مهاجر پذیرترین کشورهای جهان
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • اخبار مهاجرت

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    مهاجرت در کوتاه‌ترین تعریف، به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی و یا هر هدف دیگر در راستای زندگی بهتر است. این جابه‌جایی می‌تواند از شهری به شهر دیگر در یک کشور هم باشد اما معنای کلمه مهاجرت در دنیای امروزی بیشتر اشاره دارد به جابجایی بین المللی افراد از سرزمین مادری خود به کشوری دیگر که بومی آن نیستند یا در آن شهروندی ندارند. معمولا هدف از این کار رسیدن به اقامت دائم یا شهروندی و تابعیت کشور مقصد است. توجه شود که مسافرت، گردشگری و سایر اقامت‌های کوتاه مدت در یک کشور مقصد تحت تعریف مهاجرت قرار نمی‌گیرند.

    در مورد اثرات اقتصادی مهاجرت باید گفت که تحقیقات نشان داده مهاجرت هم برای کشورهای مقصد و هم برای کشورهای مبداء مفید خواهد بود. همچنین مطالعات دیگری نشان داده که حذف موانع مهاجرت تاثیرات عمیقی بر تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان خواهد داشت و در واقع اقتصاددانان توسعه استدلال می‌کنند که کاهش موانع تحرک نیروی کار بین کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته یکی از کارآمدترین ابزارها در راستای کاهش فقر و اختلاف طبقاتی خواهد بود. همچنین مهاجرت می‌تواند معضل جمعیت به ویژه در جوامعی که ترکیب و میانگین سنی جمعیت در حال پیر شدن است را بهبود بخشد.

    به غیر از مزایایی که مهاجرت برای شخص و کشور مقصد دارد، در دنیای امروز بسیاری از مهاجرت‌ها برای زندگی بهتر، رهایی از سختی‌ها و مشقت‌های فعلی و چه بسا خیلی مواقع از روی ناچاری کامل و اجبار ناشی از وضعیت بسیار بد سیاسی، اقتصادی، جنگ و آوارگی و... در کشور مبداء می‌باشد. از طرفی هنگامی که شخص برای مهاجرت فرصت زمانی و حق انتخاب دارد، معمولا خود را از بابت صلاحیت‌های لازم برای یکی از مقاصد برتری مهاجرتی جهان آماده می‌کند. چرا که امر مهاجرت، صرفا رهایی از سختی و مشقت فعلی نیست و این مقوله تنها نیمه‌ی اول راه است، بلکه نیمه‌ی دیگر مهاجرت، رسیدن به یک رفاه و پیشرفت و تغییرات مثبت در زندگی است. ما در این مطلب به معرفی کشورهایی با بیشترین پذیرش مهاجران در میان مردم خواهیم پرداخت. اکثر این کشورها از بابت رفاه، پیشرفت، آرامش، امنیت، حقوق بشر، فرصت رشد، به دور از نژادپرستی بودن و دیگر شاخص‌های برتر کیفیت زندگی در سطح بسیار خوب و بالایی قرار دارند.

    ایالات متحده: 50.6 میلیون مهاجر

    ایالات متحده

    جای تعجب نیست که کشور آمریکا شماره یک لیست مورد بررسی ما باشد. چرا که آمریکا از دیرباز تا همین امروز، مشهور به کشوری با جمعیت چند فرهنگی و و با بیشترین میزان پذیرش مهاجرت از همه جای جهان بوده است. یکی از نکات جالب آمریکا این است که این کشور صرفا یک مقصد مهاجرتی محبوب از سوی کشورهای در حال توسعه و خاورمیانه‌ای نیست، بلکه سالانه مردمان زیادی حتی از بهترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان دوست دارند به آمریکا مهاجرت کنند. جمعیت آمریکا در حال حاضر در حدود 339 میلیون نفر است که دارای جمعیت 50.6 نفر جمعیت مهاجر در خود می‌باشد. در نتیجه 14.9 درصد جمعیت این کشور یعنی تقریبا 15 درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. ایالات متحده آمریکا یا به اختصار همان آمریکا کشوری است که عمدتا در آمریکای شمالی واقع شده است و از 50 ایالت، یک منطقه فدرال و 5 قلمروی بزرگ ثبت نشده و 9 جزیره دور افتاده‌ی کوچک تشکیل شده است. آمریکا از نظر بزرگی و مساحت سومین کشور بزرگ جهان است و همچنین پرجمعیت ترین کشور در قاره آمریکا و سومین کشور پرجمعیت در کل جهان است. همچنین آمریکا با اختلافی زیاد، قدرت اول اقتصاد در جهان است.

    آلمان: 15.7 میلیون مهاجر

    آلمان به عنوان بهشت مهاجران در قاره‌ی اروپا شناخته می‌شود که یکی از 5 مقصد مهاجرتی برتر در جهان و رتبه‌ی یکم در مقاصد مهاجرتی غیر انگلیسی زبان به شمار می‌آید. آلمان بزرگترین اقتصاد قاره‌ی اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ در کل دنیا پس از آمریکا، چین و ژاپن را دارد. آلمان پس از آمریکا، دومین کشور دنیا با بیشترین تعداد جمعیت مهاجر در خود است که 15.7 میلیون نفر مهاجر را در خود جای داده و جمعیت کل این کشور مطابق با آخرین آمار، 83 میلیون نفر می‌باشد. در نتیجه با یک ضرب و تقسیم ساده، می‌توان متوجه شد که 18.9 درصد جمعیت آلمان را مهاجران تشکیل می‌دهند که درصد و نسبت بزرگ و قابل توجهی می‌باشد.

    آلمان، با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری در منطقه غربی اروپای مرکزی است. این کشور دومین کشور پرجمعیت اروپا پس از روسیه و پرجمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا و نوزدهمین کشور پرجمعیت در کل جهان می‌باشد. آلمان دارای 16 ایالت است و از شمال با دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند همسایه است. پایتخت و پرجمعیت ترین شهر آلمان، برلین و مرکز مالی اصلی آن شهر فرانکفورت است. مونیخ و هامبورگ نیز دو شهر پرجمعیت و پر مهاجر و محبوب دیگر در این کشور هستند.

    عربستان سعودی: 13.4 میلیون مهاجر

    عربستان سعودی

    عربستان سعودی 13.4 میلیون نفر جمعیت مهاجر را در خود جای داده است و جمعیت کل این کشور مطابق با آخرین آمار، برابر 36.9 میلیون نفر است و بنابراین با یک محاسبه‌ی ساده می‌توان دریافت که 36.3 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. عربستان سعودی با نام رسمی پادشاهی عربستان سعودی کشوری در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه است. این کشور بخش عمده‌ای از شبه جزیره عربستان را پوشش می‌دهد و مساحتی در حدود 2150000 کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد که با این حساب عربستان سعودی پنجمین کشور بزرگ قاره‌ی آسیا و بزرگترین کشور در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. این کشور از غرب با دریای سرخ همسایه است و همچنین از شمال با اردن، عراق و کویت، از شرق با خلیج فارس، قطر و امارات متحده عربی، از جنوب شرقی با کشور عمان و از جنوب با یمن هم‌مرز است.

    عربستان از حتی پیش از اسلام، محل چندین فرهنگ و تمدن باستانی بوده است و دومین دین بزرگ جهان یعنی اسلام، در عربستان کنونی ظهور کرد. البته عربستان به عنوان کشوری با جمعیت زیاد مهاجر با نرخ 36 درصد از کل جمعیت، چندان کشور و مقصد دلخواهی از غرب و در کل کشورهای غیر اسلامی نیست و اکثر مهاجران در این کشور یا از کشورهای عربی و مسلمان بوده و یا اگر بخواهیم دورتر برویم، نهایت از کشورهای شرقی و آسیایی هستند. مردمان از کشورهای مصر، پاکستان، هند، بنگلادش، یمن، سوریه و اندونزی بیشترین درصد جمعیت مهاجر این کشور را تشکیل می‌دهند.

    روسیه: 11.6 میلیون نفر

    روسیه پهناورترین و بزرگترین کشور دنیاست که طول جغرافیایی آن از سراسر شمال قاره آسیا تا قاره‌ی اروپا را فرا گرفته است. روسیه با نام رسمی فدراسیون روسیه، کشوری است که اروپای شرقی و آسیای شمالی را در بر می گیرد. این کشور در امتداد یازده منطقه زمانی قرار دارد و با چهارده کشور مرز زمینی مشترک دارد که همراه با کشور چین، دارای بیشترین تعداد مرز زمینی با کشورهای دیگر است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور مسکو است و شهر سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و در واقع پایتخت فرهنگی این کشور به شمار می‌رود. سایر مناطق شهری عمده در روسیه عبارتند از نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، چلیابینسک، کراسنویارسک و کازان. 

    روسیه از نظر تولید ناخالص داخلی و قدرت اقتصادی بر اساس معیار GDP در رتبه یازدهم جهانی قرار دارد. همچنین این کشور به شدت به منابع طبیعی فراوان خود متکی است. منابع معدنی و انرژی کشور روسیه در دسته بزرگترین منابع جهانی قرار دارد و ارقام آن برای تولید نفت و تولید گاز طبیعی در بالاترین رتبه‌های جهانی قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین نوع روابط، در زمینه‌ی منابع طبیعی یکی از بزرگترین تجارت‌های جهانی را با قاره‌ی اروپا دارد. جمعیت روسیه 144 میلیون نفر است که آن را در رتبه نهمین کشور پرجمعیت جهان قرار می‌دهد. همچنین 11.6 میلیون نفر از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند و در نتیجه با این احتساب، 8 درصد از کل جمعیت این کشور، مهاجر هستند.

    بریتانیا: 9.4 میلیون نفر

    بریتانیا

    بریتانیا که اکثرا آن را با انگلستان یکی می‌دانند، در واقع با نام رسمی پادشاهی بریتانیا و همچنین نام رایج "بریتانیای کبیر"، از انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. جمعیت انگلستان مطابق با آخرین آمار برار 67 میلیون نفر است که 9.4 میلیون نفر از این جمعیت را مهاجران از سرتاسر جهان تشکیل داده‌اند. در نتیجه با یک محاسبه‌ی ساده می‌توان دریافت که 14.4 درصد از جمعیت این کشور، مهاجران هستند. بریتانیا یا همان انگلیس، دومین قدرت بزرگ اقتصادی قاره‌ی اروپا پس از آلمان و ششمین اقتصاد بزرگ جهان پس از آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند می‌باشد. از دیگر عواملی که باعث محبوبیت انگلیس برای مهاجرت و زندگی بوده، انگلیسی زبان بودن آن است؛ در واقع همان زبان و فرهنگی که بیشتر برای مهاجران از سراسر جهان ملموس و قابل وقف پذیری است. 

    امارات متحده عربی: 8.7 میلیون نفر

    امارات متحده‌ی عربی در لیست مورد بحث ما در رتبه‌ی ششم از بابت تعداد جمعیت مهاجر در خود قرار دارد اما از بابت بیشترین نرخ و درصد جمعیت مهاجر خود، در رتبه‌ی سوم جهانی قرار دارد. به طوری که 88.13 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. امارات متحده عربی یا به فرم ساده و اختصاری، امارات کشوریست در منطقه خاورمیانه‌ی قاره‌ی آسیا. این کشور در انتهای شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و با عمان و عربستان سعودی مرز مشترک دارد و همچنین دارای مرزهای دریایی در خلیج فارس با قطر و کشور خودمان ایران است. ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی است، در حالی که دبی، پرجمعیت ترین شهر این کشور و یک مرکز بین المللی در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مالی، اقتصادی، توریستی و... است.

    نوع حکومت کشور امارات متحده عربی یک سلطنت انتخابی است که از فدراسیونی متشکل از هفت امارت است که شامل ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین می‌شود. هر کدام از این امارت‌ها توسط یک امیر و تحت یک سلطنت مطلقه اداره می‌شود. در سال 2020، جمعیت کشور امارات، 9.28 میلیون نفر بود و جمعیت امروز این کشور دارای جمعیتی بالغ بر 9.97 میلیون نفر است است. اماراتی‌ها 11.8 درصد از جمعیت کشور خود را تشکیل می‌دهند و همانطور که اشاره شد، مابقی جمعیت را مهاجران تشکیل می‌دهند.

    اسلام دین رسمی و عربی زبان رسمی این کشور است. ذخایر نفت و گاز طبیعی امارات متحده عربی به ترتیب ششمین و هفتمین ذخایر بزرگ در کل جهان است. البته گفتنی است که این کشور در قرن بیست و یکم، کمتر به نفت و گاز وابسته شده است و از نظر اقتصادی بیشتر از گذشته بر گردشگری و تجارت متمرکز شده است. امارات در کل یک قدرت متوسط ​​محسوب می‌شود. این کشور عضو سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اوپک، جنبش غیرمتعهدها، سازمان تجارت جهانی و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) است. همچنین کشور امارات از جمله مقاصد کاری محبوب به ویژه از کشورهای همسایه به شمار می‌آید.

    فرانسه: 8.5 میلیون نفر

    فرانسه

    فرانسه با وجود 8.5 میلیون نفر جمعیت مهاجر در خود، هفتمین کشور جهان با بیشترین تعداد مهاجر در خود است. جمعیت کل کشور فرانسه، مطابق با آخرین آمار موجود برابر 64 میلیون نفر است که با یک محاسبه‌ی ساده می‌توان متوجه شده که 13.2 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه کشوری است که عمدتا در بخش غربی اروپای واقع شده است. همچنین شامل مناطق و قلمروهای خارج از کشوری در قاره‌ی آمریکا و اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز می‌باشد که همین قضیه فرانسه را به یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی انحصاری ناپیوسته در جهان تبدیل می‌کند.

    کشور فرانسه از شمال با بلژیک و لوکزامبورگ، از شمال شرقی با آلمان، از شرق با سوئیس، از جنوب شرقی با ایتالیا و موناکو، از جنوب با آندورا و اسپانیا و از شمال غرب با بریتانیا دارای مرز است. هجده منطقه یکپارچه فرانسه به همراه پنج منطقه خارج از کشور دارای مجموع مساحتی بالغ بر 643801 کیلومتر مربع می‌باشد. فرانسه یک جمهوری واحد نیمه ریاستی است که پایتخت آن پاریس است؛ ملقب به پایتخت عشق در جهان و یکی از بزرگترین مراکز مد و فشن، آشپزی، صنعت و تکنولوژی و... در جهان.

    کانادا: 8 میلیون نفر

    کانادا سال‌های سال است که تبدیل به محبوب‌ترین مقصد مهاجرت برای ایرانیان و بسیاری از کشورهای در حال توسعه‌ی دیگر و حتی کشورهایی اروپایی مانند فرانسه تبدیل شده است. به ویژه آنکه بیش از 80 درصد متقاضیان از ایران و کشورهای اشاره شده، از طریق تحصیل در کانادا به عنوان ساده‌ترین و بهترین روش مهاجرتی در این راستا اقدام می‌کنند. به طوری که به زودی تعداد دانشجویان بین المللی حاضر و در حال تحصیل در این کشور، به 1 میلیون نفر خواهد رسید و این جمعیت دانشجویی در سال 2023 میلادی پیرامون رقم 800 هزار نفر بوده است. کانادا به عنوان یک کشور چند فرهنگی، کشوری با کمترین رفتار نژادپرستی در دنیاست و هر انسانی می‌تواند با هر دین، مذهب، فرهنگ، زبان، ملیت و... در کنار دیگر هم‌نوعان خود در کمال آرامش و سازش در این کشور زندگی نماید.

    کانادا میزبان بیش از 8 میلیون نفر جمعیت مهاجر در خود است و از طرفی جمعیت این کشور در سال 2023 میلادی برای اولین بار، مرز 40 میلیون نفر را هم رد کرده است و بنابراین با یک محاسبه ساده می‌توان گفت که یک پنجم یعنی 20 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. همچنین بیش از 40 درصد و چه بسا نزدیک به نصف جمعیت شهرهای بزرگ و محبوب این کشور از جمله تورنتو و ونکوور را مهاجران تشکیل می‌دهند. کانادا پس از روسیه، دومین کشور پهناور دنیاست که 90 درصد جمعیت آن در مرز 100 کیلومتری کشور آمریکا زندگی می‌کنند.  مطابق با آمار سال جاری میلادی، کانادا دارای رتبه 5 دموکراسی، رتبه 6 در حقوق زنان، رتبه 3 در ضد نژاد پرستی، رتبه 14 در آزادی مطبوعات، رتبه 13 در شادی مردم و رتبه 10 امنیت می‌باشد. پایتخت کانادا اتاوا است اما محبوب‌ترین شهرهای آن برای زندگی، تورنتو، ونکوور و مونترال می‌باشد.

    استرالیا: 7.7 میلیون نفر

    استرالیا

    استرالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای مهاجرپذیر در دنیا است که ضمن پذیرش مهاجر با نرخی خوب و قابل توجه، بسیار اصالت ترکیب جمعیتی و فرهنگی خود را همچنان مانند سابق حفظ نموده است. جمعیت کل کشور استرالیا مطابق با آخرین آمار و داده‌ی موجود برابر 26.5 میلیون نفر است که 7.7 میلیون نفر از جمعیت ذکر شده یعنی 29 درصد استرالیا را مهاجران تشکیل می‌دهند. استرالیا ششمین کشور پهناور دنیاست که د قاره‌ی اقیانوسیه تشکیل شده و از نظر مساحتی تقریبا کل این قاره را فرا گرفته است. استرالیا نیز مانند کانادا یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین مقاصد تحصیلی در جهان می‌باشد که سالانه بیش از 600 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی در این کشور در حال تحصیل هستند.

    استرالیا با 2.1 تریلیون دلار تولید ناخالصی، دارای رتبه 10 اقتصادی بر حسب معیار GDP می‌باشد. همچنین استرالیا به یکی از کشورهای معروف به درآمدهای بالا و داشتن بازار مالی و شغلی قوی در سطح جهانی می‌باشد. پایتخت استرالیا شهر کانبرا است اما محبوب‌ترین شهرهای آن برای مهاجرت و زندگی، شهر سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز و شهر ملبورن در ایالت ویکتوریا می‌باشد. استرالیا مطابق با آخرین رتبه بندی دارای رتبه 9 در دموکراسی، رتبه 15 در امنیت، رتبه 14 در آزادی مطبوعات، رتبه 11 در شادی و رضایت مردم، رتبه 10 در ضد نژادپرستی و رتبه 15 در حقوق زنان می‌باشد.

    اسپانیا: 6.8 میلیون نفر

    اسپانیا با جمعیت کل 47.5 میلیون نفر مطابق با آخرین آمار و بررسی موجود، دارای 6.8 میلیون نفر جمعیت مهاجر در خود می‌باشد که با یک محاسبه ساده می‌توان متوجه شد که 14.3 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند.

    اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری است واقع در جنوب غربی اروپا که دارای بخش‌هایی دیگر از قلمروی خود در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و آفریقا نیز می‌باشد. اسپانیا بزرگترین کشور در جنوب اروپا و چهارمین کشور پرجمعیت در کل اتحادیه اروپا است. قلمروهای پراکنده‌ی این کشور که در سراسر شبه جزیره ایبری قرار دارد، شامل جزایر قناری در اقیانوس اطلس، جزایر بالئاریک در دریای مدیترانه و شهرهای خودمختار سئوتا و ملیلا در آفریقا هستند. اسپانیا از شمال با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای همسایه است. همچنین این کشور از شرق با دریای مدیترانه، از جنوب با کشور مراکش و از غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس دارای مرزهای زمینی و آبی است. پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا، مادرید است. سایر مناطق اصلی شهری بزرگ، محبوب و مشهور این کشور عبارتند از بارسلونا، والنسیا، ساراگوسا، سویا، مالاگا، مورسیا، پالما د مایورکا، لاس پالماس د گرن کاناریا و بیلبائو.

    کشورهای با بیشترین نرخ مهاجر

    کشورهای با بیشترین نرخ مهاجر

    مقوله کشورهای با بیشترین نرخ مهاجر با کشورهای با بیشترین تعداد مهاجر فرق دارد. کشورهای با بیشترین تعداد مهاجر که معرفی شدند، کشورهایی هستند که دارای جمعیت میلیونی مهاجر در خود هستند. اما کشورهای با بیشترین نرخ مهاجر، کشورهایی هستند که بیشترین درصد ترکیب جمعیت خود را مهاجران تشکیل می‌دهند، حال ممکن است جمعیت کل آن کشور حتی به میلیون هم نرسد! 10 کشور اول با بیشترین نرخ مهاجر عبارتند از:

    • واتیکان سیتی: 100 درصد
    • توکلائو: 91.23 درصد
    • امارات متحده عربی: 88.13 درصد
    • قطر: 77.27 درصد
    • جزایر ویرجین بریتانیا: 73.29 درصد
    • کویت: 72.83 درصد
    • سنت مارتن: 70.68 درصد
    • لیختن اشتاین: 67.87 درصد
    • موناکو: 67.79 درصد
    • جزایر تورکس و کایکوس: 66.9 درصد

    کشورهای با بیشترین میزان خروج مردم

    10 کشور اول که بیشترین تعداد مردم، از آن‌ها به دیگر کشورهای جهان مهاجرت کرده‌اند عبارتند از:

    • هند: 17.9 میلیون نفر
    • مکزیک: 11.1 میلیون نفر
    • روسیه: 10.8 میلیون نفر
    • چین: 10.5 میلیون نفر
    • سوریه: 8.5 میلیون نفر
    • بنگلادش: 7.4 میلیون نفر
    • پاکستان: 6.3 میلیون نفر
    • اوکراین: 6.1 میلیون نفر
    • فیلیپین: 6.1 میلیون نفر
    • افغانستان: 5.9 میلیون نفر 

    سوالات متداول مهاجر پذیرترین کشورهای جهان

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (1 پاسخ)
    2023-04-20

    فقط اذیت میکنی

    2023-04-24

    -------------

    مشاوره رایگان مهاجرت