هزینه های زندگی در استرالیا
  • نویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    برای دریافت مشاوره رایگان جهت تحصیل در کانادا و استرالیا و انتخاب دانشگاه، بررسی کلیه مدارک و توانایی فردی شما و در آخر، تشکیل یک پرونده‌ی قوی مهاجرتی در کنار تیمی مجرب از متخصصین اخذ ویزای تحصیلی با داشتن مجوز رسمی از وزارت علوم، کافیست با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    استرالیا دارای مناظر خیره کننده از جمله صخره‌های مرجانی، دره‌ها، فضاهای باز، صحراها و سواحل است. دیواره بزرگ مرجانی، پارک ملی کاکادو، گروه جزیره لرد‌هاو، وحشی تاسمانی، جزیره فریزر و خانه اپرای سیدنی از جمله جاذبه‌هایی هستند که در دسترس همه افراد به ویژه مهاجران قرار دارند. استرالیا بزرگ‌ترین جزیره جهان محسوب می‌شود و سومین مقصد محبوب مهاجران است.

    افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، باید نسبت به امکانات، شرایط زندگی، وضعیت شغلی و بسیاری موارد دیگر، اطمینان کامل به دست آوردند. اما موضوعی که اغلب مطرح می‌شود، هزینه‌های زندگی در استرالیا است. به همین منظور ما در این بررسی اطلاعات لازم در مورد هزینه‌های تحصیل در استرالیا، غذا، حمل و نقل و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

    چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

    چرا به استرالیا مهاجرت کنیم؟

    استرالیا پناهگاه گردشگران و مهاجران است. با سواحل طلایی زیبا، طبیعت بکر و شهرهایی در سطح کلاس جهانی، این کشور مکانی برای زندگی و کار است. استرالیا کشوری با سیاست‌های توسعه مدارانه و حس اجتماعی قوی است. هر دوی این موارد از ارکان اصلی کیفیت بالای زندگی در استرالیا هستند. با داشتن دستمزدهای بالا و حمایت از نیروهای کار، جای تعجبی ندارد که بسیاری از مهاجران هرگز این کشور را ترک نمی‌کنند.

    یکی از دلایل مهم دیگری که مردم به این کشور مهاجرت می‌کنند،، آب و هوای آن است. این سرزمین بزرگ جنوبی، سالانه دو برابر بیشتر از بریتانیا آفتاب دریافت می‌کند. همچنین دارای انواع آب و هوای گرم، معتدل و استوایی است. اما نکته مهم این است هزینه‌های زندگی در استرالیا بالا هستند اما رشد شدید دستمزدها باعث شده‌اند تا مهاجران بتوانند از پس هزینه‌های خود به راحتی برآیند.

    درباره هزینه‌های زندگی در استرالیا

    درباره هزینه‌های زندگی در استرالیا

    زندگی در استرالیا ارزان نیست! اما مهاجران بالاترین استانداردهای زندگی را دریافت می‌کنند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که سیدنی و ملبورن از گران‌‌ترین شهرهای استرالیا و جهان هستند.. در خارج از سیدنی و ملبورن، زندگی می‌تواند نسبتاً مقرون به صرفه باشد اما یک استاندارد اولیه خوب این است که از 600 دلار در هفته به عنوان نقطه شروع برای یک سبک زندگی حداقلی برای یک فرد مجرد استفاده شود. این مبلغ یک سوم هزینه‌های سیدنی و ملبورن است.

    مبلغ 600 دلار در هفته می‌تواند یک آپارتمان مشترک معمولی در حومه شهر، نسبتاً امن با امکانات اولیه، یک کارت حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد و صرف غذا با کمترین هزینه را پوشش دهد.

    متوسط ​​هزینه هفتگی در استرالیا، حدود 2200 دلار برای یک خانواده است. این مبلغ تخمینی شامل وام یا اجاره مسکن با میانگین 600 دلار در هفته، پس از آن خرید اقلام خوراکی و غذا خوردن در خارج از خانه با 400 دلار، بیمه و سایر خدمات مالی با 200 دلار است. قبوض آب و برق از سال 2006 به طور پیوسته افزایش یافته‌اند. برای یک آپارتمان کوچک 85 متر مربعی، آب، برق و گاز ماهانه حدود 220 دلار هزینه دارد. هزینه تلفن، تلویزیون و اینترنت حدود 70 دلار در ماه است. به این معنی که هزینه زندگی در استرالیا برای یک خانواده متوسط ​​حدود 100 هزار دلار در سال خواهد بود.

    قیمت نمونه اقلام مورد نیاز روزانه

    اقلام

    قیمت

    2 لیتر آب پرتقال

    4.80 دلار

    1 لیتر شیر پرچرب

    1.46 دلار

    1 کیلوگرم هویج

    2.50 دلار

    1 کیلوگرم سیب زمینی

    1.95 دلار

    500 گرم گوشت چرخ کرده بدون چربی

    5 دلار

    1 قرص نان ساندویچ سفید

    2.99 دلار

    8 رول دستمال توالت 2 لایه

    6.60 دلار

    24 قوطی (375 میلی لیتر) کوکاکولا

    17 دلار

    6 تخم مرغ

    3 دلار

    500 گرم پنیر چدار

    7.48 دلار

    بطری 200 میلی لیتری شامپو هد اند شولدرز

    7.04 دلار

    500 گرم کره

    2.6 دلار

    هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

    هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

    متقاضیان مهاجرت به استرالیا باید بدانند که هزینه زندگی در هر شهری از استرالیا متفاوت است. ملبورن از نظر فرهنگی مهم‌ترین شهر استرالیا و همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی و پیشرفت شغلی است. از نظر اشتغال پذیری فارغ التحصیلان، ملبورن رتبه اول استرالیا و چهارمین رتبه جهانی را دارد. هزینه زندگی در ملبورن استرالیا حدود 430 دلار برای اجاره یک هفته و هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه تا 155 دلار در ماه است.

    پرت یکی از شهرهای خوب استرالیا است که با داشتن آسمان آبی و جوی عاری از آلودگی از آب و هوای مدیترانه‌ای، جمعیت کمتر و تنوع فرهنگی پرث، رتبه 64 از نظر هزینه زندگی را در نظرسنجی جهانی هزینه زندگی واحد اطلاعات اکونومیست به خود اختصاص داده است. هزینه‌های زندگی در پرث استرالیا 235 تا 325 دلار در هفته است. شهرهای دیگری هم هستند که استانداردهای زندگی بالایی دارند و هزینه‌های هفتگی آنها طبق جدول زیر هستند:

    شهر

    هزینه زندگی (در هفته)

    آدلاید

    510 دلار

    بریزبن

    540 دلار

    کانبرا

    600 دلار

    داروین

    570 دلار

    هوبارت

    500 دلار

    نکته: قیمت‌ها جدول فوق تقریبی هستند.

    هزینه اجاره خانه در استرالیا

    هزینه اجاره خانه در استرالیا

    به طور متوسط، اجاره بها در استرالیا کمتر از ایالات متحده و بریتانیا است. بیایید نگاهی به قیمت اجاره آپارتمان های 1 خوابه و 3 خوابه در شهر و حومه آن بیندازیم:

    مورد اجاره

    قیمت ماهانه (دلار)

    آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

    1713.35

    آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

    1315.01

    آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

    2849.03

    آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

    2008.91

     

    هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا

    هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا

    بسیاری از مهاجرانی که در استرالیا زندگی می‌کنند، مقیم دائم نخواهند بود و بنابراین، واجد شرایط  مراقبت‌های بهداشتی تحت پوشش ملی بیمه سلامت همگانی نیستند. با این حال، مهاجران متوجه خواهند شد که مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا از استاندارد بالایی برخوردار است و بسیار مقرون به صرفه هستند.

    مراقبت‌های بهداشتی در استرالیا از طریق کسر مالیات فردی تأمین می‌شود و به ساکنان دائمی اجازه می‌دهد تا از مراقبت‌های بیمارستانی جامع رایگان و همچنین مشاوره رایگان یا از یارانه پزشک استفاده کنند. برخی از مهاجران ممکن است به طور رسمی به مقامات استرالیایی ثابت کنند که به اندازه کافی تحت پوشش حداقل سطح بیمه درمانی خصوصی هستند تا در بتوانند از مزایای درمانی بیشتری استفاده کنند.

    هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی خصوصی در استرالیا، گران هستند و متأسفانه، هیچ راهی برای فرار از این هزینه‌ها برای ساکنان موقت وجود ندارد، به غیر از پرداخت بیمه خصوصی که می‌تواند به خودی خود یک سرمایه ‌گذاری پرهزینه‌ای باشد.

    هزینه‌های حمل و نقل در استرالیا

    هزینه‌های حمل و نقل در استرالیا

    استرالیا کشور بزرگی است و افراد برای رفت و آمد به حمل و نقل عمومی وابسته هستند. افراد می‌توانند با اتوبوس و قطار در داخل شهرهای استرالیا سفر کنند زیرا سیستم حمل ‌و نقل عمومی بسیار کارآمد است. بسته به محل زندگی، مردم دسترسی متفاوتی به خدمات حمل و نقل مختلف خواهند داشت. ساکنان استرالیا همچنین برای رسیدن به مقصد به خدمات خودروهای خصوصی و عمومی، از تاکسی گرفته تا خودروهای کرایه‌ای دسترسی دارند.

    هزینه حمل و نقل عمومی بر اساس محل اقامت مهاجران در استرالیا و نحوه حمل و نقل مورد استفاده، متفاوت هستند. میانگین هزینه حمل و نقل عمومی از 30 تا 60 دلار در هفته است. برخی از دانشگاه‌ها استرالیا سیستم حمل و نقل خود را دارند که در زمانی مفید هستند که دانشجویان در اواخر شب دانشگاه را ترک کنند یا در یک مکان دورافتاده‌ای زندگی نمایند.

    هزینه‌های تحصیل در در استرالیا

    هزینه‌های تحصیل در در استرالیا

    هزینه زندگی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور، حدود 21100 دلار استرالیا در سال است. استرالیا آموزش در سطح جهانی را ارائه می‌دهد. اگر دانشجویان به همراه همسران خود در استرالیا زندگی کنند، باید حدود 7400 دلار در ماه هزینه کنند. هزینه‌های تلفن و اینترنت نیز حدود 15 تا 30 دلار در هفته هستند.

    استرالیا دارای بازارهای ارگانیک و مزرعه است که در آن دانشجویان می‌توانند از مواد غذایی با هزینه 280 دلار در هفته استفاده کنند. هزینه‌های دیگری مانند سرگرمی حدود 80 تا 150 دلار در هفته هستند. به طور کلی، میانگین هزینه ماهانه زندگی در استرالیا از 1400 تا 2500 دلار متغیر است. هزینه ماهانه زندگی در استرالیا برای هر دانشجویان بر اساس محل زندگی آنها متفاوت خواهد بود.

    هزینه اقامت در استرالیا برای دانشجویان

    دانشجویان می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف اقامتی، یکی را انتخاب کنند. یک ملک می‌تواند توسط دانشجویان اجاره شود. دانشجویان می‌توانند از آپارتمان‌های استودیویی گرفته تا اتاق‌های مشترک را انتخاب کنند. خانه‌ها اغلب در مکان‌های مرکزی شهر و نزدیک به حمل‌ و نقل عمومی قرار دارند که این مهم حرکت در شهر را برای آنها آسان می‌کند.

    خوابگاه‌ها و امکاناتی که توسط دانشگاه اداره می‌شوند، به ‌طور کامل مبله شده‌اند. اما نکته مهمی که باید مورد توجه قرار داد، این است هنگامی که دانشجویان برای ویزا درخواست می‌دهند، باید جزئیات محل اقامت خود را در طول سال تحصیلی خود ارائه دهند. اکثر دانشجویان استرالیایی از برنامه‌های اقامت در خانه، خوابگاه‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای برای زندگی خارج از دانشگاه استفاده می‌کنند.

    نوع محل اقامت

    قیمت

    هاستل و مهمانپذیر

    90 تا 150 دلار در هفته

    خوابگاه دانشگاه

    110 تا 280 دلار در هفته

    خانه مشترک

    95 تا 215 دلار در هفته

    اجاره خانه

    185 تا 440 دلار در هفته

    کلام آخر

    اگر به فکر مهاجرت به استرالیا هستید، ممکن است در مورد هزینه زندگی در این کشور پهناور کنجکاو شوید. اما ما در این بررسی در مورد هزینه‌های زندگی در استرالیا صحبت کردیم و اکنون به خوبی می دانید که در هفته، در ماه و در سال چقدر باید هزینه پرداخت کنید. اما نکته ای که وجود دارد، این است که هزینه‌های زندگی در استرالیا به ندرت تغییر می‌کنند و شما می‌توانید از ثبات قیمت اطمینان کامل داشته باشید. در هر صورت، اگر در مورد هزینه‌های زندگی در استرالیا پرسشی دارید، تیم مشاوره گروه مهاجرتی ادب آماده پاسخگویی به نیازهای شماست؛ با ما در تماس باشید: 02171400111

    سوالات متداول هزینه های زندگی در استرالیا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت