معرفی دانشگاه تکنولوژی انتاریو کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو (به انگلیسی: University of Ontario Institute of Technology / یا: Ontario Tech University) که با عنوان اختصاری Ontario Tech نیز شناخته شده، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی است که در شهر اوشاوا استان انتاریوی کانادا قرار دارد و دارای دو پردیس شمالی و پردیس مرکز شهر می‌باشد. تاسیس دانشگاه تکنولوژی انتاریو یا به گفته برخی موسسه فناوری انتاریو به سال 2002 برمی‌گردد که دانشگاهی جوان و با قدمت کم اما با اعتبار و جایگاه بسیار خوب در کانادا به حساب می‌آید. پردیس اصلی دانشگاه که پردیس شمالی بوده، در مساحتی معادل با 400 هکتار در شهر اوشاوا واقع است. "با تفکر و عمل، رهبری خواهیم نمود" شعار این دانشگاه بوده و 3 رنگ آبی، نارجی و سرمه‌ای رنگ‌های نمادین این دانشگاه هستند.

    رئیس دانشگاه تکنولوژی انتاریو، دکتر استیون مورفی بوده و این دانشگاه دارای بیش از 10 هزار دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت بوده که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند و که البته تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه بیش از 8600 نفر بوده و از طرفی تعداد دانشجویان مقطع دکتری در این دانشگاه کمتر از 200 نفر است که این نشان‌دهنده‌ی تمرکز بیشتر این دانشگاه بر دوره‌های در همان مقطع کارشناسی می‌باشد. از طرفی تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه نزدیک به هزار نفر بوده که جمعیتی در حدود نزدیک به 10 درصد از تعداد کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند. همچنین دانشگاه تکنولوژی انتاریو دارای بیش از 700 کارمند آکادمیک و اداری می‌باشد.

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو معمولا در بیشتر رتبه‌بندی‌ها جزء 30 دانشگاه برتر کانادا و معمولا در رتبه 20 تا 27 قرار می‌گیرد و در مقیاس جهانی نیز معمولا جزء 600 الی 900 دانشگاه برتر جهان رده‌بندی می‌گردد و این دانشگاه با توجه به جایگاه رتبه‌ها و اعتبارش یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. همچنین رشته‌های مهندسی این دانشگاه به ویژه مهندسی خودرو، مهندسی جامع، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نرم افزارو مهندسی سیستم‌های انرژی پایدار دارای شهرت و اعتبار خاص خود هستند. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه تکنولوژی انتاریو و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    مشخصات دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    سال تاسیس دانشگاه

    2002 میلادی

    شهر و استان

    شهر اوشاوا / استان انتاریو

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی، تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 10 هزار دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    حدود هزار نفر (تقریبا 10 درصد از جمعیت)

    نرخ پذیرش

    70 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    2 پردیس، 7 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    46 به 54 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    حدود 8600 هزار نفر، 86 درصد

    مدیر دانشگاه

    دکتر استیون مورفی

    آدرس دانشگاه

    Oshawa, Ontario, Canada, 43°56′41.45″N, 78°53′30.13″W

    سایت دانشگاه

    www.ontariotechu.ca

     

    تاریخچه دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    تاریخچه دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    در ابتدا موسسه فناوری دانشگاه انتاریو (با عنوان اختصاری UOIT) در سال 2002 با تصویب لایحه 109 قانون موسسه فناوری دانشگاه انتاریو، در همان سال توسط مجمع قانونگذاری انتاریو در تاریخ 27 ژوئن تاسیس شد که این مرکز آموزشی یک دانشگاه دولتی و عمومی است. تلاش برای گسترش علم و فناوری و بخشی از ابتکار دولت انتاریو برای ایجاد فضاهای بیشتر در موسسات پس از دوره‌ متوسطه برای سیل دانشجویان فارغ‌التحصیل از دبیرستان در سال 2003 بود. دانشگاه تکنولوژی انتاریو در مجاورت با منطقه دورهام انتاریو و شهر اوشاوا واقع گردیده است. دانشگاه تکنولوژی انتاریو برنامه‌های تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس و فرصت‌های تحقیقاتی متعدد و متنوعی را ارائه می‌نماید. در ابتدا صرفا تعداد 947 دانشجو در تاریخ سپتامبر 2003 در این دانشگاه ثبت‌نام کرده بودند اما تعداد کل دانشجویان ثبت نامی در سال تحصیلی 2007 تا 2008 بیش از 5 هزار نفر بود. جمعیت دانشجویی امروزه‌ی این دانشگاه بیش از 10 هزار نفر می‌باشد.

    ساخت و ساز اولین ساختمان‌های دانشگاه تکنولوژی انتاریو، توسط معماران دیاموند اشمیت طراحی شده که این طراحی و ساخت‌ها در سال 2002 آغاز شد و پروژه مورد بحث شامل یک سیستم گرمایش و سرمایش زمینی به طول 190 متر در پردیس نیز می‌شد که این پروژه تا سال 2004 به اتمام رسید. همچنین ساختمان تولید برق انتاریو (OPG) با بودجه تامین شده از سوی OPG و مرکز تفریحی و سلامتی پردیس CRWC نیز در سال 2007 ساخته شد. دانشگاه تکنولوژی انتاریو تئاتر تاریخی ریجنت را نیز در مرکز شهر اوشاوا در سال 2009 خریداری نموده و آن را برای استفاده به عنوان سالن سخنرانی استفاده نمود که این محل را در سال 2010 بازسازی نمود. آزمایشگاه تحقیقات انرژی پاک این دانشگاه به نام CERL در سال 2010 افتتاح شد و در سال 2011، مرکز عالی خودرو ACE و سیستم های انرژی و مرکز تحقیقات علوم هسته ای ERC هم در این دانشگاه افتتاح شدند. همچنین در سال 2014، مرکز دانشجویان بومی به نام UBISC در این دانشگاه نیز افتتاح شد. از طرفی تا سال 2017 مرکز تحقیقات نرم افزار و انفورماتیک دانشگاه به نام SIRC ساخته شد. سرانجام در تاریخ مارس 2019، این موسسه به دانشگاه فناوری انتاریو تغییر نام داد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    همانطور که پیش‌تر اشاره شد، دانشگاه تکنولوژی انتاریو دارای در مجموع 2 پردیس اصلی می‌باشد که هر 2 در شهر اوشاوا قرار داشته؛ یکی پردیس شمالی و دیگری پردیس مرکز شهر:

    پردیس شمالی

    پردیس شمالی در خیابان شمالی سیمکوی 2000 واقع شده است و پردیس اصلی دانشگاه تکنولوژی انتاریو محسوب می‌شود. پردیس شمالی میزبان دانشکده تجارت و فناوری اطلاعات (به اختصار FBIT)، دانشکده علوم بهداشتی (به اختصار FHS)، دانشکده سیستم‌های انرژی و علوم هسته‌ای (به اختصار FESNS)، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی (به اختصار FEAS)، دانشکده علوم (به اختصار FS) و دانشکده تحصیلات تکمیلی می‌باشد. پردیس شمالی در مجاورت با پردیس کالج دورهام قرار دارد و هر دو موسسه امکانات مختلفی از جمله کتابخانه پردیس، مرکز تفریحی و تندرستی، کتابفروشی و خدمات مختلف از جمله پارکینگ، بخش امنیتی سایت و خدمات فناوری اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. امکانات موجود در پردیس شمالی عبارتند از: کتابخانه آوارد وینینگ، ساختمان علوم، ساختمان تجارت و فناوری اطلاعات، مرکز تحقیقات سیستم‌های انرژی و علوم هسته‌ای (به اختصار ERC)، ساختمان تولید برق انتاریو (به اختصار OPG)، یکی از مراکز مجموعه تعالی خودروی دانشگاه (به اختصار ACE)، مرکز تحقیقات نرم افزار و انفورماتیک (به اختصار SIRC)، مرکز تفریحی و تندرستی پردیس (به اختصار CRWC)، پاویون دانشگاه (به اختصار UP)، ساختمان زندگی دانشجویی و مسکن دانشجویی.

    پردیس مرکز شهر

    پردیس مرکز شهر یا همان داون تاون در منطقه مرکز شهر اوشاوا واقع بوده و تنها حدود 10 دقیقه با پردیس شمالی دانشگاه فاصله دارد. بسیاری از ساختمان‌های دانشگاه تکنولوژی انتاریو در محوطه مرکز شهر هنوز نام‌گذاری نشده‌اند و به جای اسم، با آدرسی که در آن قرار دارند به آن‌ها اشاره می‌شود. دانشکده علوم اجتماعی و انسانی (FSSH) و دانشکده آموزش (FE) در پردیس مرکز شهر واقع شده‌اند. امکانات در محوطه مرکز شهر عبارتند از: سالن بوردسا، خیابان چارلز 61، تئاتر ریجنت، خیابان سیمکوی جنوبی 2، خیابان سیمکوی شمالی 11 و مرکز دانشجویی بومی یویت باگواتینگ (به اختصار UBISC). همچنین سالن تئاتر ریجنت که یک سالن سخنرانی با 610 صندلی بوده نیز توسط دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و علیرغم اینکه مکانی تاریخی به حساب آمده، به طور کامل با سوکت‌های برقی و میزهای جانبی تاشو برای کامپیوترهای دانشجویان و دیگر امکانات و فناوری‌های روز مجهز شده است. همچنین در زمان‌هایی که دانشگاه از این محل استفاده نمی‌کند، این بخش برای تئاتر، برای رویدادها در عصرها و آخر هفته‌ها نیز اجاره داده می‌شود، از جمله استفاده منظم توسط ارکستر فیلارمونیک انتاریو که اکثر کنسرت‌های خود را در سالن تئاتر ریجنت برگزار می‌کنند.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه تکنولوژی انتاریو در کل دارای 7 دانشکده اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان متعدد و قابل توجهی به عنوان زیر مجموعه در خود هستند:

    • دانشکده بازرگانی و فناوری اطلاعات
    • دانشکده تعلیم و تربیت
    • دانشکده سیستم‌های انرژی و علوم هسته ای
    • دانشکده فنی و مهندسی و علمی کاربردی
    • دانشکده علوم بهداشت
    • دانشکده علوم
    • دانشکده علوم اجتماعی و انسانی

    رتبه و اعتبار دانشگاه تکنولوژی انتاریو در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه تکنولوژی انتاریو در کانادا و جهان

    باید گفت که دانشگاه تکنولوژی انتاریو در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید و همانطور که پیش‌تر نیز اشاراتی شد، دانشگاه تکنولوژی انتاریو معمولا در بیشتر رتبه‌بندی‌ها جزء 30 دانشگاه برتر کانادا و معمولا در رتبه 20 تا 27 قرار می‌گیرد و در مقیاس جهانی نیز معمولا جزء 600 الی 900 دانشگاه برتر جهان رده‌بندی می‌گردد. رتبه بندی شانگهای یا همان ARWU به این دانشگاه رتبه کشوری 26 الی 27 و رتبه جهانی 801 تا 900 را اختصاص داده، رتبه بندی Times Higher Education World University Rankings  یا همان به اختصار THE نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 20 تا 27 و رتبه جهانی 601 تا 800 را اختصاص داده است. از طرفی رنکینگ Us News نیز به این دانشگاه رتبه کشوری 28 و رتبه جهانی 1063 را اختصاص داده است. همچنین رشته‌های مهندسی این دانشگاه به ویژه مهندسی خودرو، مهندسی جامع، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نرم افزارو مهندسی سیستم‌های انرژی پایدار دارای شهرت و اعتبار ویژه‌ی خود در سطح کشور و حتی جهانی می‌باشند. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی شانگهای (ARWU)

    26 تا 27

    801 تا 900

    رتبه بندی THE

    20 تا 27

    601 تا 800

    رتبه بندی Us News

    28

    1063

    رتبه ملی شهرت و اعتبار مک کلین

    35

    -

    رتبه ملی مک کلین در مقطع کارشناسی

    9

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    دانشگاه تکنولوژی انتاریو کانادا برای دانشجویان متقاضی اسکان در پردیس دانشگاه، محل اقامت و خوابگاه‌های دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن ارائه می‌دهد. این دانشگاه چندین محل اسکان و ساختمان خوابگاه دانشجویی داشته که می‌تواند بیش از 1300 دانشجو را میزبانی نماید و با توجه به تعداد دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه، ظرفیت خوابگاه‌های آن از تعداد متقاضیان بیشتر است که این خود امتیاز خوبی است و بنابراین هر دانشجویی برای هر ترمی که اقدام می‌نماید می‌تواند با خیال راحت خوابگاه دانشجویی رزرو نماید. ارائه خدمات اقامتی در 5 مرکز صورت می‌پذیرد:

    • اقامتگاه دهکده سیمکو
    • اقامتگاه مرکزی
    • اقامتگاه جنوبی
    • اقامتگاه شمالی
    • دهکده جنوبی

    و همه‌ی این مراکز خدمات مشترک زیر را دارند:

    • امکان اجاره 8 ماهه
    • کارکنان میز پذیرش 24 ساعته و 7 روز هفته
    • رزیدنس Outreach Worker
    • کارکنان مشاوره اقامتی و برنامه‌های شبانه
    • دسترسی کنترل شده به ساختمان
    • اتاق بازی، سالن‌های مبله، و قسمت‌های مطالعه مشترک
    • تهویه مطبوع/گرمایش
    • خانه داری سبک هر دو هفته یکبار و تعمیرات در محل
    • خشکشویی در محل، امکانات آشپزخانه اضافی و فضای ذخیره سازی
    • مدیریت در محل
    • تلویزیون، تلفن و دسترسی به اینترنت پرسرعت

    خوابگاه و خدمات مربوطه برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا کرده‌اند و در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند، امری بسیار مهم و حتی برای بسیاری ضروری تلقی می‌گردد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    شرایط پذیرش در دانشگاه تکنولوژی انتاریو

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
    • حداقل معدل 14 و ترجیحا بالای 15 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 15 الی 16 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • مدرک زبان آیلتس 6.5 تا 7 (بسته به مقطع و رشته‌ی تحصیلی) به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه تکنولوژی انتاریو کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ