بهترین جاذبه های توریستی ترکیه
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    ترکیه امروزی برای هزاران سال در تقاطع تاریخ ایستاده است و به همین دلیل، بخشی از خارق العاده‌تری جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است. با وجود گزینه های بسیار زیاد، انتخاب بهترین جاذبه های توریستی ترکیه کار دشواری است. با این حال، ما در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین مکان‌های دیدنی ترکیه را گردآوری کرده‌ایم تا شما را با تاریخ و فرهنگ این کشور همسایه آشنا کنیم. با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    1- ایاصوفیه (Hagia Sophia)

    ایاصوفیه به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته می‌شود. این ساختمان شگفت انگیز در ابتدا در قرن ششم میلادی تحت سلطنت امپراتور بیزانس ژوستینیان اول که قبلاً کلیسایی جامع بود، ساخته شد و بعداً با فتح عثمانی به مسجد تبدیل شد. امروزه ایاصوفیه اکنون موزه‌ای واقع در شهر استانبول است که بدون شک به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گتوریستی ترکیه شناخته می‌شود.

    هنگام ورود به ساختمان، دیوارهای موزاییک شده زیبا و سایر اشکال دیدنی هنر و معماری را مشاهده خواهید کرد. از آنجا ایاصوفیه که ادیان جهان را به هم پیوند می‌دهد، بنایی بسیار قابل توجه است. بسیاری از بازدید کنندگان، ایاصوفیه را نمادی از صلح، هماهنگی و بردباری می‌دانند.

    2- افسوس (Ephesus)

    افسوس شهری باستانی در ترکیه است که تاریخش به قرن 10 قبل از میلاد باز می‌گردد. ویرانه‌های این شهر هنوز وجود دارند و قرن‌ها سکونت آن را منعکس می‌کنند. گردشگران می‌توانند معماری کلاسیک یونان را در حمله به امپراتوری روم و گسترش مسیحیت را در افسوس مشاهده کنند.

    امروزه می‌توانید افسوس را در ساحل غربی ترکیه، 80 کیلومتری جنوب ازمیر، جایی که ویرانه‌های تاریخ در طول مسیر وجود دارند را پیدا کنید. برخی از مشهورترین آن‌ها شامل معبد هادریان و معبد آرتمیس هستند.

    3- کاپادوکیا (Cappadocia)

    کاپادوکیا یکی از بهترین جاذبه های توریستی ترکیه است. این منقطه با صخره‌های منحصر به فردش توسط باد و آب به ارزش میلیون‌ها سال، باعث تغییر در ساختار زمین شناختی این منطقه شده است.

    کاپادوکیا به دلیل شکل جادویی سنگ‌های برجسته خود که معروف به دودکش‌های جن و پری هستند و تاریخ منحصر به فردش مشهور است. کلیساهای تراشیده شده از صخره‌ها از بهترین کلیساهای محافظت شده در جهان هستند که در کاپادوکیا قرار دارد.

    سایت‌های خاصی که باید از آن‌ها بازدید کنید شامل مناطق زیرزمینی کایماکلی و درینکویو با قدمت 2000 سال قبل از میلاد مسیح و همچنین شهرهای گورمه، اوچیسار و آوانوس در قلب کاپادوکیاست. شما می‌توانید این مقصد هیجان انگیز را با پای پیاده کشف کنید اما بیشتر بازدید کنندگان ترجیح می‌دهند این منظره شگفت انگیز را از طریق بالون هوای گرم مشاهده کنند.

    4- کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

    کاخ توپکاپی در اصل یک اقامتگاه مجلل بود که در زمان امپراتوری عثمانی ساخته شده بود و سلاطین آن در حدود 400 سال در این کاخ اقامت داشتند. امروزه کاخ توپکاپی یکی از پُربازدیدترین موزه‌های ترکیه است و بسیاری می‌گویند سفر به استانبول بدون دیدن این مکان کامل نیست!

    این کاخ به خاطر زرق و برق و تجمل گرایی مشهور است. تزئینات نگین‌دار، این کاخ را زینت می‌دهند و بازدیدکنندگان می‌توانند از دیدن حیاط بزرگ، باغ زیبای کاخ و چندین بخش دیگر آن لذت ببرند. در موزه، افراد می‌توانند همۀ موارد جمع آوری شده از امپراتوری عثمانی از جمله نسخه‌های خطی، کتاب‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنند.

    5- پاموکاله (Pamukkale)

    پاموکاله یکی از باورنکردنی‌ترین عجایب طبیعی جهان است. این جاذبه که در بالای تراورتن‌ها واقع شده است، محلی برای آبگرم می‌باشد که ابتدا توسط یونانی‌ها مستقر و سپس توسط رومی‌ها تصرف شد.

    پاموکاله که به عنوان مرکز بهداشت عصر باستان شناخته می‌شد، دارای آب‌های گرم غنی از مواد معدنی است که به تراس‌های سفید تراورتن جریان پیدا می‌کنند. نتیجه جریان آب ایجاد یک سرزمین عجایب چهار فصل است که جزء بهترین جاذبه های توریستی ترکیه قلمداد می‌شود.

    می‌توانید در استخر آنتیک (Cleopatra’s Pool) و سایر چشمه‌های آب گرم ذکر شده در فهرست بهترین جاذبه‌های توریستی ترکیه غوطه‌ور شوید. بازدید کنندگان همچنین می‌توانند ویرانه‌های روم را در سراسر شهر مشاهده کنند. برخی از این ویرانه‌ها شامل یک تئاتر قدیمی و شهر باستانی نکروپولیس هیراپولیس هستند.

    مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه 

    6- صومعه سومولا (Sumela Monastery)

    در امتداد ساحل دریای سیاه، گردشگران می‌توانند از منظره صومعه سومولا یا سوملا (صومعه مریم مقدس) دیدن کنند. گفته می‌شود این صومعه ارتدکس یونان یکی از زیباترین صومعه‌های جهان است. سومولا توسط دو راهبه تأسیس شد تا این مکان را به مریم مقدس اختصاص دهند.

    صومعه سومولا که در بالای تپه‌ای آرواره‌ای شکل در حاشیه رودخانه پاناگیا قرار دارد، با نفوذ کاپادوکیا ساخته شد و دارای یک طرح سنگ تراشیده شده زیباست. این صومعه همچنین دارای یک چشمه مقدس، نمازخانه، مهمانسرا، کتابخانه و اتاق‌های دانشجویی است. در زمان امپراتور روم شرقی، سومولا مکانی برای آموزش معنوی بود و سلاطین عثمانی برای احترام به صومعه هدایایی را تحویل می‌گرفتند.

    7- کوه نمرود (Mount Nemrut)

    کوه نمرود که در جنوب شرقی ترکیه و در یکی از مرتفع‌ترین قله‌های کوه‌های توروس واقع شده است، مقصدی خارق العاده برای دیدن نمونه‌ای کامل از مقبره توموس است. مجسمه‌های خدایان و الهه‌ها در اطراف کوه در تراس‌های شرقی و غربی همراه با بقایای معبد زئوس و ویرانه‌های دیگر، مربوط به قرن اول قبل از میلاد هستند که گمان می‌رود محل استراحت پادشاه آنتیوخوس اول کماژین باشد.

    کوه نمرود زمانی توسط این مجسمه‌های عظیم محافظت می‌شد که متأسفانه امروز خراب شده‌اند، جایی که گردشگران برای دیدن طلوع آفتاب مهیج یا غروب خورشید به این مکان باستانی سفر می‌کنند. بدون شک، کوه نمرود از بهترین جاذبه های توریستی ترکیه است.

    8- ویرانه‌های آنی، کارس (Ani Ruins, Kars)

    آنی یک شهر در جاده ابریشم با دیوارهای محصور در مرز ارمنستان بود. این شهر بیش از 1600 سال پیش تأسیس شد اما دیگر مثل قبل نیست! آنی به دلیل زمین لرزه، حمله مغولان و مسائل مربوط به مسیرهای تجاری، تخریب شده است. ویرانه‌های زیادی در محوطه باستانی باقی مانده‌اند. دو مورد از برجسته‌ترین آنها شامل کلیسای سنت گریگور و کلیسای رستگاری است.

    ویرانه‌های آنی مسحور کننده هستند، معماری زیبایی دارند و نشان دهنده وجود یک شهر قدرتمند تاریخی هستند که با گذشت زمان از دست رفته‌اند. به راحتی می‌توانید یک نیم روز را به گشت و گذار در این مکان خارق العاده سپری کنید.

    9- آسپندوس (Aspendos)

    اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید، دیدن آسپندوس پیشنهاد می‌شود. این سایت خارق العاده خانه تئاتر بزرگ رومی است که قدمت آن به پیش از میلاد مسیح می‌رسد. در زمان حاکمیت مارکوس اورلیوس، این تئاتر از بسیاری از نمایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی استقبال می‌کرد. امروزه، این تئاتر میزبان جشنواره سالانه اپرا و باله آسپندوس است.

    مسافران هر ساله تجربه خود از تماشای رویدادهای برگزار شده در این مکان تاریخی را توصیف می‌کنند. در حالی که این تئاتر معروف‌ترین جاذبه شهر آنتالیاست اما کل شهر هنوز ویرانه‌های دیگری نیز دارد. آسپندوس 50 کیلومتری شرق آنتالیا است و با سیده مرز مشترک دارد. بهترین راه برای رسیدن به آسپندوس با وسیله نقلیه شخصی است.

    10- کروز دریای مدیترانه (Cruising the Mediterranean)

    دریای مدیترانه یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های جهان است که توانسته مجموعه‌ای از بهترین جاذبه های توریستی ترکیه را در خود جای دهد. در یک سفر دریایی، در آب‌های درخشان آبی رنگ مدیترانه شنا کنید و از بودن در سواحل ماسه‌ای سفید و دامنه‌های پوشیده از جنگل خیره کننده لذت ببرید.

    در ساحل نه تنها مکان‌های شگفت انگیز بلکه چندین فعالیت خارق العاده نیز وجود دارند. به عنوان مثال، می‌توانید در فتحیه یا مارماریس توقف کنید و یک روز را با تماشای مکان‌های تاریخی و خوردن غذاهای لذیذ ترکی سپری کنید.

    11- پرگامون (Pergamon)

    پرگامون شهر یونانی - رومی ‌است که در برگامای امروزی قرار دارد. این شهر زمانی در قرن سوم قبل از میلاد، مرکز پادشاهی قدرتمند بود. امروزه، پرگامون یک شهر ساحلی آرام است، گرچه هنوز هم تاریخ بی‌نظیرش را به رخ می‌کشد. پرگامون در 16 مایلی دریای اژه و روی یک تپه واقع شده است.

    هنگامی که به اقامتگاه سلسله آتالید تبدیل شد، در قرن پنجم قبل از میلاد به اوج خود رسید. این اقامتگاه مشهورترین خرابه یک کلانشهر در آکروپولیس است. این اقامتگاه زمانی یک کتابخانه نمادین بود اما فقط ویرانه‌های برهنه آن باقی مانده‌اند. این ویرانه‌ها شام یک سالن ورزشی، یک بازار و معابد دمتر و هِرا هستند.

    12- اولودنیز (Oludeniz)

    اولودنیز معروف‌ترین ساحل ترکیه است که از فتحیه به راحتی قابل دسترس است. این ساحل بی‌نظیر است زیرا ترکیبی از یک جنگل سرسبز و آب‌های زیبا و سبز و آبی می‌باشد. بگردشگران می‌توانند در ساحل استراحت کنند، آفتاب بگیرند و در آب‌های گرم شنا کنند.

    اولودنیز همچنین با ارائه منظره هوایی خیره کننده از ساحل، یکی از بهترین مقصد پرواز با پاراگلایدر در سطح جهان است. اگر می‌خواهید به سمت جنوب قدم بزنید، می‌توانید دره پروانه را انتخاب کنید. این منطقه نام خود را به دلیل تعداد بی‌شمار گونه‌های پروانه کسب کرده است.

    13- آنتالیا (Antalya)

    آنتالیا یکی از بهترین مقصدهای تعطیلات و پنجمین شهر پُرجمعیت ترکیه است. این شهر بهترین سواحل اروپا را دارد. علاقه مندان به تاریخ که عاشق آثار تاریخی دوران عثمانی هستند، از بودن در این شهر لذت بسیار خواهد بُرد. درحقیقت، آنتالیا به تنهایی در صدر لیست بهترین جاذبه های توریستی ترکیه قرار دارد.

    دروازه هادریان یکی از مشهورترین مکان‌های این شهر است که برای بزرگداشت امپراطور روم در سال 130 بعد از میلاد ساخته شده بود. برای ساحلین، لارا یکی از معروف‌ترین سواحل آنتالیا است که دارای چندین استراحتگاه مجلل و سرگرمی‌های مختلف است. می‌توانید در جاده لیکیان به کوهنوردی یا دوچرخه سواری بروید و از آبشارهای دودن (Düden) دیدن کنید.

    14- تروی (Troy)

    شما احتمالاً تروی یا تروا را از حماسه کلاسیک هومر یعنی ایلیاد می‌شناسید. گفته می‌شود تروی یک شهر واقعی در شمال غربی ترکیه است. ماهیت اصلی شهر باستانی محل قابل بحث است اما گفته می‌شود که شهر باستانی هیسارلیک محل تروی بوده است. حتی اگر امپراطوری تروا توسط پادشاه آگاممنون و ارتشش نابود شده باشد اما هنوز هم گردشگران می‌توانند از محل ب سلطنت پادشاهی باستان دیدن کنند.

    حتی می‌توانید اسب تروی را نیز در این مکان مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید در طول روز به این منطقه بیایید، هیسارلیک یک سفر طولانی از استانبول نیاز دارد. اگر می‌خواهید از تروی دیدن کنید، باید حداقل یک روز را برای سفر به پایتخت اختصاص دهید.

    کلام آخر

    مهم نیست که از سفر خود به ترکیه چه چیزی را دنبال می‌کنید، خواه تعطیلات ساحلی آرامش بخش باشد یا سفر به گذشته باستانی این کشور، بهترین جاذبه های توریستی ترکیه می‌توانند جرقه‌ای برای سفر به این کشور زیبا باشند. در حالی که لیست جاهای دیدنی ترکیه را در دست دارید، سعی کنید تجربه‌ای معنوی از بودن در ترکیه به دست آورید.

    اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و می‌خواهید از شرایط ویزای توریستی ترکیه مطلع شوید، با تیم پشتیبانی مجرب گروه مهاجرتی ادب تماس حاصل فرمائید.

    سوالات متداول بهترین جاذبه های توریستی ترکیه

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ