معرفی دانشگاه اوکلند نیوزلند
  • نویسنده: نریمان پارسا
  • مهاجرت به نیوزلند

درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

آنچه در این مقاله می خوانید:
    اطلاعیه اداره مهاجرت (آپدیت دی 1402): بر طبق آخرین اخبار اداره مهاجرت کانادا، اجازه کار تمام وقت دانشجویی تا آوریل سال 2024 برای کلیه دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در کانادا تمدید شد. جهت اطلاع از آخرین شرایط مهاجرت با شماره 02171400111 تماس بگیرید.

    دانشگاه اوکلند (به انگلیسی University of Auckland) دانشگاهی دولتی و عمومی در نیوزلند و واقع در شهر اوکلند؛ پرجمعیت‌ترین و مهمترین شهر این کشور می‌باشد. دانشگاه اوکلند دارای رتبه 1 در نیوزلند و رنکینگ دو رقمی کیواس و رنکینگ شانگهای زیر 300 داشته و در واقع این دانشگاه مهمترین و همچنین بزرگترین دانشگاه این کشور است. این دانشگاه دارای 5 پردیس در شهر اوکلند، 1 پردیس در شهر وانگاری و 1 کالج وابسته در کشور چین می‌باشد که یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در نیوزلند می‌باشد. تاسیس این دانشگاه به سال 1883 بر می‌گردد که در رتبه چهارم از نظر قدمت قرار دارد؛ چرا که از 8 دانشگاه نیوزلند، قدمت 5 دانشگاه به پیش از شروع سده 20ام برمی‌گردد. دانشگاه اوکلند در مجموع دارای 8 دانشکده می‌باشد و همچنین یک موسسه تحقیقاتی پیشرفته و وسیع به نام لجینز، یک موسسه آموزشی سیاست عمومی و یک موسسه تحقیقات بیومهندسی مشهور دارد. " با توانایی طبیعی و سخت کوشی" شعار این دانشگاه است. برای اطلاعات بیشتر از این دانشگاه از جمله شرایط پذیرش، تحصیل، شهریه‌ها، امکانات دانشگاه و اعتبار جهانی آن با مقاله دیگری از وبلاگ ادب ویزا همراه باشید.

    مشخصات دانشگاه اوکلند

    سال تاسیس دانشگاه

    1883 میلادی

    شهر و قلمرو

    اوکلند، جزیره شمالی نیوزلند

    نوع دانشگاه

    دولتی / عمومی

    رتبه کشوری

    1

    رتبه جهانی کیواس / شانگهای

    85 / 251

    تعداد کل دانشجویان

    43148 نفر

    تعداد دانشجویان کارشناسی

    30754 نفر (71 درصد)

    تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

    12394 نفر (29 درصد)

    تعداد دانشجویان بین‌المللی

    بیش از 8 هزار نفر (18 درصد)

    تعداد کارکنان

    5075 (2183 نفر کارمند آکادمیک)

    نرخ پذیرش

    45 درصد

    مساحت

    16 هکتار پردیس شهری و مساحت کل 40 هکتار

    مقاطع تحصیلی

    فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا

    مدیر دانشگاه

    اسکات سنت جانز

    آدرس دانشگاه

    Auckland, New Zealand

    سایت دانشگاه

    www.auckland.ac.nz

     

    تاریخچه دانشگاه اوکلند

    تاریخچه دانشگاه اوکلند

    تاسیس دانشگاه اوکلند به 23 ماه می سال 1883 میلادی برمی‌گردد که در ابتدا تحت عنوان کالجی وابسته به دانشگاه نیوزلند (با عنوان کالج اوکلند) فعالیت داشت. دانشگاه نیوزلند دانشگاهی بود که از سال 1874 تا 1961 فعالیت داشته که ساختار آن به صورت چندین کالج وابسته و تشکیل دهنده از جمله کالج اوکلند در جاهای مختلف کشور نیوزلند بود. سرپرستی کالج در طول دوره تاسیس آن بر عهده جان چپمن اندرو (معاون رئیس دانشگاه نیوزلند در طی سال‌های 1885- 1903 میلادی) بود. محوطه دانشگاه اوکلند (یا همان کالج سابق) ابتدا در یک زندان و دادگاه متروکه و بلااستفاده واقع بود که شروع فعالیت آکادمیک آن با 95 دانشجو و 4 استاد شروع گردید که هر 4 استاد، پروفسورهایی در دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و لندن بوده‌اند. تا سال 1901 تعداد دانشجویان دانشگاه به 156 نفر رسید. برخی از این تعداد دانشجویان در آن زمان بصورت نیمه وقت به عنوان دستیار حقوقی یا دستیار استاد ضمن تحصیلات فعالیت داشتند و تحصیلات دانشجویان در زمینه علوم تجاری و کسب و کار تا سال 1905 بشکل قابل توجهی گسترش یافت.

    در دهه 1930، این کالج به دلیل انجام تحقیقات موفقیت آمیز در راستا درمان افسردگی و همچنین بدست آوردن آزادی و قدرت عمل بیشتر به واسطه اخراج و برکناری جان بیگل‌هل (به دلیل مسایلی قانونی و سیاسی) رشد چشمگیری را تجربه کرد. تا دهه 50 میلادی، 4 پروفسور برجسته دیگر به کادر آموزشی این دانشگاه اضافه شده و رشته‌های دانشگاه به صورت چشمگیری گسترش یافت. با انحلال دانشگاه نیوزلند، کالج اوکلند به عنوان دانشگاهی مستقل شناخته شده و همین امر سرعت پیشرفت و ترقی دانشگاه از نظر علمی، پیشرفت، امکانات و رفاه را افزایش داد. در سال 1966 به همت دو استاد با نام‌های کیث سینکلر و باب چپمن، بخش هنری دانشگاه گسترش یافت. در فواصل سال‌های 1975 تا 1981، مری کلی و پاتریشا برگکویست به عنوان اولین پروفسورهای خانم به کادر آموزشی این دانشگاه ملحق شدند. از اواخر قرن بیستم و بخصوص از آغاز دهه 2000 تا به امروز نیز این دانشگاه با سرعتی بسیار چشمگیر دانشجویان بین‌المللی متقاضی مهاجرت تحصیلی را در خود جای داده و تعداد پردیس‌ها، دانشکده‌ها، رشته‌های تحصیلی ارائه دهنده و قدرت آموزشی و تیم تدریس خود را افزایش داده، دانشگاه را از نظر بزرگی، ساخت و ساز و امکانات به بالاترین حد رسانده و بدین ترتیب تبدیل به دانشگاه اوکلند با جایگاه بالا و ویژه امروزی گردیده است.

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه اوکلند

    پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه اوکلند

    پردیس‌ها

    دانشگاه اوکلند دارای 6 پردیس و یک کالج وابسته در کشور چین (کالج آئولین) می‌باشد. از این 6 پردیس، 5 تای آن در شهر اوکلند و 1 پردیس در شهر وانگاری (یکی از شمالی‌ترین شهرهای نیوزلند) قرار دارد:

    پردیس مرکز شهر: این پردیس که در مرکز تجاری شهر اوکلند یا به اختصار همان سیتی سنتر قرار دارد، بیشترین تعداد دانشجویان و دانشکده‌های اصلی را در خود جای داده است. مساحت آن 16 هکتار است و دارای مجموعه ای از امکانات رفاهی از جمله کافه‌ها، خدمات بهداشتی، کتابخانه، مراکز نگهداری از کودکان و یک مرکز ورزشی و تفریحی بزرگ می‌باشد.

    پردیس گرفتون: این پردیس که در سال 1968 تاسیس گردیده، روبه‌روی بیمارستان اوکلند و واقع در منطقه فرعی شهری گرفتون واقع است که نزدیک به پردیس مرکز شهر می‌باشد. دانشکده علوم پزشکی و بهداشت، دانشکده داروسازی و دانشکده بینایی سنجی و علوم بینایی به همراه کلینیک چشم در این پردیس قرار دارند.

    پردیس اپسوم: این پردیس، در واقع پردیس اصلی آموزشی دانشگاه می‌باشد و رشته‌های زیادی در آن در زمینه آموزش و پرورش و همچنین خدمات اجتماعی ارائه می‌گردد. این دانشکده ابتدا بصورت مستقل و تحت عنوان کالج آموزش و پرورش اوکلند فعالیت داشت که در سپتامبر سال 2004 با این دانشگاه ادغام گردید و دانشکده آموزش و خدمات اجتماعی به دانشگاه اوکلند اضافه گردید.

    پردیس نیومارکت: پردیس نیومارکت پس از توقف فعالیت کارخانه تولید نوشیدنی "نیومارکت" در سال 2010 ، زمین آن توسط صاحب آن سه سال بعد یعنی در سال 2013 به دانشگاه فروخته شد. دانشگاه از این فضا به عنوان یک فضای تحقیقاتی مهندسی و یک سالن سازه‌های عمرانی استفاده نموده و دانشکده های مهندسی و علوم را در خود جای داده است.

    پردیس Tai Tokerau: این پردیس واقع در شهر واینگاری، دوره‌های آموزشی معلمان را به جامعه نورثلند نیوزلند ارائه می دهد.

    پردیس اوکلند جنوبی: در فوریه 2020، دانشگاه پردیس اوکلند جنوبی را در مانوکائو افتتاح کرد تا جایگزین دوره‌های دانشکده آموزشی‌ایی گردد که قبل از افتتاح پردیس در موسسه فناوری مانوکائو (MIT) ارائه می‌شدند.

    دانشکده‌ها

    دانشگاه اوکلند دارای 8 دانشکده است که در کنار آن‌ها یک موسسه تحقیقاتی پیشرفته و وسیع و یک موسسه تحقیقات بیومندسی نیز دارا می‌باشد. 8 دانشکده دانشگاه اوکلند و همچنین موسسات وابسته به دانشگاه عبارتند از:

    • دانشکده هنر
    • دانشکده کسب و کار
    • دانشکده صنایع و هنرهای تجسمی
    • دانشکده آموزش و خدمات اجتماعی
    • دانشکده مهندسی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده پزشکی و علوم سلامت
    • دانشکده علوم

    و همچنین موسسات وابسته به دانشگاه عبارتند از:

    • موسسه آموزشی بیومهندسی اوکلند
    • موسسه لجینز
    • موسسه آموزشی سیاست عمومی

    دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه اوکلند

    دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه اوکلند

    دانشگاه اوکلند بیش از 250 رشته تحصیلی و دوره درسی را ارائه داده که 150 رشته برای مقاطع کارشناسی و 130 رشته برای  مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌باشد و مابقی دوره‌های درسی برای فوق دیپلم یا اخذ گواهی فنی حرفه‌ایی و... می‌باشد. دانشگاه اوکلند دارای بیش از 43 هزار دانشجو بوده که از این بین بیش از 8 هزار نفر را دانشجویان بین‌المللی (چیزی در حدود 18 درصد جمعیت) از بیش از 120 کشور جهان هستند. همچنین 71 درصد از جمعیت این دانشگاه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل بوده و مابقی 21 درصد در مقاطع بالاتر و تعداد کمی در مقطع فوق دیپلم یا برای اخذ گواهی فنی حرفه‌ایی در حال تحصیل هستند. دانشگاه اوکلند می‌توان گفت که تنها دانشگاه نیوزلند است که در رنکینگ‌های جهانی رتبه 2 رقمی را تقریبا در هر سال اخذ می‌نماید و بسیار از نظر کیفیت و استاندارد آموزشی مورد توجه جهانیان است.

    رتبه و اعتبار دانشگاه اوکلند در نیوزلند و جهان

    رتبه و اعتبار دانشگاه اوکلند در نیوزلند و جهان

    معیار رتبه بندی

    رتبه

    رتبه در نیوزلند

    1

    رتبه جهانی شانگهای

    201 الی 300

    سیستم رتبه بندی کیو اس (QS)

    85

    سیستم رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز (THE)

    147

     

    شرایط اسکان در دانشگاه اوکلند

    شرایط اسکان در دانشگاه اوکلند

    دانشگاه اوکلند برای دانشجویان به دور از خانه و به ویژه دانشجویان بین‌المللی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند، خوابگاه و محل اقامت ویژه دانشجویان تدارک دیده است و در این راستا انواع اقامتگاه‌های متنوعی را از اتاق‌های چند نفره تا آپارتمان‌های استودیویی (سوئیت) تک نفره و بالعکس را بسته به نیاز و به دنباله‌ی آن بودجه شخص متقاضی برای داشتن حق انتخاب بیشتر در نظر گرفته است. به توصیه خود وبسایت این دانشگاه (و البته مسلما از دید اکثریت) انتخاب خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان بین‌المللی گزینه ارجح برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده و از طرفی برای یک دانشجویی که در یک محیط تازه و به دور از کشور خود برای تحصیل وارد می‌شود، خوابگاه دانشجویی بهترین فرصت برای تعامل با دیگر دانشجویان و سازش و وفق با محیط جدید می‌باشد. بطور کلی‌تر مزایای اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه اوکلند عبارتند از:

    • زندگی با دیگر دانشجویان بین‌المللی
    • ترانسفر رایگان از فرودگاه تا دانشگاه
    • نزدیک بودن در حد چند دقیقه پیاده‌روی تا پردیس‌های شهر
    • تسهیلات (گرمایشی، سرمایشی، آب، برق، گاز)، اینترنت بیسیم و تلویزیون (شبکه‌های رایگان) که هزینه‌های آن جدا نبوده و با همان هزینه اتاق شامل می‌گردد.
    • محوطه ورزشی و تفریحی در نظر گرفته شده که هزینه‌های آن جدا نبوده و با همان هزینه اتاق شامل می‌گردد.
    • فعالیت‌های دانشجویی در محیط‌های اقامت دانشجویی و خدمات پشتیبانی و حمایت از دانشجو

    هزینه اتاق تک نفره در آپارتمان در حدود کمی بیش از 6 هزار دلار، هزینه اتاق تک نفره در ساختمان خوابگاه در نزدیک به 6 هزار دلار، هزینه سوئیت (آپارتمان استودیو) تک نفره 7 هزار و ششصد دلار، هزینه سوئیت دلوکس (آپارتمان استودیو دلوکس) تک نفره 8 هزار می‌باشد که کلیه هزینه‌ها به دلار نیوزلند و به ازای هر ترم می‌باشد و توجه کنید برای کلیه موارد ذکر شده تهیه و هزینه‌های خورد و خوراک بر عهده خود دانشجو می‌باشد. اما هزینه اتاق تک نفره در ساختمان خوابگاه با سرویس‌دهی خورد و خوراک 7 هزار و هفتصد دلار می‌باشد که این نوع اتاق فقط در اقامتگاه پردیس گریفتون ارائه می‌گردد.

    شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند

    شرایط پذیرش در دانشگاه اوکلند

    برای اخذ پذیرش از دانشگاه اوکلند اگر از مدارک و شرایط بدیهی مانند دارا بودن مدارک تمکن مالی، ارائه انگیزه نامه، ارائه توصیه نامه (برای مقطع ارشد و دکتری)، سابقه کار (برای برخی رشته‌ها در مقطع دکتری)، مدارک هویتی، رسید پرداخت هزینه ثبت نام و شهریه سال یا ترم اول و... بگذریم، باید گفت که تقریبا برای هر رشته به خصوص رشته‌هایی خاص مانند پزشکی و شاخه‌های مرتبط با آن، MBA، حقوق و... چه برای مقطع کارشناسی و چه مقاطع بالاتر دانشگاه اوکلند شروط مختلفی را در نظر گرفته اما آنچه که تقریبا بین همه رشته‌ها و بطور کلی و عمومی صادق است به شرح زیر می‌باشد:

       برای مقطع کارشناسی:

    • اتمام موفقیت آمیز مقطع دبیرستان
    • ارائه مدرک تحصیلی دبیرستان با ریز نمرات بالای 70 (بالای 75 درصد برای رشته‌های پزشکی)
    • نمره مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 یا معادل آن برای دیگر آزمون‌های معتبر

       برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری:

    • ارائه مدرک تحصیلی مقطع قبل
    • نمره مدرک زبان آیلتس حداقل 6.5 یا معادل آن برای دیگر آزمون‌های معتبر
    • معدل بالای 75 درصد (و بالای 85 درصد برای برخی رشته‌ها مانند MBA و...)
    • توصیه نامه از اساتید (برای ارشد و دکتری)، ارائه سابقه کار (برای برخی رشته‌های مقطع دکتری) و ارائه مقالات چاپ شده تحقیقاتی (در صورت نیاز با توجه به شرایط‌تان یا رشته مورد نظر برای مقطع ارشد و دکتری)

    هزینه تحصیل در دانشگاه اوکلند

    هزینه تحصیل در دانشگاه اوکلند

    • هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی بطور متوسط سالیانه 33 هزار دلار نیوزلند می‌باشد. (برای رشته‌های پزشکی، جراحی و... سالیانه 79 هزار دلار نیوزلند)
    • هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد بطور متوسط سالیانه 41 هزار دلار نیوزلند (و برای ارشد غیر مبتنی بر تز 36 هزار دلار نیوزلند در سال) می‌باشد.
    • هزینه تحصیل برای مقطع دکترا سالیانه 46 هزار و 600 دلار نیوزلند می‌باشد. (و برای دکترای فلسفه 7500 دلار نیوزلند در سال)

    سوالات متداول معرفی دانشگاه اوکلند نیوزلند

    به اشتراک بگذارید
    دیدگاه یا سوال خود را با ما در میان بگذارید
    دیدگاه ها (0 پاسخ)
    مشاوره رایگان مهاجرت