درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

جهت دریافت آنی مشاوره رایگان مهاجرت می توانید در ساعات کاری مجموعه با ما تماس بگیرید. در غیر این صورت اطلاعات خود را وارد نمایید تا در اسرع وقت مشاورین ادب ویزا با شما تماس بگیرند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

    دانشگاه های سیدنی

    معرفی مختصر شهر سیدنی

    شهر سیدنی مرکز ایالت New South Wales و پرجمعیت ترین شهر استرالیا با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت است. سیدنی مشهورترین شهر استرالیا و در واقع نماد این کشور است و این شهر مرکز تجمع بسیاری از مهاجرین با فرهنگ‌های متفاوت است که در کنار یکدیگر به بهترین شکل زندگی می‌کنند. این شهر از جمله شهرهای مهم ساحلی در استرالیا است که در نزدیکی بندر جکسون قرار دارد و دارای 700 محله است. شهر سیدنی که در حوالی جنوب غربی استرالیا واقع شده، عموما دارای آب و هوایی معتدل و با بارندگی‌های قابل توجهی می‌باشد که بیشتر این بارندگی‌ها در تابستان و بیشتر در ماه‌های آوریل و ژوئن رخ می‌دهند. به طور حدودی 150 روز از سال، شهر سیدنی شاهد بارش باران است و دمای هوا به ندرت از منفی 5 درجه سانتی‌گراد در این شهر پایین‌تر می‌رود و میانگین دمای سیدنی در طول سال 21 درجه می‌باشد.

    همچنین سیدنی اولین شهر مهم استرالیا و پر طرفدار این کشور در زمینه توریسم و گردشگری است. در واقع این شهر به عنوان دروازه اصلی ورود گردشگران به استرالیا مشهور است؛ به طوری که در سال 2013 بیش از 3 میلیون نفر توریست از شهر سیدنی دیدن کردند. پل هاربور و خانه اپرا سیدنی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. مسلما این حجم از تاثیرگذاری سیدنی در صنعت گردشگری می‌تواند درصد قابل توجهی از درآمد این کشور از طریق شهر سیدنی را تامین نماید. اما سیدنی فقط از نظر گردشگری برای استرالیا حائز اهمیت نیست بلکه سیدنی یکی از ده شهر مهم و تاثیرگذار در اقتصاد جهان است چرا که شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی؛ چه استرالیایی و چه بین‌المللی در این شهر واقع شده‌اند و مراودات بین‌المللی زیادی از طریق این شهر صورت می‌گیرد. همچنین شهر سیدنی دارای یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل و نقل در جهان می‌باشد. همچنین استرالیا در کنار ملبورن، 2 شهر برتر برای تحصیل در استرالیا به حساب می‌آیند.

    شهر سیدنی یک شهر به اصطلاح دوست‌دار دانشجو و بسیار مهاجر پذیر است. به طوری که درصد قابل توجهی از مردم این شهر متولد استرالیا نیستند و مهاجر هستند. بیشتر مهاجرین شهر سیدنی به ترتیب از کشورهای چین، انگلیس، هند، یونان، نیوزلند، ویتنام، فیلیپین، کره جنوبی، هنگ کنگ و ایتالیا به این شهر مهاجرت نموده‌اند. بیش از 42.9% از مردم سیدنی را مهاجران و کسانی که اصالت استرالیا را ندارند تشکیل می‌دهند و تنها 33.1 درصد از مردم سیدنی، دارای هر 2 پدر و مادر استرالیایی الاصل هستند و در واقع شهر سیدنی، هشتمین جمعیت بزرگ مهاجر در جهان را در خود جای داده است. تعداد مهاجرین این شهر بیشتر از مهاجرین شهرهای ونکوور، لس آنجلس، شیکاگو و پاریس می‌باشد. به علت همین تنوع نژادی و جمعیت مهاجر قابل توجه، بعد از زبان انگلیسی در این شهر زبان‌های ویتنامی، چینی، عربی، هندی و یونانی در استرالیا بیشتر از همه شنیده می‌شود.

    سیدنی شهر بسیار امن و آرامی است. در سال 2019 این شهر به عنوان پنجمین شهر امن دنیا معرفی شد. با اینکه سیدنی شهری پرجمعیت و شلوغ است اما میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار کم است و می‌توان گفت یکی از دلایل امنیت بالای این کشور قانون و فرهنگ غنی مردم این کشور است. امن بودن این شهر یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این شهر در بین دانشجویان بین‌المللی است. همچنین روح زنده‌ی شهر با حضور پر رنگ قشر جوان، قرار داشتن چندی از برترین دانشگاه‌های استرالیا یا پردیس‌های آن‌ها، کالج‌های معتبر و... در این شهر و کیفیت بالای نظام آموزشی و سیستم تحصیلی آن، سیدنی را تبدیل به یکی از بهترین شهرهای دوست‌دار دانشجو و به صورت متقابل محبوب میان دانشجویان در جهان نموده است. حال جا دارد که به معرفی دانشگاه‌های اصلی شهر سیدنی؛ موضوع مورد بحث مقاله برسیم.

    معرفی دانشگاه‌های شهر سیدنی

    معرفی دانشگاه‌های شهر سیدنی

    طبق نظر مجله مشهور اکونومیست، سیدنی به عنوان پنجمین شهر پر طرفدار جهان در سال ۲۰۱۸ در بین دانشجویان بین‌المللی انتخاب شده است. محبوبیت این شهر به خاطر وجود چندین دانشگاه و موسسه آموزشی برجسته در این شهر، روح زنده شهر، بافت چند فرهنگی سیدنی، امکانات، رفاه و پیشرفت کامل، سیستم آموزشی و تحصیلی بسیار قوی، محیط بسیار دلچسب و زیبای شهر مانند آفتاب تابستانی، سواحل بسیار زیاد و زیبا، زندگی آرام و میزان امنیت بالا و مراکز تفریحی متعدد در آن است. اما فقط این‌ها نیستند که سیدنی را جزء محبوب‌ترین ها برای دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد. دانشگاه‌های سیدنی در رتبه بندی جهانی در بین برترین ها هستند. در ادامه شما را با 4 دانشگاه برتر این شهر بزرگ آشنا خواهیم نمود.

    ۱- دانشگاه سیدنی

    ۱- دانشگاه سیدنی

    دانشگاه بی نظیر سیدنی در سال جاری میلادی توانسته رتبه 2 در استرالیا و 40 در جهان از دید رتبه بندی کیو اس QS و رتبه 4 در استرالیا و 69 در جهان را از دید رنکینگ شانگهای بدست آورد. این دانشگاه مشهورترین دانشگاه سیدنی و حتی می‌توان گفت مشهورترین دانشگاه در استرالیا و مطمئناً زیباترین آن است. جدای از نظام آموزشی و تحصیلی بسیار قوی این دانشگاه و اوج پیشرفت و رفاه آن، باید گفت که بخش اعظمی از شهرت دانشگاه سیدنی به دلیل قدمت آن و همچنین زیبایی کم نظیر و شیوه معماری آن است؛ تا جایی که محیط دانشگاه و بنای آن به عنوان یک آثار باستانی محسوب شده و سوژه عکاسی بسیاری از بلاگرها، علاقه‌مندان به تاریخ و حتی انداختن عکس‌های تفریحی و توریستی، عکس‌های مراسم عروسی و... گردیده است. دانشگاه سیدنی در سال 1850 میلادی به عنوان اولین دانشگاه استرالیا تاسیس شد و در حومه مرکزی دارلینگتون و کامپرداوند امتداد پیدا کرد و شامل ساختمانهای معروف ماسه سنگی چهارگوش، ساختمان‌های بزرگ و چمنزارهای وسیع می‌باشد.

    دانشگاه سیدنی یکی از اولین دانشگاه‌های استرالیا و جهان است که شروع به پذیرش بانوان بدون ایجاد تبعیض با آقایان نمود و از نظر دانشجویان بین‌المللی نیز دانشگاهی بسیار عالی و مطلوب از نظر سازگاری با محیط و برای تحصیل است. دانشگاه سیدنی گسترده‌ترین طیف دوره‌های دانشگاهی را در استرالیا ارائه می‌دهد که شامل بیش از 400 موضوع می‌باشد. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های سیدنی و استرالیا مقام اول را در رشته‌های پزشکی، آناتومی، علوم دامپزشکی، زبان و ادبیات انگلیسی، فیزیولوژی و معماری را دارد و برای موضوعات مرتبط با ورزش نیز دارای بهترین رتبه‌های بین دانشگاهی در جهان است. دوره MBA دانشکده بازرگانی دانشگاه سیدنی نیز توسط مجله Financial استرالیا در صدر دانشگاه‌های استرالیا قرار گرفته است.

    • رتبه QS در استرالیا: 2
    • رتبه QS جهانی: 40
    • سال تاسیس: 1850 (قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیا)
    • تعداد کل دانشجویان: بیش از 56 هزار نفر
    • تعداد دانشجویان بین‌المللی: بیش از 12 هزار نفر
    • نسبت دانشجویان بین‌المللی: 22% از تعداد کل دانشجویان
    • شهر و ایالت: سیدنی، ایالت نیو ساوت ولز
    • نرخ پذیرش: 30 درصد

    ۲- دانشگاه نیو ساوت ولز

    ۲- دانشگاه نیو ساوت ولز

    این دانشگاه از نظر کیفیت خدماتی در بین دانشگاه‌های سیدنی و استرالیا رتبه دوم و در جهان دارای رتبه 45 است و رنکینگ QS نیز به این دانشگاه رتبه 4 کشوری و رتبه 44 جهانی را داده است. دانشگاه نیو ساوت ولز در سال 1949 هنگامی که پس از جنگ جهانی، دولت متوجه اهمیت متخصصان و مهندسین با کیفیت شد با تمرکز اصلی روی فناوری و علوم تاسیس گردید. این دانشگاه جزو پرتحرک ترین دانشگاه‌های سیدنی از نظر تحقیقات گسترده آن است. دانشگاه نیو ساوت ولز برای حمایت از تلاش‌های تحقیقاتی خود بالاترین میزان بودجه شورای تحقیقات استرالیا را دریافت می‌کند. دانشگاه نیو ساوت ولز عضوی از گروه هشت از دانشگاه‌های استرالیا است که دارای یک پیوستگی و ارزش قابل توجه در زمینه تحقیقات متمرکز می‌باشد. علاوه بر رتبه 44 جهانی، رتبه 20 ام این دانشگاه در زمینه حقوق، حسابداری و امور مالی نیز قابل توجه است.

    پردیس اصلی دانشگاه نیو ساوت ولز در کنزینگتون و در حدود 7 کیلومتری مرکز تجاری شهر سیدنی واقع شده است. دانشکده هنرهای خلاقانه و طراحی و هنر نیز در حومه منطقه پدینگتون قرار دارد و تعدادی ایستگاه و مرکز تحقیقاتی دیگر مربوط به این دانشگاه در اطراف منطقه کلانشهری سیدنی واقع شده اند. دانشگاه نیو ساوت ولز با بیش از 200 واحد آکادمی، دانشکده و دپارتمان در سراسر جهان از نظر علمی و تحقیقاتی همکاری گسترده‌ایی دارد و بدنه دانشجویی آن از 137 کشور جهان تشکیل شده که آن را به یک دانشگاه چند فرهنگی در بین دانشگاه‌های سیدنی تبدیل کرده است. این دانشگاه با داشتن سالن‌های ورزشی، استخر، سالن اسکواش، سالن‌های موسیقی، سالن‌های تئاتر، سوپر مارکت، دفاتر پست و فروشگاه‌های مواد غذایی تقریبا همانند یک شهر کوچک است.

    • رتبه QS در استرالیا: 4
    • رتبه QS جهانی: 44
    • سال تاسیس: 1949
    • تعداد کل دانشجویان: بیش از 59 هزار نفر
    • تعداد دانشجویان بین‌المللی: قریب به 15 هزار نفر
    • نسبت دانشجویان بین‌المللی: 25% از تعداد کل دانشجویان
    • شهر و ایالت: سیدنی، ایالت نیو ساوت ولز (دارای پردیسی دیگر در شهر ملبورن)
    • نرخ پذیرش: 30 درصد

    ۳- دانشگاه تکنولوژی سیدنی

    ۳- دانشگاه تکنولوژی سیدنی

    دانشگاه تکنولوژی سیدنی یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی می‌باشد که در حومه آلتیمو در شهر سیدنی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1988 تاسیس شد و به عنوان دانشگاه برتر جوان استرالیا (زیر 50 سال قدمت) و یکی از دانشگاه‌های برتر فناوری این کشور شناخته می‌شود. دانشگاه تکنولوژی سیدنی در رتبه 133 جهانی از دید رنکینگ کیو اس QS قرار دارد. این دانشگاه که به تازگی بازسازی شده در چندین بلوک شهری قرار دارد که ساختمان اصلی آن تنها به فاصله 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مرکزی فاصله دارد. برای دانشجویانی که به دنبال برخی ارتباطات اجتماعی در خلال دوره‌های تحصیلی خود هستند دانشگاه تکنولوژی سیدنی یک صحنه پر جنب و جوش برای این دسته از افراد است. همچنین دانشگاه تکنولوژی سیدنی بیش از 100 کلاب و انجمن منحصر به خود را دارد که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. دوره‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه تکنولوژی سیدنی به دلیل رویکرد تجربه محور خود شهرت دارند و توسط تعداد زیادی از انجمن‌های حرفه‌ای و صنعتی معتبر شناخته می‌شوند. این دانشگاه از نظر کیفیت خدمات در رده‌های برتر دانشگاه‌های سیدنی و استرالیا به ویژه در در رشته‌های حقوق، هنر و طراحی، پرستاری و موضوعات مرتبط با ورزش قرار گرفته است. دانشگاه تکنولوژی سیدنی در سال جاری میلادی با ترقی 7 پله، به رتبه 133 در جهان دست یافته است. این دانشگاه همچنین در زمینه استناد منابع، تحصیل دانشجویان بین‌المللی و شهرت اشتغال فارغ‌التحصیلان آن در جهان به ترتیب رتبه‌های 67 و 78 و 85 را از آن خود نموده است.

    • رتبه QS در استرالیا: 9
    • رتبه QS جهانی: 133
    • سال تاسیس: 1964
    • تعداد کل دانشجویان: بیش از 45 هزار نفر
    • تعداد دانشجویان بین‌المللی: قریب به 14 هزار نفر
    • نسبت دانشجویان بین‌المللی: 31% از تعداد کل دانشجویان
    • شهر و ایالت: سیدنی، ایالت نیو ساوت ولز (دارای پردیسی دیگر در شهر ملبورن)
    • نرخ پذیرش: 19 درصد

    ۴- دانشگاه مک کواری

    ۴- دانشگاه مک کواری

    دانشگاه مک کواری در رتبه بندی جهانی، در رتبه 214 از دید رنکینگ کیو اس QS قرار دارد. این دانشگاه در سال 1964 در حومه پارک مک کواری بنا گردید و سومین دانشگاهی بود که در کلان شهر سیدنی تأسیس شد که در فاصله 15 کیلومتری مرکز تجاری شهر واقع شده است. پارک مک کواری وسعتی برابر 126 هکتار دارد که شامل فضای سبز وسیع، یک رصدخانه، بزرگترین پارک مجسمه سازی، چندین موزه، یک مرکز ورزشی و آبی، هفت هکتار زمین‌های فوتبال، زمین‌های کریکت و تنیس، گالری‌های هنری و دانشگاه مک کواری است. پارک دانشگاه بسیار بزرگ است و دارای ایستگاه قطار نیز می‌باشد. کتابخانه دانشگاه مک کواری بزرگترین کتابخانه دانشگاه‌های سیدنی و پردرآمدترین کتابخانه دانشگاه در استرالیا را دارد که دارای بیش از 1.8 میلیون جلد کتاب است و 80٪ کتابهای آن در یک سیستم خودکار ذخیره سازی و بازیابی قرار داده شده‌اند. این دانشگاه همچنین دارای یک بیمارستان می‌باشد که به عنوان اولین و تنها بیمارستان آموزشی غیر انتفاعی خصوصی در دانشگاه‌های سیدنی و استرالیا شناخته می‌شود. این بدان معنی است که دانشجویان پزشکی به معنای واقعی کلمه می‌توانند فعالیتهای عملی خود را در دانشگاه انجام دهند.

    • رتبه QS در استرالیا: 15
    • رتبه QS جهانی: 214
    • سال تاسیس: 1964
    • تعداد کل دانشجویان: بیش از 38 هزار نفر
    • تعداد دانشجویان بین‌المللی: بیش از 10 هزار نفر
    • نسبت دانشجویان بین‌المللی: 26% از تعداد کل دانشجویان
    • شهر و ایالت: سیدنی، نیو ساوت ولز
    • نرخ پذیرش: 30 درصد

    ۵- دانشگاه وسترن سیدنی

    ۵- دانشگاه وسترن سیدنی

    دانشگاه وسترن سیدنی در سال 1989 تاسیس شد و دارای 6 پردیس، 11 مرکز تحقیقاتی و یک حوزه در کل منطقه بزرگ غربی سیدنی است. این دانشگاه دارای جامع ترین دوره‌ها در بین دانشگاه‌های سیدنی و استرالیا می‌باشد و از نظر کیفیت خدمات در رده بیار عالی جهانی قرار گرفته است. هر یک از دانشکده‌های آن با توجه به حوزه تخصصی به مناطق مختلف تقسیم شده‌اند، بنابراین بسته به آنچه شما علاقه‌مند به تحصیل هستند، ممکن است خودتان را در هر یک از این مناطق پیدا کنید:

    • Bankstown : دوره های روانشناسی، هنر، جامعه شناسی، آموزش و زبانشناسی را ارائه می‌دهد.
    • Blacktown : در درجه اول، دوره‌های تجاری ارائه می‌دهد.
    • Campbeltown : متخصص در بهداشت، علوم، پزشکی، حقوق، پرستاری و تجارت است و میزبان تعدادی از مراکز تحقیقاتی می‌باشد.
    • Parramatta : شامل دوره‌های تجارت، علوم و قانون است.
    • Penrith : موضوعات موسیقی، محاسبات، مهندسی، طراحی و علوم انسانی را در بر می‌گیرد.

    و برخی از مشخصات اصلی دانشگاه عبارتند از:

    • رتبه در استرالیا: 13
    • رتبه جهانی: 474
    • سال تاسیس: 1989
    • تعداد کل دانشجویان: بیش از 45 هزار نفر
    • تعداد دانشجویان بین‌المللی: بیش از 6 هزار نفر
    • نسبت دانشجویان بین‌المللی: 13% از تعداد کل دانشجویان
    • شهر و ایالت: شمال سیدنی، ایالت نیو ساوت ولز
    • نرخ پذیرش: 30 درصد

    کالج‌های شهر سیدنی

    کالج‌های شهر سیدنی

    شهر سیدنی همچنین تعداد قالب توجهی از کالج‌ها و سایر موسسات آموزشی معتبر و نامی دیگر استرالیا در سطح تحصیلات دانشگاهی را نیز در خود جای داده است. اگر از لیست کردن کلیه این کالج‌ها و موسسات آموزشی صرف نظر نماییم، مشهورترین کالج‌ها و موسسات آموزشی در شهر سیدنی عبارتند از:

    • کالج بین‌المللی مدیریت
    • کالج حقوق مک کواری
    • آکادمی فناوری اطلاعات AIT
    • کالج اکسل سیا
    • کالج استرالیایی رادیو و فیلم تلویزیونی
    • کالج کمپین
    • کالج مهمان نوازی و رویدادهای کن ویل
    • کالج موسیقی هیل سانگ
    • کالج استرالیایی آموزش‌های فیزیکی
    • کالج تکنولوژی Moore
    • کالج مکلی
    • کالج سلطنتی استرالیایی جراحی دندان
    • کالج بدفورد
    • و...
    به اشتراک بگذارید

    سوالات متداول دانشگاه های سیدنی

    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    جهت نمایش پاسخ های بیشتر کلیک کنید

    موسسه آراد دانان برنا دارای مجوز رسمی از وزارت علوم و تحقیقات برای کشورهای استرالیا و کانادا می باشد و دیگر مطالب وبسایت که با دقت بالا توسط تیم تولید محتوای ادب ویزا تولید شده است برای اطلاع رسانی شما عزیزان است.

    مشاوره رایگان مهاجرت