معرفی دانشگاه وینیپگ کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه وینیپگ (به انگلیسی: University of Winnipeg) که با عناوین اختصاری UW یا UWinnipeg نیز شناخته شده، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی در شهر وینیپگ استان مانیتوبای کانادا می‌باشد که تاسیس آن به سال 1871 و تحت عنوان کالج وینیپگ باز می‌گردد که از سال 1967 وضعیت دانشگاهی به خود گرفت و با نام دانشگاه وینیپگ به فعالیت ادامه داد. پردیس‌ این دانشگاه در دل شهر وینیپگ و در خیابان پرتیج این شهر قرار داشته که دارای 23 ساختمان بزرگ اصلی در خود و از جمله محل اقامت دانشجویی می‌باشد. کالج منیتوبا در سال 1871، کالج وسلی در سال 1881 و کالج متحد در سال 1938 نام‌های پیشین این مرکز آموزشی تا قبل از وضعیت دانشگاهی بوده‌اند.

    دانشگاه وینیپگ در مجموع دارای حدود 9500 دانشجو است که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند. از این جمعیت چیزی بیش از 9 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند که با این تفاسیر انتظار می‌رود که ارائه دوره‌های در مقطع کارشناسی از نظر تعداد و گستردگی در این دانشگاه بیشتر باشد. همچنین 12 درصد یعنی بیش از 1100 نفر از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. همچنین این دانشگاه دارای بیش از 750 پرسنل اداری و آکادمیک می‌باشد و نرخ پذیرش آن به طور حدودی 75 درصد است.

    دانشگاه وینیپگ، دانشکده‌های هنر، تجارت و اقتصاد، آموزش، علوم و حرکت‌شناسی و سلامت کاربردی و همچنین برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را به عنوان مراکز اصلی آموزشی خود ارائه می‌دهد. کالج‌های موسس دانشگاه وینیپگ، کالج منیتوبا و کالج وسلی بودند که در سال 1938 با هم ادغام شدند و کالج یونایتد را تشکیل دادند. دانشگاه وینیپگ در سال 1967 با دریافت منشور کالج یونایتد تاسیس شد. این حکمرانی بر اساس قانون استانی دانشگاه تورنتو در سال 1906 الگو برداری شد که یک سیستم دو مجلسی از دولت دانشگاه متشکل از یک مجلس سنا (هیئت علمی)، مسئول سیاست‌های دانشگاه، و یک هیئت حاکمه از شهروندان که کنترل انحصاری بر سیاست‌های مالی را اعمال می‌کرد، ایجاد نمود. اقتدار و اختیارات رسمی در سایر امور رئیس دانشگاه که توسط هیئت مدیره منصوب می‌شد، پیوندی بین نهادها برای انجام رهبری نهادین این دانشگاه بود. دانشگاه وینیپگ عضو انجمن دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا (AUCC)، انجمن دانشگاه‌های مشترک المنافع (ACU)، انجمن دانشگاهی کانادا برای بحث بین دانشگاهی (CUSID) و عضو U Sports می‌باشد. دانشگاه وینیپگ معمولا در بیشتر رتبه‌بندی‌ها جزء 40 دانشگاه برتر کانادا قرار می‌گیرد و این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه وینیپگ و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه وینیپگ

    مشخصات دانشگاه وینیپگ

    سال تاسیس دانشگاه

    1871 میلادی تحت عنوان کالج وینیپگ

    شهر و استان

    وینیپگ / استان مانیتوبا

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی و تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 9500 دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 1100 نفر (تقریبا 12 درصد)

    نرخ پذیرش

    75 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    1 پردیس، 7 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    حدود 9 هزار نفر، 94.7 درصد

    مدیر دانشگاه

    جیمز کوری

    آدرس دانشگاه

    Winnipeg, Manitoba, Canada, 49°53′24.44″N 97°9′12.12″W

    سایت دانشگاه

    www.uwinnipeg.ca

     

    تاریخچه دانشگاه وینیپگ

    تاریخچه دانشگاه وینیپگ

    کالج‌های بنیان‌گذار دانشگاه وینیپگ عبارتند از کالج منیتوبا در سال 1871 و کالج وسلی در 1888 با یکدیگر ادغام شدند و کالج یونایتد را در سال 1938 تشکیل دادند. سرانجام در سال 1967 میلادی، کالج یونایتد منشور دانشگاهی را دریافت کرد و به دانشگاه وینیپگ تبدیل شد. جورج کریفورد براون (معمار) و اس. فرانک پیترز وسلی هال، طراحی کالج‌ها تشکیل دهنده‌ی این دانشگاه را بر عهده داشتند که اکنون بخشی از دانشگاه وینیپگ است. دانشگاه وینیپگ به طور رسمی در 1 ژوئیه 1967 تاسیس شد و درهای خود را به روی دانشجویان گشود. در ابتدا پذیرش دانشجویان با تعداد بسیار محدودتر و با مقیاس کوچکتری از نظر منطقه‌ای بوده که در طول این سال‌ها و دهه‌ها این پذیرش‌ها از نظر تعداد و گستردگی منطقه‌ همواره پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. کالج منیتوبا در سال 1871، کالج وسلی در سال 1881 و کالج متحد در سال 1938 نام‌های پیشین این مرکز آموزشی تا قبل از وضعیت دانشگاهی بوده‌اند.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه وینیپگ

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه وینیپگ

    پردیس اصلی و البته تنها پردیس دانشگاه وینیپگ از 23 ساختمان تشکیل شده است که در چندین بلوک کامل در مرکز شهر وینیپگ که مستقیما در خیابان پرتیج واقع شده است، گسترده شده است. در طول دهه 2010، پردیس دانشگاه بیش از 10 پروژه ساخت و ساز ساختمانی جدید یا پروژه‌های قبلی و بازسازی شده‌ای را به صورت عمده پشت سر گذاشته است. از طریق این پروژه‌ها و گسترش‌ها، دانشگاه همانند موتوری برای نوسازی و بهبود مرکز شهر عمل کرده است. مرکز رایس سنتر در این پردیس مربوط به مدیریت و خدمات دانشجویی دانشگاه است و مرکز بولر برای استقرار دانشکده بازرگانی و اقتصاد و همچنین مرکز پیس برای آموزش حرفه‌ای، کاربردی و مستمر از جمله از این پروژه‌های گسترش یافته هستند. همچنین درهای مرکز بولر در این پردیس در سپتامبر 2010 به روی دانشجویان باز شد که این بخش توسط 3 گروه PSA، DPA و DIN به عنوان یک پروژه مشترک بین 3 گروه معماری مجرب طراحی شده است. مرکز بولر همچنین موسسه هنرهای معاصر پلاگ‌این و کافه استلا را در طبقه اصلی خود شامل می‌گردد.

    ساختمان مک فیتورز هم که خوابگاه دانشجویی اصلی پردیس بوده، توسط ریموند ال. مک فیتورز، رئیس شرکت بیمه گریت وست با بودجه‌ای معادل با 2.67 میلیون دلار از سوی وی و شرکتش یعنی بیمه گریت وست ساخته و به این دانشگاه اهداء گردید. مرکز آسپر در این پردیس امکاناتی را برای تئاتر و سینما و مطالعات پیرامون آن‌ها را فراهم می‌نماید. مرکز سلامت اکس‌ورثی نیز در سال 2014 در این پردیس افتتاح شد. این مرکز همچنین مجموعه‌ای از امکانات ورزشی و تفریحی را ارائه می‌دهد. تالار لدر دیل یک ساختمان مشترک چند منظوره در این پردیس است. ساختمان عوام در مرکز شهر هم که در خیابان کلونی واقع شده در واقع یک مجتمع آپارتمانی 14 طبقه است که برای دانشجویان و سایرین محل اقامت ارائه می‌دهد. ساختمان وسلی هال در این پردیس یک سازه آجری با روکش سنگی است که در طی سال‌های 1894–1895 ساخته شده است. این بنا در فهرست مکان‌های تاریخی کانادا طبقه‌بندی شده است که در خیابان پرتیج 515 و در نزدیکی مرکز خرید پرتیج پلیس واقع می‌باشد.

    گفتنی است که توسعه پردیس دانشگاه وینیپگ، توسط Renewal Corporation (UWCRC)، که یک شرکت خیریه غیرانتفاعی بوده و رهبری و مدیریت توسعه دانشگاهی را بر عهده دارد بسیار تحت تاثیر بوده است. شرکت مذکور یک ارگان تابعه دانشگاه وینیپگ است و برای دستیابی به پایداری زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌نماید. ماموریت آن‌ها این است که "ارزش‌ها، مهارت‌ها، شایستگی‌ها و تجربه را برای فعالیت‌های توسعه اقتصادی خاص غیر دانشگاهی به کار ببرند و در طی آن این ارگان موظف است که توسعه‌های املاک و مستغلات را با مالکیت کامل یا سرمایه‌گذاری مشترک توسعه دهد و توسعه، مدیریت پروژههای ضروری و مفید برای پیشرفت دانشگاه را ارائه دهد؛ وظیفه‌ای که به طور سنتی توسط دولت و بخش خصوصی و نه موسسات آموزشی انجام می‌شود. ابتکارات و خدمات اخیر این برنامه شامل چندین پروژه از جمله مرکز تازه بازسازی شده اسپر برای تئاتر و فیلم، کالج ریچاردسون برای محیط زیست و مجتمع علوم دانشگاه، ساختمان مک فیتورز و مهدکودک UWSA می‌شود.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه وینیپگ در کل دارای 7 دانشکده اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان متعدد و قابل توجهی به عنوان زیر مجموعه در خود هستند:

    • دانشکده هنر (شامل 34 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی)
    • دانشکده بازرگانی و اقتصاد (شامل 14 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی)
    • دانشکده تعلیم و تربیت (شامل 17 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی)
    • دانشکده حرکت شناسی و سلامت کاربردی گوپتا (شامل 6 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی)
    • دانشکده علوم (شامل 19 درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی)
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی
    • مرکز متحد برای مطالعات الهیات

    رتبه و اعتبار دانشگاه وینیپگ در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه وینیپگ در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، دانشگاه وینیپگ معمولا جزء 40 دانشگاه برتر کانادا رتبه‌بندی شده و معمولا هم در همان رنج بین 30 تا 40 قرار می‌گیرد. برای مثال نشریه webometrics به آن رتبه‌ی 38 را اختصاص داده است. همچنین CWUR به این دانشگاه رتبه 41 کشوری و رتبه 1836 جهانی را اختصاص داده است اما در زمینه‌ی تحقیقات، رتبه‌ی 1775 را از سوی همین رتبه‌بندی دارد. همچنین انتشارات تحت وب رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، رتبه 1345 و رتبه‌بندی موسسه Scimago، رتبه جهانی 554 را به این دانشگاه اختصاص داده که بهترین رتبه‌بندی اختصاص داده شده به دانشگاه وینیپگ از میان رنکینگ‌های ذکر شده تا به امروز می‌باشد. دانشگاه وینیپگ در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید.

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی webometrics

    38

    1000 تا 1200

    رتبه بندی CWUR

    41

    1836

    انتشارات رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

    36

    1345

    رتبه بندی Scimago

    30

    554

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه وینیپگ

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه وینیپگ

    دانشگاه وینیپگ کانادا برای دانشجویان متقاضی اسکان در پردیس دانشگاه، محل اقامت و خوابگاه‌های دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن ارائه می‌دهد. خوابگاه و خدمات ذکر شده برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا کرده‌اند و در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند، امری بسیار مهم محسوب می‌گردد. واحدهای اقامتی در دانشگاه وینیپگ عموما در ساختمان مک فیتورز در پردیس دانشگاه که توسط ریموند ال. مک فیتورز، رئیس شرکت بیمه گریت وست با بودجه‌ای معادل با 2.67 میلیون دلار از سوی وی و شرکتش یعنی بیمه گریت وست ساخته و به این دانشگاه اهداء شده، ارائه می‌شوند. همچنین ساختمان عوام در مرکز شهر هم که در خیابان کلونی واقع شده در واقع یک مجتمع آپارتمانی 14 طبقه است که برای دانشجویان، محل اقامت ارائه می‌دهد.

    بنا به توصیفات وبسایت رسمی خود دانشگاه وینیپگ، زندگی در محوطه دانشگاه در حین تحصیل یک راه و روش عالی برای ایجاد ارتباطات و دوستی‌های پایدار و برتری در مطالعات شما تلقی می‌گردد. گزینه‌های متنوع برای اتاق‌ها، امکانات و برنامه‌های غذایی مختلفی در این خوابگاه‌ها ارائه می‌گردد. با اسکان در این محل اقامتی، رشد کردن به عنوان یکی از اعضای جامعه اقامتی دانشگاه وینیپگ را می‌توانن تجربه نمود و همچنین می‌توان انتظار یک محیط زندگی به یاد ماندنی و با ارزش را داشت که باعث تشویق رشد شخصی، احترام متقابل و موفقیت تحصیلی می‌شود. زندگی در محل سکونت دانشگاه در قلب پردیس این دانشگاه و دارای فقط چند دقیقه فاصله از کلاس‌های درسی می‌باشد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه وینیپگ

    شرایط پذیرش در دانشگاه وینیپگ

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد. یا ارائه معادل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه مانند تافل آنلاین حداقل 86 یا تافل حضوری حداقل 550
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه وینیپگ کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ