معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (به انگلیسی: The University of Northern British Columbia) که با عنوان اختصاری UNBC نیز شناخته شده، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی در مقیاس کوچک است که در استان بریتیش کلمبیای کانادا و عمدتا نواحی شمالی آن قرار دارد. پردیس اصلی دانشگاه در شهر پرنس جورج (بزرگترین شهر در شمال بریتیش کلمبیا) واقع است اما این دانشگاه 4 پردیس منطقه‌ای دیگر در شهرهای پرنس روپرت، تراس، کوئینل و فورت سنت جان نیز دارد. این مرکز توسط قانون دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در سال 1996 میلادی شروع به فعالیت نمود اما سال تاسیس آن به 1990 میلادی باز می‌گردد. دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا به نسبت وسعت خود که دانشگاهی نسبتا کوچک محسوب شده، به عنوان دانشگاه شماره 1 در رده مقدماتی مقطع کارشناسی توسط رتبه‌بندی Maclean's رده‌بندی شده است. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا در سال های 2015 و 2016 نیز در رتبه اول همین رده‌بندی قرار گرفته بود و به طور معمول در هر رده بندی در این زمینه در سه رتبه اول باقی می‌ماند. در سال 2007، دانشگاه علامت تجاری "دانشگاه سبز کانادا" را از آن خود کرد. به دلیل موقعیت جغرافیایی و عرض شمالی، دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا یکی از اعضای دانشگاه قطب شمال می‌باشد.

    در سال تحصیلی 2019-2020، 3570 دانشجو در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا ثبت نام کردند و این دانشگاه دارای بیش از 3500 دانشجوی تمام وقت و نیمه وقت بوده که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری در حال تحصیل هستند که البته تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه بیش از 2800 نفر بوده و از طرفی تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد آن در حدود 600 نفر و تعداد دانشجویان مقطع دکتری ن کمتر از 70سییییآن کمتر از 70 نفر می‌باشد. این قضیه خود نشان‌دهنده‌ی تمرکز بیشتر این دانشگاه بر دوره‌های در همان مقطع کارشناسی است. از طرفی تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه نزدیک به 400 نفر بوده که جمعیتی در حدود نزدیک به 11.4 درصد از تعداد کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند.

    قابل توجه‌ترین رتبه بندی اختصاص داده شده به این دانشگاه از طرفTimes Higher Education World University Rankings یا همان به اختصار THE می‌باشد که به این دانشگاه رتبه کشوری 28 تا 31 و رتبه جهانی 801 تا 1000 را اختصاص داده است و این دانشگاه با توجه به جایگاه رتبه‌ها و اعتبارش یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    مشخصات دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    سال تاسیس دانشگاه

    1990 میلادی تاسیس / 1996 آغاز فعالیت

    شهر و استان

    شهرهای پرنس جورج، پرنس روپرت، تراس، کوئینل و فورت سنت جان / استان بریتیش کلمبیا

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی، تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    بیش از 3500 دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    حدود 400 نفر (تقریبا 11.4 درصد از جمعیت)

    نرخ پذیرش

    70 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    5 پردیس، 6 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    47 به 53 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    بیش از 2800 هزار نفر، 80 درصد

    مدیر دانشگاه

    جفری پین

    آدرس دانشگاه

    3333 University Way, Prince George, BC, V2N 4Z9, Prince George, British Columbia, Canada, 53°53′14.40″N 122°48′49.40″W

    سایت دانشگاه

    www.unbc.ca

     

    تاریخچه دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    تاریخچه دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    قانونگذاری دانشگاه بریتیش کلمبیا تحت عنوان لایحه 40 برای قانون دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی که به طور رسمی دانشگاه را تاسیس کرد، در تاریخ 22 ژوئن سال 1990 به تصویب رسید. این دانشگاه در پاسخ به یک جنبش مردمی و ابراز نیاز جامعه برای ایجاد یک دانشگاه داخلی در استان بریتیش کلمبیا و به ویژه در بخش‌ها و شهرهای شمالی آن تاسیس شد. در آن زمان ابتدا دانشگاه در بخش بریتیش کلمبیای شمالی تعداد محدودی دوره را در فضای اداری و اجاره‌ای در طی سال‌های 1992 و 1993 ارائه می‌نمود، اما دانشگاه به طور رسمی توسط ملکه الیزابت دوم و در آن زمان با تعداد فقط 1500 دانشجو در سال 1994 پس از تکمیل پردیس اصلی آن واقع در شهر پرنس جورج پس از دو سال زمان برای ساخت، افتتاح گردید. این دانشگاه با معرفی برنامه پزشکی شمالی (به اختصار NMP)، در راستای ایجاد یک همکاری قابل توجه و وسیع بین دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی مورد توجه همگان قرار گرفت. از طریق این همکاری، چندین پزشک دانشگاهی نیز به این شهر جذب شده‌اند که این رویداد منجر به ایجاد یک جامعه پزشکی دانشگاهی در حال ظهور در منطقه شده است. به عنوان مثال، معرفی مرکز آژانس سرطان بریتیش کلمبیا برای شمال، انکولوژیست‌های دانشگاهی مانند دکتر رابرت اولسون را به خود جذب نموده است. جمعیت فعلی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی با بیش از 3 دهه فعالیت، به بیش از 3500 نفر رسیده است.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    همانطور که پیش‌تر اشاره شد، پردیس اصلی دانشگاه در شهر پرنس جورج (بزرگترین شهر در شمال بریتیش کلمبیا) واقع است اما این دانشگاه 4 پردیس منطقه‌ای دیگر در شهرهای پرنس روپرت، تراس، کوئینل و فورت سنت جان نیز دارد:

    پردیس پرنس جورج به عنوان پردیس اصلی این دانشگاه در تپه کرنبروک و مشرف به شهر پرنس جورج از غرب واقع گردیده است و به دلیل معماری نوآورانه خود دارای شهرت منحصر به فرد و زیادی می‌باشد. این سازه که برنده جایزه مرکز نوآوری و طراحی چوب هستش، طراحی شده توسط معماری مایکل گرین، یکی از بلندترین سازه‌های مدرن تمام چوبی جهان پس از تکمیل در زمان خود بود و به عنوان یک مرکز برای تحقیق و آموزش در مورد استفاده از چوب عمل می‌نماید. آزمایشگاه تحقیقاتی نوآوری چوب، نمونه‌ای از طراحی خانه‌ای کم نظیر در منطقه شمالی استان است. ساختمان‌های مجزا توسط یک آگورا که تا حدی زیر سطح زمین قرار داشته، در این پردیس به هم متصل گردیده‌اند. این سیستم گرمایش کارآمد متصل به تمام ساختمان‌های اصلی پردیس است که به دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی اجازه می‌دهد تا هدف خود را برای گرم کردن این مکان با تولید سوخت از فرآورده‌های چوبی پاک و تجدیدپذیر جمع‌آوری‌شده که اکثرا از زباله‌های درختان کاج که در اثر همه‌گیری سوسک کاج کوهی جمع‌آوری شده است، بدست می‌آیند.

    ساختمان‌های دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی با نمای کم نظیری مشرف به منظره شمالی این استان طراحی شده‌اند. منطقه باغ زمستانی کانفور دارای یک پلکان آبی روان در زیر سقفی از مشبک‌های چوبی است که جنگل‌های بارانی ساحل غربی را نشان می‌دهد. کافه تریا طرح فانوس دریایی دارد که خط ساحلی ناهموار شمال بریتیش کلمبیا را به رخ می‌کشد. یکی دیگر از ویژگی‌های ساختاری پردیس، یک جفت سازه قله مانند شیشه‌ای به شکل مثلث است که نمادی از کوه‌ها را نشان می‌دهد و به عنوان نورگیر در بالای کتابفروشی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی عمل می‌کند. در 13 اکتبر 2010، دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی جایزه مدیریت پایداری پردیس را توسط انجمن پیشرفت پایداری در آموزش عالی (به اختصار AASHE) برای پروژه انرژی زیستی خود دریافت نمود، که هدف آن کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی با تامین 85٪ از سوخت‌های فسیلی نیازهای گرمایشی در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی است.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در کل دارای 6 دانشکده اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان متعدد و قابل توجهی به عنوان زیر مجموعه در خود هستند:

    • دانشکده علوم انسانی و بهداشتی
    • دانشکده بومی شناسی، علوم اجتماعی و انسانی
    • دانشکده علوم و مهندسی
    • دانشکده محیط زیست
    • دانشکده بازرگانی و اقتصاد
    • بخش علوم پزشکی

    رتبه و اعتبار دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در کانادا و جهان

    باید گفت که دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید و همانطور که پیش‌تر نیز اشاراتی شد، برای دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی قابل توجه‌ترین رتبه بندی اختصاص داده شده به آن از طرف Times Higher Education World University Rankings  یا همان به اختصار THE می‌باشد که به این دانشگاه رتبه کشوری 28 تا 31 و رتبه جهانی 801 تا 1000 را اختصاص داده است. همچنین رنکینگ کیو اس QS به این دانشگاه رتبه 38 کشوری را داده و در مقیاس جهانی نیز به آن رتبه 1201 تا 1400 را اختصاص داده است. همین رتبه بندی به این دانشگاه برای مقطع کارشناسی رتبه 21 کشوری را در نظر گرفته است. از طرفی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا به نسبت وسعت و بزرگی خود، به عنوان دانشگاه شماره 1 در رده مقدماتی مقطع کارشناسی توسط رتبه‌بندی Maclean's رده‌بندی شده است. همچنین دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا در سال های 2015 و 2016 نیز در رتبه اول همین رده‌بندی قرار گرفته بود و به طور معمول در هر رده بندی در این زمینه در سه رتبه اول باقی می‌ماند. در سال 2007، دانشگاه علامت تجاری "دانشگاه سبز کانادا" را از آن خود کرد. حال در این بخش، چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه بندی THE

    28 تا 31

    801 تا 1000

    رتبه بندی QS

    38

    1201 تا 1400

    رتبه ملی مک کلین در مقطع کارشناسی

    9

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا نیز برای دانشجویان متقاضی اسکان در پردیس و خوابگاه‌های این دانشگاه، محل اقامت و خوابگاه‌های دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن ارائه می‌نماید درخواست‌های دانشجویان برای مسکن دانشجویی اکنون برای سال تحصیلی 2022/23 (سپتامبر-آوریل)، ترم سپتامبر 2022 (سپتامبر-دسامبر)، و فصل تابستان 2022 (ژوئیه و آگوست) باز هستند که برای هر سال تحصیلی نیز معمولا در همین بازه‌ها و تاریخ‌ها برای قبل از شروع هر 3 ترم تحصیلی در سال امکان ثبت نام و رزرو خوابگاه دانشجویی وجود دارد. اسکان دانشجویی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا چیزی بیش از صرفا یک مکان برای زندگی در سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و این محل به عنوان یک جامعه راحت، امن و حامی دانشجویان تلقی می‌گردد. ساختمان‌های اصلی اقامتی این دانشگاه ساختمان‌های نیو و کیو هستند که می‌توانند میزبان بیش از 500 دانشجو، باشند. واحدهای اسکانی این مجموعه زندگی آپارتمانی کاملا مبله را ارائه می‌دهند که در فاصله کمتر از تنها پنج دقیقه پیاده‌روی از قلب پردیس دانشگاه قرار دارد. خوابگاه و خدمات مربوطه برای دانشجویان بین‌المللی که از دیگر کشورها مهاجرت به کانادا کرده‌اند و در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌شوند، امری بسیار مهم و حتی برای بسیاری ضروری تلقی می‌گردد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
    • حداقل معدل 13 الی 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 14 برای مقطع دکتری برای شانس بیشتر در پذیرش
    • مدرک زبان آیلتس 6.5 به طوری که نمره هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد یا معادل آن برای دیگر مدارک زبان مانند تافل حداقل 90، PTE حداقل 65، CAEL حداقل 70 و...
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت