معرفی دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه مموریال نیوفاندلند (به انگلیسی: Memorial University of Newfoundland) که با عنوان اختصاری MUN هم شناخته شده، دانشگاهی دولتی و عمومی انگلیسی زبان واقع در شهر سنت جانز؛ مرکز و بزرگترین شهر استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1925 و در ابتدا با نام کالج دانشگاه مموریال تاسیس گردید که دارای پردیس‌های متعددی در کورنر بروک، در جاهای دیگر در همان استان نیوفاندلند و لابرادور، سنت پیر، و هارلوی کشور انگلستان می‌باشد. دانشگاه مموریال دوره‌های اعطای گواهی‌های فنی، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین دوره‌ها و مدارک به صورت آنلاین را ارائه می‌دهد. دانشگاه مموریال که در سپتامبر 1925 به عنوان یادبودی زنده برای نیوفاندلندها و لابرادوریایی‌هایی که در جنگ جهانی اول جان باختند، تاسیس شد، بزرگترین دانشگاه آتلانتیک کانادا و تنها دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور می‌باشد. دانشگاه مموریال نیوفاندلند دارای نزدیک به 20 هزار دانشجوی ثبت‌نامی به صورت تمام وقت و نیمه وقت در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد و همچنین دارای 1330 کارمند آکادمیک و 2400 کارمند اداری است.
    از 20 هزار دانشجوی دانشگاه مموریال نیوفاندلند بیش از 13 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و همچنین این دانشگاه دارای 3400 دانشجوی بین‌المللی از بیش از 100 کشور مختلف در جهان می‌باشد. دانشگاه در مجموع دارای 3 پردیس، چند مرکز و موسسه وابسته‌ به خود دیگر و 15 دانشکده است. با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه دانشگاه مموریال نیوفاندلند از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزش باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای تحصیل در کانادا است و معمولا در اکثر رتبه‌بندی‌ها در هر سال تحصیلی، این دانشگاه جزء 20 تا 30 دانشگاه برتر کانادا قرار گرفته و همچنین در رتبه جهانی بین رتبه 600 تا نهایت 800 جهانی در میان دانشگاه‌های برتر دنیا رتبه‌بندی می‌گردد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه مموریال نیوفاندلند و جزئیات کامل آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    مشخصات دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    سال تاسیس دانشگاه

    1925

    شهر و استان

    سنت جانز، نیوفاندلند و لابرادور

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    قریب به 20 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 3400 هزار نفر (17 درصد)

    نرخ پذیرش

    67 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    3 پردیس، 15 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    52 به 48 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    گواهی فنی، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    13500 نفر، 67.5 درصد

    مدیر دانشگاه

    ویان تیمونز

    آدرس دانشگاه

    St. John's, NL, Canada

    سایت دانشگاه

    mun.ca

     

    تاریخچه دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    تاریخچه دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    در ابتدای تاسیس دانشگاه، نیوفاندلند تحت سلطه‌ی بریتانیا بود و دانشگاه مموریال آن زمان با نام کالج دانشگاه مموریال (به اختصار MUC) شروع به کار کرد که در سپتامبر 1925 در محوطه دانشگاهی در خیابان پاراد در سنت جانز افتتاح شد. این مرکز آموزشی برای احترام به کشته شدگان جنگ جهانی اول و برای ارائه راهی برای آموزش معلمان مدارس از جمله مدارس مذهبی محلی و ارائه آموزش عالی به دانشجویان در سطح محلی و بعدها کشوری تاسیس گردید. در این موسسه،. دانش‌آموزان برای اولین بار در یک برنامه بدون اعطای مدرک در سال 1925 پذیرفته شدند. مکان اصلی این کلج در خیابان پاراد در سنت جانز با کمک مالی از شرکت کارنگی نیویورک تاسیس شد. ثبت نام اولیه دانشگاه مموریال نیوفاندلند با 57 دانشجو صورت گرفت که در دهه 1940 میلادی این تعداد به بیش از 400 نفر رسید. کالج آن زمان در سال 1933 با مدرسه مجاور ادغام شد و مسئولیت آموزش معلمان آن را نیز بر عهده گرفت. نیوفاندلند در سال 1934 از زیر سلطه بودن رها شد و دولت پس از کنفدراسیون، وضعیت کالج دانشگاه مموریال را به وضعیت دانشگاهی کامل در آگوست 1949 ارتقا داد و نام موسسه را به دانشگاه مموریال نیوفاندلند تغییر داد.

    در سال 1959 دانشگاه مموریال خدمات توسعه‌یافته‌ای را به عنوان الگویی برای آموزش میدانی و توسعه جامعه پیشگام کرد. همچنین دانشگاه مورد بحث در سال 1961، با افزایش تعداد دانشجوی ثبت نامی به 1400، از خیابان پاراد به مکان فعلی خود در خیابان الیزابت (پردیس اصلی) نقل مکان کرد. در 8 مارس 1965، دولت نیوفاندلند شهریه رایگان را برای دانشجویان سال اولی که در دانشگاه مموریال در سنت جان ثبت نام کرده بودند، اعلام کرد.

    مموریال در سال 1973 انستیتو فرکر را در سنت پیر را تاسیس کرد تا برنامه‌های یک ترم فشرده فرانسوی را ارائه دهد. همچنین تا سپتامبر سال 1975 یک پردیس دیگر نیز در کورنر بروک افتتاح شد. در سال 2008، روند استخدام دانشگاه برای روسای جدید به دلیل دخالت سیاسی توسط وزیر آموزش استان، جوآن شیا، مورد بررسی قرار گرفت و در آخر در ماه می 2021، هیئت مدیره دانشگاه مموریال توصیه کرد که این موسسه باید به طور رسمی نام خود را به دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور تغییر دهد. اما تغییر نام قانونی دانشگاه مستلزم مصوبه مجلس استان است.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    دانشگاه مموریال دارای پردیس های زیر است: پردیس اصلی در خیابان الیزابت، سیگنال هیل، سنت جان، پردیس گرنفل، کورنر بروک، ایستگاه دریایی بون بی، پایگاه دریایی هولی رود، موسسه لابرادور، خلیج هپی ولی گوس، مرکز علوم اقیانوس ، موسسه فرکر در جزیره فرانسوی سنت پیر واقع در سواحل جنوبی نیوفاندلند و پردیس هارلو در انگلستان. پردیس اصلی در سنت جان و استان نیوفاندلند و لابرادور توسط پرنس فیلیپ درایو تقسیم شده است.

    پردیس سنت جان

    بزرگترین محوطه و پردیس اصلی دانشگاه در شهر سنت جانز؛ مرکز و بزرگترین شهر استان نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. بخش پرنس فیلیپ درایو از شرق به غرب و از پردیس اصلی می‌گذرد و این پردیس با جاده وسترلند از غرب، خیابان الیزابت در جنوب و جاده آلاندیل در شرق همسایه است. اکثر ساختمان‌های دانشگاهی در جنوب این پردیس واقع شده اند. ساختمان هنر و مدیریت، ساختمان علوم، شیمی و فیزیک، ریاضیات، موسیقی، آموزش، تربیت بدنی و مرکز تحقیقات و نوآوری برونو. مرکز دانشگاه محل فودکورت، کتابفروشی، محوطه تفریحی دانشگاه بریزوی و ایستگاه رادیویی پردیس CHMR-FM در این پردیس قرار دارد.

    موسسه دریایی دانشگاه

    موسسه دریایی این دانشگاه یک موسسه پلی تکنیک دریایی است که در خیابان ریج در سنت جان و در پارک پیپی واقع در شمال شهر واقع شده است. این موسسه دریایی دارای امکانات منحصر به فردی مانند شبیه‌ساز پل کشتی کامل و بزرگترین مخزن فلوم در جهان است. مدارک، دیپلم، گواهینامه‌ها و آموزش‌های صنعتی برای علوم دریایی در این بخش ارائه می‌شود.

    پردیس گرنفل

    پردیس گرنفل دارای یک منطقه 57 هکتاری در کورنر بروک است. تقریبا 1400 دانشجو، 156 هیئت علمی و 235 کارمند در این مجموعه قرار دارند و برنامه‌هایی در زمینه هنر، هنرهای زیبا، تجارت، علوم و پرستاری در این پردیس ارائه می‌گردد. این پردیس قبل‌تر و به طور دقیق‌تر تا 10 سپتامبر 2010 با عنوان کالج سر ویلفرد گرنفل شناخته می‌شد.

    پردیس هارلو

    پردیس هارلو، واقع در اولد هارلوی کشور انگلستان می‌باشد که می‌تواند حداقل 50 دانشجو را در خود جای دهد و خانه‌ی کوبات در این پردیس نیز می‌تواند 10 دانشجو را در خود جای دهد. پردیس مورد بحث در واقع یک مدرسه قدیمی و یک کلبه معلمان بوده که به یک مرکز سخنرانی و آپارتمان تبدیل شده است. پردیس هارلو مموریال به تنهایی یک مدرسه نیست و این پردیس دوره‌هایی را در زمینه زیست شناسی، تجارت، تئاتر و اجرا، فرهنگ انگلیسی، هنرهای زیبا (شامل هم تئاتر و هم هنرهای تجسمی)، الهیات، فرهنگ، تاریخ و علوم سیاسی ارائه می‌دهد.

    پردیس سیگنال هیل

    در سال 2013، دانشگاه مموریال هتل باتری سابق که واقع در سیگنال هیل و مشرف به بندر سنت جان بود را خریداری کرد. این هتل یک ملک برجسته با سابقه طولانی در زندگی فرهنگی استان نیوفاندلند و لابرادور بود. برای تبدیل فضا از هتل به پردیس برای دانشگاه، تعدادی از کارهای نگهداری و تعمیرات لازم صورت گرفته است.

    بورس نوآوری امرا

    پردیس سیگنال هیل در سپتامبر 2018 به روی عموم باز شد. بخش بزرگی از پردیس بورس نوآوری امرا، به عنوان مرکز نوآوری و مشارکت عمومی دانشگاه مموریال نیوفاندلند برای تسهیل همکاری دانشگاه با جامعه‌ی کانادایی و استان عمل می‌کند. این پردیس در چندین سازمان دانشگاهی عمومی، یک مرکز کنفرانس بزرگ و محل اقامت مخصوص دانشجویان را در خود جای داده است. بخض‌های اصلی در این پردیس عبارتند از: مرکز هریس، مرکز گاردینر، دفتر مشارکت عمومی، دفتر عملیات استراتژیک (شعبه پردیس سیگنال هیل)،  خدمات کنفرانس، انجمن بازنشستگان دانشگاه مموریال نیوفاندلند، مرکز کسب و کار و هنر نیوفاندلند و لابرادور.

    مرکز کنفرانس

    مرکز کنفرانس در پردیس سیگنال هیل یک فضای گردهمایی در بورس نوآوری Emera است. چندین فضا برای گردهمایی مجزا را در خود جای داده است که هر کدام دارای اتصال کامل AV هستند. سالن کنفرانس مشرف به بندر سنت جان است و می تواند به سه مکان مجزا تقسیم شود، یا به عنوان یک مکان بزرگتر با ظرفیت پذیرایی از 450 نفر ترکیب شود. اتریوم، یک فضای رویداد چند منظوره است که در دو سطح گسترده شده و توسط یک راه پله نشسته به هم متصل می شود، به عنوان مکانی برای رویدادهای عمومی و ارائه ها طراحی شده است. YAFFLE Connect، فضایی که به عنوان جلوه فیزیکی برنامه Yaffle، ابزار اتصال آنلاین Memorial عمل می‌کند، با در نظر گرفتن جلسات کوچک، جلسات همکاری، گفتگوها و بحث‌ها طراحی شده است. همچنین هشت اتاق جلسه در سطح پایین آتریوم و یک اتاق ناهار خوری با آشپزخانه توکار برای ناهار خصوصی یا پذیرایی های کوچک شام وجود دارد.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه مموریال نیوفاندلند در کل دارای 15 دانشکده و مرکز آموزشی اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان زیرمجموعه در خود هستند:

    • دانشکده مدیریت بازرگانی
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده فنی و مهندسی و علمی کاربردی
    • دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده پرستاری
    • دانشکده علوم
    • موسسه دریایی
    • دانشکده مطالعات قطب شمال و زیربارکتیک
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی
    • مدرسه سینتیک انسانی
    • دانشکده موسیقی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده مددکاری اجتماعی
    • دانشکده هنر، هنرهای زیبا، علوم محیط زیست

    رتبه و اعتبار دانشگاه مموریال نیوفاندلند در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه مموریال نیوفاندلند در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی که شد، دانشگاه مموریال نیوفاندلند در کانادا همواره جزء 20 الی 30 دانشگاه برتر این کشور و همچنین در رتبه جهانی بین 600 تا حداکثر رتبه 800 جهانی در میان دانشگاه‌های برتر دنیا رده‌بندی می‌گردد. دانشگاه مموریال نیوفاندلند در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی بسیار خوب و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید. حال در این بخش چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین آمار و رتبه ‌بندی بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای

    23 تا 24

    601 تا 700

    رتبه‌بندی کیو اس QS

    25 تا 26

    751 تا 800

    رتبه بندی US News

    22

    675

    رتبه THE

    20 تا 27

    601 تا 800

    Maclean's Comprehensive

    8

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    دانشگاه مموریال نیوفاندلندی کانادا هم برای دانشجویان و علی ‌الخصوص دانشجویانی که از راه دور و دیگر کشورها می‌آیند؛ از جمله دانشجویان بین‌المللی، محل اقامت، خوابگاه دانشجویی و خدمات مربوطه به آن ارائه می‌دهد که این خدمت برای متقاضیان بین‌المللی که از دیگر کشورها در جهت تحصیل، مهاجرت به کانادا کرده‌اند، دغدغه‌ی بسیار مهمی به حساب می‌آید. مناطق هاربور وینگ و تاور در پردیس سیگنال هیل این دانشگاه از جمله محل‌های اقامتی اصلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان می‌باشد. دو مرکز نام برده مجموعا شامل 87 اتاق مبله و با امکانات بسیار خوب و مناسب هستند که اکثر واحد‌ها تک نفره با سرویس بهداشتی خصوصی هستند. اما امکاناتی نظیر آشپزخانه و سالن مطالعه در هر طبقه به صورت قسمت‌های مشترک هستند که هر بخش بین حدود 15 دانش آموز مشترک است. خود سایت رسمی دانشگاه زندگی در خوابگاه‌های این دانشگاه را اینگونه توصیف کرده است: " اقامتگاه‌های انی دانشگاه دارای معنی بیشتر از صرفا یک چهار دیواری است. زندگی در محوطه دانشگاه، راحتی، رفاقت و امنیت را در یک جامعه حامی ارائه می‌کند که به شما کمک کرده تا از تجربه دانشگاهی خود بیشترین بهره را ببرید؛ هم از نظر آکادمیک و هم از نظر اجتماعی. هنگامی که سر خود را روی بالش خود می‌گذارید، می‌توانید با دانستن اینکه توسط امنیت 24 ساعته، تیم اجرای محوطه دانشگاه و با تیمی از افراد آموزش دیده در زمینه کمک های اولیه پزشکی، از سلامت روان از شما محافظت می شود، استراحت کنید."

    شرایط پذیرش در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    شرایط پذیرش در دانشگاه مموریال نیوفاندلند

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای کارشناسی و کارشناسی ارشد و معدل 15 برای مقطع دکتری و همچنین برخی رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 برای کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین آیلتس 7 برای مقطع دکتری و رشته‌هایی خاص مثل پزشکی، دندانپزشکی و... از طرفی نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم و جانبی برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه مموریال نیوفاندلند کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (3 پاسخ)
    2024-01-14

    سلام بورسیه برای رشته دندونپزشکی این دانشگاه چطوریه؟

    2024-01-21

    سلام. توصیه میکنم تماس بگیرید تا کارشناسان در این زمینه اطلاعات کامل رو در اختیار شما قرار بدن: 02171400111

    2023-07-22

    هزینه تحصیل موسیقی در دانشگاه مموریال چقدره؟ امتحان ورودی و آزمون عملی داره؟

    2023-07-23

    سلام. هزینه حدود 20 هزار دلار در سال خواهد بود.

    2023-01-11

    سلام سوالی که داشتم کدام دانشگاهها رشته روانشناسی در مقطع دکترا دارند؟

    2023-01-14

    سلام. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه مک گیل، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه گوئلف و...

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ