معرفی دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ویلفرد لوریر (به انگلیسی: Wilfrid Laurier University) با عناوین اختصاری WLU یا به اختصار همان دانشگاه لوریر (Laurier)، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی دارای پردیس‌هایی در شهرهای واترلو، برنتفورد، کیچنر و میلتون واقع در استان انتاریوی کانادا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1911 میلادی تاسیس گردید. پردیس‌های جدیدتر این دانشگاه یعنی برنتفورد و میلتون به عنوان پردیس‌های اقماری پردیس اصلی دانشگاه در شهر واترلو در نظر گرفته نمی‌شوند و به جای آن، دانشگاه خود را به‌عنوان «دانشگاه چند جامعه‌ای و چند پردیسی» توصیف می‌نماید. این دانشگاه همچنین دفاتری در کیچنر، تورنتو، یلونایف و همچنین در چونگ کینگ کشور چین دارد. نام این دانشگاه از سر ویلفرد لوریر، هفتمین نخست وزیر کانادا بر گرفته شده است.

    دانشگاه ویلفرد لوریر از یک دانشگاه عمدتا کارشناسی به یک دانشگاه تحقیقاتی ​​در حال گذار است. در نظرسنجی مجله مک‌کلین در سال 2022 از دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه ویلفرد لوریر از بین 15 دانشگاه کانادا در رده دانشگاه جامع مجله رتبه هفتم را کسب کرد. گزارش ثبت نام برای زمستان 2016 نشان می‌دهد که شش رشته محبوب در دانشگاه ویلفرد لوریر در سراسر دانشگاه به ترتیب عبارتند از: تجارت، مطالعات ارتباطات، روانشناسی، جرم شناسی، اقتصاد و زیست شناسی. دانشکده موسیقی مشهور بین‌المللی در دانشگاه ویلفرد لوریر یکی از بهترین دانشکده‌های کشور در این زمینه در نظر گرفته شده و همچنین این دانشکده در استان انتاریو در زمینه موسیقی بیشترین جذب دانشجوی بین‌المللی را دارد.

    دانشگاه ویلفرد لوریر دارای 4 پردیس در شهر واترلو، برنتفورد، کیچنر و میلتون است و این دانشگاه در کل دارای بیش از 20 هزار دانشجو در 4 پردیس و 10 دانشکده‌ی اصلی خود می‌باشد که از این تعداد، حدود 18 هزار نفر در مقطع کارشناسی (90 درصد) در حال تحصیل هستند و همچنین از این جمعیت بیش از 3 هزار نفر (حدود 15 درصد) را دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.

    رتبه 20 کشوری از دید رنکینگ QS، رتبه‌ی 31 از نظر Us news و 451 تا 500 جهانی از دید رتبه بندی QS، رتبه 401 تا 450 جهانی از دید رنکینگ شانگهای و همچنین متوسط رتبه 500 جهانی در رتبه بندی THE چندی از رتبه‌بندی‌های اختصاص داده شده به این دانشگاه هستند و بنابراین با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه دانشگاه ویلفرد لوریر از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزش باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. رتبه 51 جهانی در حسابداری، رتبه 150 جهانی در شاخص عدالت و قدرت آموزشی، رتبه 201 جهانی در مدیریت، رتبه 250 جهانی در شاخص اقلیمی و فرهنگی، رتبه 278 جهانی در ریاضیات، رتبه 350 جهانی در توریسم و مهمانداری، رتبه 350 جهانی در علوم سیاسی و رتبه 401 جهانی در اقتصاد و روانشناسی چندی از رتبه‌های قابل توجه این دانشگاه در رشته‌هایی خاص می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه ویلفرد لوریر و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه ویلفرد لوریر

    مشخصات دانشگاه ویلفرد لوریر

    سال تاسیس دانشگاه

    1911 میلادی

    شهر و استان

    شهر واترلو، برنتفورد، کیچنر و میلتون / استان انتاریو

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 20 هزار دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 3 هزار نفر (تقریبا 15 درصد)

    نرخ پذیرش

    89 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    4 پردیس، 10 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    42 به 58 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    حدود 18 هزار نفر، 90 درصد

    مدیر دانشگاه

    دبورا مک لاچی

    آدرس دانشگاه

    Waterloo, Brantford, Milton, Ontario, Canada

    سایت دانشگاه

    www.wlu.ca

     

    تاریخچه دانشگاه ویلفرد لوریر

    تاریخچه دانشگاه ویلفرد لوریر

    در سال 1910 میلادی، اتحادیه لوتری یک حوزه علمیهای را احداث نمود که در سال 1911 درهای آن به روی دانشجویان برای ارائه آموزش عالی گشوده شد که در آن زمان به عنوان مدرسه آموزش الهیات لوتری انجیلی در شرق کانادا فعالیت داشت و تا سال 1914، حوزه علمیه مورد بحث دوره‌های غیر الهیاتی را نیز شروع به ارائه نموده و سپس با نام مدرسه کالج واترلو به فعالیت خود ادامه داد. اما در سال 1924 بود که کالج هنر واترلو تاسیس شد و سال بعدش کالج هنر واترلو در به دانشگاه وسترن انتاریوی غربی الحاق گردید و به زودی شروع به ارائه برنامه‌های سطحی بالایی در رشته‌های هنری نمود. در سال 1960، کلیسای لوتری دست از حمایت خود از کالج واترلو برداشت و منشور اصلاح شده‌ای را به تنظیم نمود و نام حوزه علمیه تاسیس شده در 1911 را به دانشگاه واترلو لوتری تغییر داد. بالاخره در تاریخ 1 نوامبر 1973، زمانی که قانون استانی مربوط به دانشگاه‌ها توسط فرماندار انتاریو، راس مکدونالد، که بعدا به عنوان رئیس لوریه نیز خدمت کرد، موافقت سلطنتی را دریافت نمود و به موسسه آموزشی مورد بحث، وضعیت دانشگاه با نام دانشگاه ویلفرد لوریر اعطاء نمود. برنامه‌های حوزه علمیه و الهیات دانشگاه لوتری واترلو توسط حوزه علمیه لوتری واترلو (که اکنون کالج دانشگاه مارتین لوتر است) ارائه می‌شد. رنگ‌های دانشگاه ویلفرد لوریر، بنفش و طلایی بوده که در اصل نماد مارون و طلا بودند.

    دانشگاه ویلفرد لوریر در سال 1999 پردیس دوم خود را در شهر برنتفورد استان انتاریو افتتاح نمود و در سال 2006، دانشکده مددکاری اجتماعی لیل اس. هالمن از پردیس واترلو به پردیس موجود در مرکز شهر کیچنر نقل مکان نمود. ساخت پردیس برنتفورد بر تعدادی از سازه‌های تاریخی در مرکز شهر برنتفورد متمرکز است که این بناها برای استفاده‌ی دانشگاه بازسازی شده‌اند. این ساختمان‌ها عمدتا شامل یک کتابخانه سابق کارنگی، اداره پست 1880 برنتفورد، عمارت 1870 و سالن تئاتر اودئون ساخته شده در سال 1950 می‌باشند. پردیس کیچنر در ساختمان قدیمی دبیرستان سنت جروم که بنایی تاریخی به حساب آمده، کاملا از نو بازسازی شده و در این محل واقع شده است. در تاریخ 18 آوریل 2018، دانشگاه ویلفرد لوریر برای احداث پردیس جدیدی در شهر میلتون مورد تایید قرار گرفت. با مشارکت کالج کانستوگا، پردیس جدید در روستای آموزش میلتون ساخته خواهد شد. با توجه به صفحه وب دانشگاه در پردیس میلتون و همچنین با توجه به برنامه‌های پیشنهادی در پاییز 2017، شورای حکام دانشگاه پیشنهاد دانشگاه لوریر را برای ساخت پردیس میلتون را تایید نمود و سنای دانشگاه یک برنامه آکادمیک را برای این پردیس به تصویب رساند. این طرح دانشگاهی با تمایل استان همسو است و قرار بود که ارائه دوره‌های تخصصی برنامه نویسی با تمرکز بر علوم، فناوری، مهندسی، هنر و ریاضیات نیز در آن انجام شود اما بنا به دلایلی و بیشتر به دلیل بودجه، ارائه‌ی آن‌ها صرفا در پردیس‌های ماقبل این دانشگاه ادامه دارد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ویلفرد لوریر

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه ویلفرد لوریر

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، دانشگاه ویلفرد لوریر دارای 4 پردیس در شهر واترلو، برنتفورد، کیچنر و میلتون است و این دانشگاه در کل دارای بیش از 20 هزار دانشجو در 4 پردیس و 10 دانشکده‌ی اصلی خود به شرح زیر می‌باشد:

    پردیس واترلو

    دانشکده تجارت و اقتصاد لازاریدیس و دانشکده بازرگانی دانشگاه ویلفرد لوری در پردیس واترلوی این دانشگاه در استان انتاریو واقع شد‌اند. این مجموعه با بیش از 160 هیئت علمی تمام وقت و 60 هیئت علمی پاره وقت، بزرگترین دانشکده در دانشگاه ویلفرد لوریر است. از سال 2018 میلادی به بعد، این دانشکده بیش از 30 هزار فارغ‌التحصیل داشته است. عنوان "مدرسه تجاری برجسته" در سال 2010، توسط ارزیابی پرینستون به این دانشکده نسبت داده شد که این موسسه ارزیابی اذعان داشت که ما خوش حال هستیم که دانشگاه ویلفرد لوریر را به عنوان یکی از بهترین موسساتی که دانشجویان می‌توانند برای کسب مدرک MBA در آن شرکت کنند، به دیگران توصیه نماییم. این دانشکده در پردیس واترلو برای همه برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا توسط انجمن پیشروی دانشکده‌های بازرگانی دانشگاهی (AACSB International) معتبر می‌باشد. پردیس واترلو در 100 کیلومتری غرب شهر تورنتو واقع شده است و به طور تمام وقت و پاره وقت مقاطع، دکتری، MBA، کارشناسی ارشد، اقتصاد و لیسانس مدیریت بازرگانی و... را ارائه می‌دهد. البته پردیس برنتفورد این دانشگاه در همین استان نیز یک برنامه لیسانس مدیریت فناوری کسب و کار را به عنوان بخشی از دانشکده لازاریدیس پردیس واترلو ارائه می‌دهد. برنامه‌های دیپلم در حسابداری و مدیریت بازرگانی نیز توسط مدرسه لازاریدیس در این پردیس ارائه می‌شود. پردیس واترلو، میزبان بخش اعظم از سرویس اسکانی دانشجویی دانشگاه ویلفرد لوریر می‌باشد؛ از جمله ساختمان اسکانی ویژه بانوان و در مجموع بیش از 2700 تخت برای اسکان دانشجویان و به ویژه برای دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی.

    پردیس برنتفورد

    پردیس برنتفورد در شهر برنتفورد در استان انتاریو، تقریبا در 50 کیلومتری جنوب پردیس واترلوی این دانشگاه قرار دارد. پردیس برنتفورد درهای خود را از سال 1999 میلادی با مجموع 39 دانشجوی ثبت نامی به روی دانشجویان گشود. تا ژانویه سال 2015، تعداد 2625 دانشجوی تمام وقت و همچنین تعدادی دیگر دانشجوی پاره وقت در این پردیس ثبت نام کرده بودند. در اواخر سال 2017، دانشگاه ویلفرد لوری در مجموع حضور بیش از 3000 دانشجو را در این پردیس گزارش داد.

    به گفته مک‌کلینز "برنامه‌های برجسته" دانشگاه ویلفرد لوریر در سال های 2017-2018 شامل طراحی و توسعه بازی در پردیس برنتفورد بود. "این برنامه نه تنها مهارت‌هایی را در طراحی، مدیریت پروژه و کارآفرینی توسعه می‌دهد، بلکه چگونگی استفاده از بازی‌های متحول‌کننده در زمینه‌هایی مانند آموزش، سوق‌دهی شرکت‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و موارد دیگر را در نظر می‌گیرد."

    پردیس برنتفورد دارای اقامتگاه های آپارتمانی زیر است:

    • تالار وکیل
    • خانه پست
    • سالن بزرگ رودخانه
    • لوسی مارکو پلیس
    • مکان نمایشگاه
    • خانه ویلکس

    پردیس کیچنر

    در پاییز سال 2006 میلادی، دانشکده مددکاری اجتماعی (که قبلا در پردیس واترلو بود) به مرکز شهر کیچنر نقل مکان نمود. پردیس کیچنر واقع در خیابان دوک، به دبیرستان قدیمی سنت جروم منتقل شد که توسط شهر کیچنر به عنوان یک مکان میراث تاریخی شناخته شده بود. این تغییر و تحولات به دانشجویان اجازه داد تا به جامعه و آژانس‌های خدمات اجتماعی که با آن‌ها شریک هستند نزدیک‌تر شوند و همچنین پیروی آن در تلاش برای مشارکت بهتر با جامعه و استقبال بیشتر توسط دانشجویان و کارکنان، وریدادهایی را مانند مجموعه قهوه خانه سیاسی، چندین مناظره همه نامزدها و جشنواره بیان عدالت اجتماعی برگزار نمود.

    پردیس میلتون

    شهر میلتون در استان انتاریو و دانشگاه ویلفرد لوریر از سال 2008 برای ایجاد پردیسی 150 هکتاری در دل شهر میلتون در داخل دهکده‌ی آموزشی میلتون (به اختصار MEV) در زمین اهدایی شهر با هم کار کرده‌اند. در آوریل 2018، حزب استانی که در آن زمان در راس قدرت بوده، یک برنامه‌ایی با بودجه‌ای 90 میلیون دلاری را برای دهکده‌ی آموزشی میلتون اعلام کرد که یک پردیس اقماری دانشگاه و همچنین کالج کانستوگا، یک شریک اخیر در این پروژه را در خود جای می‌داد. انتظار می‌رفت که ساخت و ساز پردیس مورد بحث در سه ماهه سوم سال 2021 به پایان برسد. در عین حال، دانشگاه ویلفرد لوریر، دوره‌های موقتی را در مکان‌های اجاره‌ای در این محل ارائه می‌دهد که از سپتامبر 2019 شروع به کار کرده‌اند.

    در اکتبر 2018، دولت محافظه کار جدید، که در ژوئن 2018 مجدد به عنوان حاکمیت استان انتاریو انتخاب شد، بودجه را قبل از شروع ساخت و ساز، با استناد به کسری بیشتر از حد انتظار استانی، لغو نموده و عملا برنامه‌های پردیس میلتون را لغو کرد. شهردار گوردون کرانتز گفت که گزینه‌های جایگزینی را برای تامین مالی پردیس روستای آموزش میلتون بررسی خواهد کرد. سپس در طی یک خبری دانشگاه اعلام داشت که به همکاری با شهر و سایر شرکا برای یافتن راه حل جایگزین برای تامین بودجه‌ی این پردیس ادامه خواهد داد. از سال 2019، دانشگاه ویلفرد لوریر خدماتی را در محل پردیس میلتون ارائه می‌کرد؛ از جمله برنامه کارشناسی ارشد آموزش در مرکز نوآوری روستای آموزش میلتون و مجموعه سخنرانی.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه ویلفرد لوریر در کل دارای 10 دانشکده اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان متعدد و قابل توجهی به عنوان زیر مجموعه در خود هستند:

    • دانشکده هنر
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی و فوق دکتری
    • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
    • دانشکده هنرهای لیبرال
    • دانشکده موسیقی
    • دانشکده علوم
    • لیل اس. هالمن دانشکده مددکاری اجتماعی
    • دانشکده بازرگانی و اقتصاد لازاریدیس
    • دانشکده سیاست بین‌المللی و حکومت داری (مدرسه امور بین الملل بالسیلی، پردیس CIGI)

    رتبه و اعتبار دانشگاه ویلفرد لوریر در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه ویلفرد لوریر در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی شد، رتبه 20 کشوری از دید رنکینگ QS، رتبه‌ی 31 از نظر Us news و 451 تا 500 جهانی از دید رتبه بندی QS و رتبه 401 تا 450 جهانی از دید رنکینگ شانگهای و همچنین متوسط رتبه 500 جهانی در رتبه بندی THE چندی از رتبه‌بندی‌های اختصاص داده شده به این دانشگاه هستند. دانشگاه ویلفرد لوریر در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید. همچنین نیز اشاره کرده‌ایم که در نظرسنجی مجله مک‌کلین در سال 2022 از دانشگاه های کانادا، دانشگاه ویلفرد لوریر از بین 15 دانشگاه کانادا در رده دانشگاه جامع مجله رتبه هفتم را کسب کرد و دانشکده موسیقی مشهور بین‌المللی در دانشگاه ویلفرد لوریر یکی از بهترین دانشکده‌های کشور در این زمینه در نظر گرفته شده و این دانشکده در استان انتاریو در زمینه موسیقی بیشترین جذب دانشجوی بین‌المللی را دارد. چندی از مشهورترین رتبه‌ بندی‌های این دانشگاه در زمینه برخ از رشته‌ها و شاخص‌هایی خاص عبارتند از:

    • رتبه 51 جهانی در حسابداری
    • رتبه 201 جهانی در مدیریت
    • رتبه 350 جهانی در توریسم و مهمانداری
    • رتبه 278 جهانی در ریاضیات
    • رتبه 350 جهانی در علوم سیاسی
    • رتبه 401 جهانی در اقتصاد و روانشناسی
    • رتبه 150 جهانی در شاخص عدالت و قدرت آموزشی
    • رتبه 250 جهانی در شاخص اقلیمی و فرهنگی

     حال در این بخش چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین آمار و رتبه ‌بندی بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    21 تا 30

    401 تا 450

    رتبه‌بندی کیو اس QS

    20

    451 تا 500

    رتبه بندی US News

    31

    1247

    رتبه THE

    25 تا 31

    401 تا 600

    Maclean's Reputation

    23

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ویلفرد لوریر

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ویلفرد لوریر

    دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا برای دانشجویان متقاضی اسکان در محیط و پردیس دانشگاه، محل اقامت و خوابگاه دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن در مرکز اقامتی متعدد و متنوعی ارائه می‌دهد. خوابگاه و خدمات ذکر شده برای متقاضیان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا کرده‌اند و در این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، امری مهم از بسیاری از مناظر ار جمله بحث مالی و هزینه، صرفه‌جویی در وقت، بهبود گسترش روابط اجتماعی و... تلقی می‌شود. عمده خدمات اسکان دانشجویی در دانشگاه ویلفرد لوریر عموما در پردیس واترلو که به عنوان پردیس اصلی آن تلقی شده، ارائه می‌گردد که صرفا در این پردیس نزدیک به 2800 تخت وجود داشته که عمدتا این اماکن اقامتی توسط دانشجویان کارشناسی و به ویژه دانشجویان سال اول و دوم تحصیلی مورد استقبال قرار می‌گیرد. پردیس ذکر شده دارای یک اقامتگاه ویژه خانم‌ها، یک اقامتگاه ویژه آقایان (به نام اولر رزیدنس) و چندین اقامتگاه دانشجویی مشترک است از جمله:

    • تالار بوکارت
    • اقامتگاه بریکر
    • تالار کلارا کنراد
    • آپارتمان های خیابان هیکوری
    • اقامتگاه کینگز کورت
    • خیابان کینگ رزیدنس
    • خانه کوچک سی‌آی
    • خانه مک‌دونالد
    • آپارتمان‌های خیابان مارشال
    • رجینا رزیدنس
    • برج‌های رجینا
    • آپارتمان‌های خیابان اسپراس
    • محل اقامت دانشگاه
    • تالار کالج واترلو
    • تالار ویلیسون

    همچنین پردیس‌های دیگر و به ویژه پردیس برنتفورد نیز چندی ساختمان مسکونی دانشجویی را در دل خود دارند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه ویلفرد لوریر

    شرایط پذیرش در دانشگاه ویلفرد لوریر

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد. یا ارائه معادل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه از جمله: تافل بالای 88 یا...
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و... برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه ویلفرد لوریر کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ