چرا شرایط مهاجرت به کانادا در سال‌ های اخیر آسان تر شده است؟
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت تحصیلی

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    کانادا که در سالیان اخیر بهترین، محبوب‌ترین و پر طرفدار ترین مقصد مهاجرتی جهان (و همچنین توریستی و برای گردش و تفریح) و به ویژه برای متقاضیان از کشورهای در حال توسعه به حساب آمده، هر ساله افراد زیادی از هر راه مهاجرتی ممکن به این کشور مانند تحصیل در کانادا، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری و دیگر روش‌ها به این کشور مهاجرت می‌کنند. این را هم بگوییم که از میان روش‌های مذکور مهاجرتی به کانادا 2 روش مهاجرت تحصیلی و همچنین مهاجرت کاری از بین روش‌های دیگر به این کشور محبوبیت بیشتری داشته و شامل حال متقاضیان بیشتری از نظر شرایط مهاجرت می‌شود. خبر خوب در راستای این کشور بی نظیر و محبوب برای مهاجرت، این است که همانطور که احتمالا خود شما هم در طی سال‌های اخیر متوجه شده‌اید، مهاجرت به این کشور آسان‌تر و از نظر کمیتی نیز بسیار بیشتر شده، به صورت تصاعدی بالا رفته و بالاتر نیز خواهد رفت و این به واسطه‌ی سیاست اداره مهاجرت و دولت این کشور در جهت جذب بیشتر مهاجر و در نتیجه تسهیل سازی بیشتر شرایط و پروسه مهاجرت به این کشور است؛ چرا که حضور مهاجران زیاد در این کشور نه تنها به نفع خود شخص مهاجر بوده، بلکه آنچه که تجربه ثابت کرده حضور مهاجران نیز به نفع اقتصاد، بازار کار و حتی ترکیب جمعیتی و فرهنگی این کشور بوده است. بنابراین این تسهیل سازی و افزایش پذیرش مهاجر منطقی به نظر می‌رسد.

    تا به اینجا پاسخ به سوال مورد بحث در مقاله را به طور خلاصه داده‌ایم و حال در بخش‌های بعدی به طور جزئی‌تر شرح خواهیم داد که چرا در حال حاضر شرایط مهاجرت به کانادا آسان‌تر شده و در بهترین وضعیت قرار دارد؟ تا انتهای این مقاله پیرامون این موضوع همراه ما باشید.

    تغییرات روند پذیرش مهاجر در کانادا

    تغییرات روند پذیرش مهاجر در کانادا

    کانادا همواره از جمله کشورهایی بوده که از حتی گذشته‌ها نیز دارای سیاست‌های برنامه ریزی شده‌ برای جذب مهاجر بوده است. اگر بخواهیم یک مختصر آمار و ارقامی نیز ارائه داده باید گفت که شروع افزایش مهاجران به کانادا به دوره جنگ‌های جهانی بر می‌گردد و از سوی دیگر، در دهه هفتاد و هشتاد میلادی کانادا نیز مانند آمریکا بسیار مورد توجه مهاجران قرار گرفت و موج تازه‌ای از مهاجرت به این کشور شکل گرفت. اگر هم بخواهیم آمار و ارقام را از کشور خودمان ایران به کانادا مختصر شرح داده، باید گفت که موج اولیه و اصلی مهاجرت به کانادا از ایران از سال 1979 میلادی به بعد شکل گرفت و البته در آن زمان و به ویژه به دلیل سهولت بیشتر مهاجرت به دیگر مقاصد محبوب مهاجرتی جهان از جمله آمریکا، بیشترین موج اصلی مهاجرت ایرانیان به مقصد آمریکا بوده است. اما طی 10 الی 15 سال اخیر و با تغییر بسیار بیشتر و تصاعدی به طور دقیق‌تر از سال 2015 میلادی به بعد تعداد مهاجران از ایران به کانادا با نرخ بسیار بالاتری افزایش یافته است. این بدان دلیل بوده که در حالی که بسیاری از مقاصد محبوب مهاجرتی دیگر و به ویژه آمریکا، این امکان را برای ایرانیان سخت نموده، اما کانادا نه تنها سخت نکرده بلکه با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی، پیشرفت، فرهنگ و قدرتمندی خود در طی بازه سال‌های اشاره شده، این کشور را به بهترین گزینه برای مهاجرت از جمله برای ایرانیان تبدیل نموده است. پس با توجه به این مبحث یعنی سخت شدن مهاجرت به دیگر مقاصد مهاجرتی محبوب، کانادا گزینه‌ی از روی ناچار نیست و بلکه بنا به مختصر ادله‌های شرح داده شده، یک انتخاب عالی و تضمین برای آینده‌ی درخشان تبدیل شده است.

    کانادا هر ساله میزبان حداقل 400 هزار دانشجوی بین‌المللی است که به این کشور مهاجرت تحصیلی می‌کنند که این یک رقم متوسط بوده و در برخی سال‌ها حتی بیش از نیم میلیون دانشجوی بین‌المللی را میزبان بوده یا به عنوان مثالی دیگر، اداره مهاجرت این کشور اعلام کرده که تا از 3 ماهه‌ی آخر سال 2022 میلادی تا انتهی سال 2023، بیش از 730 هزار دانشجوی بین‌المللی را پذیرا خواهد بود. مثالی زیبا هم برای ایران خود اگر بخوایم بزنیم، باید بگوییم که در سال 2021 میلادی ایرانیان رتبه چهارم جمعیت دانشجویان بین‌المللی در کانادا را پس از کشورهای چین، هند و فرانسه داشته‌اند و دلیل این محبوبیت بالای مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا این است که دولت این کشور نه تنها بهترین بستر را برای تحصیل و زندگی دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی را فراهم کرده، بلکه از بابت پروسه اخذ اقامت دائم این کشور پس از تحصیل، پیدا کردن شغل مناسب با حقوق و مزایا و رضایت شغلی بالا و همچنین اعطای شهروندی نیز موقعیت‌های بسیار عالی را فراهم ساخته است. هر دانشجویی که بیش از 1 سال در خاک کانادا تحصیل کرده و در این کشور فارغ‌التحصیل شده، واجد شرایط اخذ ویزای کاری بوده و با صرفا 18 ماه اشتغال و پرداخت مالیات، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نماید.

    تغییر و بهبود سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا

    تغییر و بهبود سیاست‌های مهاجرپذیری کانادا

    همانطور که در کل مطلب نیز تا حدی این قضیه مورد بحث قرار گرفته و شرحی کلی داده شده، کانادا همواره در طی دهه‌ها و به ویژه سالیان اخیر همواره در حال تغییر مثبت و بهبود سیاست‌های مهاجرپذیری خود بوده است و در کل اداره مهاجرت این کشور در روند مهاجرپذیری و قوانین و مقررات مربوط به آن، روند روتین، کارآمد و با ثباتی را همواره پیش گرفته است. البته قوانین مهاجرتی این کشور از سوی دولت و اداره مهاجرت آن دستخوش تغییرات و اصلاحات زیادی بوده اما کلیه این تغییرات در طی این سال‌ها، با اکثر دیگر مقاصد محبوب مهاجرتی متفاوت بوده و بیشتر در راستای تسهیل مهاجرت برای افراد دارای شایستگی و صلاحیت و همچنین گسترش روش‌ها و تبصره‌های مربوط به هر یک از این روش‌های و برنامه‌های مهاجرتی و همچنین بالا بردن ظرفیت تعداد مهاجران در هر سال میلادی بوده است. به همین خاطر قطعا کانادا را می‌توان به عنوان مقصد مهاجرتی برتر و ارجح برای ایرانیان تلقی کرد. حال بیاییم تغییرات، اصلاحات و قوانین بهبود یافته مهاجرتی کشور کانادا را در 1 الی 2 سال اخیر بررسی نماییم؛ البته از میان چندین قانون جدید یا تغییرات ریز و درشت ما در اینجا به بهترین و تاثیرگذارترین این موارد اشاره خواهیم نمود:

    • بنا به دستور دولت فدرال تعداد افسران و کارمندان اداره مهاجرت برای رسیدگی کارآمدتر و همچنین سریع‌تر به پرونده‌ها صادر شده و پس از اجرا شدن این قانون، در مدتی کوتاه تعداد پرونده‌های معوقه مهاجرتی به اندازه 500 هزار پرونده به یکباره رسیدگی گردیده و امور مهاجرتی تسریع و با کارآمدی بیشتر شده است.
    • در بخش‌هایی از سیستم اداره مهاجرت مدرن‌سازی و حذف متدها و روش‌های سنتی و قدیمی صورت پذیرفته و همچنین دستور حذف برخی از الزامات نه چندان واجب برای رسیدگی به پرونده‌های باز مهاجرتی باعث به سرعت افتادن این پرونده‌ها و افزایش تعداد صدور ویزاها، اعطای اقامت دائم و شهروندی گردیده است.
    • افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال به میزان بیش از 500 هزار نفر در سال و همچنین برداشت محدودیت کار نیمه وقت دانشجویی و امکان کار تمام وقت و از سویی دیگر احتمال رایگان شدن تحصیل در استان کبک کانادا برای تحصیل به زبان فرانسوی
    • برنامه جدید و قطعی اداره مهاجرت کانادا در جهت پذیرش و اعطای شهروندی به سالانه بیش از 500 هزار نفر در طی سه سال آینده و تا سال 2025 میلادی به ازای هر سال (در مجموع 1.5 میلیون نفر)
    • اعلام مداوم و منظم و همچنین روز رسانی مشاغل در دسترس و ارائه آمار هفتگی و ماهانه و همچنین اعلام تخصص‌های مورد نیاز برای بازار کار و جذب مهاجر از نیروی کار و دانشجویان بین‌ المللی
    • تسهیل سازی قوانین پرونده‌های مربوط به ویزای همراه و همچنین انعطاف در راستای قوانین اعطای مجوز کاری برای ویزای همراه، تسهیل قوانین مربوط به اسپانسرشیپ و سوپر ویزای خانواده و...

    اگر شما متقاضی و علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستید بهتر است که هرچه سریع تر اقدام به تشکیل پرونده مهاجرتی خود نمایید و از فرصت‌های پیش رو استفاده نمایید؛ چرا که آینده مهاجرتی هیچ کشوری بنا به تغییر قوانین و سیاست‌ها ثابت نیست. برای اخذ مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در تماس باشید: 02171400111 

    سوالات متداول چرا شرایط مهاجرت به کانادا در سال‌ های اخیر آسان تر شده است؟

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ