معرفی دانشگاه سیدنی غربی استرالیا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه سیدنی غربی (به انگلیسی: Western Sydney University) دانشگاهی دولتی و عمومی چند پردیسی واقع در بخش غربی ناحیه کلانشهری شهر سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز می‌باشد. این دانشگاه در شکل فعلی خود از سال 1989 به عنوان یک دانشگاه شبکه فدرال با ادغام کالج آموزش پیشرفته نپین با کالج کشاورزی هاکسبری و موسسه آموزش عالی ماکارتور تاسیس گردید. در سال 2001، دانشگاه وسترن سیدنی به جای عنوان دانشگاهی فدراسیونی، به عنوان یک دانشگاه چند پردیسی تغییر ساختار داد. در سال 2015، این دانشگاه تحت یک تغییر نام تجاری قرار گرفت که منجر به تغییر نام از University of Western Sydney به Western Sydney University شد. دانشگاه سیدنی غربی دانشگاهی قوی و معتبر و ارائه دهنده مدارک تحقیقاتی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر با دارا بودن پردیس‌هایی در بانک تاون، بلک تاون، کمپبل تاون، هاکسبری، لیورپول، پاراماتا و پنریث می‌باشد.

    دانشگاه سیدنی غربی دارای بیش از 48 هزار دانشجوی تمام وقت و پاره وقت بوده که از این رقم بیش از 38 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و از طرفی بیش از 6300 نفر دانشجویان بین‌المللی از بیش از 140 کشور مختلف در جهان می‌باشند. همچنین دانشگاه سیدنی غربی دارای نزدیک به 1700 نفر کارمند آکادمیک و 1715 کارمند اداری می‌باشد که این مجموعه را در 6 پردیس خود با مساحت جمعا 1714 هکتار و 13 دانشکده اصلی خود جای داده است. با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه دانشگاه سیدنی غربی از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزش باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تحصیل در استرالیا می‌باشد و معمولا در اکثر رتبه‌بندی‌ها در هر سال تحصیلی، این دانشگاه جزء 20 دانشگاه برتر استرالیا یا نهایت تا 25 دانشگاه برتر این کشور و همچنین در رتبه جهانی اکثرا زیر رتبه 400 دانشگاه برتر جهانی رتبه‌بندی می‌گردد. زرشکی، سفید و مشکی رنگ‌های نمادین این دانشگاه و "بدون محدودیت" شعار دانشگاه می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه سیدنی غربی و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه سیدنی غربی

    مشخصات دانشگاه سیدنی غربی

    سال تاسیس دانشگاه

    1989 میلادی

    شهر و ایالت

    سیدنی، ایالت نیو ساوت ولز

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 48 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 6300 نفر (13.12 درصد)

    نرخ پذیرش

    30 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    6 پردیس و 18 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    55 به 45 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    بیش از 38 هزار نفر، 80 درصد

    مدیر دانشگاه

    پیتر شرگلد ای سی

    آدرس دانشگاه

    Greater Western Sydney, New South Wales, Australia

    سایت دانشگاه

    www.westernsydney.edu.ac

     

    تاریخچه دانشگاه سیدنی غربی

    تاریخچه دانشگاه سیدنی غربی

    دانشگاه سیدنی غربی به شکل امروزی از ترکیبی از پردیس‌های متعدد تشکیل شده است که هر کدام تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. در سال 1891 میلادی، پردیس هاکسبری به عنوان یک کالج کشاورزی توسط انجمن کشاورزی ایالت نیو ساوت ولز تاسیس گردید. در ناحیه پاراماتا، دانشگاه وسترن سیدنی ساختمان مدرسه‌ی زنان یتیم را بازسازی کرده؛ ساختمانی که سنگ بنای آن توسط فرماندار "لاچلان مک کواری" در سال 1813 گذاشته شد. در سال 1987، دولت حزب کارگری نیو ساوت ولز قصد داشت نام این دانشگاه را برای بزرگداشت بن چیفلی که نخست وزیر سابق این کشور و در حزب کارگر بوده، دانشگاه چیفلی بگذارد. با این وجود، در سال 1989 و در زمان افتتاح دانشگاه، دولت لیبرال زمان این تصمیم را لغو نموده و به طور بحث برانگیزی نام دانشگاه را دانشگاه وسترن سیدنی نهاد. سرانجام در سال 1989، کالج‌های معلمان و کالج‌های آموزش پیشرفته در حومه غربی سیدنی با ادغام با یکدیگر بر اساس قانون، در سال 1988 وضعیت دانشگاهی را دریافت کردند.

    سال 1989 سالی بود که دولت فدرال کارگری هاوک، طرح مشارکت در آموزش عالی را معرفی نمود و سپس با تصویب کامل قانون دانشگاه وسترن سیدنی در سال 1997، این دانشگاه دارای مبنای قانونی در قوانین ایالتی نیو ساوت ولز گردید که به دانشگاه این اختیار را می‌دهد تا آیین‌نامه‌هایی را مطابق با مفاد و در کل سیستم آموزشی خود تنظیم کند که بر عملکرد خود دانشگاه نیز تاثیر می‌گذارد. در سال 2000، به منظور کاهش هزینه‌های اداری و تکرار دروس ارائه شده توسط دانشگاه‌های شهر سیدنی و همچنین از بین بردن جو رقابت بی‌دلیل بین موسسات عضو دانشگاه‌های سیدنی، دانشگاه وسترن سیدنی تبدیل به یک دانشگاه چند پردیس شد.

    در سال 2006، سایت خبری دانشگاه سیدنی غربی گزارشی را ارائه کرد مبنی بر این که تقاضا برای تحصیل در دانشگاه وسترن سیدنی در حال افزایش است و این دانشگاه با تجربه سومین جهش بزرگ خود در پذیرش و گسترش دانشجویان در اولویت های اول در میان دانشگاه‌های ایالت نیو ساوت ولز در سال 2007، اولین پذیرشهای خود را برای لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی گرفت. در همان سال، دانشگاه سیدنی غربی همچنین بخشی از کنسرسیومی با تعامل دانشگاه گریفیث و دانشگاه ملبورن در جهت کسب بودجه برای مرکز ملی تعالی مطالعات اسلامی بود. در سال 2008، دانشگاه سیدنی غربی استراتژی‌های فعلی خود برای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی را برای هیئت مشاوران بومی خود اعلام کرد و در سال‌های 2011 و 2012، پروفسور "روی تاسکر" و "جیمز آروانیتاکیس" به عنوان اساتید برتر سال دانشگاه‌های استرالیا توسط نخست وزیر وقت معرفی شدند. همچنین در 30 آگوست 2015، دانشگاه وسترن سیدنی تحت یک تغییر نام تجاری قرار گرفت که منجر به تغییر نام از University of Western Sydney به Western Sydney University شد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه سیدنی غربی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه سیدنی غربی

    پردیس‌ها

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاره‌ای شد، دانشگاه وسترن سیدنی از 6 پردیس و یک محوطه تشکیل شده است. هر پردیس مجموعه‌ای از دوره های منحصر به فرد خود را میزبانی می‌کند که واحدهای مختلف درسی در ده‌ها رشته را می‌توان در پردیس‌های متعدد این دانشگاه تکمیل کرد.

    پردیس بنکز تاون

    پردیس بنکز تاون که در سال 1989 افتتاح گردیده، در حدود 5 کیلومتری از مرکز تجاری بنکز تاون قرار گرفته است. این پردیس با تخصص و فعالیت عمده در زمینه علوم اجتماعی، اکثر دانشجویان دانشگاه روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، زبان شناسی و آموزش و پرورش را در خود جای داده است. پردیس مورد بحث همچنین میزبان بسیاری از فضای موسسه MARCS می‌باشد و به اعطای مدرک لیسانس پلیس نیز می‌پردازد. پردیس همچنین شامل یک منطقه کافه تریا و غذاخوری مدرن و مرکز الیور براون می‌باشد.

    شناخته شده‌ترین دوره ترجمه و زبان دانشگاه سیدنی غربی در پردیس بنکز تاون تدریس می‌شود. این دانشگاه مترجمان بسیار خبره و معتبر NAATI را آموزش می‌دهد. دانشگاه وسترن سیدنی در حال برنامه‌ریزی ساخت یک پردیس عمودی جدید در مرکز بنکز تاون است. این پردیس به 10000 دانشجو و 700 کارمند با دوره‌های آموزشی، روانشناسی، تجارت و فناوری اطلاعات و... سرویس‌دهی می‌کند.

    پردیس بلک تاون

    در سال 2009، دانشگاه وسترن سیدنی پس از اعتراض در مورد واگذاری اموال و منابع از اراضی، پردیس بلک تاون را در محوطه قدیمی محل HMAS Nirimba که یک پایگاه هوانوردی نیروی دریایی سابق بوده، افتتاح نمود و بنابراین این پردیس به عنوان منطقه آموزشی Nirimba نیز شناخته می‌شود. پردیس بلک تاون واقع در Nirimba Fields در فاصله‌ی حدود 10 دقیقه رانندگی از منطقه بلک تاون و در نزدیک‌ترین محل به ایستگاه راه‌آهن و ایستگاه کویکرز هیل در حومه همجوار کویکرز هیل غرب سیدنی واقع است. پردیس بلک تاون دارای ساختمان‌های تاریخی بسیار و دو باند هوایی متقاطع در خود می‌باشد که در سال 1994 فعالیت خود را متوقف کردند. پردیس مورد بحث یا همان پردیس Nirimba، دیگر نام مرسوم آن دارای محل اقامت دانشجویی و سالن‌های سخنرانی مجهز و متنوعی می‌باشد که در دهه 1990 ساخته شده‌اند. همچنین دانشگاه وسترن سیدنی اخیرا برای پردیس بلک‌تاون خود یک مرکز پزشکی کاملا جدیدی را به نام مدرسه بالینی Blacktown-Mount Druitt که در بیمارستان بلک ‌تاون مستقر است، احداث کرده است که آن را به دومین دانشکده بالینی مرتبط با دانشکده پزشکی این دانشگاه تبدیل می‌کند.

    پردیس کمبل تاون

    پردیس کمبل تاون در منطقه نیمه روستایی ماکارتور و در جنوب غربی شهر سیدنی واقع گردیده است. این پردیس همراه با پردیس بنکز تاون تاسیس شده و در واقع این پردیس بخشی از موسسه آموزش عالی ماکارتور بود که در سال 1984 تاسیس شد. این پردیس مدارک تحصیلی مختلفی را عمدتا در زمینه‌های پزشکی، بهداشت، علوم، پرستاری، حقوق و تجارت ارائه می‌دهد. مراکز تحقیقاتی متعددی نیز در محوطه دانشگاه قرار دارند. در سال 2007، دانشکده پزشکی جدید این پردیس تاسیس شده و شروع به ارائه مدرک لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه نمود. همچنین خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه در سال 2010 با حداکثر ظرفیت 205 نفر ارتقاء یافت. این محل اقامت، مجموعه‌ای از واحدهای مستقل است که هر کدام پنج دانشجو را در خود جای می‌دهد. این پردیس میزبان رصدخانه روتاری دانشگاه سیدنی غربی نیز می‌باشد. اما در سال 2013 رصدخانهی مذکور جابه‌جا شد تا راه را برای یک مجتمع مسکونی جدید در جنوب این پردیس باز کند و سرانجام در 2 اکتبر 2014 در مکانی جدید بازگشایی شد. پردیس کمبل تاون همچنین محل برگزاری مجمع نجوم ماکارتور نیز می‌باشد.

    پردیس هاکسبری

    پردیس هاکسبری، که به عنوان پردیس ریچموند نیز شناخته می‌شود، در زمینی به مساحت 1300 هکتار در دره هاکسبری در شمال غربی سیدنی، در مجاورت شهر ریچموند واقع شده است. دروس در رشته‌های بهداشت محیط، پزشکی قانونی، پرستاری، علوم پزشکی، علوم طبیعی (علوم محیط زیست، کشاورزی، باغبانی)، آموزش علوم دوره متوسطه و... ارائه می‌شود. امکانات پردیس هاکسبری شامل آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، زمین‌های کشاورزی، تاسیسات پرورش آبزیان، سالن‌ها و کلبه‌های مسکونی، یک مرکز کنفرانس مجهز، مراکز مذهبی، یک مرکز اجتماعی به نام میدان استیبل، کافه تریا و... می‌باشد.

    این پردیس در اصل کالج کشاورزی هاکسبری بود که توسط دپارتمان کشاورزی نیو ساوت ولز در سال 1891 تاسیس شد که بعدها و تا سال 1989 به کالج آموزش پیشرفته تبدیل شد. مرکز علوم گیاهی و غذایی دانشگاه نیز در این پردیس واقع شده است. مرکز مراقبت از زمین هاکسبری، یک سازمان کشاورزی ارگانیک و دارای بانک بذر در همین پردیس هاکسبری واقع شده است. این مرکز به تحقیقات هنری دابلدی وابسته است. پردیس هاکسبری در کنار ریچموند TAFE قرار دارد که نزدیکترین ایستگاه راه آهن شرق محله‌ی ریچموند است.

    پردیس پاراماتا

    پردیس پاراماتا برای اولین بار در محل مدرسه دختران یتیم که تاسیس آن به سال 1813 بر می‌گردد، ساخته شد. این محل که قبل‌ها خانه بیمارستان روانی ریدلمر بود، در انتهای شرقی پاراماتا و نزدیک با مرز حومه ریدلمر در شهر سیدنی واقع شده است. این پردیس نزدیکترین پردیس به مرکز تجاری شهر سیدنی است. دوره‌های پردیس پاراماتا شامل زمینه‌های شغلی متنوعی از جمله علوم، تجارت و حقوق است. دانشگاه سیدنی غربی در سال 2014 از تاسیس بخش‌های جدیدی در مرکز تجاری سیدنی به عنوان توسعه پردیس پاراماتای ​​فعلی خود خبر داد که پروژه مذکور به خوبی به ثمر رسیده است.

    پردیس پنریث

    پردیس های پنریث از سه منطقه در دو حومه سیدنی تشکیل شده است: ورینگتون جنوبی در کینگزوود و ورینگتون شمالی. بخش کینگزوود پردیس بیشتر خدمات و امکانات دانشجویی پردیس و اقامتی، اتاق‌های کامپیوتر، کلاس‌های درس و سالن‌های سخنرانی را در خود جای داده است. این پردیس همچنین دارای زمین تنیس و سالن بدنسازی نیز می‌باشد. کتابخانه آلن و کتابخانه وارد سابق در این پردیس اکنون با یکدیگر ادغام شده‌اند و در ساختمان جدیدی در پردیس کینگزوود قرار دارند. ساختمان جدید (با نام کتابخانه جان فیلیپس) در فهرست نهایی جوایز جشنواره جهانی معماری (WAF) 2015 قرار گرفته است.

    بخش ورینگتون جنوبی کلاس‌های درس و سالن‌های سخنرانی کمتری دارد. ورینگتون جنوبی همچنین شامل دانشکده ارتباطات، طراحی و رسانه است. این پردیس مدرک لیسانس طراحی ارتباطات بصری را اعطاء می‌نمود که از پایان سال 2016، این کلاس‌ها دیگر در این پردیس ارائه نمی‌شوند و موضوعات طراحی و هنر رسانه به پردیس پاراماتا منتقل شده‌اند.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اندک اشاره‌ای گردید، دانشگاه سیدنی غربی در کل دارای 13 دانشکده و مرکز آموزشی اصلی از قرار زیر می‌باشد:

    • دانشکده بازرگانی
    • دانشکده کامپیوتر، داده و علوم ریاضی
    • دانشکده آموزش و پرورش
    • دانشکده مهندسی، طراحی و محیط ساخت
    • دانشکده علوم بهداشت
    • دانشکده علوم انسانی و هنرهای ارتباطی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده پرستاری و مامایی
    • دانشکده روانشناسی
    • دانشکده علوم
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده تحقیقات تکمیلی

    رتبه و اعتبار دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی که شد، دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا همواره جزء 20 دانشگاه برتر استرالیا یا نهایت تا 25 دانشگاه برتر این کشور و همچنین در رتبه جهانی اکثرا زیر رتبه 400 دانشگاه‌های برتر جهانی رتبه‌بندی می‌گردد. همچنین این دانشگاه در سال جاری میلادی، در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی از دید Times Higher Education در بین 300 دانشگاه برتر جهان و سیزدهمین رتبه برتر در استرالیا قرار گرفت. دانشگاه سیدنی غربی در استرالیا با رتبه‌ها و جایگاه علمی بسیار خوب و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به حساب می‌آید. حال در این بخش چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین آمار و رتبه ‌بندی بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    16 تا 22

    301 تا 400

    رتبه‌بندی کیو اس QS

    26

    474

    رتبه بندی US News

    17

    247

    رتبه THE

    13

    201 تا 250

    ERA National

    19

    -

     

    شرایط پذیرش در دانشگاه سیدنی غربی

    شرایط پذیرش در دانشگاه سیدنی غربی

    برای مهاجرت به استرالیا در جهت تحصیل در دانشگاه سیدنی غربی، جدای از شرایط مربوط به هر رشته، مقطع تحصیلی و...، باید حداقل شرایط عمومی زیر را داشته باشید:

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و معدل ترجیحا بالای 15 برای مقطع دکتری
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون کمتر از 6 نباشد یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مورد قبول از سوی این دانشگاه.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم و جانبی برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه سیدنی غربی استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ