معرفی دانشگاه براک کانادا
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • دانشگاه های کانادا

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه براک (به انگلیسی: Brock University)، دانشگاهی دولتی، عمومی و تحقیقاتی در شهر سنت کاترینز به عنوان پردیس اصلی و دارای پردیسی دیگر در شهر همیلتون و هر 2 شهر در استان انتاریوی کانادا می‌باشد. این دانشگاه در سال 1964 میلادی تاسیس گردید. دانشگاه براک تنها دانشگاه کانادایی در ذخیره‌گاه زیست‌کره‌ی یونسکو است که در مرکز شبه ‌جزیره نیاگارا کانادا و در ناحیه اسکارپمنت نیاگارا واقع گردیده است. نام این دانشگاه از سرلشکر "سِر آیزاک براک" برگرفته شده که فرمانده دفاع کانادا در برابر ایالات متحده در طول جنگ سال 1812 بود. دانشگاه براک طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد و 53 رشته را فقط برای مقطع تحصیلات تکمیلی و دکتری در نظر گرفته است. دانشگاه براک در سال 2008 در میان دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی و در زمینه‌ی خروجی انتشارات پژوهشی و شاخص‌های تاثیرگذار در رتبه سوم کشوری طبق جدیدترین رتبه‌بندی تکمیل شده قرار گرفت.

    دانشگاه براک تنها دانشگاه در کانادا و همچنین در سطح بین‌المللی است که برنامه MICA (ریاضیات یکپارچه با محاسبات و برنامه های کاربردی) را ارائه می‌دهد. همچنین دپارتمان علوم بهداشتی دانشگاه براک تنها مدرک کارشناسی را در رشته بهداشت عمومی در کانادا ارائه می‌دهد. برنامه همکاری دانشگاه براک پنجمین برنامه بزرگ در کانادا و سومین برنامه بزرگ در استان انتاریو از سال 2011 می‌باشد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال را در بین تمام دانشگاه‌های انتاریو با نرخ 97.2 درصد برخوردار هستند. براک دارای 12 کرسی تحقیقاتی کانادا و 9 عضو هیئت علمی بوده که جایزه 3M Teaching Fellowship را دریافت نموده است. این جایزه از جمله معدود جایزه‌های ملی است که برتری تدریس و رهبری آموزشی را به رسمیت می‌شناسد.

    دانشگاه براک دارای دو پردیس است: پردیس اصلی واقع در سنت کاترینز و پردیس همیلتون در شهر همیلتون که از سال 2000 میلادی افتتاح و شروع به فعالیت نمود که هر 2 پردیس در استان انتاریو هستند که میزبان 8 دانشکده اصلی و چندین دپارتمان اصلی دیگر این دانشگاه هستند. دانشگاه براک در کل دارای حدود 19 هزار دانشجو در 2 پردیس اصلی خود می‌باشد که از این تعداد، حدود 17 هزار نفر در مقطع کارشناسی (89 درصد) در حال تحصیل هستند و همچنین از این جمعیت چیزی در حدود 2700 نفر (حدود 14 درصد) را دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.

    رتبه 28 کشوری از دید رنکینگ QS، رتبه‌ی 33 از نظر Us news و 1001 تا 1200 جهانی از دید رتبه بندی QS و رتبه 1306  جهانی از دید Us news و همچنین رتبه 12 کشوری در رتبه بندی جامع مک‌کلینز کانادا چندی از رتبه‌بندی‌های اختصاص داده شده به این دانشگاه هستند و بنابراین با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه دانشگاه براک از نظر رتبه، اعتبار و قدرت آموزش باید گفت که این دانشگاه یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای تحصیل در کانادا می‌باشد. برای کسب اطلاع کامل از شرایط تحصیل در دانشگاه براک و آشنایی با جزئیات کامل این دانشگاه با مقاله‌ای دیگر از وبلاگ ادب ویزا در ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات دانشگاه براک

    مشخصات دانشگاه براک

    سال تاسیس دانشگاه

    1964 میلادی

    شهر و استان

    سنت کاترینز (پردیس اصلی) و همیلتون در انتاریو

    نوع دانشگاه

    دولتی، عمومی و تحقیقاتی

    تعداد کل دانشجویان

    حدود 19 هزار دانشجو

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    حدود 2700 نفر (تقریبا 14 درصد)

    نرخ پذیرش

    73 درصد

    تعداد پردیس و دانشکده

    2 پردیس، 8 دانشکده

    نسبت دانشجویان مرد به زن

    49 به 51 به ازای هر 100 نفر

    مقاطع تحصیلی

    کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    تعداد و درصد دانشجویان مقطع کارشناسی

    حدود 17 هزار نفر، 89 درصد

    مدیر دانشگاه

    لین ولز

    آدرس دانشگاه

    St. Catharines, Ontario, Canada

    سایت دانشگاه

    www. brocku.ca

     

    تاریخچه دانشگاه براک

    تاریخچه دانشگاه براک

    در سال 1963 میلادی کمیته بنیانگذاران دانشگاه براک به ریاست آرتور اشمون از دکتر جیمز ا. گیبسون دعوت کرد تا رئیس موسسه آموزشی مورد بحث شود. دانشگاه براک با تصویب قانون دانشگاه براک توسط مجلس قانونگذاری انتاریو در سال 1964 تاسیس گردید. وقتی که دانشگاه براک برای اولین بار در سپتامبر 1964 افتتاح شد، کلاس‌ها در آن زمان به مدت 13 هفته در کلیسای سنت پل استریت یونایتد در مرکز شهر سنت کاترینز برگزار می‌شد. تا اینکه پردیس گلنریج دانشگاه به طور کامل بازسازی گردید و ادامه‌ی برگزاری کلاس‌ها در این پردیس انجام شد. پردیس گلنریج دانشگاه براک در تاریخ 19 اکتبر 1964 توسط جیمز گیبسون به عنوان رئیس دانشگاه، به طور رسمی افتتاح شد. در سال 1996 دانشگاه براک از دکتر گیبسون با نامگذاری کتابخانه دانشگاه به افتخار وی تقدیر نمود. پس از آن نیز ریچارد ال. هرن در سال 1967 به عنوان رئیس دانشگاه منصوب شد.

    دانشگاه براک به افتخار سرلشکر سر آیزاک براک به عنوان فرمانده نیروهای بریتانیایی و کانادایی در طول جنگ سال 1812 نامگذاری شده است. اگرچه نیروهای بریتانیایی و کانادایی در طول این جنگ پیروز شدند، اما آیزاک براک در طول نبرد کوئینستون هایتس در سال 1812 جان خود را در فاصله 20 کیلومتری از پردیس اصلی دانشگاه از دست داد. روایت است که آخرین کلمه او هنگام مرگ، Surgite بوده است که به لاتین به معنای فشار دادن است و بنابراین اکنون این کلمه به عنوان شعار دانشگاه براک شناخته می‌شود. آیزاک براک برای کمک به کانادا به ویژه از نظر علمی و به عنوان یک چهره‌ی قهرمان، در یک نظرسنجی انجام شده در سال 2004 که توسط موسسه‌ای در کانادا انجام شد، به عنوان بیست و هشتمین شخص کانادایی برتر انتخاب گردید. گروان فیرون در 1 اوت 2017 به مدیریت این دانشگاه منصوب گردید شد اما در حال حاضر مدیر دانشگاه، لین ولز می‌باشد.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه براک

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه براک

    همانطور که پیش‌تر نیز اشاره گردید، دانشگاه براک در مجموع دارای 2 پردیس بوده که اولین پردیس آن، پردیس سنت کاترینز واقع در همین شهر به عنوان پردیس اصلی عمل کرده و پردیس دیگر نیز پردیس همیلتون واقع در شهر همیلتون می‌باشد. هر دو پردیس در استان انتاریو واقع هستند.

    پردیس سنت کاترینز

    پردیس سنت کاترینز پردیس اصلی دانشگاه در شهر سنت کاترینز استان انتاریو می‌باشد. این پردیس میزبان دپارتمان‌ها و ساختمان‌های اصلی دانشگاه و همچنین اکثر دانشکده‌ها، مدارس و موسسات آموزشی و مراکز آکادمیک این دانشگاه می‌باشد. قدمت این پردیس، حداقل به شکل و ساخت اولیه به همان زمان تاسیس دانشگاه براک باز می‌گردد که در طول 6 دهه اخیر، به شکل چشمگیری هم از نظر ساخت و ساز و هم از نظر آکادمیک و سطح آموزش گسترش‌های قابل توجهی داشته است. این پردیس میزبان بسیاری از مراکز اصلی این دانشگاه از جمله مراکز زیر است:

    • آیزاک براک پلازا
    • برج آرتور اشمون
    • سالن ولچ
    • مجتمع مکنزی چاون
    • ساختمان پلازا
    • مجتمع واکر
    • مجتمع کایرنز
    • غرفه خانواده رنکین
    • و اماکن اقامتی دانشجویی

    پردیس همیلتون

    دانشگاه براک همچنین پردیس دیگری را در شهر همیلتون استان انتاریو نیز دارد و اداره می‌نماید که این پردیس از سال 2000 افتتاح و شروع به فعالیت و آموزش نمود. کاربرد اصلی این پردیس، میزبانی از دانشکده آموزش و به‌ویژه اداره آموزش معلمان و همچنین دانشکده تحصیلات تکمیلی در رشته‌های آموزش و پرورش و آموزش تداومی می‌باشد. پردیس همیلتون به طور رسمی در 2 نوامبر 2000 افتتاح شد و این پردیس دارای آزمایشگاه‌های کامپیوتری، مرکز منابع آموزشی و کتابخانه‌ای مجهز با منابع کافی فیزیکی و الکترونیکی، باشگاه بدنسازی، کلاس‌های درسی بزرگ، مدرن و مجهز، فضای اداری تمام وقت و نیمه وقت هیئت علمی دانشگاه، سرویس غذا برای دانشجویان و کارمندان، سالن کنفرانس و سالن هیئت دانشگاه به همراه تزئین و ساخت و سازهای زیبایی از فضاهای سبز در داخل حیاط و چمن های اطراف پردیس قرار دارد. پردیس فعلی همیلتون قرار است در پاییز 2022 بسته شود و به مکان جدیدی در منطقه برلینگتون منتقل گردد. تا به الان آنچه که به عنوان خبر رسمی منتشر شده، این پردیس با مشارکت شورای شهر برلینگتون، قصد دارد به محل دبیرستان سابق رابرت بیتمن در این شهر منتقل گردد.

    دانشکده‌ها

    همونطور که قبلا نیز اشاره‌ای گردید، دانشگاه براک در کل دارای 8 دانشکده و مرکز آموزشی اصلی از قرار زیر می‌باشد که هر دانشکده دارای چندین بخش و دپارتمان متعدد و قابل توجهی به عنوان زیر مجموعه در خود هستند:

    • مدرسه هنرهای زیبا و نمایشی مرلین واکر
    • دانشکده کسب و کار گودمن
    • دانشکده علوم کاربردی پزشکی و بهداشتی
    • دانشکده آموزش
    • دانشکده علوم انسانی
    • دانشکده ریاضی و علوم
    • دانشکده علوم اجتماعی
    • دانشکده تحصیلات تکمیلی

    رتبه و اعتبار دانشگاه براک در کانادا و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه براک در کانادا و جهان

    همانطور که پیش‌تر نیز اندک اشاراتی که شد رتبه 28 کشوری از دید رنکینگ QS، رتبه‌ی 33 کشوری از نظر Us news و در مقیاس جهانی، رتبه 1001 تا 1200 جهانی از دید رتبه بندی QS و رتبه 1306 جهانی از دید Us news و همچنین رتبه 12 کشوری در رتبه بندی جامع مک‌کلینز کانادا چندی از رتبه‌بندی‌های اختصاص داده شده به این دانشگاه هستند. دانشگاه براک در کانادا با رتبه‌ها و جایگاه علمی بسیار معتبر و مناسب خود یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می‌آید. همچنین نیز اشاره کرده‌ایم که دانشگاه براک در سال 2008 در میان دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی و در زمینه‌ی خروجی انتشارات پژوهشی و شاخص‌های تاثیرگذار در رتبه سوم کشوری طبق جدیدترین رتبه‌بندی تکمیل شده قرار گرفت و این مرکز تنها دانشگاه در کانادا و همچنین در سطح بین‌المللی است که برنامه MICA (ریاضیات یکپارچه با محاسبات و برنامه‌های کاربردی) را ارائه می‌دهد. دپارتمان علوم بهداشتی دانشگاه مورد بحث تنها مدرک کارشناسی را در رشته بهداشت عمومی در کانادا ارائه می‌دهد. برنامه همکاری دانشگاه براک پنجمین برنامه بزرگ در کانادا و سومین برنامه بزرگ در استان انتاریو از سال 2011 می‌باشد. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال را در بین تمام دانشگاه‌های انتاریو با نرخ 97.2 درصد برخوردار هستند. حال در این بخش چندی از رتبه‌ بندی‌های مشهور و معتبر اختصاص داده شده به این دانشگاه را طبق آخرین آمار و رتبه ‌بندی بررسی خواهیم نمود:

    عنوان

    رتبه کشوری

    رتبه جهانی

    رتبه‌بندی کیو اس QS

    28

    1001 تا 1200

    رتبه US News

    33

    1306

    Maclean's Comprehensive

    12

    -

     

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه براک

    خوابگاه و شرایط اسکان در دانشگاه براک

    دانشگاه براک کانادا برای دانشجویان محل اقامت و خوابگاه دانشجویی را به همراه خدمات مربوط به آن در 7 مرکز اقامتی ارائه می‌دهد. خدمات مورد بحث برای متقاضیان بین‌المللی که از دیگر کشورها در جهت تحصیل، مهاجرت به کانادا کرده‌اند، امری مهم تلقی شده و همچنین تاثیر بسزایی در هزینه‌های زندگی و همچنین روابط اجتماعی بهتر، صرفه جویی در زمان و... در هنگام تحصیل خواهد داشت که خدمات اقامت دانشجویی دانشگاه براک عمدتا در پردیس سنت کاترینز ارائه می‌گردد. پردیس سنت کاترینز براک میزبان 2500 دانشجو در هفت اقامتگاه جداگانه می‌باشد که البته اکثریت دانشجویان مقیم در پردیس دانشگاه، دانشجویان سال اول و در مقطع کارشناسی هستند. اگرچه که جمعیت قابل توجهی از دانشجویان سال بالاتر که زندگی در محل دانشگاه را ترجیح خود دانسته نیز در این 7 مرکز اقامت دارند. اقامتگاه‌های دانشگاه براک در این پردیس به سبک سنتی توسط سرویس‌های غذایی سودکسو، که سالن‌های غذاخوری دیکیو و لاونبرگ را اداره می‌کنند، خدمات رسانی می‌نمایند و همچنین مسئولیت سایر وظایف اقامتی متفرقه را نیز بر عهده دارند.

    شرایط پذیرش در دانشگاه براک

    شرایط پذیرش در دانشگاه براک

    • ارائه مدرک دیپلم 12 ساله معتبر برای دوره کارشناسی یا ارائه کلیه مدارک تحصیلی مقاطع ماقبل برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری
    • حداقل معدل 14 برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ترجیحا حداقل معدل 15 برای مقطع دکتری برای شانس پذیرش بیشتر
    • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 به طوری که نمره‌ی هیچ یک از 4 بخش اصلی آزمون زیر 6 نباشد. یا ارائه معادل آن برای دیگر مدارک زبان معتبر نزد این دانشگاه از جمله: تافل حداقل 88، دولینگو حداقل 110، مدرک PTE حداقل 58 و یا CAEL حداقل 70
    • ارائه انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، رزومه تحصیلی، مقالات علمی معتبر، نتایج پروژه، تحقیقات، پایان‌نامه دیگر مدارک لازم، جانبی و بدیهی دیگر مانند مدارک هویتی، عکس پرسنلی و... برای اثبات بیشتر صلاحیت علمی‌تان و...

    سوالات متداول معرفی دانشگاه براک کانادا

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)

    مشاوره رایگان مهاجرت و رزرو وقت مشاوره

    021 71 400 111 مشاوره رایگان واتساپ