ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا 2023
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    وجود فرصت تحصیلی در کانادا برای هر شخص متقاضی تحصیل در یکی از کشورها و دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دلیل کیفیت بسیار بالای نظام آموزشی این کشور، کیفیت تحصیلی و امکانات دانشگاه‌های این کشور، اعتبار مدرک اخذ شده از این دانشگاه‌ها و از همه مهمتر تجربه‌ی یک زندگی منحصر به فرد و عالی در کشوری پیشرفته و کاملا سازگار با مهاجران از جمله ایرانیان و وجود امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از تحصیل و از طریق ورود به بازار کار، گزینه‌ایی ارجح‌تر نسبت به بسیاری از دیگر کشورهای سطح بالا از نظر زندگی و تحصیل می‌باشد. ضمن آنکه از آنجایی که موضوع بحث این مطلب درباره هزینه است، باید گفت که هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا به نسبت کشورهای هم سطح خود از نظر کیفیت زندگی و تحصیلات مانند استرالیا، آمریکا، انگلیس و... ارزان‌تر بوده و بنابراین به زبان عامه‌تر باید بگوییم که بسیار حیف خواهد بود که شخصی دارای صلاحیت برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، به علت مشکلات مالی و هزینه‌های تحصیل این فرصت بزرگ از وی سلب گردد.

    بنابراین در این مطلب به معرفی ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا که هزینه‌های تحصیل در آن‌ها به میزان یک سوم و گاها حتی یک پنجم میانگین شهریه‌های دیگر دانشگاه‌های کانادا بوده می‌پردازیم. در این راستا برای تصمیم‌گیری بهتر شخص متقاضی، دانشگاه‌ها را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تفکیک کرده که برخی از دانشگاه‌های مقطع ارشد، مقطع دکتری را هم ارائه می‌دهند اما از آنجا که هزینه‌های تحصیل در مقطع دکتری در کانادا بسیار ارزان‌تر و یا حتی از سوی بسیاری از دانشگاه‌ها فول فاند بوده، از معرفی مقطع مذکور به صورت تفکیک شده صرف نظر نموده‌ایم؛ با وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی

    لیست 5 تا از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی به ترتیب صعودی بر حسب میزان شهریه به شرح زیر می‌باشد. توجه نمایید که میانگین شهریه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی مبلغی در حدود 30 هزار دلار در سال می‌باشد.

    دانشگاه برندون

    دانشگاه برندون (به انگلیسی Brandon University) دانشگاهی دولتی و عمومی واقع در شهر برندون و استان مانیتوبا کانادا می‌باشد که در سال 1890 تاسیس گردیده است. دانشگاه برندون دارای رتبه کشوری 60 و رتبه جهانی 1864 بوده که اگرچه شاید از نظر رتبه کشوری و جهانی جز دانشگاه‌های برتر نبوده اما در این لیست ارزان ترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی و دارای مدرک معتبر می‌باشد. شهریه تحصیل در دانشگاه برندون در مقطع کارشناسی سالیانه 7200 دلار می‌باشد. دانشگاه برندون دانشگاه چندان بزرگی نبوده و تنها حدود 3300 نفر دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای 1 پردیس و 7 دانشکده بوده و دارای نرخ پذیرش 42 درصد بوده و یکی از گزینه‌های خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌باشد. رشته‌هایی که دانشگاه برندون برای مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد عبارتند از:

    • هنر
    • هنرهای تجسمی
    • آموزش و پرورش
    • مدیریت کسب و کار
    • مشاور ملیت و بومیان
    • موسیقیپ
    • پرستاری
    • علوم عمومی
    • علوم روانشناسی پرستاری
    • علوم محیط زیست

    دانشگاه سنت بونیفیس

    دانشگاه سنت بونیفیس (به انگلیسی: Université de Saint-Boniface) دانشگاهی عمومی و فرانسوی زبان واقع در محله سنت بونیفیس و در شهر وینیپگ استان مانیتوبا می‌باشد که در سال 1818 تاسیس گردیده است. دانشگاه سنت بونیفیس دارای رتبه کشوری 78 و جهانی 4130 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی سالیانه 7480 دلار می‌باشد. دانشگاه سنت بونیفیس نیز دانشگاهی کوچک بوده و البته بطور نیمه دولتی-خصوصی نیز تلقی می‌گردد و تنها دارای حدود 1400 دانشجو می‌باشد. دانشگاه مذکور دارای 1 پردیس و 8 دانشکده است و نرخ پذیرش دانشجوی آن 66 درصد می‌باشد. رشته‌هایی که دانشگاه سنت بونیفیس برای مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد عبارتند از:

    • هنر
    • علوم
    • خدمات اجتماعی
    • زبان و مترجمی
    • پرستاری
    • کسب و کار
    • آموزش

    دانشگاه گوئلف

    دانشگاه گوئلف (به انگلیسی: University of Guelph) دانشگاهی دولتی تحقیقاتی بوده که در شهر گوئلف و در استان انتاریو واقع است که در سال 1964 تاسیس گردیده است. دانشگاه گوئلف دارای رتبه کشوری 19 و رتبه حدودی 450 جهانی می‌باشد که اگرچه شهریه تحصیل در آن و در مقطع کارشناسی با افزایش بیش از 30 درصدی نسبت به 2 دانشگاه بالا سالیانه 9700 دلار می‌باشد اما از نظر رتبه کشوری و جهانی در جایگاه بسیار خوب و بهتری نسبت به دو دانشگاه فوق قرار دارد. دانشگاه گوئلف دانشگاهی بزرگ با 3 پردیس و 7 دانشکده بوده که تعداد بیش از 28700 دانشجو را در خود جای داده است. همچنین دانشگاه گوئلف دارای نرخ پذیرش بالایی در حدود 75 درصد می‌باشد. برای مقطع کارشناسی، این دانشگاه تقریبا همه‌ی رشته‌های شناخته شده در جهان در این مقطع را در 7 دانشکده (و به عبارتی موضوع) هنر، علوم بیولوژی، اقتصاد و کسب و کار، مهندسی، علوم انسانی، علوم فیزیک، علوم اجتماعی، دامداری و کشاورزی ارائه می‌دهد.

    دانشگاه منونایت کانادا

    دانشگاه منونایت کانادا (به انگلیسی: Canadian Mennonite University) یک دانشگاه خصوصی در شهر وینیپگ و استان مانیتوبا کانادا واقع می‌باشد که در سال 1999 تاسیس گردیده است. دانشگاه منونایت کانادا دارای رتبه کشوری 74 و رتبه جهانی 5003 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی سالیانه 10 هزار دلار می‌باشد. دانشگاه منونایت نیز دانشگاه نسبتا کوچکی بوده و تنها 1700 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دارای صرفا 1 پردیس بوده و رشته‌های متعددی در زیر شاخه‌های هنر، علوم و اکثر رشته‌های زیرشاخه آن، موسیقی و موزیک درمانی، مدیریت کسب و کار، شیمی، اقتصاد و... را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    دانشگاه یادبود نیوفاندلند (به انگلیسی: Memorial University of Newfoundland) دانشگاهی دولتی واقع در سنت جانز و در استان نیوفاندلند کانادا می‌باشد که در سال 1925 تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای پردیس‌های متعددی در نقاط مختلف بوده و در مجموع دارای 5 پردیس، 7 دانشکده و چندی مدرسه و موسسه آموزشی وابسته به خود می‌باشد. دانشگاه یادبود نیوفاندلند که به اختصار به آن دانشگاه یادبود هم در کانادا گفته شده، دارای رتبه کشوری 24 و رتبه جهانی 639 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی سالیانه 11460 دلار می‌باشد. این دانشگاه تعداد بیش از 19400 دانشجو را در خود جای داده و دارای نرخ پذیرش 66.8 درصدی می‌باشد. دانشگاه یادبود نیوفاندلند رشته‌های متعددی را در مقطع کارشناسی و در 7 دانشکده مدیریت کسب و کار، آموزش، مهندسی و علوم مرتبط، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، پزشکی، پرستاری و علوم عمومی ارائه می‌دهد.

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

    ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد

    لیست 5 تا از ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به ترتیب صعودی بر حسب میزان شهریه به شرح زیر می‌باشد. توجه نمایید که میانگین شهریه تحصیل در کانادا برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغی حدود بین 15 تا 20 هزار دلار در سال می‌باشد.

    دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    پیش‌تر و در بند ماقبل بند فوق برای معرفی ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای مقطع کارشناسی، توضیحات لازم را برای این دانشگاه را داده‌ایم و در واقع این دانشگاه از نظر ارزانی برای تحصیل بین دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشترک است و اطلاعات دانشگاه را در بند اشاره شده می‌توانید مطالعه نمایید و تنها تفاوت آن شهریه برای مقطع ارشد بوده که دانشگاه یادبود نیوفاندلند برای مقطع کارشناسی ارشد دارای شهریه سالانه 3200 دلار می‌باشد.

    دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی دانشگاهی دولتی و کوچک مبتنی بر تحقیقات بوده که در شهر پرنس جورج استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع بوده و در سال 1990 تاسیس گردیده است. البته پردیس اصلی دانشگاه در این شهر است و دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی 4 پردیس کوچک دیگر نیز در همین استان دارد و بنابراین در مجموع دارای 5 پردیس بوده و همچنین 6 دانشکده دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی دارای رتبه کشوری 46 و رتبه جهانی 1264 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 3300 دلار می‌باشد. این دانشگاه در مجموع تعداد 4000 دانشجو را در خود جای داده و دارای نرخ پذیرش 73 درصدی می‌باشد. رشته‌هایی که دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد عبارتند از:

    • کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)
    • علوم سلامت جامعه
    • توسعه اقتصادی
    • مدیریت ناتوانی
    • زبان انگلیسی
    • مطالعات ملیتی
    • آموزش / آموزش ویژه
    • مشاوره پزشکی

    دانشگاه کلگری

    دانشگاه کلگری یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی واقع در شهر کلگری در استان آلبرتای کانادا می‌باشد که در سال 1966 تاسیس گردیده است. دانشگاه کلگری دارای رتبه کشوری 8 و رتبه جهانی 188 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 3700 دلار می‌باشد که با توجه به این رتبه کشوری و جهانی و از طرفی ارزان بودن شهریه آن، باید گفت که این دانشگاه بهترین گزینه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که نرخ پذیرش دانشگاه کلگری کمتر از 30 درصد بوده (حتی به گفته برخی منابع 20 درصد) و اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار جنبه رقابتی دارد. دانشگاه کلگری در مجموع 30200 نفر دانشجو را در خود جای داده، دارای 4 پردیس و 14 دانشکده می‌باشد. همچنین دانشگاه کلگری اکثر رشته‌های شناخته شده در جهان در مقطع کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه سایمون فریزر

    دانشگاه سایمون فریزر (به انگلیسی: Simon Fraser University) یک دانشگاه دولتی و عمومی واقع در شهر برنابی و استان بریتیش کلمبیا کانادا بوده که در سال 1965 میلادی تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای رتبه کشوری 10 و رتبه جهانی بطور حدودی 350 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 3750 دلار می‌باشد که با توجه رتبه کشوری و جهانی بسیار خوب و از طرفی نرخ پذیرش 65 درصدی آن باعث می‌شود که همانند دانشگاه کلگری گزینه بسیار عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد و با این تفاوت و به دلیل نرخ پذیرش بالاتر نسبت به جنبه رقابتی بودن و پذیرش سخت دانشگاه کلگری، ارجحیت بیشتری دارد. دانشگاه کلگری در مجموع دارای 3 پردیس و 8 دانشکده بوده و تعداد بیش از 30 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد اکثر رشته‌های شناخته شده در جهان در مقطع ارشد به ویژه در هنر، کسب و کار، تکنولوژی و ارتباطات، علوم اجتماعی، آموزش، مهندسی، پزشکی و... را ارائه می‌دهد.

    دانشگاه ساسکاچوان

    دانشگاه ساسکاچوان (به انگلیسی: University of Saskatchewan) دانشگاهی دولتی تحقیقاتی واقع در شهر ساسکاتون و ایالت ساسکاچوان کانادا می‌باشد که در سال 1907 میلادی تاسیس گردیده است. این دانشگاه دارای رتبه کشوری 16 و رتبه جهانی به طور حدودی 350 بوده و شهریه تحصیل در آن در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه 4360 دلار می‌باشد.دانشگاه ساسکاچوان قریب به 26 هزار دانشجو را در خود جای داده و در مجموع دارای 18 دانشکده و موسسه آموزشی وابسته به خود می‌باشد. دانشگاه ساسکاچوان نیز بیش از 80 رشته تحصیلی در همه زمینه‌ها و موضوعات عام در جهان برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد.

    سوالات متداول ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا 2023

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-10-07

    سلام، چرا اطلاعات غلط میدید؟!! سایت دانشگاه گوئلف نوشته مهندسی سالیانه ۵۱،۶۵۶ دلار!!!!!!

    2023-10-08

    شهریه ذکر شده یک شهریه متوسط و عمومی هستش و بله اگه مثلا بخواید جراحی بخونین خب معلومه که هزینه به وضوح فرق خواهد کرد، یا رشته مهندسی و...

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ