معرفی دانشگاه ترنت کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه ترنت (به انگلیسی: Trent University) یک دانشگاه عمومی هنرهای آزاد در شهر پیتربورو استان انتاریوی کانادا می‌باشد که در واقع پردیس اصلی آن در این شهر بوده و این دانشگاه دارای پردیس دیگری در منطقه دورهام واقع در ناحیه بزرگ کلانشهری شهر تورنتو نیز می‌باشد. که تاسیس آن به سال 1964 باز می‌گردد. دانشگاه ترنت به خاطر سیستم کالج آکسبریج و همچنین اندازه کوچک کلاس‌هایش شهرت دارد و عمده فعالیت‌ها و ارائه دوره‌های علمی این دانشگاه از طریق 5 کالج اصلی خود است. هر کدام از کالج‌های ذکر شده نیز دارای سالن‌های اقامت، اتاق غذاخوری و شورای دانشجویی هستند. اگرچه که دانشگاه ترنت عموما در مقطع کارشناسی فعال است، اما برنامه‌های متعددی را برای تحصیلات تکمیلی در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا را نیز ارائه می‌دهد. دانشگاه ترنت به واسطه‌ی تلاش‌های کمیته‌ای از شهروندان علاقه‌مند به ایجاد دانشگاهی برای خدمت به شهر پیتربورو و شهرستان‌های اطراف آن ایجاد شد و توسط قانون دانشگاه ترنت ما بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ ایجاد گردید.

    دانشگاه ترنت در مجموع دارای حدود 10 هزار دانشجو است که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند. از این جمعیت چیزی بیش از 9 هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و همانطور که اشاره گردید، دوره‌های در مقطع کارشناسی از نظر تعداد و گستردگی در این دانشگاه بیشتر است. همچنین 13 درصد یعنی بیش از 1300 نفر از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. از طرفی این دانشگاه دارای بیش از 1600 پرسنل اداری و آکادمیک بوده و نرخ پذیرش آن به طور حدودی 33 درصد است. دانشگاه ترنت در بین دانشگاه‌های برتر کانادا رتبه 29 و در بین دانشگاه‌های جهان در رتبه 884 قرار دارد. همچنین CWUR به این دانشگاه رتبه 31 کشوری و 910 جهانی را اختصاص داده است. دانشگاه ترنت با توجه به اعتبار و قدرت آموزشی بسیار خوب خود، یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه ترنت و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه ترنت

    مشخصات دانشگاه ترنت

    سال تاسیس دانشگاه

    1964 میلادی

    شهر و استان

    پیتربورو و منطقه دورهام تورنتو / استان انتاریو

    نوع دانشگاه

    دولتی و عمومی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 10 هزار دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 1300 نفر (تقریبا 13 درصد)

    نرخ پذیرش

    33 درصد

    تعداد پردیس و کالج

    2 پردیس، 5 کالج

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    47 به 53 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    حدود 9 هزار نفر، 90 درصد

    مدیر دانشگاه

    لئو گرورک

    آدرس دانشگاه

    Peterborough, Ontario, Canada, 44°21′27.95″N, 78°17′22.42″W

    سایت دانشگاه

    www.trentu.ca

     

    تاریخچه دانشگاه ترنت

    تاریخچه دانشگاه ترنت

    تاسیس دانشگاه ترنت از یک بحث اجتماعی در سال 1957 در مورد افتتاح یک موسسه دانشگاهی برای تحصیلات تکمیلی در ناحیه ترنت نتیجهگیری شد. دانشگاه ترنت به واسطه‌ی تلاش‌های کمیته‌ای از شهروندان علاقه‌مند به ایجاد دانشگاهی برای خدمت به شهر پیتربورو و شهرستان‌های اطراف آن ایجاد شد و توسط قانون دانشگاه ترنت ما بین سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ تاسیس گردید. در واقع کمپینی برای ایجاد موسسه‌ای در جهت تحصیلات تکمیلی در شهر پیتربورو با سیاست دولت انتاریو برای ایجاد و گسترش دانشگاه‌های جدید و برای پاسخ به افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش همزمان تقاضای تحصیلات عالی بود. در سال 1963، دانشگاه ترنت به عنوان یک موسسه دولتی غیر مذهبی و به عنوان یک دانشگاه استانی تحت قانون دانشگاه ترنت در مرکز شهر پیتربورو در استان انتاریو ساخته شد. در پاییز سال 1964، دانشگاه ترنت برای نخستین بار درهای خود را به روی اولین دانشجویان خود گشود و آن زمان محوطه دانشگاه شامل 3 ساختمان قدیمی و بازسازی شده در مرکز پیتربورو بود که آن 3 ساختمان سالن روبیج، کالج کاترین پار تریل برای زنان و کالج پیتر رابینسون برای مردان بود. فرماندار کل استان، ژرژ وانیر، رسما دانشگاه ترنت را در سال 1964 افتتاح نمود و در اولین سال پذیرش در آن سال، حدود 100 دانشجو در دانشگاه ترنت حضور پیدا کردند.

    دانشگاه ترنت با الهام گرفتن از دانشگاه تورنتو در سال 1906، یک سیستم دو مجلسی متشکل از یک سنا (هیئت علمی) که مسئول سیاست‌های دانشگاهی بوده و همچنین یک هیئت حاکمه شهروندان را ایجاد نمود که کنترل انحصاری بر سیاست‌های مالی را اعمال می‌کرد و دارای اختیارات رسمی دانشگاهی برای خود بود. رئیس دانشگاه هم که توسط هیئت منصوب می‌شد، وظیفه‌ی ارتباط بین دو نهاد مذکور را بر عهده داشت و در واقع رهبری نهادین را انجام می‌داد. یک کارآفرین بزرگ از شعبه شرکت جنرال الکتریک در کانادا یک قطعه زمین به مساحت 40 هکتار در امتداد رودخانه اوتونابی برای فضای این دانشگاه اهدا نمود و پس از آن، دانشگاه زمین‌های دیگری را در دو طرف رودخانه نیز فرا گرفت و فضای دانشگاه گسترش یافت تا آنکه این ناحیه بتواند به عنوان محل پردیس اصلی و دائمی این دانشگاه فعالیت نماید. کمک مالی شرکت جنرال الکتریک همچنین شامل یک نیروگاه برق آبی فعال متعلق به دهه 1890 به این دانشگاه نیز می‌شد که تا به امروز همچنان بخش قابل توجهی از برق این دانشگاه را تامین کرده و حتی برای دانشگاه درآمد ایجاد می‌کند. این نیروگاه تا سال 2013 با بودجه‌ی 22.8 میلیون دلاری بسیار گسترش یافت و هم‌اکنون دانشگاه ترنت مالک 50 درصد از این نیروگاه است.

    پردیس‌ها و کالج‌های دانشگاه ترنت

    پردیس‌ها و کالج‌های دانشگاه ترنت

    دانشگاه ترنت به دانشجویان این فرصت را داده که در هر دو پردیس این دانشگاه که پردیس پیتربورو در شهر پیتربورو و پردیس دورهام در منطقه بزرگ کلانشهری تورنتو (GTA) تحصیل کنند. پردیس پیتربورو دارای برنامه‌های متنوع‌تر و البته بسیار دقیق آکادمیک است که در منطقه‌ای 1400 هکتاری و در یک محیط طبیعی خیره کننده در سواحل رودخانه اوتونابی قرار دارد. پردیس دورهام واقع در منطقه بزرگ کلانشهری تورنتو و در منطقه اوشاوا نیز به عنوان پردیسی با تمرکز بر تدریس و با تاکید بر مسئولیتهای اجتماعی بیشتر شناخته شده که در این پردیس نیز دوره‌های متنوعی ارائه می‌شود. با نزدیک به 100 برنامه دانشگاهی و همچنین رشته‌های مشترک در دسترس بین 2 پردیس، هر شخص در دانشگاه ترنت، می‌تواند برنامه‌ای را پیدا نماید که به شکل گیری شخص و همچنین آمادگی فرد برای تبدیل شدن به یک رهبر برای فردای کشور کمک کند.

    پردیس پیتربورو

    پردیس زیبای پیتربورو در سواحل رودخانه اوتونابی در منظره‌ و طبیعتی کم نظیر واقع گردیده است که دو سمت پردیس از دو سوی این رودخانه با پلی به یکدیگر متصل می‌شوند. پردیس پیتربورو پردیس اصلی دانشگاه ترنت محسوب شده و محیط آموزشی آن امکان پیشرفت‌های بزرگی را برای دانشجویان فراهم می‌نماید. این پردیس در فاصله‌ی 90 دقیقهای از مرکز شهر تورنتو قرار دارد که طیف قابل توجهی از برنامه‌های آکادمیک دقیق در سراسر آن و به ویژه در 2 زمینه اصلی هنر و علوم ارائه شده و همچنین برنامه‌های حرفه‌ای در زمینه تجارت، قانون، پزشکی، محیط زیست و دیگر موارد را نیز ارائه می‌دهد. در این پردیس، تعالی دانشگاهی با امکانات پیشرفته، فرصت‌هایی را برای مشارکت و تجربیات شغلی قوی در یک جامعه شخصی برای دانشجو ترکیب خواهد شد تا یک تجربه دانشجویی واقعا متحول کننده ایجاد نماید.

    پردیس دورهام

    پردیس دورهام در یک محیط شهری پویا قرار دارد. این پردیس در دورهام واقع در منطقه‌ی کلانشهری تورنتوی بزرگ مستقر بوده که در آن آینده تحصیلی دانشجو در مقیاسی بسیار دقیق، آشکار می‌شود. یکی از بهترین نسبت‌های دانشگاهی تعداد دانشجو به استاد در استان انتاریو با تعهد فوق‌العاده اساتید آن در این پردیس دیده می‌شود. اساتید در این پردیس با استفاده از جدیدترین متدهای تئوری و عملی در راستای آموزش برنامه‌های منحصر به ‌فردی مانند لجستیک و مدیریت زنجیره تامین، ارتباطات، مطالعات کودک و نوجوان، روزنامه‌نگاری و نگارش بهره‌مند هستند. همچنین در پردیس دورهام طیف گسترده‌ای از رشته‌های مشترک و رویکردهای نوآورانه برای برنامه‌های پر طرفداری نظیر مدیریت بازرگانی، حقوق، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، انگلیسی، جامعه شناسی و فلسفه وجود دارد. پردیس دورهام دانشگاه ترنت پردیسی پر جنب و جوش برای افرادی است که برای یک جامعه علمی و نزدیک به هم در یک محیط شهری متنوع از نظر فرهنگی، ارزش قائل هستند و بدین ترتیب می‌توانند رشد فکری خود را با مربیانی مجرب در کلاس‌هایی هرچند کوچک اما پر محتوا جرقه بزنن و با تجربه شغلی فراوان و فرصت‌هایی برای رو در رو شدن با جامعه، کار و اشتغال خود را پس از تحصیل آغاز کنند.

    کالج‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، عمده فعالیت‌ها و ارائه دوره‌های علمی در دانشگاه ترنت از طریق 5 کالج اصلی خود می‌باشد:

    • کالج کاترین پار تریل: عمدتا ارائه دهنده‌ی دوره‌های تاریخ، مطالعات فرهنگی و بومی، حقوق، رسانه، زبان و...
    • کالج شامپلین: عمدتا ارائه دهنده‌ی علوم مختلف، مطالعات سیاسی و...
    • کالج لیدی ایتون: عمدتا ارائه دهنده‌ی دوره‌های تاریخ، فلسفه، مطالعات زنان و مطالعات فرانسوی و فرانکوفون و...
    • کالج اوتونابی: عمدتا ارائه دهنده‌ی دوره‌های روانشناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی، محاسبات، سیستم‌های اطلاعاتی، علوم کامپیوتر و...
    • کالج پیتر گزوفسکی: عمدتا ارائه دهنده‌ی دوره‌های مطالعات بومی، اقتصاد، ریاضیات و مدیریت بازرگانی و...

    رتبه و اعتبار دانشگاه ترنت در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه ترنت در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، دانشگاه ترنت در بین دانشگاه‌های برتر کانادا رتبه 29 و در بین دانشگاه‌های جهان در رتبه 884 قرار دارد. همچنین CWUR به این دانشگاه رتبه 31 کشوری و 910 جهانی را اختصاص داده است. از طرفی در رتبه‌بندی دانشگاه مکلین در سال 2022، دانشگاه ترنت در رده‌ی «عمدتا کارشناسی» رتبه سوم را کسب کرد. همچنین در سال 2015 دانشگاه ترنت جزء 3.6 درصد از دانشگاه های برتر جهان قرار گرفته بود و دانشگاه ترنت یکی از 32 دانشگاهی بود که در کانادا برای اولین بار وارد این فهرست شد. از طرفی رتبه بندی Us News به این دانشگاه رتبه کشوری 35 و رتبه جهانی 1497 را اختصاص داده است. دانشگاه ترنت در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید. همچنین این دانشگاه تا به الان نزدیک به 60 هزار فارغ‌التحصیل در سراسر کشور و جهان دارد. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی CWUR

    31

    910

    رتبه بندی Us News

    35

    1497

    رتبه کشوری شهرت مکلین

    32

    -

    رتبه کشوری مکلین در مقطع کارشناسی

    3

    -

    رتبه بندی اشتغال دانشجویان CWUR

    33

    1270

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ترنت

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه ترنت

    دانشگاه ترنت کانادا برای دانشجویان متقاضی اسکان در محل و پردیس دانشگاه، اقامتگاه و خوابگاه‌های دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن ارائه می‌دهد. خوابگاه و خدمات ذکر شده برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا کرده‌اند و در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند، امری مهم تلقی می‌گردد. خدمات اقامت دانشجویی در هر 2 پردیس پیتربورو و دورهام ارائه می‌گردد. در واقع برای شما به عنوان یک دانشجو جایی که زندگی می‌کنید به همان اندازه که مطالعه می‌کنید اهمیت دارد. هر یک از اقامتگاه‌های موجود در هر 2 پردیس ترنت دارای ویژگی‌های خاص خود، خدمات پشتیبانی، امکانات رفاهی و تعداد زیادی از گزینه‌های متنوع برای انواع اتاق است. اقامتگاه‌های موجود در هر 2 پردیس، جدید و مجهز بوده و امکان در دسترس قرار دادن یک تجربه برجسته دانشجویی را افزایش می‌دهند و در واقع فضاهای جدید و فرصت‌های بیشتری برای کل جامعه در زمینه‌های ارتباط و معاشرت، یادگیری، مطالعه و مشارکت در رویدادهای مختلف و متنوع در محوطه دانشگاه را فراهم می‌کنند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه ترنت

    شرایط پذیرش در دانشگاه ترنت

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد. یا ارائه معادل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه مانند تافل حداقل 86 (آنلاین) یا 580 (حضوری)، دولینگو حداقل 115، CAEL حداقل 60 و PTE حداقل 59.
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه ترنت کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت