دانشگاه ملی استرالیا | The Australian National University
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های استرالیا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ملی استرالیا (به اختصار: ANU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و عضو گروه هشت استرالیا است که در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است. پردیس اصلی دانشگاه در منطقه اکتون در شهر کانبرا قرار دارد که دارای 1.45 کیلومتر مربع مساحت بوده و شامل هفت دانشکده اصلی و چندین مرکز و کالج آموزشی و تحقیقاتی تحت نظارت خود می‌باشد. علاوه بر این، چندین آکادمی، مرکز علمی و تحقیقاتی و موسسات ملی نیز در دانشگاه ملی استرالیا قرار دارند. دانشگاه ملی استرالیا دارای رتبه کشوری 4 و رتبه جهانی 34 می‌باشد که در نتیجه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در استرالیا تلقی می‌گردد.

    دانشگاه ملی استرالیا در سال 1946 تاسیس شد و تنها دانشگاه در استرالیا است که توسط پارلمان این کشور تاسیس شده است. دانشگاه ملی استرالیا 13330 دانشجوی کارشناسی و 11020 دانشجوی کارشناسی ارشد را می‌تواند در خود ثبت نام کند که تعداد دانشجویان آن در سال جاری میلادی چیزی در حدود 19 هزار نفر بوده است. همچنین این دانشگاه 4517 کارمند آکادمیک و عمومی را در خود استخدام کرده است. موقوفه دانشگاه تا سال 2018 به 1.8 میلیارد دلار استرالیا رسیده بود. طبق رتبه بندی ارائه شده توسط رتبه بندی دانشگاهی THE، دانشگاه ملی استرالیا دارای رتبه بیست و هفتم جهانی و رتبه 1 در استرالیا در زمینه بین المللی ترین دانشگاه جهان است.

    دانشگاه ملی استرالیا 6 برنده جایزه نوبل و 49 دانشمند رودز را در میان اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان خود دارد. همچنین این دانشگاه دو نخست وزیر کشور استرالیا و بیش از ده‌ها روسای فعلی ادارات دولتی و ایالات کشور استرالیا در سمت‌های مهم را تحت عنوان فارغ التحصیلان خود به جامعه تحویل داده است. آخرین انتشارات علمی دانشگاه ملی استرالیا از طریق ANU Press آنلاین برگزار می‌شود. همچنین یازده تاسیسات مسکونی در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان وابسته به دانشگاه ملی استرالیا وجود دارند که همگی در داخل محوطه‌ی این دانشگاه قرار دارند که در کنار این 11 مرکز، دانشگاه با یک مرکز اقامتی خارج از پردیس و همچنین چند مرکز اقامتی خودگردان نیز همکاری دارد.

    دانشگاه ملی استرالیا در سال جاری میلادی دارای بیش از 19 هزار دانشجوی ثبت نامی بوده که از این میان تعداد 7 هزار نفر یعنی در حدود 36 درصد افراد، دانشجویان بین‌المللی هستند. همچنین از این تعداد حدود 12 هزار دانشجویی کارشناسی و بیش از 7 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری هستند. نرخ پذیرش دانشگاه ملی استرالیا 35 درصد بوده و به ازای هر 50 دانشجوی مرد 50 دانشجوی زن وجود دارد که همین برابری جنسیتی از جمله ویژگی‌های مختص به این دانشگاه است.

    مشخصات دانشگاه ملی استرالیا

    مشخصات دانشگاه ملی استرالیا

    تاریخ تاسیس دانشگاه

    سال 1946 میلادی

    شهر و استان

    شهر کانبرا، قلمروی پایتختی استرالیا

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی و تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    تقریبا 19 هزار نفر

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    تقریبا 7 هزار نفر (36 درصد)

    نرخ پذیرش

    35 درصد

    مساحت

    1.45 کیلومتر مربع

    تعداد پردیس‌ها و دانشکده‌ها

    1 پردیس، 4 مرکز تحقیقاتی و 7 دانشکده اصلی

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    50 به 50 از هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    دانشجویان مقطع کارشناسی و مقاطع بالاتر

    حدود 12 هزار دانشجویی کارشناسی و بیش از 7 هزار نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری

    مدیر دانشگاه

    پروفسور برایان پی اشمیت

    آدرس دانشگاه

    منطقه اکتون، شهر کانبرا، قلمرو پایتخت استرالیا، استرالیا 35°16′40″ شمالی 149°07′14″ شرقی

    سایت دانشگاه

    www.anu.edu.au

    تاریخچه دانشگاه ملی استرالیا

    در اوایل قرن بیستم و پس از تثبیت شهر کانبرا به عنوان پایتخت ملی، دولت استرالیا تصمیم گرفت تا دانشگاهی ملی را در این کشور تاسیس کند. اما تاسیس دانشگاه مد نظر برای قلمروی پایتختی و شهر کانبرا تا سال 1946 به تعویق افتاد و در واقع پس از جنگ جهانی دوم بود که به دستور پارلمان این کشور، دانشگاه ملی استرالیا سرانجام تاسیس شد. همزمان با تاسیس این دانشگاه دیری نپایید که بسیاری از چهره‌های برجسته دانشگاهی استرالیا در خارج از این کشور به منظور کار و همچنین برای گسترش زمینه‌های علمی و تخصصی برای دانشجویان نسل جدید در این دانشگاه به کشور بازگشتند. این دانشگاه در ابتدا از چهار مرکز تحقیقاتی در رشته‌های فیزیک، علوم اجتماعی، مطالعات اقیانوسیه و پزشکی تشکیل شده بود ولی بعدها، در سال 1960 دانشگاه ملی استرالیا با کالج دانشگاهی کانبرا (CUC) ادغام شد که در ابتدا تنها شامل رشته‌های هنر، اقتصاد، حقوق و علوم پایه می‌شد. در راستای این اتفاقات بعدها نیز دانشکده‌های شرق شناسی و مهندسی به پردیس دانشگاهی این دانشگاه اضافه شدند.

    با اینکه اغلب ساختمان‌های اصلی دانشگاه همچون رصدخانه و کتابخانه در دهه 1950 ساخته شدند، نخستین خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در سال 1961 با نام Bruce Hall تاسیس شد. تکمیل کامل فضای دانشگاه تا دهه اول قرن 21 به طول انجامید و سرانجام با افتتاح دانشکده پزشکی در سال 2002 به اتمام رسید. دانشگاه ملی استرالیا در طول تاریخ بابت داشتن انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی فعال شناخته شده است که در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کنند. همچنین این دانشگاه یکی از اصلی‌ترین مراکز تبادل دانشجو در استرالیا می‌باشد که با دانشگاه‌های مهمی در آمریکا، چین، ژاپن، کانادا، بریتانیا، سوئیس و دانمارک در زمینه برنامه‌های تبادل دانشجویی همکاری می‌کند.

    کالج دانشگاه کانبرا

    کالج دانشگاه کانبرا (با عنوان اختصاری CUC) اولین مؤسسه آموزش عالی در پایتخت ملی استرالیا بود که در سال 1929 تاسیس شد و اولین دانش‌آموزان مقطع کارشناسی خود را در سال 1930 میلادی ثبت نام کرد. تاسیس این کالج توسط سر رابرت گاران، یکی از تهیه کنندگان قانون اساسی استرالیا و اولین وکیل عمومی استرالیا رهبری شد. کالج دانشگاه کانبرا وابسته به دانشگاه ملبورن بود و مدارک آن توسط همین دانشگاه اعطاء می‌شد. رهبران دانشگاهی در کالج دانشگاه کانبرا شامل مورخ منینگ کلارک، دانشمند علوم سیاسی فینلی کریسپ، شاعر A. D. Hope و اقتصاددان هاینز آرنت بودند. در سال 1960، کالج دانشگاه کانبرا به عنوان دانشکده مطالعات عمومی، در ابتدا با دانشکده‌های هنر، اقتصاد، حقوق و علوم، در دانشگاه ملی استرالیا ادغام شد. سپس دانشکده‌های شرق شناسی و مهندسی این مرکز بعدها معرفی شدند. بروس هال، اولین کالج مسکونی برای دانشجویان کارشناسی در این دانشگاه بود که در سال 1961 افتتاح شد.

    پردیس‌های دانشگاه ملی استرالیا

    پردیس‌های دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا به عنوان یکی از گزینه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا تلقی می‌شود که پردیس اصلی این دانشگاه در سراسر حومه اکتون واقع در شهر کانبرا، پایتخت کشور استرالیا قرار دارد و شامل 358 هکتار (1.45 کیلومتر مربع) از زمین‌های عمدتا پارک با ساختمان‌های دانشگاهی در داخل خود است. دانشگاه ملی استرالیا تقریبا توسط سالیوانز کریک به عنوان بخشی از حوضه آبی ماری-دارلینگ، به دو نیم تقسیم شده است و با بوته‌زار بومی بلک ماونتن، دریاچه برلی گریفین، حومه ترنر و منطقه تجاری مرکزی شهر کانبرا همسایه است. بسیاری از مکان‌های دانشگاهی دارای اهمیت تاریخی هستند که از زمان تاسیس پایتخت ملی، با بیش از 40 ساختمان توسط فهرست میراث مشترک المنافع و چندین ساختمان دیگر در فهرست‌های محلی به رسمیت شناخته شده‌اند. پردیس اصلی دانشگاه ملی استرالیا با بیش از 10 هزار درخت در محوطه خود، باعث شد که این دانشگاه برنده جایزه بین المللی شبکه پردیس پایدار در سال 2009 شود و همچنین در سال 2011 در رتبه دوم سبزترین پردیس دانشگاهی استرالیا قرار گیرد.

    لازم به ذکر است که چهار انجمن از پنج انجمن علمی استرالیا در پردیس دانشگاه ملی استرالیا مستقر هستند که عبارتند از: آکادمی علوم استرالیا، آکادمی علوم انسانی استرالیا، آکادمی علوم اجتماعی در استرالیا و آکادمی حقوق استرالیا. از طرفی "مرکز ملی استرالیا برای آگاهی عمومی از علم" و "آرشیو ملی فیلم و صدا" نیز در دانشگاه ملی استرالیا قرار گرفته‌اند، در حالی که موزه ملی استرالیا و سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) نه در خود پردیس اما در کنار محوطه پردیس این دانشگاه قرار دارند. دانشگاه ملی استرالیا چند سایت مهم دیگر از جمله رصدخانه مونت استروملو در حومه کانبرا، رصدخانه سایدینگ اسپرینگ در نزدیکی کونابارابران، یک مرکز آموزشی در کیولا (واقع در ساحل جنوبی نیو ساوت ولز) و یک واحد تحقیقاتی در شهر داروین را نیز تحت مالکیت، نظارت و مدیریت خود اداره می‌کند.

    دانشکده‌های دانشگاه ملی استرالیا

    همانطور که پیش‌تر و در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، دانشگاه ملی استرالیا در کل دارای 7 دانشکده اصلی به همراه مراکز آموزشی اصلی تحت نظر خود به شرح زیر می‌باشد:

    دانشکده هنر و علوم اجتماعی

    • دانشکده تحقیقات علوم انسانی و هنر
    • دانشکده تحقیقات علوم اجتماعی

    این دانشکده به دو بخش دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده هنرها و علوم انسانی تقسیم می‌شود. دانشکده علوم اجتماعی رشته‌های تاریخ، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، مطالعات خاورمیانه و مطالعات آمریکای لاتین را در خود جای داده است. دانشکده هنر و علوم انسانی نیز شامل رشته‌های انسان‌شناسی، باستان‌شناسی، مطالعات کلاسیک، تاریخ هنر، ادبیات انگلیسی، تئاتر، مطالعات فیلم، مطالعات جنسیت، زبان‌شناسی، زبان‌های اروپایی، هنر و موسیقی می‌شود.

    کالج دانشگاهی آسیا پاسیفیک

    • مرکز استرالیا در مورد چین در جهان
    • مدرسه سیاست عمومی کرافورد
    • مدرسه کورال بل امور آسیا و اقیانوسیه
    • دانشکده فرهنگ، تاریخ و زبان
    • مدرسه مقررات و حکمرانی جهانی (RegNet)

    این کالج مرکز تخصصی مطالعات آسیا پاسیفیک و زبان است که در تمام دنیای انگلیسی زبان بیشترین میزان متخصص را در این حوزه علمی در خود جای داده است. دانشکده سیاستگذاری و دانشکده مطالعات فرهنگی، تاریخی و زبان در این کالج قرار گرفته‌اند. دانشجویان علاقه‌مند به مطالعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه آسیا پاسیفیک می‌توانند برای اخذ پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند که بهترین مرکز تخصصی در این حوزه است.

    دانشکده اقتصاد و تجارت

    • دانشکده تحقیقات حسابداری
    • دانشکده اقتصاد پژوهشی
    • دانشکده تحقیقات مالی، مطالعات اکچوئری و آمار
    • دانشکده مدیریت پژوهشی

    رشته‌های اقتصاد، امور مالی، حسابداری، آمار، بازاریابی و مدیریت همگی در این دانشکده تدریس می‌شوند. این دانشکده همچنین از قطب‌های پژوهشی در حوزه امور مالی و سیاستگذاری اقتصادی در استرالیا و حتی دنیا شناخته می‌شود که مراکز تحقیقاتی متعدد، بسیار قوی و سطح بالایی را در خود جای داده است.

    دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر

    • دانشکده محاسبات
    • دانشکده سایبرنتیک
    • دانشکده مهندسی

    این دانشکده به دو بخش مهندسی و علوم کامپیوتر تقسیم شده که هر کدام طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی را در بر می‌گیرند. دانشگاه ملی استرالیا محل قرارگیری سازمان‌های بزرگ فنی و مهندسی استرالیا همچون NCI، NICTA و مرکز اصلی پژوهش‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است. گروه‌های تحقیقاتی حاضر در این دانشکده شامل الگوریتم‌ها و داده‌ها، پردازش سیگنال کاربردی، هوش مصنوعی، مرکز سیستم‌های انرژی پایدار، سیستم‌های رایانه‌ای، کامپیوتر و رباتیک، محاسبات فشرده با داده، اطلاعات و محاسبات انسان محور، منطق و محاسبات، مواد و ساخت، سلول‌های نیمه هادی و خورشیدی، نرم افزار مهندسی سیستم‌های فشرده، گروه حرارتی خورشیدی، سیستم‌ها و کنترل می‌شود.

    دانشکده حقوق

    • دانشکده حقوق ANU

    دانشکده حقوق دانشگاه ملی استرالیا در حوزه آموزش و تحقیق حقوقی فعالیت کرده و دارای مراکز تخصصی در حوزه‌های حقوق تجاری، حقوق بین‌الملل، حقوق عمومی و حقوق محیط‌زیست است. دوره‌های LL.B و J.D در این دانشگاه نیز ارائه می‌شود. دانشکده حقوق دانشگاه ملی استرالیا در یک رتبه بندی به عنوان دوازدهمین مدرسه حقوق برتر در جهان شناخته می‌شود. همچنین دانشجویان حقوق بین‌الملل می‌توانند بخشی از تحصیل خود را به طور عملی در ژنو کشور سوئیس بگذرانند.

    دانشکده پزشکی، زیست و محیط‌زیست

    • دانشکده پزشکی دانشگاه ملی استرالیا
    • دانشکده تحقیقات پزشکی جان کرتین
    • مرکز ملی اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت
    • دانشکده روانشناسی پژوهشی

    این دانشکده شامل مدرسه علوم پزشکی کرتین، مدرسه پزشکی دانشگاه ملی استرالیا، مدرسه محیط‌زیست و مدرسه زیست‌شناسی فنر می‌شود که به همراه مدرسه روانشناسی و جمعیت‌شناسی در این دانشکده قرار گرفته‌اند.

    دانشکده علوم

    • مرکز ملی استرالیا برای آگاهی عمومی از علم
    • مدرسه محیط زیست و جامعه فنر
    • موسسه علوم ریاضی
    • دانشکده تحقیقات نجوم و اختر فیزیک
    • دانشکده تحقیقات زیست شناسی
    • دانشکده تحقیقات شیمی
    • دانشکده تحقیقات علوم زمین
    • دانشکده فیزیک پژوهشی

    رشته‌های نجوم و اختر فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، ریاضی و فیزیک اصلی‌ترین گروه‌های درسی و تحقیقاتی این دانشکده هستند. همچنین تخصص فیزیک هسته‌ای که از مهم‌ترین اولویت‌های پژوهشی دانشگاه ملی استرالیا به شمار رفته نیز در این دانشکده تدریس و دنبال می‌شود.

    رتبه و اعتبار دانشگاه ملی در استرالیا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه ملی در استرالیا و جهان

    دانشگاه ملی استرالیا در رتبه 34 جهان و چهارم در استرالیا بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 و رتبه 62 جهان و پنجم در استرالیا توسط رتبه بندی Times Higher Education یا همان به اختصار THE در سال 2023 قرار گرفت. همچنین در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS بر اساس موضوع، دانشگاه ملی استرالیا در زمینه موضوعات درسی خاصی، رتبه‌های زیر 10 و 20 جهان را به شرح زیر از آن خود نموده است:

    • در رشته و مطالعات زمین شناسی: رتبه ششم جهانی
    • در رشته و مطالعات فلسفه: رتبه هفتم جهانی
    • در رشته و مطالعات سیاست: رتبه هشتم جهانی
    • در رشته و مطالعات جامعه شناسی: رتبه نهم جهانی
    • در رشته و مطالعات مطالعات توسعه: رتبه سیزدهم جهانی
    • در رشته و مطالعات زبان شناسی: رتبه پانزدهم جهانی

    یک مطالعه در سال 2023 که توسط رتبه بندی Times Higher Education یا همان THE انجام شده، گزارش داد که دانشگاه ملی استرالیا دارای رتبه بیست و هفتم جهانی (و رتبه 1 در استرالیا) در زمینه بین المللی ترین دانشگاه جهان است. در رتبه بندی 2022 Times Higher Education Global Employability Ranking که یک رتبه بندی سالانه از قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است، دانشگاه ملی استرالیا در رتبه 35 در جهان (و در رتبه اول در استرالیا) قرار گرفت.

    چندی از معروف ترین رتبه بندی‌های تخصیص داده شده به این دانشگاه ملی استرالیا همانطور که اشاره شد عبارتند از:

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در استرالیا (QS)

    4

    رتبه جهانی کیو اس (QS)

    34

    رتبه جهانی شانگهای

    79

    رتبه جهانی THE

    62

    رتبه جهانی Usnews

    62

    بهترین رشته‌ها برای تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

    چندی از بهترین، محبوب ترین و پرتقاضاترین رشته‌ها و دوره‌های درسی ارائه شده در دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از:

    • انسان‌شناسی
    • زمین شناسی
    • علوم دریایی
    • مهندسی مکانیک
    • تجارت بین المللی
    • مدیریت منابع انسانی
    • مطالعات جنگلداری
    • آموزش
    • سیستم‌های اطلاعاتی
    • جغرافیا
    • فلسفه
    • علوم سیاسی
    • جامعه‌شناسی
    • رشته‌های مهندسی

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا نیز محل اقامت و خوابگاه دانشجویی و کلیه خدمات مربوط به آن با بهترین کیفیت از جمله سرویس غذا، امکانات رفاهی، تفریحی، ورزشی و... را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد. خدمات مربوط به خوابگاه و محل اسکان دانشگاه برای آن دسته از دانشجویان بین‌المللی که از کشورهای دیگر مهاجرت به استرالیا می‌کنند، امری مهم تلقی شده و در واقع می‌توان گفت برای افرادی که از فواصل دور این کشور یا دیگر کشورها به این دانشگاه می‌آیند، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های آنان و حتی امری حیاتی و ضروری تلقی می‌شود. یازده تاسیسات مسکونی در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان وابسته به دانشگاه ملی استرالیا در حال خدمات رسانی هستند که عبارتند از: 

    • تالار بروس
    • کالج بورگمن
    • سالن برتون و گارون
    • تالار فنر
    • تالار گوری
    • خانه فارغ التحصیلان
    • کالج جان بیست و سوم
    • تالار تود
    • تالار اورسولا
    • تالار وامبورون
    • تالار رایت

    همه‌ی این تاسیسات و اماکن مسکونی در داخل محوطه خود دانشگاه ملی استرالیا قرار دارند؛ به جز تالار گوری که در حومه برادون واقع شده است (برادون یک حومه شهری در استرالیا است که در شمال شهر کانبرا و در قلمرو پایتختی استرالیا واقع شده ‌است). دانشجویان همچنین در واحدهای خصوصی که به طور مستقل اداره شده و در مجاورت پردیس اصلی دانشگاه قرار دارند نیز اقامت دارند. این مراکز اقامتی خصوصی عبارتند از: دیوی لاج، کینلوچ لج، وارومبول لژ و لنا کارمل لج. در سال 2010، سالن مسکونی گریفین برای دانشجویانی که خارج از دانشگاه زندگی می‌کنند نیز تاسیس شد. از جمله دیگر خوابگاه‌های دانشجویی خارج از دانشگاه، یونیورسیتی گاردنز است که در بلکنن (داخلی ترین حومه شهری در شهر کانبرای استرالیا است) راه اندازی شده است.

    شرایط پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا

    شرایط پذیرش در دانشگاه ملی استرالیا

    برای اخذ پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا در مقاطع تحصیلی مختلف باید شروط عمومی و کلی زیر را به تفکیک مقطع تحصیلی داشته باشید:

    شرایط اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی:

    • ارائه مدرک معتبر دیپلم 12 ساله 
    • حداقل معدل 15 و ترجیحا 16 به بالا
    • ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس 6.5 و ترجیحا 7 به بالا
    • انگیزه‌نامه، کاور لتر و دیگر مدارک بدیهی مورد نیاز مانند مدارک هویتی و...

    شرایط اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

    • ارائه مدارک مقاطع تحصیلی ماقبل با حداقل معدل 16 و ترجیحا 17 به بالا برای شانس بیشتر
    • ارائه مدرک مهارت زبان آیلتس 6.5 و ترجیحا 7 به بالا
    • ارائه انگیزه‌نامه، کاور لتر، 2 الی 3 توصیه‌نامه معتبر، رزومه تحصیلی، مقالات ISI معتبر برای مقطع دکتری، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه و دیگر دستاوردهای علمی...
    • دیگر مدارک بدیهی مورد نیاز مانند مدارک هویتی و...

    هزینه تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

    میزان شهریه و هزینه دوره‌های درسی ارائه شده در دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط بین 40 تا 50 هزار دلار استرالیا به ازای هر سال تحصیلی می‌باشد. بدیهی است که میزان شهریه متوسط ذکر شده برای برخی رشته‌های تحصیلی خاص و گران‌تر مانند MBA، رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، برخی رشته‌های مهندسی و... ممکن است بالاتر باشد.

    برنامه تبادل دانشجویی دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا برای دانشجویان خود با بسیاری از دانشگاه‌های خارجی، به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه، از جمله دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه توکیو، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه پکن، دانشگاه تسینگ‌هوا و دانشگاه ملی سئول، موافقت‌نامه‌های مبادله‌ای امضا کرده است. دانشگاه های قابل توجه دیگر در نقاط دیگر جهان عبارتند از: دانشگاه علوم و ادبیات پاریس، دانشگاه جورج واشنگتن، دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه تگزاس، دانشگاه تورنتو در آمریکای شمالی، امپریال کالج لندن، کینگز کالج لندن، موسسه مطالعات سیاسی پاریس، دانشگاه ETH زوریخ در سوئیس، دانشگاه Bocconi ایتالیا، دانشگاه کپنهاگ دانمارک و کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند.

    کتابخانه و کلکسیون دانشگاه ملی استرالیا

    شروع فعالیت کتابخانه دانشگاه ملی استرالیا در سال 1948 با انتصاب اولین کتابدار در این دانشگاه به نام آرتور مک دونالد، آغاز شد. این کتابخانه دارای بیش از 2.5 میلیون جلد فیزیکی است که در 6 شعبه به شرح توزیع شده‌اند:

    • کتابخانه چیفلی
    • کتابخانه منزیس
    • کتابخانه هنکاک
    • کتابخانه هنر و موسیقی
    • کتابخانه حقوق
    • مرکز چاپ خارجی. 

    لازم به ذکر است که هر دو کتابخانه چیفلی و هنکاک در 24 ساعت شبانه روز برای کارکنان و دانشجویان دانشگاه ملی استرالیا در دسترس هستند.

    گالری دریل هال

    گالری دریل هال یک سالن تمرین نظامی متعلق به دهه 1940 برای استفاده در آموزش سربازان برای جنگ جهانی دوم و به عنوان پایگاه برای گردان سوم هنگ واریوا بوده است. فضای داخلی این سالن برای ایجاد یک گالری هنری در سال 1984 بازسازی شد. گالری دریل هال همچنین در سال 2004 در فهرست میراث فرهنگی این کشور قرار گرفت. همزمان با ساخت گالری ملی استرالیا، نمایشگاه‌های موقتی از مجموعه ملی در این سالن برگزار شد. دانشگاه ملی استرالیا این سالن را در سال 1992 به نمایش گذاشت تا مجموعه آثار هنری خود را به نمایش بگذارد و همچنین به عنوان مکانی برای نمایشگاه‌های موقت از آن استفاده نماید.

    در این گالری چهار فضای نمایشگاهی مجزا وجود دارد که مکان‌هایی را نه تنها برای نمایشگاه‌هایی که توسط دانشگاه یا با همکاری دانشگاه ایجاد شده‌اند در اختیار گذاشته، بلکه برای همراهی کنفرانس‌های بزرگ و رویدادهای عمومی کشوری و بین المللی نیز محل مناسبی را فراهم می‌کند. این مکان در بسیاری مواقع از سال میزبان نمایشگاه‌های ملی و بین المللی می‌باشد. رویدادهای پانورامای سیدنی نولان، ریوربند، که شامل نه پانل است، در گالری دریل هال به نمایش گذاشته شده‌اند.

    فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ملی استرالیا

    فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ملی استرالیا

    دانشگاه ملی استرالیا تا به حال 6 برنده جایزه نوبل، 2 نخست‌وزیر استرالیا و بسیاری دیگر از چهره‌های برجسته و مطرح سیاسی و علمی را در خود پرورش داده است. همچنین چهار انجمن علمی مهم استرالیا شامل آکادمی علوم استرالیا، آکادمی علوم انسانی استرالیا، آکادمی علوم اجتماعی استرالیا و آکادمی حقوق استرالیا در این دانشگاه قرار گرفته‌اند. چندی از فارغ‌التحصیلان مشهور دانشگاه ملی استرالیا عبارتند از: 

    • باب هاوک، بیست و سومین نخست وزیر استرالیا
    • کوین راد، بیست و ششمین نخست وزیر استرالیا
    • آناستاشیا پالاسزوک، سی و نهمین نخست وزیر ایالت کوئینزلند
    • بری اوفارل، چهل و سومین نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز
    • سپهبد دیوید موریسون، فرمانده ارتش استرالیا
    • دان براش، رهبر اپوزیسیون نیوزلند و رئیس بانک مرکزی نیوزلند
    • مارتی ناتالگاوا، شانزدهمین وزیر خارجه اندونزی
    • اچ.سی کومبز، اولین رئیس بانک مرکزی استرالیا
    • مارک اولیفانت که برای کشف مشترک تریتیوم، هلیوم-3 و همجوشی هسته‌ای شناخته شده است.
    • هاوارد فلوری، برنده جایزه نوبل پزشکی برای نقشش در تولید پنی سیلین.
    • بودیونو، معاون رئیس جمهور اندونزی
    • ایان چاب، دانشمند ارشد استرالیا
    • گرت ایوانز، وزیر امور خارجه استرالیا
    • برایان اشمیت، برنده جایزه نوبل فیزیک و معاون فعلی دانشگاه ملی استرالیا
    • و...

    سوالات متداول دانشگاه ملی استرالیا | The Australian National University

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت