهر است. این ساختار قرن 12 میلادی با چندین سبک معماری از جمله کلیسای رومی، باروک و گوتیک ظاهری پُر ابهت دارد.

    جزایر لوفوتن (Lofoten Islands)

    جزایر لوفوتن

    جزایر لوفوتن هم برای نروژی‌ها و هم برای بازدیدکنندگان خارجی از بهترین جاذبه های توریستی نروژ محسوب می‌شود. به لطف خلیج استریم و قرار گرفتن در نزدیکی دایره قطب شمال، هوای این جزیره بسیار تمیز مطبوع است. گردشگران برای لذت بردن از مناظر، بازدید از دهکده‌های سنتی ماهیگیری، سفر با کانو در دریاچه و تماشای پرندگان به این جزیره می‌روند.

    همچنین از دیدن اجمالی نورهای شمالی از این جزایر لذت خواهید بُرد. موزه لوفوتن که تاریخ ماهیگیری جزیره را نشان می‌دهد و آکواریوم این جزیره که زندگی دریایی قطب شمال را به تصویر می‌کشد، هر دو بخشی از جاذبه‌های بی‌مانند این جزیره هستند.

    موزه کشتی وایکینگ (Viking Ship Museum)

    موزه کشتی وایکینگ

    موزه کشتی وایکینگ در اسلو، بزرگ‌ترین موزه نروژ است که به اجداد دریانوردی مردمان این کشور اختصاص یافته است. در این موزه سه کشتی وایکینگ قرن 9 وجود دارند که هر کدام به عنوان اتاق دفن وایکینگ‌های مهم تاریخ اختصاص یافته‌اند. کشتی 70 فوتی Oseberg ، در حدود سال 800 میلادی ساخته شده است.

    کشتی Gokstad به طول 23 متر و کشتی Tune نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. چندین نمایشگاه و فیلم با تمرکز بر اهمیت زندگی دریایی نیز در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارند. موزه تاریخی فرهنگی نروژ، موزه کشتی‌های وایکینگ را اداره می‌کند و همچنین موزه تاریخی اسلو، آثار مختلفی از سراسر جهان از مومیایی‌های مصر گرفته تا تاریخ سکه‌های طلا را در خود جای داده است.

    شبه جزیره بیگدوی (Bygdoy Peninsula)

    شبه جزیره بیگدوی

    شبه جزیره بیگدوی در چهار مایلی غرب شهر اسلو واقع شده است که با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی‌ به راحتی قابل دسترسی است. این شهر به دلیل بسیاری از فضاهای طبیعی از جمله سواحل، پارک‌ها و جنگل‌ها شناخته می‌شود و تعداد از بهترین جاذبه های توریستی نروژ را در خود جای داده است.

    مرکز مطالعات هولوکاست و اقلیت‌های دینی در نروژ، واقع در ویلا گراند، یکی از موزه‌های شبه جزیره بیگدوی است. یکی دیگر از موزه‌های مطرح این شهر، موزه فرام است که کشتی‌های Fram و Gja را در خود جای داده است و هر دو به خاطر سفرهای قطبی مشهور هستند. این موزه همچنین نقش ماهیگیری و سایر فعالیت‌های دریایی را در زندگی نروژی‌ها بررسی می‌کند و یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه مندان به کشتی و بررسی در تاریخ اسلو است.

    اسکله برگن (Bryggen Hanseatic Wharf)

    اسکله برگن

    اسکله برگن یکی از بهترین جاذبه های گردشگری نروژ است. چندین ساختمان تاریخی و همچنین بوتیک‌ها، رستوران‌ها و موزه نیز در این اسکله وجود دارند که زندگی قرون وسطی را به تصویر می‌کشند. موزه Hanseatic که از سال 1872 افتتاح شده است، اطلاعات بیشتری از تاریخ این منطقه را ارائه می‌دهد. فینگرارد خانه‌ای است که در سال 1704 میلادی احداث شد و زمانی متعلق به یکی از بازرگانان بود و اکنون این موزه جذاب را در خود جای داده است.

    موزه‌های هنری ترومسو (Tromsø’s Arctic Museums)

    موزه های هنری ترومسو

    ترومسو طیف وسیعی از موزه‌های خارق العاده را در خود جای داده است، از جمله موزه‌هایی که به زندگی در شمال دور متمرکز هستند. پلاریا جدیدترین این موزه‌هاست که با نمایشگاه‌هایی در شفق قطبی (نورهای شمالی)، اثرات تغییرات آب و هوا بر اکوسیستم‌های قطب شمال و حیات وحش قطب شمال و همچنین یک آکواریوم قطب شمال از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند.

    این موزه بر تاریخچه طولانی جامعه در زمینه ماهیگیری و مطالعات قطبی متمرکز است. یافته‌های کاوش‌های اخیر و مطالعات علمی که به دنیای اعماق دریای تاریک و سرد قطب شمال می‌پردازند، از جمله موارد مهم در این موزه‌هاست.

    پارک مجسمه سازی ویگلند (Vigeland Sculpture Park)

    پارک مجسمه سازی ویگلند

    این پارک از محبوب‌ترین و بهترین جاذبه های توریستی نروژ است. پارک مجسمه سازی ویگلند در نروژ، محل نگهداری 650 مجسمه توسط گوستاو ویگلند است. این مجسمه‌های آهنی، برنزی و گرانیتی در پنج گروه تقسیم بندی شده‌اند. این مجسمه‌ها چرخه زندگی انسان را به تصویر می‌کشند. این باغ مجسمه در پارک فراگنر واقع شده است و موزه ویگلند و موزه اسلو را در خود جای داده است. همچنین بزرگ‌ترین زمین بازی نروژ و یک باغ گل رُز نیز در این مکان قرار دارند.

    قلعه آکرشوس (Akershus Fortress)

    قلعه آکرشوس

    پادشاه Håkon V قلعه آکرشوس را در سال 1299 ساخت و که این قلعه بعداً در اوایل قرن 17 به اقامتگاه سلطنتی رنسانس پادشاه کریستین چهارم تبدیل شد. این مکان در بالاترین نقطه تپه مشرف به یک آبدره واقع شده است که چشم اندازی از بندر واقع در اطراف را نشان می‌دهد.

    در تابستان تورهای راهنما در دسترس هستند و همچنین می‌توانید موزه مقاومت نروژ (در محوطه قلعه) را نیز پیدا کنید. علاقه‌مندان به تاریخ ممکن است بخواهند اسلحه‌ها و نمایشگاه‌های موزه تاریخ نظامی نروژ (Forsvarsmuse) را در محوطه قلعه ببینند. همچنین، محوطه قلعه مکانی عالی برای بسیاری از کارها از جمله جشن‌های عمومی مانند مراسم، کنسرت‌ها و رویدادهای دیگر است.

    لیلهامر (Lillehammer)

    لیلهامر

    واقع در بالای دریاچه میجسا، لیلهامر یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری و از بهترین جاذبه های توریستی نروژ است که در انتهای جنوبی دره گودبراندزدالن (Gudbrandsdal) واقع شده است. در فصل تابستان، پارک مالهاگن موزه‌ای با بیش از 100 ساختمان تاریخی از جمله تالارهای مزرعه، کارگاه‌ها و یک کلیسا که قدمت آن به قرن 18 باز می‌گردد را در خود جای داده است.

    کلبه پییِر گینت (​Peer Gynt) یکی دیگر از بناهای قابل توجه این منطقه است. گفته می‌شود که این کلبه از اوایل دهه 1700 خانه اولیه قهرمان معروف ایبسن بوده است. لیست فعالیت‌های زمستانی شهر شامل اسکیت، سورتمه سواری و بیش از 480 کیلومتر استراحتگاه اسکی نوردیک و آلپ است. این شهر همچنین میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 1994 نیز بوده است.

    مسیرهای راه آهن سنیک (Scenic)

    قطار بهترین راه برای دیدن حومه زیبای نروژ است. با کمال تعجب برای چنین کشور کوهستانی، خطوط ریلی نروژ بیش از 3218 کیلومتر امتداد دارد و از 775 تونل و بیش از 3000 پل در طول مسیر عبور می‌کند. بهترین راه‌ها برای دیدن حومه نروژ در اسلو مانند راه آهن Hardangervidda هستند.

    از دیگر مسیرهای قابل توجه می‌توان به راه آهن Dovre اشاره کرد که از اسلو به تروندهایم می‌رسد و شامل حاشیه‌ای است که بین دامها و نادالسن تردد می‌کند و راه آهن معروف Flam که شیب دارترین مسیر در جهان را دارد. از دیگر مسیرهای انحرافی جالب در شبکه ریلی نروژ، می‌توان به قطارهای بخار کلاسیک نیز اشاره کرد.

    گِیرانگِرفیورد (Geirangerfjord)

    گیرانگرفیورد

    منطقه گِیرانگِرفیورد در شمال السوند که بخشی از شبکه دیدنی آبدره‌های نروژ است، قرار دارد. گِیرانگِرفیورد برخی از زیباترین و خیره کننده‌ترین مناظر نروژ را به نمایش می‌گذارد. در این منطقه مناظری که در بالای دالسنیبا قرار دارند، از بهترین جاذبه های توریستی نروژ محسوب می‌شوند.

    مناظر کوه‌های اطراف این منطقه نیز که پایین تر از 1495 متر ارتفاع دارد، بسیار خیره کننده هستند. سفرهای دریایی و تورهای متنوعی برای سفر این منطقه در دسترس هستند اما اگر در حال رانندگی هستید، حتماً از جاده پیچ در پیچ ایگلز (Eagles ’Road) بروید که دارای 11 پیچ خمیده و چشم اندازهای دیدنی است.

    پارک ملی یوتونهیمن (Jotunheimen)

    پارک ملی یوتونهیمن

    این منطقه با مساحت 3499 کیلومتر مربع، بلندترین مناطق طبیعی اسکاندیناوی را در خود جای داده است. مناظر این منطقه با آبشارهای بی‌شمار، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌ها و گله‌های گوزن‌های شمالی قابل توجه هستند. دو کوه در این پارک قرار دارند که بلندترین آن‌ها Galdhopiggen نام دارد که دارای 2438 متر ارتفاع است.

    می‌توانید در قله Galdhopighal با دوازده کیلومتر ارتفاع، به مدت چهار ساعت به نوک قله صعود کنید. اگرچه به راهنما نیاز دارید اما مناظر زیبای سنگی و علفزارهای سبز یخ زده قله، بسیار ارزشمند هستند. یخچال طبیعی Skagastlsbotn و Skagastlsbre نیز با طول یک هزار و 349 متر، با چهار ساعت صعود، می‌تواند از دیگر جاذبه های مطرح این منطقه باشند.

    کلام آخر

    نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان، موزهای جذاب از انواع و اقسام جاذبه‌هاست که تقریباً به همه جنبه‌های تاریخ غنی فرهنگی و اجتماعی کشور اشاره می‌کند. در این کشور می‌توانید تاریخ وایکینگ‌ها، دریانوردی و ماهیگیری و همچنین هنر و سرگرمی را پیدا کنید. در هر صورت، سعی کنید از بهترین جاذبه های توریستی نروژ دیدن کنید و از تجربه دیدن این کشور زیبا خاطره‌ای برای خود ثبت کنید.

    اگر قصد سفر به نروژ را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای توریستی نروژ مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه های توریستی نروژ 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ