دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا | New South Wales
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه نیو ساوت ولز که با عنوان اختصاری UNSW نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر سیدنی و ایالت نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. این دانشگاه یکی از اعضای موسس دانشگاه‌های گروه هشت استرالیاست که این گروه، ائتلافی از دانشگاه‌های استرالیایی است که بر روی امور تحقیقاتی متمرکز است.

    دانشگاه نیو ساوت ولز که در سال 1949 میلادی تاسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی و عضو Universitas 21، یک شبکه جهانی از دانشگاه‌های تحقیقاتی است. این دانشگاه با بیش از 200 دانشگاه در سراسر جهان همکاری‌های بین المللی و تحقیقاتی دارد. دانشگاه نیو ساوت ولز بیشتر در زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) شناخته شده است و در جداول رتبه بندی دانشگاه‌های داخلی و بین المللی رتبه عالی و بالایی دارد.

    این دانشگاه شامل هفت دانشکده است که از طریق آن‌ها مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد. پردیس اصلی دانشگاه (پردیس کنزینگتون) در حومه شرقی شهر و در حومه کنزینگتون شهر سیدنی قرار دارد که دارای فاصله 7 کیلومتری (4.3 مایل) از منطقه تجاری مرکزی شهر سیدنی است. دانشکده هنرهای خلاق، هنر و طراحی دانشگاه نیو ساوت ولز، در ناحیه پدینگتون شهر سیدنی واقع شده است و پردیس‌های فرعی دانشگاه در مرکز تجاری شهر سیدنی و همچنین چندین حومه دیگر از این شهر از جمله مناطق Randwick و Coogee قرار دارند. همچنین ایستگاه‌های تحقیقاتی این دانشگاه در سراسر ایالت نیو ساوت ولز واقع شده‌اند.

    پردیس دیگر دانشگاه، معروف به پردیس "UNSW Canberra در ADFA" n در شهر کانبرا و در قلمرو پایتخت استرالیا (ACT) واقع شده است. ADFA در واقع آکادمی نظامی نیروی دفاعی استرالیا است و پردیس UNSW Canberra تنها موسسه آکادمیک ملی با تمرکز دفاعی است. تعداد کل دانشجویان دانشگاه نیو ساوت ولز بیش از 60 هزار نفر است که از این جمعیت بیش از 13 هزار نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند. همچنین از این جمعیت حدود 39 هزار دانشجویی کارشناسی و حدود 21 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا تلقی می‌گردد.

    مشخصات دانشگاه نیو ساوت ولز

    مشخصات دانشگاه نیو ساوت ولز

    تاریخ تاسیس دانشگاه

    سال 1949 میلادی

    شهر و ایالت

    شهر سیدنی،  ایالت نیو ساوت ولز

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی و تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 60 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 13 هزار نفر (21.6 درصد)

    نرخ پذیرش

    30 درصد

    مساحت

    38 هکتار (پردیس اصلی)

    تعداد پردیس‌ها و دانشکده‌ها

    3 پردیس و 7 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    نسبت دانشجویان کارشناسی و مقاطع بالاتر

    حدود 39 هزار دانشجویی کارشناسی و حدود 21 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری

    مدیر دانشگاه

    آتیلا برونگز

    آدرس دانشگاه

    Sydney, New South Wales, Australia

    سایت دانشگاه

    www.unsw.edu.au

    تاریخچه دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    ریشه‌های پیدایش دانشگاه نیو ساوت ولز را می‌توان به پیدایش مدرسه هنرهای مکانیک سیدنی که در سال 1833 تاسیس شد و دانشکده فنی سیدنی در سال 1878 تاسیس شد، نسبت داد. این مؤسسات برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای قابلیت‌ها و بسترهای جدید در فناوری‌های تازه تاسیس شدند. زیرا اقتصاد ایالت نیو ساوت ولز از پایگاه شبانی خود به صنایعی که توسط عصر صنعتی جدید تغذیه می‌شد، تغییر موضع داد.

    ایده تاسیس این دانشگاه از بحران‌های جنگ جهانی دوم سرچشمه می‌گیرد که طی آن توجه ملت به نقش حیاتی علم و فناوری در طی تبدیل جامعه کشاورز محور به جامعه‌ای مدرن و صنعتی جلب شد. دولت کارگری نیو ساوت ولز پس از جنگ، نیاز روزافزون به داشتن دانشگاهی متخصص در آموزش مهندسین با کیفیت بالا و متخصصان مرتبط با فناوری را به تعداد فراتر از ظرفیت و ویژگی‌های دانشگاه فعلی سیدنی تشخیص داد. این تغییرات منجر به پیشنهاد ایجاد یک موسسه فناوری شد که پیشنهاد آن توسط باب هفرون وزیر آموزش و پرورش آن زمان در ایالت نیو ساوت ولز ارائه شد که این پیشنهاد سرانجام در تاریخ 9 ژوئیه 1946 میلادی پذیرفته شد.

    این دانشگاه که در ابتدا "دانشگاه فناوری نیو ساوت ولز" نام داشت، وضعیت قانونی خود را از طریق تصویب قانون دانشگاه فناوری نیو ساوت ولز در سال 1949 این ایالت و توسط پارلمان نیو ساوت ولز در شهر سیدنی به دست آورد. در تاریخ مارس 1948، کلاس‌های اولیه دانشگاه نیو ساوت ولز با پذیرش 46 دانشجو آغاز شد که برنامه‌هایی از جمله مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، و مهندسی برق را دنبال می‌کردند. در آن زمان، برنامه‌های درسی در دست آموزش در این مرکز آموزشی نوآورانه بود. هر دوره شامل دوره مشخص و قابل توجهی از آموزش عملی در صنعت مربوط به خود بود. همچنین برای موسسات آموزشی در آن زمان بی سابقه بود که آموزش اجباری در علوم انسانی لحاظ شود اما این قضیه برای اولین بار در این مرکز اعمال شد.

    در ابتدا، دانشگاه نیو ساوت ولز در پردیس داخلی شهر کالج فنی سیدنی در اولتیمو به عنوان یک موسسه مجزا از کالج فعالیت می‌کرد. با این حال، در سال 1951، پارلمان نیو ساوت ولز قانون 1951 دانشگاه فناوری نیو ساوت ولز را برای ساخت و ساز تصویب کرد تا بودجه لازم را فراهم کند و اجازه دهد تا ساختمان‌هایی در سایت کنزینگتون که اکنون پردیس اصلی این دانشگاه در آن قرار دارد، ساخته شود. منطقه پایین پردیس کنزینگتون نیز در دو قسمت یعنی در تاریخ‌های دسامبر 1952 و ژوئن 1954 به دانشگاه اختصاص یافت و منطقه فوقانی این پردیس هم در نوامبر 1959 به دانشگاه واگذار شد.

    تاریخچه معاصر دانشگاه

    در سال 2012، 45 درصد از بودجه سالانه دانشگاه نیو ساوت ولز را فقط منابع خصوصی تامین کرده‌اند. در سال 2010، مرکز تحقیقات سرطان Lowy با هزینه 127 میلیون دلار افتتاح شد که این مرکز اولین مرکز استرالیا برای گرد هم آوردن محققان سرطان در دوران کودکی و بزرگسالی بوده است. در سال 2003، هیئت توسعه اقتصادی سنگاپور از دانشگاه دعوت کرد تا در آنجا پردیسی از این دانشگاه را افتتاح کند. پس از این تصمیم در سال 2004 برای ادامه، فاز اول یک پردیس برنامه ریزی شده 200 میلیون دلاری در سال 2007 افتتاح شد. اما طولی نکشید که دانشجویان و کارکنان به خانه فرستاده شدند و دانشگاه پس از یک ترم به دنبال خسارات مالی قابل توجهی بسته شد.

    دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در سال 2008 با دو دانشگاه دیگر در ایجاد مراکز تاثیر اجتماعی همکاری کرد. همچنین در سال 2019، دانشگاه به عنوان بخشی از چشم اندازهای استراتژی "سال 2025" دانشگاه نیو ساوت ولز به جدول زمانی سه ماهه تغییر رویه داد که به دنبال این تغییر، بر اساس جدول زمانی سه ماهه، بار مطالعه از ارائه چهار موضوع در هر ترم 13 هفته‌ای به سه موضوع در هر ترم 10 هفته‌ای تغییر کرد.

    در سال 2012، دانشگاه نیو ساوت ولز پنجاهمین سالگرد نشریه خود را جشن گرفت و اعطای "جایزه براگ" از سمت خود را برای نوشتن علمی راه اندازی کرد. گلچین سالانه بهترین نوشته‌های علمی استرالیایی از سوی این دانشگاه، شامل آثار برنده و برگزیده در میان مجموعه‌ای از بهترین نوشته های سال از نویسندگان، روزنامه نگاران و دانشمندان استرالیایی است و هر ساله در نشریه New South تحت ویرایش‌های متفاوتی منتشر می‌شود. همچنین جایزه دانش‌آموزی براگ مطبوعاتی دانشگاه نیو ساوت ولز، برتری دانش‌آموزان دبیرستانی استرالیایی در نوشتن علمی را جشن می‌گیرد و توسط صندوق فرهنگی آژانس حق چاپ و علوم دانشگاه نیو ساوت ولز نیز حمایت می‌شود.

    در 15 ژوئیه 2020، دانشگاه تعداد 493 منصب شغلی را کاهش داد و همچنین 25 درصد کاهش در مدیریت به دلیل اثرات کووید-19 و کسری بودجه 370 میلیون دلاری اعلام کرد. در اکتبر سال 2021، دانشگاه نیو ساوت مرکز Mentem را تاسیس کرد تا به سازمان‌ها در ارتقاء مهارت و مهارت مجدد نیروی کار خود کمک کند. منتم به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به اهداف استراتژیک دست یافته و میزان تکمیل و موفقیت را از طریق پلتفرم بینش سفارشی خود اندازه گیری کنند. در سپتامبر 2022 منتم  برای کار با وزارت دولت منطقه‌ای ایالت نیو ساوت ولز و همچنین ایجاد یک برنامه یادگیری برای ارتقای کارکنان در سواد دیجیتال، برنده جایزه بهترین کلاس در جوایز طراحی استرالیا شد

    در می 2022، دانشگاه نیو ساوت ولز اعلام کرد که این دانشگاه 4.7 میلیون دلار بودجه دریافت کرده است تا تحقیقات پیشگیری از سلامت را با قوت بسیار بیشتر دنبال کند. هدف این بودجه تامین مالی تحقیقات در مورد بیماری‌های عفونی، مصرف مواد مخدر و الکل و مراقبت‌های بهداشتی اولیه است. این تحقیق که به عنوان بخشی از برنامه حمایت از تحقیقات پیشگیری از سلامت ایالت اعلام شد، برای حمایت از سازمان‌های تحقیقاتی طراحی شده است که تحقیقات پیشگیری و مداخله اولیه در این زمینه‌ها را انجام می‌دهند.

    پردیس‌های دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    پردیس‌های دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    پردیس اصلی دانشگاه نیوساوت ولز در ناحیه کنزینگتون شهر سیدنی قرار داشته که شامل اکثر ساختمان‌های اصلی این دانشگاه می‌شود. همچنین دانشکده هنر و طراحی دانشگاه در پردیس پدینگتون واقع شده و علاوه بر آن این دانشگاه در شهر کانبرا یعنی پایتخت استرالیا نیز پردیسی اختصاصی را در اختیار دارد.

    پردیس کنزینگتون به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که در میانه میدان مرکزی و ساختمان علمی این پردیس از یکدیگر تفکیک می‌شوند. همچنین دانشگاه نیوساوت ولز در مناطق مختلفی از این ایالت مانند رندویک، کوگی، بوتانی، دی وای، کوان، منلی ویل، فالرز گپ، آلبوری، پورت مک کواری، کافز هاربور و بنکستون ایرپورت دارای مراکز و دپارتمان مختلف آموزشی و تحقیقاتی است. از طرفی تعدادی از آمفی تئاترها و سالن‌های اجرای زنده دانشگاه و همچنین باشگاه‌های ورزشی برای استفاده عموم علاوه بر دانشجویان نیز در دسترس است.

    مراکز تحقیقاتی

    این دانشگاه دارای تعدادی مراکز تحقیقاتی هدفمند با به‌روزترین امکانات است، از جمله:

    • مرکز تحقیقات سرطان Lowy دانشگاه نیو ساوت ولز که این اولین مرکز استرالیا است که محققان در زمینه سرطان‌های دوران کودکی و بزرگسالی را گرد هم آورده است و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات سرطان در سراسر کشور به شمار می‌آید که حداکثر 400 محقق نامی را در خود جای داده است.
    • مرکز تحلیلی مارک وین رایت مرکزی که برای دانشکده‌های علوم، پزشکی و مهندسی است، برای مطالعه ساختار و ترکیب مواد بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی استفاده می‌شود.
    • مرکز تحقیقاتی Canberra Cyber دانشگاه نیو ساوت ولز که ​​یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی امنیت سایبری است.
    • مرکز تحقیقات چین و استرالیا برای مدیریت ساحلی (با نام SARCCM) که دارای تمرکز چند رشته‌ای است و با دانشگاه اوشن چین در تحقیقات مدیریت ساحلی همکاری می‌کند.

    سایر امکانات و اماکن دانشگاه

    تعدادی از سالن‌های تئاتر و موسیقی با بهترین امکانات در این دانشگاه وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به صورت اجاره برای عموم در دسترس هستند. مرکز تناسب اندام و آبزیان دانشگاه نیو ساوت ولز امکانات و خدمات بهداشتی و همچنین خدمات تناسب اندام را هم برای دانشجویان خود و هم برای عموم مردم فراهم می‌کند.

    دانشکده‌های دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    همانطور که پیش‌تر و در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در کل دارای 7 دانشکده‌ی اصلی تحت نظر خود به شرح زیر است که شامل تمام بخش‌های اصلی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه می‌شوند:

    دانشکده هنر، معماری و طراحی

    دانشکده هنر و طراحی که سابقا با نام کالج هنرهای زیبای نیو ساوت ولز نیز شناخته می‌شد در منطقه پدینگتون سیدنی قرار گرفته است و اغلب به عنوان یک پردیس دیگر و فرعی این دانشگاه تلقی می‌شود. این دانشکده 18 دوره کارشناسی در حوزه‌های هنرهای زیبا، طراحی، تئوری هنر و رسانه را ارائه می‌دهد که با دیگر رشته‌هایی همچون آموزش، تجارت، حقوق و علوم تلفیق شده‌اند. دوره‌های تحصیلات تکمیلی آموزش محور نیز در حوزه‌های هنر، طراحی، آموزش هنر و رهبری فرهنگی در این دانشکده ارائه می‌شوند.

    البته دانشجویان می‌توانند در دوره‌های ارشد تحقیقاتی و یا دکتری نیز شرکت کنند. کتابخانه پردیس پدینگتون شامل آثار برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف هنری شده که در کنار گالری‌های این مرکز منابع دست اولی برای دانشجویان دانشکده محسوب می‌شوند. این دانشکده که در سال 1990 تاسیس شد، شامل چهار بخش هنر و رسانه، آموزش، علوم انسانی و ادبیات و علوم اجتماعی می‌شود. این دانشکده 45 دوره کارشناسی و 27 دوره تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد. مدارس آموزشی در این دانشکده عبارتند از:

    • طراحی هنری
    • محیط ساخته شده
    • علوم اجتماعی
    • هنر و رسانه
    • علوم انسانی و زبان
    • تحصیلات

    دانشکده تجارت

    دانشکده تجارت دانشگاه نیو ساوت ولز از دیگر دانشکده‌های پردیس اصلی دانشگاه بوده که 26 برنامه در سطح کارشناسی و 26 برنامه تخصصی کارشناسی ارشد علاوه بر 6 برنامه تخصصی MBA ارائه می‌دهد. این دانشکده که به گروه‌های تحصیلی مختلفی چون تجارت، مدیریت، حسابداری، امور بانکی و مالی، اقتصاد، سیستم‌های اطلاعاتی، مارکتینگ، ریسک شناسی، مالیات و حقوق تجاری تقسیم شده، به عنوان بهترین دانشکده تجارت در استرالیا شناخته می‌شود و با موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی در سطح ملی و جهانی همکاری می‌کند. مدارس آموزشی در این دانشکده عبارتند از:

    • حسابداری
    • AGSM (مدرسه تحصیلات تکمیلی مدیریت استرالیا)
    • بانکداری و مالی
    • اقتصاد
    • سیستم ها و فناوری اطلاعات
    • مدیریت
    • بازار یابی
    • مطالعات ریسک و اکچوئری
    • مالیات و قانون تجارت

    دانشکده مهندسی

    دانشکده مهندسی اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن دانشگاه نیوساوت ولز به حساب می‌آید که در هنگام تاسیس این دانشگاه ساخته شد. این دانشکده که در ابتدا تنها به چهار گروه مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی معدن تقسیم می‌شد، امروزه بزرگ‌ترین دانشکده‌ مهندسی در استرالیاست. این دانشکده خود به 8 گروه مجزا تقسیم می‌شود:

    • مهندسی شیمی
    • مهندسی پزشکی
    • مهندسی مکانیک و تولید
    • مهندسی برق و ارتباطات
    • مهندسی و علوم کامپیوتر
    • مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر
    • مهندسی منابع معدنی و انرژی
    • مهندسی عمران و محیط زیست

    دانشکده حقوق

    دانشکده حقوق دانشگاه نیوساوت ولز که یکی از بهترین‌ها در استرالیا و جهان است، در پردیس اصلی این دانشگاه یعنی پردیس کنزینگتون واقع شده است. این دانشکده علاوه بر گروه درسی حقوق، از چندین موسسه مطالعات حقوقی ملی تشکیل شده و در تمامی مقاطع کارشناسی، JD، تحصیلات تکمیلی و همچنین دوره‌های کوتاه آموزشی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. دانشگاه نیوساوت ولز بعد از دانشگاه سیدنی تنها دانشگاه ایالت بود که دوره‌های تحصیلی حقوق را ارائه می‌داد.

    دانشکده پزشکی و سلامت

    دانشکده پزشکی دانشگاه نیوساوت ولز در سال 1960 میلادی به عنوان یکی از ارکان اصلی این دانشگاه تاسیس شد. دانشکده پزشکی و سلامت که در پردیس اصلی کنزینگتون قرار دارد، گروه‌های درسی و مراکز درمانی زیر را در خود جای داده است:

    • پزشکی
    • روانپزشکی
    • بهداشت عمومی
    • سلامت زنان و کودکان
    • کلینیک درمانی پرنس ولز
    • کلینیک درمانی روستایی
    • کلینیک درمانی سنت جورج
    • کلینیک درمانی سنت وینسنت
    • کلینیک درمانی ساوت ولز

    دانشکده علوم

    دانشکده علوم پس از دانشکده مهندسی، بزرگ‌ترین دانشکده این دانشگاه به شمار می‌رود. این دانشکده با بسیاری از مراکز تحقیقاتی و موسسات پژوهشی استرالیا در شاخه‌های مختلف علوم همکاری داشته و مقالاتی معتبر را در سطح جهانی منتشر می‌کند. تمامی گروه رشته‌های زیر در دانشکده علوم تدریس می‌شوند:

    • هوانوردی
    • علوم محیط‌زیست، زمین‌شناسی و زیست‌شناسی
    • علوم زیست‌شناسی سلولی و بیوتکنولوژی
    • شیمی
    • مهندسی و علوم مواد
    • ریاضی و آمار
    • علوم بینایی سنجی
    • فیزیک
    • روانشناسی

    پردیس دانشگاه نیو ساوت ولز در کانبرا

    پردیس دانشگاه نیو ساوت ولز در کانبرا (با عنوان اختصاری UNSW Canberra) پردیس دانشگاه نیو ساوت ولز در شهر کانبرا پایتخت استرالیا است ;i در آکادمی نیروی دفاعی استرالیا (ADFA) واقع شده است. پردیس دانشگاه نیو ساوت ولز در کانبرا تحصیلات عالیه در مقطع کارشناسی را برای کارکنان میانی و افسران نیروی دفاعی استرالیا و همچنین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در هنر، تجارت، فناوری اطلاعات، مهندسی، مدیریت و علوم را برای عموم مردم فراهم می‌کند. دانشجویانی که در UNSW Canberra تحصیل می‌کنند، تمام مزایای تحصیل در یکی از بزرگترین، معتبرترین و تحقیقاتی‌ترین موسسات عالی استرالیا را به دست می‌آورند. مدارس آموزشی در این دانشکده عبارتند از:

    • کسب و کار
    • مهندسی و فناوری اطلاعات
    • علوم انسانی و اجتماعی
    • علوم فیزیک، محیط زیست و ریاضی

    رتبه و اعتبار دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه نیو ساوت ولز در استرالیا و جهان

    در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه‌بندی جهانی نوزدهم (و رتبه 2 در استرالیا قرار گرفت که به صورت مشترک با دانشگاه سیدنی هم رتبه شده است. همچنین دانشگاه نیو ساوت ولز دارای رتبه 45 جهانی برای شهرت علمی است. رتبه‌بندی موسسات SCImago در سال 2023، دانشگاه نیو ساوت ولز را در رتبه 62 جهان و رتبه 48 جهان در زمینه تحقیقات قرار داده است. گزارش اخبار و جهانی ایالات متحده در سال 2023 (USNWR یا همان رتبه بندی مشهور یو اس نیوز) دانشگاه نیو ساوت ولز را در رتبه 37 جهان قرار دارد. همچنین در زمینه‌ی موضوعی، USNEWS این دانشگاه را در رتبه 45 جهانی در زمینه اقتصاد و تجارت رتبه بندی کرد. 

    همچنین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز (مشهور به رتبه بندی THE) در آخرین رتبه بندی خود، دانشگاه نیو ساوت ولز را در رده 70 جهانی قرار داد. در رتبه بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در آخرین رتبه بندی، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 64 جهان و در رتبه 4 در استرالیا و رتبه 2 در ایالت نیو ساوت ولز قرار گرفته است. در رتبه بندی دانشگاه‌های 2023 بر اساس عملکرد دانشگاهی URAP، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 35 جهان و رتبه 4 در استرالیا قرار دارد.

    در رتبه بندی عملکرد 2023 مقالات علمی برای دانشگاه‌های جهان، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 45 در سطح جهانی قرار گرفت و همچنین در رتبه 43 جهان برای موضوعات اقتصاد و تجارت . در رتبه بندی Webometrics دانشگاه های جهان در سال 2023، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 38 جهان و رتبه اول در استرالیا قرار دارد.

    بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2023 بر اساس موضوع، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 16 جهانی برای مهندسی عمران و سازه (و رتبه اول در استرالیا)، رتبه 21 در جهان برای حسابداری و امور مالی (و رتبه اول در استرالیا)، رتبه 13 در جهان برای حقوق (و رتبه دوم در استرالیا) و رتبه 49 در جهان برای کل علوم مهندسی و فناوری (و رتبه اول در استرالیا) قرار گرفت. همچنین بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز 2022 بر اساس موضوع، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 46 در جهان (و رتبه اول در استرالیا) برای مهندسی، رتبه 55 در جهان برای تجارت و اقتصاد (و رتبه چهار در استرالیا) و 24 در جهان (دوم در استرالیا) برای حقوق قرار دارد.

    در رتبه بندی رشته URAP در سال 2023، دانشگاه نیو ساوت ولز در رتبه 10 در جهان برای تجارت، مدیریت، گردشگری و خدمات و همچنین در رتبه 12 در سطح جهانی برای بازرگانی قرار دارد. در رتبه بندی موضوعی SCImago برای سال 2023، دانشگاه نیو ساوت ولز دارای رتبه 9 جهانی برای تجارت، مدیریت و حسابداری و رتبه 9 جهانی برای حقوق و رتبه 25 جهانی برای اقتصاد، اقتصاد سنجی و امور مالی می‌باشد. همچنین رتبه‌بندی تحقیقات مالی دانشکده تجارت W. P. Carey در سال 2023، دانشگاه نیو ساوت ولز را در رتبه 30 جهان از نظر مالی در میان بخش‌های مالی پیشروی جهان قرار داده است.

    چندی از معروف ترین رتبه بندی‌های تخصیص داده شده اخیر به این دانشگاه همانطور که اشاره شد، عبارتند از:

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در استرالیا

    2

    رتبه جهانی کیو اس (QS)

    19

    رتبه بندی شانگهای

    64

    رتبه جهانی THE

    71

    رتبه جهانی Usnews

    37

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    دانشگاه نیو ساوت ولز محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و همچنین کلیه خدمات مربوط به آن از جمله سرویس غذا، اماکن اقامت، امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و... را برای دانشجویان خود به بهترین شکل ارائه می‌دهد. خدمات مربوط به خوابگاه و محل اسکان دانشگاه برای آن دسته از دانشجویان از اماکن دور و به خصوص برای دانشجویان بین المللی که از کشورهای دیگر مهاجرت به استرالیا می‌کنند، بسیار مهم و حتی اغلب امری حیاتی تلقی می‌شود. همچنین خوابگاه‌های دانشجویی در این دانشگاه بیشتر در میان دانشجویان سال اولی و دانشجویان مقطع کارشناسی محبوب است. این دانشگاه دارای گزینه‌های اقامتی مسکونی متعدد و متنوعی به شرح زیر است:

    • خانه کلمبو: خانه کلمبو یک گزینه اقامتی ترکیبی است که به شما این آزادی را می‌دهد که خودتان وعده‌های غذایی خود را بپزید و همچنان بخشی از یک جامعه قوی دانشگاهی باشید.
    • تالار درخت انجیر: تالار درخت انجیر (Fig Tree) یک جامعه خانوادگی قوی و منحصر به فرد است که بر پایه احترام و فراگیری در میان جمعیت بسیار متنوع دانشجویی ساکن در آن بنا شده است.
    • خانه بین المللی: این محل برای 170 نفر از ساکنان و دانشجویان بین المللی در این محل اقامتی، خدمات ارائه می‌دهد.
    • کالج‌های کنزینگتون: این کالج اقامتی متشکل از 3 انجمن دانشگاهی باسر، گلدشتاین و فیلیپ باکستر می‌باشد که شامل بخشی از کالج‌های کنزینگتون به عنوان بخشی از تاریخ غنی دانشگاه نیو ساوت ولز نیز می‌شود.
    • سالن دانشگاه نیو ساوت ولز: سالن دانشگاه نیو ساوت ولز یک سالن قدیمی اما بسیار خوب و با کیفیت است که ارزش زیادی برای پول دارد. این ساختمان دارای تاریخ غنی و طولانی‌ای و دارای جامعه‌ای با آینده درخشان در خود است.
    • کالج کرستون: کالج کرستون به 25 دانشجوی خانم در مناطق زندگی شیک و دلپذیری خدمات اسکان کاملی را ارائه می‌دهد.
    • کالج جدید (نیو کالج): کالج جدید یک جامعه مسکونی در دانشگاه نیو ساوت ولز است که به طور کامل همه وعده‌های غذایی دانشجویان را پوشش می‌دهد.
    • دهکده تحصیلات تکمیلی نیو کالج یا همان New College Postgraduate Village یک جامعه مسکونی در محوطه دانشگاه است که از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرایی می‌کند.
    • کالج شالوم: این کالج اقامتی یک کالج فراگیر، آکادمیک و شخصی است که در سال 1973 تاسیس شد.
    • کالج واران: این کالج اقامتی یک جامعه مسکونی متشکل از 140 دانشجو و ویژه پسران می‌باشد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    شرایط پذیرش در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا

    برای اخذ پذیرش از دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف شروط عمومی و کلی زیر به تفکیک مقاطع تحصیلی ذکر شده حاکم هستند:

    شرایط اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی:

    • ارائه مدرک معتبر دیپلم 12 ساله 
    • حداقل معدل 14 و ترجیحا 15 به بالا
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان قابل قبول
    • انگیزه‌نامه، کاور لتر و دیگر مدارک بدیهی مورد نیاز مانند مدارک هویتی و...

    شرایط اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

    • ارائه مدارک مقاطع تحصیلی ماقبل با حداقل معدل 14 و ترجیحا 16 به بالا برای شانس بیشتر
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان قابل قبول (ترجیحا حداقل نمره 7 برای برخی از دوره‌ها و همچنین شانس بیشتر)
    • ارائه انگیزه‌نامه، کاور لتر، 2 الی 3 توصیه‌نامه معتبر، رزومه تحصیلی، مقالات ISI معتبر برای مقطع دکتری، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه، رزومه تحصیلی قوی و دیگر دستاوردهای علمی...
    • داشتن سابقه شغلی مرتبط در برخی رشته‌ها در صورت الزام (مانند MBA یا...)
    • دیگر مدارک مورد نیاز در صورت درخواست...

    فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه نیو ساوت ولز

    فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه نیو ساوت ولز

    • اسکات موریسون، سی امین نخست وزیر استرالیا
    • جردن شانکس، روزنامه‌نگار تحقیقاتی و کمدین
    • کاترین کمپبل، کارمند دولتی سابق استرالیا و افسر ارشد سابق ارتش
    • گلدیس برجیکلیان، نخست وزیر سابق نیو ساوت ولز
    • مارک بوریس، مدیر عامل  Yellow Brick Road و شخصیت تلویزیونی
    • مایک کانن بروکس، مدیر عامل شرکت نرم افزاری Atlassian
    • باب کار، وزیر سابق امور خارجه و نخست وزیر سابق ایالت  نیو ساوت ولز
    • کمپبل نیومن، نخست وزیر سابق ایالت کوئینزلند
    • راجر کوربت، رئیس سابق بانک مرکزی استرالیا
    • گلین دیویس، معاون دانشگاه ملبورن
    • جان دیبل، معمار مدیکر استرالیا
    • تیم فلانری، دیرینه شناس و نویسنده
    • لوسی ترنبول، شهردار سابق سیدنی و همسر بیست و نهمین نخست وزیر استرالیا
    • پادشاه ماها واجیرالونگکورن، تایلند
    • پیتر گرت، موسیقی‌دان راک، سیاستمدار سابق فدرال
    • ربل ویلسون، بازیگر، نویسنده و کارگردان
    • کارل کروزلنیکی، دانشمند و مجری رسانه
    • سانگامیترا باندیوپادیای، اولین مدیر زن موسسه آمار هند و برنده جایزه پادمشی هند
    • ماریس پین، سناتور نیو ساوت ولز و وزیر امور خارجه
    • باب بلیر، اولین قاضی بومی
    • مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی ایران
    • چارلی تئو، جراح مغز و اعصاب
    • جان ام گرین، نویسنده، ناشر و مدیر شرکت
    • فو می هار، نماینده مجلس سنگاپور و رئیس جهانی اولویت و بانکداری بین المللی، بانک استاندارد چارترد
    • دیوید جیمز، رئیس سابق مرکز دیابت و چاقی در موسسه تحقیقات پزشکی گاروان (Garvan)
    • بتی کیچنر، بنیانگذار کمک‌های اولیه سلامت روان
    • سوزان لی، وزیر محیط زیست، عضو مجلس نمایندگان
    • رابرت مک کللند، دادستان کل سابق استرالیا
    • سیندی می مک‌گوایر، هنرپیشه،  پزشک اندونزیایی و سفیر G20 در سال 2022
    • شاه توپو ششم تونگا
    • ژاکلین مک کنزی، بازیگر برجسته سینما، صحنه و تلویزیون استرالیایی
    • پرینس مک، عضو گروه کره‌ای JJCC
    • حمید میرزاده، سیاستمدار و چهره دانشگاهی ایرانی و سومین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
    • گلن مورکات، معمار
    • کری نتل، سناتور سبزهای استرالیا
    • آن ماری شویرت‌لیچ، مدیرکل کتابخانه ملی استرالیا
    • متیو مایلز، مدیر عامل MS Research استرالیا
    • دیوید ونگ داک وا، قاضی رئیس دادگاه عالی صباح و ساراواک
    • شان گلدول، هنرمند تجسمی
    • ریچارد فررو، میکروبیولوژیست
    • باربارا کلیولند، هنرمند پرفورمنس معاصر
    • عجوال مولک، دانشمند هندی کامپیوتر، پروفسور و عضو IEEE 
    • پراناو مهنل، بازیگر هندی که به خاطر بازی در فیلم‌های مالایایی شهرت دارد
    • مارک تیلور، کاپیتان سابق تیم کریکت استرالیا
    • عثمان خواجه، بازیکن کریکت
    • جف لاوسون، بازیکن کریکت
    • سام چوی، وبلاگ نویس هوانوردی چینی مستقر در دبی، امارات متحده عربی
    • دل کاترین بارتون، هنرمند تجسمی
    • میچل بوتل، بازیگر و کارگردان
    • کری چانت، دکتر، افسر ارشد بهداشت ایالت نیو ساوت ولز
    • سیتا چوتی‌فاوراکان، بازیگر و مدل تایلندی

    سوالات متداول دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا | New South Wales

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ