اگر والدین کانادایی باشند چگونه می‌توان تابعیت گرفت؟
  • نویسنده: کیوان کاری
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    شهروندان کانادایی می‌توانند تابعیت خود را به فرزندانشان که در خارج از کشور متولد شده‌اند تحویل دهند. سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اجازه می‌دهد تابعیت به اولین نسل متولد خارج از کانادا منتقل شود.

    اگر والدین شما کانادایی هستند، ممکن است واجد شرایط درخواست مدرک شهروندی باشید که به نام «گواهی شهروندی کانادا» نیز مشهور است. اگر بتوانید این گواهینامه را دریافت کنید، از مزایای کانادایی بودن بهره مند خواهید شد. کانادا یکی از بالاترین درصد مهاجرانی را دارد که تابعیت می‌گیرند.

    چرا با داشتن والدین کانادایی می‌توانیم شهروند کانادا شویم؟

    تابعیت به مردم فرصت رأی دادن، ورود به سیاست و بهبود فرصت‌های شغلی در کانادا را می‌دهد. شهروندان کانادایی همچنین می‌توانند پاسپورت داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا بتوان بدون ویزا به بسیاری از کشورها سفر کرد؛ حتی در صورت لزوم گرفتن ویزای سفر نیز فرآیند کار بسیار ساده خواهد بود.

    به علاوه، قوانین کانادا تابعیت دو یا چندگانه را مجاز می‌داند. این بدان معناست که برای دریافت تابعیت کانادا لازم نیست از تابعیت قبلی خود چشم پوشی کنید. مانند اقامت دائم، شهروندان می‌توانند از پوشش درمانی کانادا بهره مند شوند، به سایر مزایای اجتماعی دسترسی پیدا کنند و تحت قوانین حمایتی کانادا قرار گیرند.

    چگونه می‌توانم تابعیت بگیرم؟

    برای اخذ تابعیت کانادا باید شناسنامه خود را که بیانگر نام پدر یا مادرتان باشد به مقامات دولتی در کشوری که متولد شده‌اید، ارائه دهید.

    اگر در شناسنامه نام والدین شما نباشد، باید شناسنامه یا سوابق تولد والدین خود را ارائه دهید که نام پدر یا مادر شما را هنگام تولد تأیید کند. نمونه‌هایی از مدارک دیگری که می‌توان ارائه داد شامل اسناد قبل از تولد، حکم دادگاه، توافق نامه‌های اجاره‌ای یا سوابق بیمارستان باشند.

    همچنین باید توضیح دهید که چرا نام والدین کانادایی شما در شناسنامه‌تان ذکر نشده است، یا چرا شناسنامه تغییر کرده است یا برای آن المثنی صادر شده است. اگر در مورد این شرایط مطمئن نیستید، باید دلیل آن را توضیح دهید.

    مهاجرت به کانادا

    شما همچنین باید مدرکی مبنی بر اینکه حداقل یکی از والدین شما در هنگام تولد شهروند کانادا بوده ارائه دهید. این مدرک می‌تواند گواهی تولد، سند تابعیت یا شواهد دیگر باشند. شما همچنین باید عکس‌های خود را تحت یک سند هویتی مانند گذرنامه ارائه دهید.

    هنگامی که مدارک خود را ارائه می‌دهید، باید مطمئن شوید که مدارک واضح، خوانا و رنگی باشند. به محض ارسال درخواست تکمیل شده، سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) عبارت «تأیید» را ارسال می کند. اگر مدارک شما ناقص باشند، سازمان این مدارک باز می‌گرداند تا بتوانید نواقص را برطرف کنید. وقتی سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) از درخواست شما راضی باشید، شما گواهی تابعیت خود را دریافت خواهید کرد.

    منبع: اداره مهاجرت کانادا

    سوالات متداول اگر والدین کانادایی باشند چگونه می‌توان تابعیت گرفت؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ